IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Auteur:
Topic : Tweede Wereldoorlog Vorige pagina | Volgende pagina
RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 28-03-2007 16:57 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2007 15:17 schreef broer konijn het volgende:
hou je de restauratie bij van de panther in overloon?
Daar ben ik al jaren niet meer geweest dus die wil ik snel checken. De panther in Breda is trouwens opgefrist. dwz nieuw kleurtje. Staat er weer netjes bij... Verder zijn er geen panthers meer in nederland toch?

Die Panther maakte als 12-jarig jochie veel indruk. Wist niet dat de tank in restauratie is.

Weet je toevallig waar in Breda de Panther staat?

quote:
Op 28 maart 2007 16:51 schreef broer konijn het volgende:
in Amersfoort weet ik niet maar in best bij dat museum staat een Hetzer

Een echte Hetzer? Dan bedoel ik niet een Hetzer van het Zwitserse leger.


broer konijn
hoe zol toch met um goan?
Usericon van broer konijn
Posted 28-03-2007 19:29 by broer konijn Wijzig reactieProfiel van broer konijnQuote dit bericht

Die Panther maakte als 12-jarig jochie veel indruk. Wist niet dat de tank in restauratie is.

Weet je toevallig waar in Breda de Panther staat?


uit m'n hoofd de generaal mazcekstraat en dan op de hoek van het wilhelmina plantsoen(ook uit m'n hoofd)
Deze werd geschonken door de polen en het is geloof ik de laatste uitvoering zonder mg aan de voorkant



Een echte Hetzer? Dan bedoel ik niet een Hetzer van het Zwitserse leger


http://www.oorlogsmusea.nl/artikel/32

Ziet er behoorlijk duits uit maar ik ben geen expert

[Dit bericht is gewijzigd door broer konijn op 28-03-2007 19:31]


Herman van de bakker


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 28-03-2007 20:55 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

quote:
Op 28 maart 2007 19:29 schreef broer konijn het volgende:

http://www.oorlogsmusea.nl/artikel/32

Ziet er behoorlijk duits uit maar ik ben geen expert

He, da's deze:

volgens mij is het een jagdpanther.


broer konijn
hoe zol toch met um goan?
Usericon van broer konijn
Posted 28-03-2007 21:44 by broer konijn Wijzig reactieProfiel van broer konijnQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2007 20:55 schreef skarmoon het volgende:
He, da's deze:

volgens mij is het een jagdpanther.

Nee, een jagdpanther heeft z'n loop in het midden. de hetzer iets links, als je er voor staat. check m'n foto van een pagina hiervoor maar.
grappig origamie plaatje trouwens

[Dit bericht is gewijzigd door broer konijn op 28-03-2007 21:46]


Herman van de bakker


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 29-03-2007 7:47 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
After the war Czechoslovakia continued to build the type and exported 158 vehicles to Switzerland. Most vehicles in today's collections are of Swiss origin.


Dat bedoelde ik eigenlijk...
Enkele exemplaren die tegenwoordig in musea staan zijn van na 1945.


broer konijn
hoe zol toch met um goan?
Usericon van broer konijn
Posted 29-03-2007 9:49 by broer konijn Wijzig reactieProfiel van broer konijnQuote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2007 7:47 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Dat bedoelde ik eigenlijk...
Enkele exemplaren die tegenwoordig in musea staan zijn van na 1945.

Waar zit um het verschil in? weet je dat toevallig?


Herman van de bakker


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 29-03-2007 10:18 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Euh... oorlogservaring.

Volgens mij zijn wel wat kleine verschillen tussen beide tanks. Kan echter even niet vinden welke...


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 29-03-2007 11:09 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

quote:
Op 28 maart 2007 21:44 schreef broer konijn het volgende:
Nee, een jagdpanther heeft z'n loop in het midden. de hetzer iets links, als je er voor staat. check m'n foto van een pagina hiervoor maar.
grappig origamie plaatje trouwens


Je hebt gelijk En de Jagdpanther met z'n 88 mm kanon is ook nog een stukje lomper dan de Hetzer


broer konijn
hoe zol toch met um goan?
Usericon van broer konijn
Posted 29-03-2007 12:30 by broer konijn Wijzig reactieProfiel van broer konijnQuote dit bericht

vette foto eeeh tekening
na de panther de mooiste tank...

[Dit bericht is gewijzigd door broer konijn op 29-03-2007 12:31]


Herman van de bakker


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 29-03-2007 21:47 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Tering, ik zit hier echt te kwijlen, laatst ook weer zo'n docu over WO2 tanks gekeken en wat heersen die Duitse tanks toch !!!ik moet zo'n ding toch echt eens in het echie zien...


Fuck the world and fuck you


broer konijn
hoe zol toch met um goan?
Usericon van broer konijn
Posted 29-03-2007 21:59 by broer konijn Wijzig reactieProfiel van broer konijnQuote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2007 21:47 schreef mental het volgende:
Tering, ik zit hier echt te kwijlen, laatst ook weer zo'n docu over WO2 tanks gekeken en wat heersen die Duitse tanks toch !!!ik moet zo'n ding toch echt eens in het echie zien...

jezus, paar posts hiervoor heb ik practisch het adres gegeven van een vette panther! of is Breda te ver voor je. Hij staat daar gewoon langs de weg.
Het scheelt, ik zit de hele dag langs de weg en dan kom je dat soort dingen wel eens tegen. Duitse begraafplaats in Ijsselsteyn bijvoorbeeld of afgelopen week het Reichswald met de begraafplaats. Daar rij ik dan toevallig langs. Heerlijk om dan even uit te stappen en die dingen te checken...

[Dit bericht is gewijzigd door broer konijn op 29-03-2007 22:00]


Herman van de bakker


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 29-03-2007 22:01 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Ik kom niet zo vaak mijn huis uit. En als ik dan al mijn huis uitga vaak met behoorlijke tegenzin. En ik zit klote met vervoer, maar misschien als Herr er eens op uit gaat dat ik dan mee mag.


Fuck the world and fuck you


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 29-03-2007 22:06 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2007 22:01 schreef mental het volgende:
Ik kom niet zo vaak mijn huis uit. En als ik dan al mijn huis uitga vaak met behoorlijke tegenzin. En ik zit klote met vervoer, maar misschien als Herr er eens op uit gaat dat ik dan mee mag.


Bij mijn weten is Rotterdam Zuid goed voorzien van metro's, trams, bussen en treinen. Hoezo klote met vervoer?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 29-03-2007 22:07 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2007 22:06 schreef Chelman het volgende:
Bij mijn weten is Rotterdam Zuid goed voorzien van metro's, trams, bussen en treinen. Hoezo klote met vervoer?
Ik zat wat te dollen.


Fuck the world and fuck you


zakkenvuller
Usericon van zakkenvuller
Posted 29-03-2007 22:07 by zakkenvuller Wijzig reactieProfiel van zakkenvullerQuote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2007 22:06 schreef Chelman het volgende:
Bij mijn weten is Rotterdam Zuid goed voorzien van metro's, trams, bussen en treinen. Hoezo klote met vervoer?


Waarschijnlijk heeft ie elke denkbare taxi, bus, trein en tram al eens ondergekotst en is daarom ietswat minder welkom bij de gemiddelde vervoerder.


Nog zo stoere internet warrior.


broer konijn
hoe zol toch met um goan?
Usericon van broer konijn
Posted 29-03-2007 22:09 by broer konijn Wijzig reactieProfiel van broer konijnQuote dit bericht

Stel je trouwens ff voor... ben ik aan het werk bij een klant (meubeltjes), denk ik ineens, ik ken dit huis ergens van. Blijk dat ik sta te monteren in het ouwe huis van Seys Inquart op de loolaan in Apeldoorn...


Herman van de bakker


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 29-03-2007 22:11 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2007 22:09 schreef broer konijn het volgende:
Stel je trouwens ff voor... ben ik aan het werk bij een klant (meubeltjes), denk ik ineens, ik ken dit huis ergens van. Blijk dat ik sta te monteren in het ouwe huis van Seys Inquart op de loolaan in Apeldoorn...

no shit das wel extreem bizar hehehe.


Fuck the world and fuck you


broer konijn
hoe zol toch met um goan?
Usericon van broer konijn
Posted 29-03-2007 22:13 by broer konijn Wijzig reactieProfiel van broer konijnQuote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2007 22:11 schreef mental het volgende:
no shit das wel extreem bizar hehehe.

Tis nou een Makelaarskantoor



Herman van de bakker


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 29-03-2007 22:14 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2007 22:07 schreef zakkenvuller het volgende:
Waarschijnlijk heeft ie elke denkbare taxi, bus, trein en tram al eens ondergekotst en is daarom ietswat minder welkom bij de gemiddelde vervoerder.
Hehe. Zit wat in.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 29-03-2007 22:14 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2007 22:14 schreef Chelman het volgende:
Hehe. Zit wat in.
Verdomme, jullie hebben echt een heel verkeerd beeld van me gekregen zo.


Fuck the world and fuck you


zakkenvuller
Usericon van zakkenvuller
Posted 29-03-2007 22:16 by zakkenvuller Wijzig reactieProfiel van zakkenvullerQuote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2007 22:14 schreef mental het volgende:
Verdomme, jullie hebben echt een heel verkeerd beeld van me gekregen zo.


Heb je ooit wel eens overwogen om veiligheidshalve met een emmer om je nek op stap te gaan?


Nog zo stoere internet warrior.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 29-03-2007 22:16 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2007 22:14 schreef mental het volgende:
Verdomme, jullie hebben echt een heel verkeerd beeld van me gekregen zo.


Wellicht. Aan de andere kant heb jij zelf hard gewerkt om je beeld meer op dat van Gekke Henkie dan op dat van Baruch Spinoza te lijken.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 29-03-2007 22:18 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 29 maart 2007 22:09 schreef broer konijn het volgende:
Stel je trouwens ff voor... ben ik aan het werk bij een klant (meubeltjes), denk ik ineens, ik ken dit huis ergens van. Blijk dat ik sta te monteren in het ouwe huis van Seys Inquart op de loolaan in Apeldoorn...



daar heeft mn ma nog jaren gewerkt, mooi pand!

wel na de oorlog overigens hehe


Je moeder.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 29-03-2007 22:18 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Chelman, in dit geval moet ik je helaas gelijk geven.was het niet met mijn posts hier dan wel met vage compleet gestoorde acties. maar volgens mij valt het de laatste tijd best mee. of niet ?


Fuck the world and fuck you


broer konijn
hoe zol toch met um goan?
Usericon van broer konijn
Posted 29-03-2007 22:19 by broer konijn Wijzig reactieProfiel van broer konijnQuote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2007 22:18 schreef karnivoor het volgende:
daar heeft mn ma nog jaren gewerkt, mooi pand!

wel na de oorlog overigens hehe

lol, tuurlijk.
Heette ze toevallig Helga?


Herman van de bakker


Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen