IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Auteur:
Topic : Tweede Wereldoorlog Vorige pagina | Volgende pagina
linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 29-04-2003 16:53 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

ik vind the west kant van het verhaal ook erg tof, battle for midway enz.
best grof allemaal


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 29-04-2003 16:54 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2003 16:53 schreef linknl het volgende:
ik vind the west kant van het verhaal ook erg tof, battle for midway enz.
best grof allemaal

Hoe bedoel je?


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 29-04-2003 16:54 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2003 16:51 schreef Moordlustige Hamster het volgende:
Net weer Band of Brothers dvdtje gekeken. Deze serie geeft net als Saving Private Ryan een goed beeld van de oorlog (deels komt ook door de film techniek).
Erg chaotisch en zo.

Dan ga ik toch voor Schindler's List en The Pianist!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 29-04-2003 16:55 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2003 16:54 schreef NecRobert het volgende:
Dan ga ik toch voor Schindler's List en The Pianist!

maar die gaan meer over de Jodenvervolging, ik heb het hier meer over de gevechten en zo


Twone
Usericon van Twone
Posted 29-04-2003 17:18 by Twone Wijzig reactieProfiel van TwoneQuote dit bericht

er zijn niet zoveel mooie en goede WO II films...daarmee bedoel ik films zonder belachelijke john Wayne cowboy acties zoals in The Longest Day (te veel humor in die film bah)ik ga vant weekend es kijken om de reeksen van Band Of Brothers aan te schaffen.

andere goede films,meer gericht op de Jodenvervolging & kampen :

Escape From Sobibor
Holocaust I,II & III (gemaakt in jaren 70 of daar omtrent, meer dan 9 uur film)


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 29-04-2003 17:26 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2003 17:18 schreef Twone het volgende:
er zijn niet zoveel mooie en goede WO II films...daarmee bedoel ik films zonder belachelijke john Wayne cowboy acties zoals in The Longest Day (te veel humor in die film bah)ik ga vant weekend es kijken om de reeksen van Band Of Brothers aan te schaffen.

andere goede films,meer gericht op de Jodenvervolging & kampen :

Escape From Sobibor
Holocaust I,II & III (gemaakt in jaren 70 of daar omtrent, meer dan 9 uur film)


Band of Brothers laat over de hele serie zien hoe zo'n compagnie vanaf de training tot het eind de oorlog mee maakt, erg goed gemaakt vind ik zeker het aanschaffen waard (alhoewel, me broer heeft de box voor 99 euro gekocht )


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 29-04-2003 17:28 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

Ik weet niet of ie al genoemd is, maar wat ik een goede oorlogsfilm vind is: The longest day, werkelijk geniaal

hmm is al genoemd, lees ik hierboven

[Dit bericht is gewijzigd door Jebes op 29-04-2003 17:29]


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Twone
Usericon van Twone
Posted 29-04-2003 18:09 by Twone Wijzig reactieProfiel van TwoneQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2003 17:26 schreef Moordlustige Hamster het volgende:
Band of Brothers laat over de hele serie zien hoe zo'n compagnie vanaf de training tot het eind de oorlog mee maakt, erg goed gemaakt vind ik zeker het aanschaffen waard (alhoewel, me broer heeft de box voor 99 euro gekocht )


ik heb maar 1 deel gezien, het deel waar de Amerikanen één of ander concentratiekamp bevrijdden..

andere goede film over de bemanning van een B-17 bommewerper met leuke luchtgevechten: The Memphis Belle



Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 29-04-2003 18:54 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Die Escape from Sobibor is maar 17 euro, misschien maares kopen.


NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 29-04-2003 19:51 by NecRomantica Wijzig reactieProfiel van NecRomanticaQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2003 18:54 schreef Iskariot het volgende:
Die Escape from Sobibor is maar 17 euro, misschien maares kopen.


Bij de Free Records Shop in Gorinchem maar 6 euro


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 29-04-2003 20:04 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2003 19:51 schreef NecRomantica het volgende:
Bij de Free Records Shop in Gorinchem maar 6 euro

Dan maares naar de free record shop, zal je zien dat ie in Utrecht 49 euro is ofzo




Ragnarok
Usericon van Ragnarok
Posted 11-06-2003 12:22 by Ragnarok Wijzig reactieProfiel van RagnarokQuote dit bericht

Gaaf topic,als er nou nog wat zinnigs in gezegt zou worden



De vijand heeft een front gevormd...Het moet gebroken, moet bestormt.


Marco_Filth
Usericon van Marco_Filth
Posted 11-06-2003 13:17 by Marco_Filth Wijzig reactieProfiel van Marco_FilthQuote dit berichthttp://www.geocities.com/marco_filth

quote:
Op 27 april 2003 20:30 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik vind geen een front "leuk" maar wat ik een van de boeienste fasen uit de oorlog vond was de slag rond (in) Stalingrad. Wat een hel moet dat zijn geweest. Hoeveel russen daar wel niet zijn gestorven(zowel door duitsers als door russen zelf). We hebben veel aan de amerikanen te danken voor maar de russen worden altijd overgeslagen terwijl die ongelooflijk veel hebben geleden.


Dat de Amerikanen Europa bevrijd hebben, is een illusie. Stalin had al heel vroeg in de oorlog aan Roosevelt en Churchil om een tweede front in het westen gevraagd, maar die durfden de confrontatie met Duitsland nog niet aan.

Het is inderdaad bij de slag om Stalingrad dat Duitsland de oorlog verloren heeft. Het Rode Leger zette zich toen in beweging richting West Europa, terwijl de Duitsers alsmaar meer teruggedrongen werden. Het was pas toen de Russen bijna aan de poorten van Berlijn stonden, dat er besloten werd tot de inval in Normandie. Dit was dan ook meer om het Sovjet leger de pas af te snijden dan om nazi Duitsland te verslaan.

Ik weet dat er ook al eerder een front was geopend door de geallieerden in Noord Afrika en vandaaruit omhoog naar Zuid Italie. Maar de redenen om hier aan te vallen hadden alweer niks met Duitsland te maken. Engeland en Amerika wilden de olierijkdommen in de Balkan beveiligen tegen het snel oprukkende Rode Leger. Ze kwamen echter te laat, want Stalin had ondertussen de hele regio al onder controle.

We kunnen de Amerikanen dus wel dankbaar zijn, niet om zogezegd Duitsland te hebben verslagen, maar wel om ervoor te zorgen dat West Europa niet door de Sovjet Unie werd opgeslokt...


And the earth was without form and void - And darkness was upon the face of the deep


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 11-06-2003 14:02 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2003 12:22 schreef Ragnarok het volgende:
Gaaf topic,als er nou nog wat zinnigs in gezegt zou worden



ja doe eens


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 11-06-2003 14:09 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

ja.. lijkt me ook leuk ja!


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-06-2003 14:17 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2003 13:17 schreef Marco_Filth het volgende:
Dat de Amerikanen Europa bevrijd hebben, is een illusie. Stalin had al heel vroeg in de oorlog aan Roosevelt en Churchil om een tweede front in het westen gevraagd, maar die durfden de confrontatie met Duitsland nog niet aan.

Het is inderdaad bij de slag om Stalingrad dat Duitsland de oorlog verloren heeft. Het Rode Leger zette zich toen in beweging richting West Europa, terwijl de Duitsers alsmaar meer teruggedrongen werden. Het was pas toen de Russen bijna aan de poorten van Berlijn stonden, dat er besloten werd tot de inval in Normandie. Dit was dan ook meer om het Sovjet leger de pas af te snijden dan om nazi Duitsland te verslaan.

Ik weet dat er ook al eerder een front was geopend door de geallieerden in Noord Afrika en vandaaruit omhoog naar Zuid Italie. Maar de redenen om hier aan te vallen hadden alweer niks met Duitsland te maken. Engeland en Amerika wilden de olierijkdommen in de Balkan beveiligen tegen het snel oprukkende Rode Leger. Ze kwamen echter te laat, want Stalin had ondertussen de hele regio al onder controle.

We kunnen de Amerikanen dus wel dankbaar zijn, niet om zogezegd Duitsland te hebben verslagen, maar wel om ervoor te zorgen dat West Europa niet door de Sovjet Unie werd opgeslokt...
jep ... zo ist


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 11-06-2003 14:29 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Heb gisteren een documetaire over de japanse "Unit 731" gezien. Ik heb in geen tijden zoveel kippenvel gekregen.

Deze Unit deed onderzoek naar biologische wapens in bezet China (Mantsjoerije).
(Doe een Googlen voor "unit 731" met de aanhalingtekens erbij)
Om zo effectief mogelijk de effecten van biowapens op gevangenen (Amerikanen, Russen en vooral Chinezen) te onderzoeken werden deze levend opengesneden om bekeken te worden.

In de show konden oude bewoners van een dorp zich nog het ijzingwekkend geschreeuw van een 20-jarig meisje uit het onderzoekscentrum herinneren die toen opengehaald werd. Ze schreeuwde zo hard zij kon "Snij me niet open ik ben nog niet dood!"
Gah.

O, en 3x raden waarom wij hierover niks in de geschiedenisboeken terug vinden?
De USA kon de resultaten over die biowapens best gebruiken en wilden niet dat het in de handen van de USSR zou vallen. Dus? Doofpot.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 11-06-2003 14:35 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Zo hebben ze veel meer dingen in de doofpot gestopt. Ik vraag me af hoe het er nu in de Amerikaanse concentratie kampen aan toe gaat.
(voor de islamitische strijders)
Heeft niet echt wat met de 2de wereld oorlog te maken. Maar doordat ze de joden hebben laten vluchten naar Israel zijn eigenlijk wel alle problemen ontstaan.

De Sovjet Unie heeft toch ook voor verbeteringen van de luchtvaart gezorgd?
Tijdens de koude oorlog en 2de wereld oorlog?
Straalvliegtuigen, grote vliegtuigen en dergelijken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-06-2003 14:35 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2003 13:17 schreef Marco_Filth het volgende:
Dat de Amerikanen Europa bevrijd hebben, is een illusie. Stalin had al heel vroeg in de oorlog aan Roosevelt en Churchil om een tweede front in het westen gevraagd, maar die durfden de confrontatie met Duitsland nog niet aan.

Het is inderdaad bij de slag om Stalingrad dat Duitsland de oorlog verloren heeft. Het Rode Leger zette zich toen in beweging richting West Europa, terwijl de Duitsers alsmaar meer teruggedrongen werden. Het was pas toen de Russen bijna aan de poorten van Berlijn stonden, dat er besloten werd tot de inval in Normandie. Dit was dan ook meer om het Sovjet leger de pas af te snijden dan om nazi Duitsland te verslaan.

Ik weet dat er ook al eerder een front was geopend door de geallieerden in Noord Afrika en vandaaruit omhoog naar Zuid Italie. Maar de redenen om hier aan te vallen hadden alweer niks met Duitsland te maken. Engeland en Amerika wilden de olierijkdommen in de Balkan beveiligen tegen het snel oprukkende Rode Leger. Ze kwamen echter te laat, want Stalin had ondertussen de hele regio al onder controle.

We kunnen de Amerikanen dus wel dankbaar zijn, niet om zogezegd Duitsland te hebben verslagen, maar wel om ervoor te zorgen dat West Europa niet door de Sovjet Unie werd opgeslokt...


ja dat is wel zo. maar toch vind ik dat er makkelijk aan de gesneuvelde russen wordt voorbijgegaan. de meeste soldaten hebben zeer veel geleden onder hun eigen leiders en dat de amerikanen asl helden worden bejubled , terwijl een belangrijke motivatie economische belangen waren. maar idd, ik ben blij dat we niet zijn bevrijd door de communisten.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 11-06-2003 14:48 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2003 14:35 schreef attila_de_hun het volgende:
ja dat is wel zo. maar toch vind ik dat er makkelijk aan de gesneuvelde russen wordt voorbijgegaan. de meeste soldaten hebben zeer veel geleden onder hun eigen leiders en dat de amerikanen asl helden worden bejubled , terwijl een belangrijke motivatie economische belangen waren. maar idd, ik ben blij dat we niet zijn bevrijd door de communisten.

er zijn 15 miljoen russen gestorven, dat is drie keer meer dan joden.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 11-06-2003 14:50 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Maar die zijn irrelevant in de geschiedenisboeken omdat het rooien waren.
Ongetwijfeld dat mensen achter het voormalige ijzeren gordijn die cijfers WEL te leren kregen.


Marco_Filth
Usericon van Marco_Filth
Posted 11-06-2003 14:55 by Marco_Filth Wijzig reactieProfiel van Marco_FilthQuote dit berichthttp://www.geocities.com/marco_filth

quote:
Op 11 juni 2003 14:29 schreef MBMarduk het volgende:
Heb gisteren een documetaire over de japanse "Unit 731" gezien. Ik heb in geen tijden zoveel kippenvel gekregen.

Deze Unit deed onderzoek naar biologische wapens in bezet China (Mantsjoerije).
(Doe een Googlen voor "unit 731" met de aanhalingtekens erbij)
Om zo effectief mogelijk de effecten van biowapens op gevangenen (Amerikanen, Russen en vooral Chinezen) te onderzoeken werden deze levend opengesneden om bekeken te worden.

In de show konden oude bewoners van een dorp zich nog het ijzingwekkend geschreeuw van een 20-jarig meisje uit het onderzoekscentrum herinneren die toen opengehaald werd. Ze schreeuwde zo hard zij kon "Snij me niet open ik ben nog niet dood!"
Gah.

O, en 3x raden waarom wij hierover niks in de geschiedenisboeken terug vinden?
De USA kon de resultaten over die biowapens best gebruiken en wilden niet dat het in de handen van de USSR zou vallen. Dus? Doofpot.



Ja, kheb die documentaire ook bekeken.

Ik vond het wel schandalig dat die ene veteraan van eenheid 731 niet alleen geen verontschuldigingen wou aanbieden ma dan ook nog durfde te beweren dat ze goed werk hadden verricht voor hun vaderland door die krijgsgevangen zo te vermoorden. In West Europa word je bij wijze van spreke de bak in gegooid als je nu nog iets verkeerd durft te denken over joden, moslims of ander volk dat vanwege de algemene opinie dient geknuffeld te worden, en die kerel kan daar zomaar van die dingen uit zijn botten slaan op tv.


And the earth was without form and void - And darkness was upon the face of the deep


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 11-06-2003 14:55 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2003 14:50 schreef MBMarduk het volgende:
Maar die zijn irrelevant in de geschiedenisboeken omdat het rooien waren.
Ongetwijfeld dat mensen achter het voormalige ijzeren gordijn die cijfers WEL te leren kregen.

Tuurlijk, je krijgt altijd te leren wat in het voordeel van de staat is.

wat wel super cool is dat in ons onderzoeksgroepje iemand zit die russisch kan lezen zijn we tenminste niet afhankelijk van amerikaanse vertalingen

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 11-06-2003 15:00]


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 11-06-2003 14:57 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Nou, ik zou ook niet graag afhanleijk van iets zijn.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 11-06-2003 15:00 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2003 14:57 schreef MBMarduk het volgende:
Nou, ik zou ook niet graag afhanleijk van iets zijn.



Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen