IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Racisme of wraak? Volgende pagina
Ragnarok
Usericon van Ragnarok
Posted 16-06-2003 1:25 by Ragnarok Wijzig reactieProfiel van RagnarokQuote dit bericht




Volgens jongerenwerkers en deskundigen op multicultureel gebied rukt extreem-rechts op onder jongeren in Zuidoost-Brabant. Racisme wordt openlijk geuit, onder meer door kleding, graffiti en agressie naar buitenlanders.

In veel gemeenten zijn escalaties geweest: onlangs werden in Eersel zes jongeren gearresteerd die buitenlandse dorpsgenoten hadden geïntimideerd. Volgens Vluchtelingenwerk durft een aantal buitenlanders in Bladel intussen de straat niet meer op uit angst voor een groep jongeren: ''Het is een gekkenhuis. De groep rijdt met auto's en scooters hard op hen af en wijkt dan op het laatste moment uit. De vrouwen worden van hun fiets getrapt en in hun gezicht gespuugd. Een jongen werd onder bedreiging van een pistool verteld dat hij terug moet naar zijn eigen land.''

In de Brabantse gemeente Cranendonck sloegen jongeren, die zich profileren als aanhangers van 'White Power' onlangs een paar buitenlandse meisjes in elkaar. En in Helmond zijn bij het Jongerenmeldpunt 'Artikel 1' meldingen binnengekomen dat enkele islamitische meisjes zich onveilig voelen op school.

Ook zouden op verscheidene middelbare scholen cd'tjes in de rondte gaan met hardcoremuziek waarin een speech van Hitler gemonteerd is.



bron: http://www.eindhovensdagblad.nl/reg...643031_,00.html

Weet niet helemaal wat er allemaal gebeurt daar trouwens.

En wat ik me afvraag, word dit gezien als extreem racisme hier?
Lekker hypocriet zou dat zijn aangezien kranten artikelen van dezer aard vaak toebehoren aan de marokaanse gemeenschap.
(Simpelweg gebaseerd op cijfers)


De vijand heeft een front gevormd...Het moet gebroken, moet bestormt.


Macabre
Usericon van Macabre
Posted 16-06-2003 1:34 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

Wat denk je nou zelf?

En dan nog? Er zijn gewoon veel te veel subhumane etters in dit land (allochtoon EN autochtoon). Dat gaat een keer fout. En laat het alsjeblieft goed fout gaan zodat ze elkaar fijn uitroeien.


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 16-06-2003 2:04 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Het is racisme en daar ben ik in principe tegen maar in dit geval kan ik er maar moeilijk mee zitten. het komt immers VEEL vaker voor dat marokkanen <-- ja specifiek die] "zomaar" nederlanders in elkaar meppen, puur omdat ze blank zijn, dus geen moslims, en als resultaat nog minder dan een varken (waar ze doorgaans ook al niet dol op zijn)

Het valt misschien meer op omdat het kleine groepjes zijn die even heel actief zijn. Een veel groter percentage vd allochtonen (eigenlijk alleen uit moslimlandjes) heeft een hekel aan ons "christenen " en aan joden hebben ze ALLEMAAL een hekel


Follow the freezing moon...


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 16-06-2003 2:11 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

Ik vind niet dat het minder erg is omdat er ook mensen van die groep zijn die hetzelfde doen. Als nou precies de Marokkanen worden gepakt die zonder reden soortgelijke dingen hebben gedaan vind ik het prima, dan hebben ze er zelf om gevraagt, maar ik vind het slecht als andere mensen gepakt worden omdat ze tot dezelfde groep behoren.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-06-2003 8:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dit soort onzin komt van meelopers, lekker stoer de hitler uithangen, kijk mij eens extreem rechts zijn gaaf he.

Laat ze maar eens naar Kamp Westbork gaan en met overlevenden praten, piepen ze wel anders.

Oh .. hardcore en racisem ? I don't think zo, zal wel black zijn geweest


4 stringed axe
...whetterkhupje...
Usericon van 4 stringed axe
Posted 16-06-2003 9:06 by 4 stringed axe Wijzig reactieProfiel van 4 stringed axeQuote dit bericht

Hoop niet dat je daarmee wil zeggen dat black slecht is.... of wel ?


Koanus khuppen en anders drie vingers je poeperke in...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-06-2003 9:09 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik vind black toevallig gruwelijk bagger, maar dat maakt niet uit in dit geval. In black komt gewoon veel vaker rascime voor dan in hardcore.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-06-2003 9:42 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 8:54 schreef Jenje het volgende:
Dit soort onzin komt van meelopers, lekker stoer de hitler uithangen, kijk mij eens extreem rechts zijn gaaf he.

Laat ze maar eens naar Kamp Westbork gaan en met overlevenden praten, piepen ze wel anders.

Oh .. hardcore en racisem ? I don't think zo, zal wel black zijn geweest


idd, zo een kamp doet je wel anders denken of verhalen vanmijn grootaouders. maar toch, ik erger me de laatste tijd groen en geel aan al die claims en klachten vanuit de joodse gemeenschap. die zijn nu echt door aan het slaan naar mijn mening.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-06-2003 9:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 9:42 schreef attila_de_hun het volgende:
idd, zo een kamp doet je wel anders denken of verhalen vanmijn grootaouders. maar toch, ik erger me de laatste tijd groen en geel aan al die claims en klachten vanuit de joodse gemeenschap. die zijn nu echt door aan het slaan naar mijn mening.
Ik erg me dood aan beide kanten eigenlijk. Allebei zijn ze zo dom als ik weet niet hoe.


campske666
Usericon van campske666
Posted 16-06-2003 9:55 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 8:54 schreef Jenje het volgende:
Dit soort onzin komt van meelopers, lekker stoer de hitler uithangen, kijk mij eens extreem rechts zijn gaaf he.

Laat ze maar eens naar Kamp Westbork gaan en met overlevenden praten, piepen ze wel anders.



Dus omdat Hitler vroeger miljoenen joden heeft afgemaakt ( wat ik dus wel afkeur, ff voor de duidelijkheid), moeten wij op onze kop laten zitten door een bende marokanen, omdat we anders als racistisch worden bekeken ?
Dacht het niet.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-06-2003 10:01 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 9:55 schreef campske666 het volgende:
Dus omdat Hitler vroeger miljoenen joden heeft afgemaakt ( wat ik dus wel afkeur, ff voor de duidelijkheid), moeten wij op onze kop laten zitten door een bende marokanen, omdat we anders als racistisch worden bekeken ?
Dacht het niet.

Marokanen zijn net zo rascistisch, je moet je zeker niet op je kop laten zitten! (newsflash voor hippies, ook minderheden kunnen discrimineren) Daar ben ik het met je eens! Maar wat ik wel storend vind zijn die massa's meelopers die rascistisch gaan lopen doen om erbij te horen.


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 16-06-2003 10:11 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

quote:
(newsflash voor hippies, ook minderheden kunnen discrimineren)


Zie, dat is nu een punt dat veel mensen niet snappen. Ik zag ooit eens op een buszetel geschreven ( ): "Vuile marokaan", en dan daaronder met een andere stift: "Vuile rasist, vuile belg!". Ik dacht zoiets van "ja, makes sense"... Verder erger ik me er ook wel veel aan dat mensen rasistisch gaan doen om stoer te doen.


campske666
Usericon van campske666
Posted 16-06-2003 10:15 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 10:11 schreef DarknessThere het volgende:
Verder erger ik me er ook wel veel aan dat mensen rasistisch gaan doen om stoer te doen.


OK, maar ik erger me harder aan mensen die tegen beter weten in (ze zouden toch beter moeten weten) zo tolerant mogelijk zijn, om toch maar niet als racistich te worden beschouwt, en wel zo links mogelijk, omdat dat mode is, en tolerante mensen duidelijk slimmer zijn .


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-06-2003 10:17 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 10:01 schreef Jenje het volgende:
Marokanen zijn net zo rascistisch, je moet je zeker niet op je kop laten zitten! (newsflash voor hippies, ook minderheden kunnen discrimineren) Daar ben ik het met je eens! Maar wat ik wel storend vind zijn die massa's meelopers die rascistisch gaan lopen doen om erbij te horen.


alle culturen zijn rascistisch denk ik zo onderhand. ik heb zelfs het idee dat de westeuropeanen de minst rascistisch groep is die er bestaat. ik heb verhalen over bijv japanners; turken en marokanen gehoord/ gelezen die niet zouden misstaan bij de K.K.K.
Maar als iemand niet wordt aangenomen omdat ze een hoofddoek weigeren af te zetten wordt dat weer als rascistisch of discriminerend door die politiek correcte sukkels verklaard. daarom lijken wij zo rascistisch maar het tegendeel is waar denk ik zelf.


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 16-06-2003 10:18 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Er is een verschil tussen niet te veel tolerant zijn, en rasistisch zijn.. Maar ja, je hebt ook wel gelijk. (@ campske)

[Dit bericht is gewijzigd door DarknessThere op 16-06-2003 10:19]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-06-2003 10:25 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 10:15 schreef campske666 het volgende:
OK, maar ik erger me harder aan mensen die tegen beter weten in (ze zouden toch beter moeten weten) zo tolerant mogelijk zijn, om toch maar niet als racistich te worden beschouwt, en wel zo links mogelijk, omdat dat mode is, en tolerante mensen duidelijk slimmer zijn .
Dat is inderdaad ook zwaar irritant, de KAFKA mensen ...

Als iedereen nou gewoon op zichzelf let ..


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 16-06-2003 10:36 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 10:17 schreef attila_de_hun het volgende:
Maar als iemand niet wordt aangenomen omdat ze een hoofddoek weigeren af te zetten wordt dat weer als rascistisch of discriminerend door die politiek correcte sukkels verklaard. daarom lijken wij zo rascistisch maar het tegendeel is waar denk ik zelf.



ik zal je een nog beter verhaal vertellen, bij justitie wordt je geheid aangenomen wanneer je een hoofddoek draagt en als je dan ook nog fatima heet ben je sowieso aangenomen, ik heb het zelf meegemaakt dat een turk bij mij uit de klas werd aangenomen bij het ministerie van justitie, twee weken nadat ik gehoord had dat zij geen stageplaatsen voor mij te bieden hadden. dus wie wordt er nou gediscrimineerd? ik voel me vaak een allochtoon in mijn eigen land. natuurlijk is wat deze groep mensen doet niet te rechtvaardigen, maar zoals iemand hier ook al zei, het moet een keer fout gaan en als het fout gaat zal dat denk ik een wijze les zijn.


Kankerlul


Gwath
Usericon van Gwath
Posted 16-06-2003 10:39 by Gwath Wijzig reactieProfiel van GwathQuote dit bericht

Wat is racisme anders dan het onderkennen van ras als criterium om mensen te beschrijven, dat is, verschillende rassen vertonen verschillende eigenschappen.

Om te zeggen dat het ene ras superieur is aan het andere is een ondoordachte vergelijking, aangezien er meerdere eigenschappen zijn en er niet een 1 op 1 vergelijking kan worden gemaakt. Vissen zijn betere zwemmers dan mensen, zijn vissen nu een superieure soort?

Volgens mij is het extremer om aan te nemen dat iedereen gelijk is, en dat iedereen hetzelfde kan ontwikkelen door de juiste opvoeding, onafhankelijk van afkomst of cultuur.

quote:
Maar wat ik wel storend vind zijn die massa's meelopers die rascistisch gaan lopen doen om erbij te horen.

Idd, alles wat deze discussie niet kan gebruiken is lomp geweld op dit moment.

quote:
Oh .. hardcore en racisem ? I don't think zo, zal wel black zijn geweest

Dus.. omdat je het nummer zelf niet gehoord hebt, maar Black metal 'slecht' vindt ken je het toe aan iets wat je ook 'slecht' vindt? Wat Christelijk van je :-P


The only measure of reality is nature. When people defy nature, whether through technology, insane religions, or misguided ideologies, they only increase the eventual suffering that will inevitably result. - Jesus


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 16-06-2003 10:43 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Ik dacht dat hardcore hier als gabbermuziek bedoeld werd. Mijn broer heeft veel van die cds, en daar zitten wel rasistische nummers tussen. (En ook een paar goede nummers). Nu ja, like I give a damn...


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 16-06-2003 10:43 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

heeft iemand er al aan gedacht dat hardcore ook kan duiden op 'gabber-muziek'??


Kankerlul


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 16-06-2003 10:44 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 10:43 schreef DarknessThere het volgende:
Ik dacht dat hardcore hier als gabbermuziek bedoeld werd. Mijn broer heeft veel van die cds, en daar zitten wel rasistische nummers tussen. (En ook een paar goede nummers). Nu ja, like I give a damn...


aah jij begrijpt m


Kankerlul


bonobo
drs.
Usericon van bonobo
Posted 16-06-2003 10:56 by bonobo Wijzig reactieProfiel van bonoboQuote dit berichthttp://www.moslimswiththeirlimbschoppedoff.gr/eatfun.htm

Ik ben geen racist in de zin dat ik andere etniciteiten lager acht of haat; wel ben ik van mening dat negers dommers zijn dan blanken/joden en oostaziaten (die vervolgens een hogere IQ hebben dan blanken - maar OK, zij vreten honden) en dat negers op hun beurt zeer bedreven zijn in het plukken van katoen en boenen van gore toiletten. Respect daarvoor.

*overdrijfmode on/Dat gezegd hebbende wil ik jullie allen oproepen om alle Marokkanen bijeen te drijven als slachtvee om ze allemaal te vergassen. Marokkanen behoren niet tot het menselijk ras, maar zijn slechts een dwaling van de natuur dat rechtgezet moet worden met alle gewelddadige middelen. *overdrijfmode off/

Geef toe, diep in jullie harten denken jullie niet anders dan bonobo.


Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com


campske666
Usericon van campske666
Posted 16-06-2003 10:58 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Kijk, DAT was dus wel racistisch, maar ik ga er je niet lelijk voor bekijken.


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 16-06-2003 11:08 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

inderdaad.. maar ja zoals mijn pa altijd zegt : "Hitler had helemaal niet zulke vreemde ideeën, hij had de Joden alleen niet moeten vergassen, maar terug moeten sturen naar hun eigen land.." Ergens ben ik het daar wel mee eens. Er komt alleen maar gezeur van al die zooi en bovendien vind ik het prima als hier asielzoekers komen die verdreven zijn door een oorlog in eigen land, natuurlijk willen wij die wel helpen, maar ga dan na die oorlog weer terug. zeker 80% van de allochtonen die hier wonen , zitten hier om te profiteren van de goedheid van deze regering. Als ik een buitenlander was zou ik hier ook naartoe komen, het is hier gewoon een beetje lui-lekker land.


Kankerlul


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 16-06-2003 11:09 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 10:43 schreef DarknessThere het volgende:
Ik dacht dat hardcore hier als gabbermuziek bedoeld werd. Mijn broer heeft veel van die cds, en daar zitten wel rasistische nummers tussen. (En ook een paar goede nummers). Nu ja, like I give a damn...


hehe, dat heb je dus ook in de metal


campske666
Usericon van campske666
Posted 16-06-2003 11:12 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 11:08 schreef MetalgirlOphelia het volgende:
inderdaad.. maar ja zoals mijn pa altijd zegt : "Hitler had helemaal niet zulke vreemde ideeën, hij had de Joden alleen niet moeten vergassen, maar terug moeten sturen naar hun eigen land.." Ergens ben ik het daar wel mee eens. Er komt alleen maar gezeur van al die zooi en bovendien vind ik het prima als hier asielzoekers komen die verdreven zijn door een oorlog in eigen land, natuurlijk willen wij die wel helpen, maar ga dan na die oorlog weer terug. zeker 80% van de allochtonen die hier wonen , zitten hier om te profiteren van de goedheid van deze regering. Als ik een buitenlander was zou ik hier ook naartoe komen, het is hier gewoon een beetje lui-lekker land.


Daar ga ik 100 % mee akkoord. Ik denk het, jij zegt het


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen