|
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik heb nog stukken liggen van ontplofte obussen, maar die zijn uit WO I Uit liefde voor ZM. |
|
quote: Nee dit wordt mijn eerste oud-concentratiekamp dat ik ga bezoeken, en ook meteen de beruchtste. Misschien dat ik voor die tijd nog een dagje naar Westerbork toega maar dat denk ik niet. Ik weet wel een beetje wat ik ervan kan verwachten. Ik denk ook dat ik daar met gemak 2 fotorolletjes kan volschieten. "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers |
|
quote: Ben benieuwd watvoor indruk het achterlaat. Ben ook wel benieuwd naar de foto's. |
|
quote: Wat gaan jullie precies doen met de reactment, heb je al plannen voor een bepaald stuk van een slag ofzo. Normandië wil ik ook graag een keer zien. Kijken wat er nog over is van de duitse verdediding daar. En de loopgraven wil ik eens met mijn eigen ogen zien. "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers |
|
Ben al een paar keer naar Westerbork gegaan, wij wonen ook in de buurt dus maar is en blijft indrukwekkend. SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER. |
|
quote: De foto's zal ik in dit topic posten. De indruk weet ik niet, volgens mij hangt er een hele kille sfeer. Laatst was er een documantaire op tv over Auschwitz en daar zag je inderdaad ook mensen die moesten huilen. Ik wil vooral ook naar de ruïnes van gaskamer 2-5 en het verwoestte hokje van Mengele dat daar ligt. [Dit bericht is gewijzigd door arrebar op 20-01-2004 18:20] "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers |
|
quote:Ben er ook geweest, erg indrukwekkend ja |
|
Ben jarenlang verzamelaar geweest van alles wat met WOII te maken had zoals boeken,films,modelbouw en heb ook militaria uit de oorlog verzameld.Door mijn werk in de wegenbouw heb ik ook vaker vanalles gevonden zoals helmen(zowel Engels als Duits),magazijnkisten,kettingen van de Sherman mijnenveger en de nodige granaten(heb ooit nog problemen gehad met de EOD omdat ik zelf granaten onschadelijk was aan het maken bij ons op het werk,heb er zelfs enkele thuis liggen hehe). Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
op de stadjersmarkt in groningen las heel veel nazispul tekoop. misschien een idee voor de verzamelaars? |
|
quote: Zeker interessant. is dat elk jaar ofzo? of vaker? Crapuul |
|
quote:ja dat weet ik niet, het was iig in de martinihal, misschien dat je die info op hun site kan vinden. |
|
Het zijn geen Made in Taiwan-produkten? |
|
quote: dat moet je aan de duitser vragen die die zooi verkoopt. Maar ik vond het er authentiek uitzien (maar ik ben een n00b). Hij had allerlei oorlog spul, ook sovjet spelden enzo. |
|
quote: Zelf koop ik dat soort spullen niet, maar ik weet wel dat een hoop nepspul in omloop is. Als die Duitser maar niet begint met "Ich habe es nicht gewust!", als zijn spullen nep blijken te zijn... |
|
als wraak gewoon zijn fiets pikken |
|
quote: Ben enkele jaren geleden naar Normandie geweest. Heb daar alle invasiestranden en bekende slachtvelden bezocht. Een aanrader is het museum bij Caen, die is nog vrij recent. Ook de invasiestranden zelf zijn de moeite van het bezoeken waard. Glory, Glory, what one hell of a way to die |
|
quote:Het meeste wat zo verkocht word is allemaal namaak.En tegenwoordig is de namaak erg goed gedaan zodat het verschil met authentieke dingen nog maar moeilijk te zien is.Je moet weten waar je op moet letten dan is het verschil nog wel zichtbaar,helaas weten de meesten dat niet en kopen alles wat er oud uit zien blindelings en hebben dan achteraf een miskoop gedaan. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: Heb ik ook, de boeren in de Westhoek vinden nog talloze obussen uit WOI. Zijn ook al vaak ongelukken mee gebeurd. In Beerst is ooit een gat van ergens 1 vierkante meter geslaan in het dak van een verzamelaar die een obus aan het schoonmaken was. Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
quote: Wat valt er eigenlijk nog te zien in Normandië, is het strand nog helemaal zoals het in 44 was, behalve dan met wat mijnen minder. "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers |
|
quote: Langs de hele Franse kust (van Nord Pas de Calais tot en met Normandië) vind je nog steeds de bunkers, ben ooit eens in ene geweest, best tof Langs de Belgische kust kun je ook nog steeds veel bunkers vinden uit WOII maar ook veel uit WOII, hier staan er talloze in mijn buurt. Ik vermoed dat je in Nederland ook nog veel bunkers kunt vinden [Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 21-01-2004 17:08] Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Tweede Wereldoorlog, een zeer interessante ontwikkeling. |
|
Mja...wellicht is het tijd voor een derde... I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
quote: Griet Tietulaar |
|
quote: Wie? |
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |