IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Auteur:
Topic : Tweede Wereldoorlog Vorige pagina | Volgende pagina
she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 11-06-2003 19:04 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

mijn opa heeft nog een stuk granaat in zijn arm van toen...is er nooit uitgehaald


wait for me dragon, we'll meet in the sky


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 11-06-2003 19:06 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht


Mijn opa is doodgeschoten door de Duitsers.
Vanwege het vervalsen van id's en omdat hij in het verzet zat.En hij staat op een gedenksteen.

En me oma heeft churchill nog ontmoet.



[Dit bericht is gewijzigd door wladimir op 11-06-2003 19:07]


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 11-06-2003 19:11 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

de zus van mij oma heeft een mooie tattoo eraan over gehouden


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 11-06-2003 20:41 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Mijn opa zat in het Duitse luchtafweer geschut


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 11-06-2003 20:44 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2003 20:41 schreef Iskariot het volgende:
Mijn opa zat in het Duitse luchtafweer geschut

Als die ook hetzelfde lijfspreuk hanteerde als je signature snap ik wel waarom de geallieerde bombers alles hebben platgegooid


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 11-06-2003 20:51 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2003 20:44 schreef MBMarduk het volgende:
Als die ook hetzelfde lijfspreuk hanteerde als je signature snap ik wel waarom de geallieerde bombers alles hebben platgegooid

Jaja, wij zijn hardnekkig hoor


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 11-06-2003 20:59 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Maar was je opa dan echt duits of een in-dienst-geduwde nederlander?


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 11-06-2003 21:01 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2003 20:59 schreef MBMarduk het volgende:
Maar was je opa dan echt duits of een in-dienst-geduwde nederlander?

Volgens mij een in-dienst-geduwde Nederlander, maar weet het niet zeker, heb het niet via hem gehoord namelijk.

Weet wel zeker dat mn andere opa ter werk is gesteld in Deutschland.

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 11-06-2003 21:02]


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 11-06-2003 21:17 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

mij opa ook, en daar ontmoette hij mij oma, en ruilde sigaretten in voor sneetjes brood voor haar, hoe romantisch

waar niet roken al niet goed voor is


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 11-06-2003 21:20 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2003 21:17 schreef ghoulliette het volgende:
mij opa ook, en daar ontmoette hij mij oma, en ruilde sigaretten in voor sneetjes brood voor haar, hoe romantisch

waar niet roken al niet goed voor is

Ja lekker, een stukje beschimmeld brood


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 11-06-2003 21:22 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ja mijn oma begon dit weekend weereens over haar maag te klagen, want die is verpest in wo2 omdat ze daar soep krgen met rattenvlees, organen, haren enz er ook bij in. en nu nu heeft ze pijn. (mijn oma houdt erg van klagen, niet geheel onterecht natuurlijk, en iedereen zijn hobby)


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 12-06-2003 1:37 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

en mjin opa schrijft boeken over die tijd
en bij mijn opa in de achtertuin hebben ze een tijd geleden nog een oud vliegtuig gevonden


wait for me dragon, we'll meet in the sky


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 12-06-2003 1:46 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Tja, als iedereen het over hun grootouders hebben....
M'n opa (moeders kant) en diens broer werkten allebei als productie-manager/opzichter bij de Koninklijke Shell op de door de amerikanen ter bescherming bezette Antillen om de geallieerden met record-hoeveelheden brandstof en olie te voorzien.
Ze hebben tot 2x productierecords gebroken en 1 van hen heeft sindsdien een straat met zijn naam op het terrein van de raffinaderij.


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 12-06-2003 10:29 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

de tweede wereldoorlog intigreert mij om een nog onbekende reden...vind het superinteressant allemaal


Kankerlul


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 12-06-2003 10:34 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Ik ken iemand uit Duitsland wiens opa erewacht was van Hitler (vanwege heldenmoed aan het oostfront)


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Edder
king from camelot
Usericon van Edder
Posted 12-06-2003 12:23 by Edder Wijzig reactieProfiel van EdderQuote dit berichthttp://www.edder.f2o.org

mijn opa zat in de wehrmacht, en moest aan het oostfront vechten. hij zat bij die groep die op het kurland is afgesneden en is er met het laatste lazaretschip nog vandaan gekomen


Arise, arise, Riders of Théoden! Fell deeds awake: fire and slaughter! spear shall be shaken, shield be splintered, a sword-day, a red day, ere the sun rises! Ride now, ride now! Ride to Gondor!


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 12-06-2003 12:40 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Wow, heeft hij nog spullen thuis uit die periode??


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Necrobunny
Usericon van Necrobunny
Posted 12-06-2003 13:12 by Necrobunny Wijzig reactieProfiel van NecrobunnyQuote dit bericht

Voor al jullie lui die oorlog zo fantastisch vinden, trek je luie reet uit je stoel en ga vrijwillig meevechten met een of andere militie in afrika ofzo. zien of je het dan nog zo leuk vind.

En voor alle lui die nazi gebeuren zo leuk vinden. vraag je oma eens of ze vriendinnen had in de joy division of dat de eigenaresse van het plaatstelijk chinees vreethok ook een levende autopsie heeft ondergaan.

stelletje onnozle rukkers.


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 12-06-2003 13:13 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

quote:
Op 12 juni 2003 13:12 schreef Necrobunny het volgende:
Voor al jullie lui die oorlog zo fantastisch vinden, trek je luie reet uit je stoel en ga vrijwillig meevechten met een of andere militie in afrika ofzo. zien of je het dan nog zo leuk vind.

En voor alle lui die nazi gebeuren zo leuk vinden. vraag je oma eens of ze vriendinnen had in de joy division of dat de eigenaresse van het plaatstelijk chinees vreethok ook een levende autopsie heeft ondergaan.

stelletje onnozle rukkers.


Ha! Eindelijk iemand met inhoudelijk commentaar! Go Necrobunny!


Dit slaat nergens op.


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 12-06-2003 13:40 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2003 13:12 schreef Necrobunny het volgende:
Voor al jullie lui die oorlog zo fantastisch vinden, trek je luie reet uit je stoel en ga vrijwillig meevechten met een of andere militie in afrika ofzo. zien of je het dan nog zo leuk vind.

En voor alle lui die nazi gebeuren zo leuk vinden. vraag je oma eens of ze vriendinnen had in de joy division of dat de eigenaresse van het plaatstelijk chinees vreethok ook een levende autopsie heeft ondergaan.

stelletje onnozle rukkers.


Als ik het leuk vind om fantasy te lezen ga ik toch ook niet met een zwaard rondlopen.
En mn opa was dwangarbeider in Duitsland en ze hebben hem voor dood achtergelaten.

Dus een grote fuck you voor jou


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Neige
aargh
Usericon van Neige
Posted 12-06-2003 13:42 by Neige Wijzig reactieProfiel van NeigeQuote dit berichthttp://users.pandora.be/chiro_mariakerke

quote:
Op 27 april 2003 16:43 schreef Iskariot het volgende:
Maar de beelden van Hitler's oorlog zijn leuker/zieker



tuurlijk wel, tuurlijk zijn die leuker: al eens in een concentratiekamp geweest? als je ooit eens in berlijn komt, moet je zeker dachau eens bezoeken: daar staan van die "operatietafels" met witgeglazuurde tegeltjes, nou ja, ooit waren ze wit. nu kleuren ze oranje-roze, zo leuk moet het daar niet zijn geweest.


...beziet de sjaap dat fikt in het wij, zo blei


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 12-06-2003 13:42 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

quote:
Op 12 juni 2003 13:40 schreef Dunne_Hein het volgende:
Als ik het leuk vind om fantasy te lezen ga ik toch ook niet met een zwaard rondlopen.
En mn opa was dwangarbeider in Duitsland en ze hebben hem voor dood achtergelaten.

Dus een grote fuck you voor jou


Volgens mij snap jij zijn reactie niet helemaal. Hij bedoelt dat van die nazi-lui domme sukkels zijn, en volgens mij bedoel jij dat ook.


Dit slaat nergens op.


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 12-06-2003 13:44 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

quote:
Op 12 juni 2003 13:42 schreef Neige het volgende:
tuurlijk wel, tuurlijk zijn die leuker: al eens in een concentratiekamp geweest? als je ooit eens in berlijn komt, moet je zeker dachau eens bezoeken: daar staan van die "operatietafels" met witgeglazuurde tegeltjes, nou ja, ooit waren ze wit. nu kleuren ze oranje-roze, zo leuk moet het daar niet zijn geweest.


Maar metal is nou eenmaal een muziekrichting die mensen aantrekt die tegen de voorkant van een Cannibal Corpse of Intestinal Disgorge of weetikveel CD-hoesje aan kunnen kijken, en de teksten zijn ook nogal oorlogszuchtig op sommige punten.


Dit slaat nergens op.


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 12-06-2003 13:44 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Hij heeft het over iedereen die de oorlog fantastisch vind, ik vind het fascinerend dus hij zal mij ook wel op die hoop gooien.


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Neige
aargh
Usericon van Neige
Posted 12-06-2003 13:46 by Neige Wijzig reactieProfiel van NeigeQuote dit berichthttp://users.pandora.be/chiro_mariakerke

quote:
Op 12 juni 2003 13:44 schreef mörke het volgende:
Maar metal is nou eenmaal een muziekrichting die mensen aantrekt die tegen de voorkant van een Cannibal Corpse of Intestinal Disgorge of weetikveel CD-hoesje aan kunnen kijken, en de teksten zijn ook nogal oorlogszuchtig op sommige punten.

een lijk is iets anders dan kisten gesorteerde ledematen , dacht ik...

*edit* typo

[Dit bericht is gewijzigd door Neige op 12-06-2003 13:46]


...beziet de sjaap dat fikt in het wij, zo blei


Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen