IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Self-inflicted Damage Volgende pagina
Saphire
Cry havoc!
Usericon van Saphire
Posted 12-04-2003 13:48 by Saphire Wijzig reactieProfiel van SaphireQuote dit bericht

Zie:
http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=1847&page=11

[Dit bericht is gewijzigd door Saphire op 12-04-2003 13:48]


cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am


Saphire
Cry havoc!
Usericon van Saphire
Posted 12-04-2003 13:50 by Saphire Wijzig reactieProfiel van SaphireQuote dit bericht

quote:
Posted 12-04-2003 13:44 by occult
ik wil hier alleen nog antwoord opgeven.. het is niet zo erg opvattelijk bedoelt het voorbeeld van roken maar zo kunnen mensen die het niet doen en die het ook niet moeten gaan doen het een beetje vergelijken en nee ik zelf show er niet mee. ik draag alles lange mouwen.. bijna niemand weet het. en ik weet de drukking van een paar vrienden en jah ik weet niet het is bij de 1 moeilijker stoppen dan bij de ander.. maar we sluiten dit af anders is het straks wel een andere topic dan het moest zijn



Je moet idd nooit met een van die twee dingen beginnen.
Een vraagje trouwens, hoe heb je gebrobeert te stoppen en waarom is het totnutoe niet gelukt?

[Dit bericht is gewijzigd door Saphire op 12-04-2003 13:50]


cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 12-04-2003 14:00 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Dit zou ik dus echt nooit kunnen. De weerstand is zo groot, ik zou denk ik out gaan voordat het mes m'n vlees induikt, nu ik er over nadenk. Brrrr.


occult
Usericon van occult
Posted 12-04-2003 14:23 by occult Wijzig reactieProfiel van occultQuote dit berichthttp://www.houwitser.com

quote:
Op 12 april 2003 13:50 schreef Saphire het volgende:
Je moet idd nooit met een van die twee dingen beginnen.
Een vraagje trouwens, hoe heb je gebrobeert te stoppen en waarom is het totnutoe niet gelukt?


ik ben er anderhalfe maand vanaf geweest ongeveer.. het ging de goede kant op..

ik zit met mijn thuis situatie.. ben vroeger mishandelt licht niet in zware toestand maar toch.. daar heb ik nu nare gevolgen van bijv.. niet thuis iets durven te zeggen ik praat thuis haast niet. en zoveel mogelijk me vader ontwijken met alles. me moeder heeft het niet echt door allemaal wat er gebeurt. opslot wou me vader me ongeveer 3 maanden geleden in een internaat stoppen dan waren zijn problemen weg. want ik ben zijn probleem. hij heeft me uitgemaakt voor moordenaar toen is bij mij iets in me hoofd omgedraait en ben ik begon de volgende dag zat ik als een dwaas bij een van me beste vrienden. toen daarna is het nog bezig geweest en toen was ik gestopt het was allemaal weer een beetje gezakt, dus was er ondertussen anderhalve maand vanaf. tot ik ongeveer 3 weken geleden weer een relatie begon dat weer teveel druk op me uitoefende en kon het niet plaatsen in me situatie. waardoor ik een te hoge druk kreeg en het begon weer in 12 dagen had ik er 13 sneeen bij. dat was voor mij de druppel om te zeggen van ik kap deze relatie.. en heb het hem helemaal uitgelegt hoe en wat hij waardeerde het. en nu is het weer minder.. die relatie zat niet lekker ik was totaal anders. en nu zijn we gewoon vrienden. en het snijden wordt weer minder en ik hoop het vol te houden zo. en zodoende ben ik nog / weer aan het snijden. het is voor mij nu nog heel moeilijk eraf te komen maar ik wil het wel onwijse graag


occult
Usericon van occult
Posted 12-04-2003 14:25 by occult Wijzig reactieProfiel van occultQuote dit berichthttp://www.houwitser.com

quote:
Op 12 april 2003 14:00 schreef Dwaallicht het volgende:
Dit zou ik dus echt nooit kunnen. De weerstand is zo groot, ik zou denk ik out gaan voordat het mes m'n vlees induikt, nu ik er over nadenk. Brrrr.


ik zei dat ook eerst dat ik het niet zou kunnen en helemaal niet zou doen maarhet is ook anders gelopen.. maar doe het niet en hou je gedachten er ook vanaf want het is moeilijk...

sommige vinden hetleuk om te doen ik neit.. ik loop hoe warm het ook is niet in t-shirt alleen bij de mensen die het weten en dat zijn er neit veel. thuis altijd lange mouwen nooit een t-shirt. het is echt niet leuk


natassja
Usericon van natassja
Posted 12-04-2003 16:55 by natassja Wijzig reactieProfiel van natassjaQuote dit bericht

ik snap niet waarom jullie het aan niemand vertellen die je professioneel kan helpen, sorry maar als je zulke dingen doet is er iets goed mis met je.


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 12-04-2003 17:36 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2003 14:00 schreef Dwaallicht het volgende:
Dit zou ik dus echt nooit kunnen. De weerstand is zo groot, ik zou denk ik out gaan voordat het mes m'n vlees induikt, nu ik er over nadenk. Brrrr.

Hmmm, ik zou zoiets makkelijker bij mezelf kunnen doen dan bij een ander. Ik kan niet tegen bloed van anderen. Als het bloed er bij mezelf uitgutst heb ik geen last.

Jammer alleen dat ik er niks aan heb want ik durf toch niet in mezelf te snijden...voor mij worden het gewoon heel veel pillen met heel veel alcohol.

[Dit bericht is gewijzigd door Voice Of Doom op 12-04-2003 17:37]


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 12-04-2003 17:44 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Hier is een redelijk lang topik over, ik hoop dat ik 'em kan vinden.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 12-04-2003 17:45 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

dat automutilatie topic?


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 12-04-2003 17:46 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Yeah.


occult
Usericon van occult
Posted 12-04-2003 18:15 by occult Wijzig reactieProfiel van occultQuote dit berichthttp://www.houwitser.com

quote:
Op 12 april 2003 16:55 schreef natassja het volgende:
ik snap niet waarom jullie het aan niemand vertellen die je professioneel kan helpen, sorry maar als je zulke dingen doet is er iets goed mis met je.



er is niks mis met de gene die het doen. we zijn niet gestoord ofzo hoor... misschien moet je is info erover gaan zoeken. dan snap je het.. zo kan je wel 90% van de bevolking gestoord noemen iedereen heeft wat en het 1 is raarder dan het ander.. maar het is niet dat er iets geod mis is met diegene die snijd ofzo.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 12-04-2003 18:38 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 12 april 2003 14:23 schreef occult het volgende:
het is voor mij nu nog heel moeilijk eraf te komen maar ik wil het wel onwijse graag

Is er misschien een alternatieve manier om je af te reageren? Als het een soort van verslaving is, kan je die tijdelijk misschien vervangen door een minder schadelijke verslaving. Zoals een of andere gevechtssport ofzo, ik zeg maar wat..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


occult
Usericon van occult
Posted 12-04-2003 18:41 by occult Wijzig reactieProfiel van occultQuote dit berichthttp://www.houwitser.com

quote:
Op 12 april 2003 18:38 schreef mislyd het volgende:
Is er misschien een alternatieve manier om je af te reageren? Als het een soort van verslaving is, kan je die tijdelijk misschien vervangen door een minder schadelijke verslaving. Zoals een of andere gevechtssport ofzo, ik zeg maar wat..


het probleem is ik wil wel de agressie kwijt daarin ofzo en ik doe ook aan 2 sporten en ik ben heel druk van mezelf en ik kan het nu allemaal niet kwijt zins een maand. heb me miniscus gescheurt. en het gaat alweer beter zins de relatie stop is.. hij snapte het niet helemaal en zo we zijn nu gewoon vrienden.. en sins het uit is gaat het beter.. heb nu morgen een week niks meer gedaan.. maar dat zegt niet altijd wat dus.


natassja
Usericon van natassja
Posted 12-04-2003 20:06 by natassja Wijzig reactieProfiel van natassjaQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2003 18:15 schreef occult het volgende:
er is niks mis met de gene die het doen. we zijn niet gestoord ofzo hoor... misschien moet je is info erover gaan zoeken. dan snap je het.. zo kan je wel 90% van de bevolking gestoord noemen iedereen heeft wat en het 1 is raarder dan het ander.. maar het is niet dat er iets geod mis is met diegene die snijd ofzo.


jezelf verminken is normaal? ik lees hier toch dat de meeste die het doen er helemaal niet blij mee zijn en zich er voor schamen. en ik blijf voor professionele hulp


Thanatos
Blah
Usericon van Thanatos
Posted 12-04-2003 20:16 by Thanatos Wijzig reactieProfiel van ThanatosQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2003 20:06 schreef natassja het volgende:
jezelf verminken is normaal? ik lees hier toch dat de meeste die het doen er helemaal niet blij mee zijn en zich er voor schamen. en ik blijf voor professionele hulp

Dat is niet altijd makkelijk profesionele hulp gaan zoeken, zeker niet als je ouders mee werken.

De meeste mensen zijn idd beschaamd, en dat maakt het nog zoveel moeilijker om ermee naar buiten te stapen. Zo een stap naar profesionele hulp zet je niet zomaar, en dan spreek ik niet alleen over mutilatie maar ook over depressies enzo.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 12-04-2003 20:17 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Ik denk dat veel mensen met zo'n probleem het ook niet meteen erkennen als zijnde een serieus probleem... Wie heeft het er nu gemakkelijk mee toe te geven dat hij/zij imperfect is en hulp nodig heeft?


Ebullition
Usericon van Ebullition
Posted 12-04-2003 21:41 by Ebullition Wijzig reactieProfiel van EbullitionQuote dit berichthttp://www.metalprovider.com/ved_buens_ende

Er ligt nog een groot taboe op psychische problemen zoals bv. depressie of automutilatie* en het is dat taboe wat er voor zorgt dat mensen, zoals ik zelf, veel te laat hulp gaan zoeken / krijgen.


~ We are a virus with shoes


Thanatos
Blah
Usericon van Thanatos
Posted 12-04-2003 21:52 by Thanatos Wijzig reactieProfiel van ThanatosQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2003 21:41 schreef Ebullition het volgende:
Er ligt nog een groot taboe op psychische problemen zoals bv. depressie of automutilatie* en het is dat taboe wat er voor zorgt dat mensen, zoals ik zelf, veel te laat hulp gaan zoeken / krijgen.



Is idd zo, als je toegeeft aan iemand dat je depressief dan ben je volgens hen klaar voor het zothuis. mensen moeten eens leren nadenken.



Saphire
Cry havoc!
Usericon van Saphire
Posted 12-04-2003 23:24 by Saphire Wijzig reactieProfiel van SaphireQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2003 16:55 schreef natassja het volgende:
ik snap niet waarom jullie het aan niemand vertellen die je professioneel kan helpen, sorry maar als je zulke dingen doet is er iets goed mis met je.


Ga dan ergens anders posten.

De drempel van de psychiater/psycholoog/maatschappelijk werk(st)er/whatever is kilometers hoger als een of ander forum waar mensen op zitten die het ook doen/deden en hun ervaringen er over kunnen delen.


cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am


occult
Usericon van occult
Posted 12-04-2003 23:59 by occult Wijzig reactieProfiel van occultQuote dit berichthttp://www.houwitser.com

quote:
Op 12 april 2003 21:52 schreef Thanatos het volgende:
Is idd zo, als je toegeeft aan iemand dat je depressief dan ben je volgens hen klaar voor het zothuis. mensen moeten eens leren nadenken.





dat ben ik met je eens. ik heb dan ook maar 1 vriend die het helemaal snapt en niet telkens zegt van stop er dan gewoon mee want die weet wat ik doormaak. en die zegt niet dat ik naar een psychiater moet. hij snapt me en hij zal de enige blijfen die me snapt. want me beste vriendin zegt dan de hele tijd van jah stop er gewoon mee.. maar dat kan niet 1 2 3 ik kom net van een verjaardag af.. bloedheet maar wat ik heb was me trui aan.. en opslot trui uit maar over bijde armen een netpanty anders zie je het.. het is niet makkelijk om ergens op af te stappen bij mij weten me ouders het niet omdat het contact met me vader al onwijse beroerd is maar als die het te weten krijgt weet ik zkr dat ik buiten de deur sta. en dat wil ik niet maar stoppen red ik niet ik ken me gevoelens niet goed meer kwijt ik mis een stuk in me leven ik mis een vader in mijn leven en dat moet ik nu in 1 klap verwerken want het dringt me nu door wat hij allemaal bij me gedaan heeft. en dat is de druppel geweest om te zeggen jij bent geen vader voor me en dus kunnen wij niet meer leven in een gewone gezins situatie bij mij thuis en dat is in zovere gekomen dat het verminken van me zelf is gekomen en dat zet je niet zomaar stop want er werkt een druk op me een hele hoge druk.. en ik heb dan ook depri aanvallen niet veel maar ze zijn er wel. en dat wordt ook niet gesnapt door mensen en thuis gelooft me moeder het niet want ik heb dat nooit gehad dus nu ook niet dus ik kan thuis nergens mee aankloppen. en waar verwerk je het in savonds als ik op me kamer zit dan moet ik toch alles kwijt en dat kan dan niet op dat moment dus dan gebeurt het weer en het is niet gewoon. en achteraf weet je wel wat je weer gedaan heb... maar dit zal ik zeggen voor de mensen die het nog niet doen doe het niet begin er niet aan echt niet het is niet makkelijk eraf te komen!!!


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 13-04-2003 0:02 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Hetzelfde geldt voor alcohol. En dat is eigenlijk nog een stukje slopender.

Sorry voor de off topic. Oh nee het is zelfs on topic zie ik. Verwarrend al die topics over dezelfde onderwerpen.


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


occult
Usericon van occult
Posted 13-04-2003 12:08 by occult Wijzig reactieProfiel van occultQuote dit berichthttp://www.houwitser.com

quote:
Op 13 april 2003 0:02 schreef Voice Of Doom het volgende:
Hetzelfde geldt voor alcohol. En dat is eigenlijk nog een stukje slopender.

Sorry voor de off topic. Oh nee het is zelfs on topic zie ik. Verwarrend al die topics over dezelfde onderwerpen.



kweet niet wat slopender is.. drink laatste tijd niet veel alcohol meer.. weetn iet waarom maar jah. het is denk even slopend of je ken het niet echt met elkaar vergelijken en is net hoe link iemand bezig is met het zelfverminking. dat kan ook snel het vetaal zijn van iemands leven. en het ligt er ook weer aan hoeveel alcohol iemand op kan


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 13-04-2003 12:11 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Af en toe kriebelen de handjes weer, maar ik heb me gelukkig in kunnen houden.
Slager zijn is trouwens een ideale smoes.


occult
Usericon van occult
Posted 13-04-2003 12:14 by occult Wijzig reactieProfiel van occultQuote dit berichthttp://www.houwitser.com

quote:
Op 13 april 2003 12:11 schreef Slechtheid het volgende:
Af en toe kriebelen de handjes weer, maar ik heb me gelukkig in kunnen houden.
Slager zijn is trouwens een ideale smoes.



jah dat kan je zeggen... vriend van me zegt telkens kat heeft me gekrapt dat kan ik ook niet zeggen ik heb voor thuis geen smoes ik moet het bedekken en dat is niet altijd prettig


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 13-04-2003 13:44 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2003 12:08 schreef occult het volgende:
kweet niet wat slopender is.. drink laatste tijd niet veel alcohol meer.. weetn iet waarom maar jah. het is denk even slopend of je ken het niet echt met elkaar vergelijken en is net hoe link iemand bezig is met het zelfverminking. dat kan ook snel het vetaal zijn van iemands leven. en het ligt er ook weer aan hoeveel alcohol iemand op kan

Ik zie hoe slopend het is geweest voor mijn oom. Dus.


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


natassja
Usericon van natassja
Posted 13-04-2003 13:51 by natassja Wijzig reactieProfiel van natassjaQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2003 23:24 schreef Saphire het volgende:
Ga dan ergens anders posten.

De drempel van de psychiater/psycholoog/maatschappelijk werk(st)er/whatever is kilometers hoger als een of ander forum waar mensen op zitten die het ook doen/deden en hun ervaringen er over kunnen delen.


dat de drempel hoog is kan wel zijn maar de huisarts is er ook nog(doorverwijzen), maar als je niet wil zien dat je een probleem hebt ook goed


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen