![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik draai momenteel 13 nieuwe nummer van het aan komende nieuwe album (ik heb de promo te pakken denk ik) en ik moet zeggen ik ben onder de indruk. Wat me opvalt is dat het meer gitaar gericht is dus hij is in gewicht zwaarder dan zijn voorganger. Alleen als je titelvan de nieuwe cd leest: gothic kabbalah zou je niet verwachten dat er harde muziek op zou staan. Want ik vind het op zijn zachts gezegt niet zo geweldige titel. Maar deze ga ik zeker aanschaffen. Oja wat ik ook een aangename verassing vind is de zanger Snowy Shaw. Ik wist niet dat man zo goed kon zingen !! ![]() Kortom ik ben wel in mijn nopjes met wat ik nu al gehoord heb. Laat maar komen die nieuwe dubbel cd ![]() ![]() The Dark Flower King ![]() |
|
idd, SNowy Shaw en die zangeres geven de cd wat extra mee. Therion vond ik wat vervelend, maar nu verveelt het me niet. signature ![]() |
|
Vandaag was de release van het nieuwe album. Therion heeft zich in één klap weer teruggekatapulteerd in mijn persoonlijke top 5. Wat een zalig album zeg, inderdaad veel meer heavy metal dan symphonic, zonder dat klassieke gevoel helemaal los te laten. En ik geloof niet dat ik Therion op voorgaande cd's zulke complexe muziek heb horen maken. Ik noem Son of the Staves of Time en The Wand of Abaria. Alles is nog een stukje progressiever dan op Lemuria/Sirius B. De titel 'Gothic Kaballah' gaf mij ook bange voorgevoelens, maar die zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Niks trendy muziek... [Dit bericht is gewijzigd door Midwinter op 12-01-2007 17:11] ![]() |
|
Gothic Kabballah iseen meester werkje. Vooral nummer 5 Son of The Staves Of Time is geweldig! Birger Tideson!! Mats Leven is op wereldniveau daar! Morgen naar Tilburg, mijn buurman als leadgitarist aanschouwen! Heb er zin in! I Find That I Am Not There... ![]() |
|
Ben je in nederland joh? Ga je zaterdag met ze mee naar Groningen? ![]() |
|
ja ik zit in nederland, zondag weer terug, maar het zal niet lang meer duren voordat ik weer voor het eggie in amsterdam woon! Zaterdag ga ik niet mee naar groningen, helaas. Ga jij ze dan daar zien? ![]() I Find That I Am Not There... ![]() |
|
Ik heb er zin in morgen. Gothic kaballah is niks minder dan een meesterwerk en volgens een collega, die ze reeds in Antwerpen live heeft gezien, spelen ze veel van de nieuw cd!!! therion is niks minder dan een enorme klasseband die nu nog in staat is een cd af te leveren vol nummers die waardige vervangers zijn voor oude klassiekers. ![]() ![]() |
|
quote:Ja, ik ga er idd zaterdag heen (wist alleen niet dat Grave Bagger en Sabbelton erbji stonden godverdegodver ...) ![]() |
|
quote: So true! Dat nummer is werkelijk van ongekende klasse. Misschien wel het geniaalste wat Therion ooit gemaakt heeft en live stond het ook als een huis, net als natuurlijk de rest van de show. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
Gothic Kabbalah is, naar mijn mening, het beste Therion album tot nu toe. De meeste nummers op de CD zijn gewoon subliem. ![]() |
|
heb ik hier ooit cds van gekocht buiten Lucid dreamin en Vovin vind ik het tegenwoordig zoooo extreem saai Theli is zelfs een van de slecht geproducete platen ooit! signature ![]() |
|
THERION IS KUT ik kan er niks aan doen maar dat is toch een van de wijnige band die ik niet kan uitstaan ![]() |
|
Ja, ze gebruiken veel wijn bij het mixen. Helaas. Therion vind ik altijd wel lekker klinken, Lucid Dreaming, Lemuria en Sirus B draai ik wel regelmatig. Oudere deathmetal cd heeeeeel soms, gaat me snel vervelen. Maar ok, na al deze lovende woorden, ik ga die nieuwe maar eens beluisteren! Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." ![]() |
|
Even uppen want dit album is echt retegoed. Al 2x geluisterd en vooral de (niet klassieke) vrouwelijke zang vind ik echt geslaagd. Ik kan me soms alleen ergeren aan een bepaalde mannelijke zang, maar voor de rest vind ik dat ze echt het maximale uit de vocals hebben gehaald. Gitaarpartijen zijn ook lekker om te horen. Het feit dat het allemaal iets 'zachter' is geworden doet ze goed, past bij de muziek. Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." ![]() |
|
quote: ![]() ik kan er ook niet veel mee signature ![]() |
|
quote: Bizar, maar ik hoop dat ze de draad van Lemuria en Sirius B weer oppakken. Gothic Kabbalah vond ik maar zeer matig. Faustian Spirit of the Earth ![]() |
|
Ik vond 'm juist stukken beter dan de Sirius B en co! Doorgaannnn! Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." ![]() |
|
http://www.zwaremetalen.com/nieuws/10413/Bandleden-Therion-stappen-op.html ![]() [Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 19-04-2008 13:00] ![]() |
|
Ik kan me er wel wat bij voorstellen. De laatste tour was slopend (elke avond een show van bijna 3 uur), Kristian is inmiddels papa geworden (en ons aller Midnight dus mama) en daarnaast hebben hij en Johann ook Demonoid nog en daar staat een nieuwe plaat voor op de rol. Ben benieuwd wat Christopher ervan gaat maken. Die laatste tour was in elk geval onovertroffen. Misschien moet ik dat beeld dan ook maar helder op mijn netvlies houden. ![]() |
|
Inderdaad, ben blij dat ik ze in die bezetting dan toch 2 keer heb mogen aanschouwen vorig jaar. Magistraal was het ![]() Faustian Spirit of the Earth ![]() |
|
Laatste dagen weer helemaal verslaafd aan Gothic Kaballah. Eén van de weinige bands met dameszang die ik extreem goed vind. spelfout weggehaald... ![]() |
|
Het duurde hier even voor ik die plaat kon appreciëren, maar het is uiteindelijk dan toch gelukt. Faustian Spirit of the Earth ![]() |
|
quote: Oef, het was toch maar stil geworden rond Therion sinds iedereen behalve Johnsson vertrokken was. Faustian Spirit of the Earth ![]() |
|
![]() er is een nieuwe therion-cd op komst. ![]() |
![]() |
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |
![]() |
Index / Heavy Metal | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |