IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Auteur:
Topic : Tweede Wereldoorlog Vorige pagina | Volgende pagina
metal blade
Usericon van metal blade
Posted 24-01-2004 13:14 by metal blade Wijzig reactieProfiel van metal bladeQuote dit bericht

Weet je wat Hitler echt verkeerd deed..

Hij bemoeide zich met allerlei militaire operaties en plannen, terwijl hij er niet eens verstand van had.

Maar Napoleon bijvoorbeeld, was wel een grote militaire leider.


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 24-01-2004 13:23 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2004 13:14 schreef metal blade het volgende:
Weet je wat Hitler echt verkeerd deed..

Hij bemoeide zich met allerlei militaire operaties en plannen, terwijl hij er niet eens verstand van had.

Maar Napoleon bijvoorbeeld, was wel een grote militaire leider.


Gelukkig maar dat Hitler een reeds geweldige militaire blunders gemaakt heeft, anders had de oorlog een stuk langer geduurd. Hij had wel een aantal uitmuntende generaals, zoals Rommel, Von Manstein, Von Rundstedt, Von Kluge en Von Manteuffel


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


metal blade
Usericon van metal blade
Posted 24-01-2004 13:27 by metal blade Wijzig reactieProfiel van metal bladeQuote dit bericht

Hitler moest gewoon DE minister van propaganda worden, want dat kon hij wel goed.

[Dit bericht is gewijzigd door metal blade op 24-01-2004 13:27]


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 24-01-2004 19:59 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 24 januari 2004 13:27 schreef metal blade het volgende:
Hitler moest gewoon DE minister van propaganda worden, want dat kon hij wel goed.

Hitler had gewoon een kogel door zijn kop moeten krijgen in de eerste wereldoorlog.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-01-2004 21:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2004 13:27 schreef metal blade het volgende:
Hitler moest gewoon DE minister van propaganda worden, want dat kon hij wel goed.
NOT, daar had hij Goebels voor.


AESUNT
Uul
Usericon van AESUNT
Posted 24-01-2004 22:08 by AESUNT Wijzig reactieProfiel van AESUNTQuote dit bericht

Ik vind zijn ideeen over de Polen wel het achterlijkst van alles wat hij ooit medegedeeld heeft.


Crapuul


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 25-01-2004 1:06 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2004 21:45 schreef Jenje het volgende:
NOT, daar had hij Goebels voor.


Hmm hij heeft wel gasgehapt in 1918


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-01-2004 4:32 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 25 januari 2004 1:06 schreef Borgia II het volgende:
Hmm hij heeft wel gasgehapt in 1918

hij heeft toch ook een kogel ergens doorheen gehad waardoor hij in het revalitatiecentrum moest verblijven toen de oorlog aan z'n eind kwam.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 25-01-2004 11:34 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 24 januari 2004 22:08 schreef AESUNT het volgende:
Ik vind zijn ideeen over de Polen wel het achterlijkst van alles wat hij ooit medegedeeld heeft.

Wat waren die ideeën dan? Ik weet wel op wat voor een gruwelijke manier het duitse leger ermee omging maar dat was nog niet zoerg als zijn ideeën over joden, communisten, homo's, jehova's enz.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


metal blade
Usericon van metal blade
Posted 25-01-2004 12:31 by metal blade Wijzig reactieProfiel van metal bladeQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2004 21:45 schreef Jenje het volgende:
NOT, daar had hij Goebels voor.


Goebels ja,

maar ik bedoel dat Hitler het beter kon.
Kijk maar hoeveel mensen er naar hem luisterden.


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 25-01-2004 13:45 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2004 11:34 schreef arrebar het volgende:
Wat waren die ideeën dan? Ik weet wel op wat voor een gruwelijke manier het duitse leger ermee omging maar dat was nog niet zoerg als zijn ideeën over joden, communisten, homo's, jehova's enz.


Polen werden als minderwaardig gezien, als uentermenschen. Net zoals alle volkeren in Rusland en de Balkan. Het was alleen nogal merkwaardig om te zien hoe dezelfde ideeen overboord gingen toen het duidelijk werd dat Duitsland de oorlog ging verliezen en er meer kanonnenvlees nodig was. Er werd zelfs een Russisch leger gevormd uit Russische krijgsgevangenen onder Andrei Vlassow


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 25-01-2004 13:49 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2004 12:31 schreef metal blade het volgende:
Goebels ja,

maar ik bedoel dat Hitler het beter kon.
Kijk maar hoeveel mensen er naar hem luisterden.


Jawel, maar hoe bereikte hij al die mensen? Dat kwam omdat Goebels alle radiozenders en alle andere vormen van (massa)media onder zijn controle had. Sterker nog, Goebels werd door de Geallieerden gezien als de ergste nazi na Hitler zelf


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 25-01-2004 13:56 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 25 januari 2004 13:45 schreef Borgia II het volgende:
Polen werden als minderwaardig gezien, als uentermenschen. Net zoals alle volkeren in Rusland en de Balkan. Het was alleen nogal merkwaardig om te zien hoe dezelfde ideeen overboord gingen toen het duidelijk werd dat Duitsland de oorlog ging verliezen en er meer kanonnenvlees nodig was. Er werd zelfs een Russisch leger gevormd uit Russische krijgsgevangenen onder Andrei Vlassow

Ja dat die de Polen als untermenschen zag wist ik al, maargoed hoe erg dat ook is het haalt het gewoon niet bij de holochaust.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 25-01-2004 14:10 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2004 13:56 schreef arrebar het volgende:
Ja dat die de Polen als untermenschen zag wist ik al, maargoed hoe erg dat ook is het haalt het gewoon niet bij de holochaust.


Hmm.. De Russen ging ook niet bepaald netjes met Polen om. In de bossen van Katyn werd door Duitse troepen een massagraf aangetroffen met de restanten van ruim 20.000 poolse officieren erin. Ge-executeerd door de Russen. De rest ging naar strafkampen in Siberie wat ook een zekere dood betekende.


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-01-2004 14:33 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2004 13:14 schreef metal blade het volgende:

Maar Napoleon bijvoorbeeld, was wel een grote militaire leider.
je kijkt teveel RTL4


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 25-01-2004 14:37 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2004 14:33 schreef ghoulliette het volgende:
je kijkt teveel RTL4


Hmm en jij leest te weinig boeken. Napeleon wordt over het algemeen erkend als een van de beste legeraanvoeders aller tijd en in dezelfde adem genoemd als Alexander en Hannibal uit de Klassieke Oudheid


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-01-2004 14:42 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ja en daarom Kopieerde Hitler hem ook. Maar in mijn ogen blijf je achterlijk dom als je Rusland probeert aan te vallen op de manier die hij deed. Zelf de kopie van die aanval door A.H. mislukte.

De Mongolen, die konden pas strijden


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 25-01-2004 14:56 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 25 januari 2004 14:10 schreef Borgia II het volgende:
Hmm.. De Russen ging ook niet bepaald netjes met Polen om. In de bossen van Katyn werd door Duitse troepen een massagraf aangetroffen met de restanten van ruim 20.000 poolse officieren erin. Ge-executeerd door de Russen. De rest ging naar strafkampen in Siberie wat ook een zekere dood betekende.

Wat heeft dit met mijn post te maken?


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-01-2004 14:58 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

joden: 5 miljoen dood in wo2 veel financiele compensatie na afloop
russen: 15 miljoen dood in wo2 weinig financiele compensatie na afloop.

ik weet wel wie er slechter af waren/zijn


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 25-01-2004 15:00 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2004 14:56 schreef arrebar het volgende:
Wat heeft dit met mijn post te maken?


An sig weinig, maar ik probeer het een en ander in een breder kader te plaatsen en om te voorkomen dat weer het beeld bevestigd wordt dat alleen Duitsers bloed aan hun vingers hadden als om de Poolse kwestie ging


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 25-01-2004 15:01 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 25 januari 2004 14:58 schreef ghoulliette het volgende:
joden: 5 miljoen dood in wo2 veel financiele compensatie na afloop
russen: 15 miljoen dood in wo2 weinig financiele compensatie na afloop.

ik weet wel wie er slechter af waren/zijn

Sorry dat ik je nu corrigeer maar het waren 6 miljoen Joden en 20 miljoen Russen.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-01-2004 15:01 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

an sich, als je popie taal napraat moet je het wel goed doen

het is trouwens erg 2003 om an sich te gebruiken


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-01-2004 15:02 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2004 15:01 schreef arrebar het volgende:
Sorry dat ik je nu corrigeer maar het waren 6 miljoen Joden en 20 miljoen Russen.

het verschil wordt er alleen maar groter door


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 25-01-2004 15:06 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2004 14:42 schreef ghoulliette het volgende:
ja en daarom Kopieerde Hitler hem ook. Maar in mijn ogen blijf je achterlijk dom als je Rusland probeert aan te vallen op de manier die hij deed. Zelf de kopie van die aanval door A.H. mislukte.

De Mongolen, die konden pas strijden


Hmmm..de aanval van Hitler op Rusland was vanwege hele andere motieven dan die van Napoleon. Bovendien kan je het qua schaal al helemaal niet met elkaar vergelijken. En die opmerking over de Mongolen slaat al helemaal als een lul op een drumstel in samenhang met het voorgaande.



Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 25-01-2004 15:07 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 25 januari 2004 15:06 schreef Borgia II het volgende:
Hmmm..de aanval van Hitler op Rusland was vanwege hele andere motieven dan die van Napoleon. Bovendien kan je het qua schaal al helemaal niet met elkaar vergelijken. En die opmerking over de Mongolen slaat al helemaal als een lul op een drumstel in samenhang met het voorgaande.




Maar er zowel door Napoleon als Hitler dezelfde fout gemaakt....


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen