|
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | ||||
Auteur: |
|
|
Wolven zijn prachtige beesten. Laat ze maar komen, en de eerste boer die ze iets misdoet |
|
Gaaf! Die beesten horen hier thuis, maar ik verwacht niet dat ze hier zich echt zullen vestigen aangezien de natuurgebieden te klein zijn voor een groep wolven om te leven, waardoor ze veel met de mens in aanraking zullen komen en dus afgeschoten zullen worden. |
|
Als de wolf terug zou komen in het Nederlandse natuurbeeld, zou dat prachtig zijn. Maar ik denk ook dat wat jij zegt waar is... Mensen zijn te bang voor fabeltjes om dit dier te accepteren.. Kankerlul |
|
Voor die daling van de bevolkingsdichtheid kan de wolf toch mooi voor zorgen Maar ik vind het mooi dat die weer terug komt, het is gewoon een dier dat hier thuis hoort. Wolven zijn meestal banger voor jouw dan jij voor hen (het zijn erg schichtige beesten, tenzij ze geen vrete hebben). |
|
WOW bruut! Ik denk dat ze zich gewoon bij de Duits-Nederlands grens zullen vestigen. |
|
quote: ja, dat is dus die mentaliteit. ten eerst moet het opp. natuur in nederland drastisch omhoog vinsd ik. die ecologische hoofdstructuur moet er zo snel mogelijk komen en dan dus echte natuur, niet wat plantsoentjes. zo zouden wat grotere roof- en hoefdieren relatief ongestoord door heel Nederland kunnen reizen. en ten tweede moet de mens maar eesn beseffen dat hij/zij niet altijd en overal de dienst uitmaakt. maar voordat dat het geval is ben ik al laang dood en begraven. |
|
volgende week ? |
|
Die beesten hebben een leefgebied wat soms tientallen vierkante kilometers beslaat, en dat heb je nog niet in Nederland, in ieder geval niet zonder dat er wegen of sportvelden of boerderijen in liggen, en dan krijg je weer dat de wolven vee gaan zien als prooi, ergo : boer boosj, boes skiet, wolfje dood. En dan krijg je de stoere rednecks die graag willen patsen dat ze een wolf hebben geschoten (dat is onder de amoebes stoer blijkbaar). |
|
haha lol.. *heel ZM zit bij de Nederlandse grens, en verwelkomt de wolf* [Dit bericht is gewijzigd door metal blade op 16-06-2003 12:02] |
|
Tss, je zou maar schaap zijn. Bazzio Attacks!!! |
|
quote: ja. dat klopt. echter, ik weet niet hoe het staat met de wetgeving. sommige dieren zijn nu eenmaal beschermd en het zou me niks verbazen als blijkt dat wolven beschermd zijn in ons land en dus niet dood geschoten mogen worden. en het "boerenprobleem" zou op te vangen zijn door vergoedingen uit te keren indien blijkt als een wolf wat schapen heeft gepakt. |
|
Maar .. tussen 'mogen' en 'doen' zit een flink gat. Ze moeten je dan op heterdaad betrappen en wat krijg je dan ? Een geldboete van 3 of 4 honderd euro. POE HEE |
|
quote: ja, helaas wel ja. Neen, ik vrees dat Nederland nog niet klaar is voor grote dieren. |
|
5 jaar geleden hadden enkele lieden van Staatsbosbeheer, Natuurmonumenten en de Provinciale Landschappen een plan uitgewerkt om de wolf te herintroduceren. Het plan is nooit uitgewerkt omdat het aandeel natuur in Nederland te klein is. De reden dat de wolf nu wel zou kunnen komen (ik ga er voorlopig niet van uit) is dat men nu hard bezig is om de ecologische hoofdstructuur door te trekken. Men wilde al een vrije doorgang van Duitsland, via de Hoge Veluwe naar de Flevopolder maken voor herten en wilde zwijnen net zoals dat nu het geval is in het natuurgebied de Meinweg in Limburg. Ik geloof er zelf niet zo heel veel van dat de wolf op eigen gelegenheid naar de Hoge Veluwe komt. Het gebied is te klein om een roedel wolven te huisvesten en de toeristendruk is simpelweg te hoog. En daar komt nog bij dat die fijne boeren nu al lopen te kankeren op de vos (dat die zogenaamd de weidevogels afslacht en dat soort onzin) als er ook maar 1 wolf wordt gesignaleerd staan alle boeren en jagers 666 kleuren bagger te schijten van angst en zullen elk middel aanwenden om ze maar af te mogen schieten. Desnoods geven ze het excuus "wolvenlintworm". If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever! |
|
quote:De mens is er niet klaar voor |
|
quote: Nederland is tegenwoordig te dichtbevolkt voor zulke dieren helaas. Dit gaat dusch niet werken. Bazzio Attacks!!! |
|
quote: geen wolf? |
|
quote: Tja, misschien dat ze af en toe in de Meinweg of in de Achterhoek komen maar zullen weer snel vertrekken. [Dit bericht is gewijzigd door Macabre op 16-06-2003 12:14] If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever! |
|
quote: ja, maar toch, met een mentaliteitsverandering zouden we al een heel eind komen. De wolven zouden toch niet in heel nederland komen.In de randstad zullen ze noiit komen denk ik. µMaar stel nu dat echt effectieve maatregelen zouden worden genomen om al die hekken en rasters op de Veluwe aan te leggen, Illegale vakantiehuizen slopen, vergoedingen aan de boeren daargeven en naar stimuleren dat ze de veluwe gaan verlaten, en een goede cooridor naar andere natuurgebieden zouden aanleggen , dan zouden we al een heel eind komen. Maar al die patsers die een villa op de veluwe willen bouwen zien dat dus niet zitten. neen, het is vooral de mentaliteit die zulke natuurontwikkeling in de weg staat. |
|
Dan halen we gewoon Nederland naar de wolf toe, Leve Groot-Nederland!!! |
|
quote: Dat gaat dus niet door met het huidige kabinet. Tenminste dat had toch ook met die structuur plannen van Pronk te makken? Die zijn iniedergeval geschrapt. Wolven..!! Goed nieuws |
|
Wolven zijn cool Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
Jeetje,... m'n kippen! mvg wk10 |
|
goed nieuws aangezien wolven true en evil zijn. maar ook voor den natuur is het goed dat we zo wat evenwicht krijgen, hoeven die verdomde jagers niet meer te jagen "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers |
|
[quote]Op 16 juni 2003 12:16 schreef attila_de_hun het volgende: * tekst * quote] Helaas voor de wolf heeft het nog steeds een slechte naam (onterecht zoals meesten zullen weten) en een mentaliteitsverandering zit er gewoon niet in bij ons stugge hollanders. If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever! |
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Volgende pagina |