IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Therion Vorige pagina | Volgende pagina
Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 18-11-2006 11:26 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

HEb net die nieuwe ff beluisterd (leve Kerrzazy Torrents)! Best een goeie plaat. In het straatje van het vorige (dubbel)album. Het geluid vind ik net iets beter. Voor de rest geen grote vernieuwingen. Kwaliteit, zoals we dat van Therion gewend zijn.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


The Dark Flower King
Usericon van The Dark Flower King
Posted 02-12-2006 19:21 by The Dark Flower King Wijzig reactieProfiel van The Dark Flower KingQuote dit berichthttp://huifkar.moerstaal.nl/

Ik draai momenteel 13 nieuwe nummer van het aan komende nieuwe album (ik heb de promo te pakken denk ik) en ik moet zeggen ik ben onder de indruk. Wat me opvalt is dat het meer gitaar gericht is dus hij is in gewicht zwaarder dan zijn voorganger. Alleen als je titelvan de nieuwe cd leest: gothic kabbalah zou je niet verwachten dat er harde muziek op zou staan. Want ik vind het op zijn zachts gezegt niet zo geweldige titel. Maar deze ga ik zeker aanschaffen. Oja wat ik ook een aangename verassing vind is de zanger Snowy Shaw. Ik wist niet dat man zo goed kon zingen !! Want ik vond die stem van Mats Levén al zo bij de muziek passen. Maar die Snowy Shaw kan er ook wat van vind ik.

Kortom ik ben wel in mijn nopjes met wat ik nu al gehoord heb. Laat maar komen die nieuwe dubbel cd


The Dark Flower King


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-01-2007 19:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

idd, SNowy Shaw en die zangeres geven de cd wat extra mee. Therion vond ik wat vervelend, maar nu verveelt het me niet.


signature


Midwinter
Usericon van Midwinter
Posted 12-01-2007 17:09 by Midwinter Wijzig reactieProfiel van MidwinterQuote dit berichthttp://www.planet-aeon.nl

Vandaag was de release van het nieuwe album. Therion heeft zich in één klap weer teruggekatapulteerd in mijn persoonlijke top 5. Wat een zalig album zeg, inderdaad veel meer heavy metal dan symphonic, zonder dat klassieke gevoel helemaal los te laten. En ik geloof niet dat ik Therion op voorgaande cd's zulke complexe muziek heb horen maken. Ik noem Son of the Staves of Time en The Wand of Abaria. Alles is nog een stukje progressiever dan op Lemuria/Sirius B.

De titel 'Gothic Kaballah' gaf mij ook bange voorgevoelens, maar die zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Niks trendy muziek...

[Dit bericht is gewijzigd door Midwinter op 12-01-2007 17:11]


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 15-02-2007 10:49 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Gothic Kabballah iseen meester werkje.

Vooral nummer 5 Son of The Staves Of Time is geweldig! Birger Tideson!! Mats Leven is op wereldniveau daar!

Morgen naar Tilburg, mijn buurman als leadgitarist aanschouwen! Heb er zin in!


I Find That I Am Not There...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-02-2007 10:52 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ben je in nederland joh?

Ga je zaterdag met ze mee naar Groningen?


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 15-02-2007 11:10 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

ja ik zit in nederland, zondag weer terug, maar het zal niet lang meer duren voordat ik weer voor het eggie in amsterdam woon! Zaterdag ga ik niet mee naar groningen, helaas. Ga jij ze dan daar zien?


I Find That I Am Not There...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-02-2007 11:20 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik heb er zin in morgen. Gothic kaballah is niks minder dan een meesterwerk en volgens een collega, die ze reeds in Antwerpen live heeft gezien, spelen ze veel van de nieuw cd!!!

therion is niks minder dan een enorme klasseband die nu nog in staat is een cd af te leveren vol nummers die waardige vervangers zijn voor oude klassiekers.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-02-2007 11:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2007 11:10 schreef rvanderholst het volgende:
ja ik zit in nederland, zondag weer terug, maar het zal niet lang meer duren voordat ik weer voor het eggie in amsterdam woon! Zaterdag ga ik niet mee naar groningen, helaas. Ga jij ze dan daar zien?
Ja, ik ga er idd zaterdag heen (wist alleen niet dat Grave Bagger en Sabbelton erbji stonden godverdegodver ...)


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 22-02-2007 18:51 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2007 10:49 schreef rvanderholst het volgende:
Gothic Kabballah iseen meester werkje.

Vooral nummer 5 Son of The Staves Of Time is geweldig! Birger Tideson!! Mats Leven is op wereldniveau daar!



So true!

Dat nummer is werkelijk van ongekende klasse. Misschien wel het geniaalste wat Therion ooit gemaakt heeft en live stond het ook als een huis, net als natuurlijk de rest van de show.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 22-02-2007 19:54 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Gothic Kabbalah is, naar mijn mening, het beste Therion album tot nu toe. De meeste nummers op de CD zijn gewoon subliem.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-05-2007 17:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

heb ik hier ooit cds van gekocht

buiten Lucid dreamin en Vovin vind ik het tegenwoordig zoooo extreem saai

Theli is zelfs een van de slecht geproducete platen ooit!


signature


mohican
Usericon van mohican
Posted 16-05-2007 21:07 by mohican Wijzig reactieProfiel van mohicanQuote dit bericht

THERION IS KUT
ik kan er niks aan doen maar dat is toch een van de wijnige band die ik niet kan uitstaan


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 16-05-2007 21:14 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Ja, ze gebruiken veel wijn bij het mixen. Helaas.

Therion vind ik altijd wel lekker klinken, Lucid Dreaming, Lemuria en Sirus B draai ik wel regelmatig. Oudere deathmetal cd heeeeeel soms, gaat me snel vervelen.

Maar ok, na al deze lovende woorden, ik ga die nieuwe maar eens beluisteren!


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 23-05-2007 9:49 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Even uppen want dit album is echt retegoed. Al 2x geluisterd en vooral de (niet klassieke) vrouwelijke zang vind ik echt geslaagd. Ik kan me soms alleen ergeren aan een bepaalde mannelijke zang, maar voor de rest vind ik dat ze echt het maximale uit de vocals hebben gehaald. Gitaarpartijen zijn ook lekker om te horen. Het feit dat het allemaal iets 'zachter' is geworden doet ze goed, past bij de muziek.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-05-2007 12:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2007 21:07 schreef mohican het volgende:
een van de wijnige band







ik kan er ook niet veel mee


signature


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 19-04-2008 1:17 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
Therion frontman gaat alleen verder

Therion frontman Christofer Johnsson gaat alleen verder. Dit houdt niet in dat Therion ophoudt te bestaan, want het is juist Johnsson die onder de naam Therion doorgaat. De andere vier bandleden zijn dus opgestapt, en gaan nu hun eigen weg. De mannen kwamen gezamelijk tot dit besluit, na overleg over hoe ze met Therion verder wilden. Wel zullen ze nog samenwerken aan het samenstellen van een dvd, waar nog wat materiaal voor op de planken ligt.


Bizar, maar ik hoop dat ze de draad van Lemuria en Sirius B weer oppakken. Gothic Kabbalah vond ik maar zeer matig.


Faustian Spirit of the Earth


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 19-04-2008 12:45 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Ik vond 'm juist stukken beter dan de Sirius B en co! Doorgaannnn!


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 19-04-2008 13:00 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

http://www.zwaremetalen.com/nieuws/10413/Bandleden-Therion-stappen-op.html



[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 19-04-2008 13:00]


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 19-04-2008 13:15 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Ik kan me er wel wat bij voorstellen. De laatste tour was slopend (elke avond een show van bijna 3 uur), Kristian is inmiddels papa geworden (en ons aller Midnight dus mama) en daarnaast hebben hij en Johann ook Demonoid nog en daar staat een nieuwe plaat voor op de rol.

Ben benieuwd wat Christopher ervan gaat maken. Die laatste tour was in elk geval onovertroffen. Misschien moet ik dat beeld dan ook maar helder op mijn netvlies houden.



cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 20-04-2008 1:43 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Inderdaad, ben blij dat ik ze in die bezetting dan toch 2 keer heb mogen aanschouwen vorig jaar. Magistraal was het


Faustian Spirit of the Earth


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-08-2008 9:08 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Laatste dagen weer helemaal verslaafd aan Gothic Kaballah. Eén van de weinige bands met dameszang die ik extreem goed vind.


spelfout weggehaald...


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 28-08-2008 19:02 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Het duurde hier even voor ik die plaat kon appreciëren, maar het is uiteindelijk dan toch gelukt.


Faustian Spirit of the Earth


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 15-09-2008 19:52 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
Therion announce new band members

Therion band leader Christofer Johnsson has issued the following update via his Myspace blog:

So, the only Therion concert before 2010 (September 6, 2008 at Plock Air Festival - Poland) is drawing near and I suppose you guys are curious of who's gonna be on stage (well, some of you already figured it out - I hate internet).

The new man behind the drums is called Johan Kullberg and he used to play in Lions Share, the band that Andy "The Bald Guy" Engberg used to be the singer of. Great all round drummer that both plays all the stuff from the previous drummers really well and add his own personal style to it in a tasteful way.

He was recommended by Thomas Vikström the day after the decision of the other members parting was announced so I didn't even get the chance to catch my breath before there was already a new drummer in house. As if that wasn't enough. When me and Thomas spoke on the phone, I said something about "Bob Daisley would be the perfect bassplayer" just to give a clue of what type of guy I I would have in mind when I eventually get around serching or one. Thomas then replied replied "Oh, but then it's Nalle Påhlsson you're looking for! He's the swedish Bob Daisley!". So I gave the man a ring and before I even had time to sit down and reflect about things, I already had a new rythm section into the band. But not just a rythm section - these guys have been playing together for over 10 years, so they're already super tight and groove like hell. When we rehearsed the first time it felt pretty much like before, it sounded like there was no interruption with member change at all. Kind of the same feeling I had when Petter joined the band back in 2004, it just clicked immediatly. I can't wait to make the next album with these guys!


Oef, het was toch maar stil geworden rond Therion sinds iedereen behalve Johnsson vertrokken was.


Faustian Spirit of the Earth


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-03-2009 18:35 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht



er is een nieuwe therion-cd op komst.


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen