|
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | ||||
Auteur: |
|
|
Komen inderdaad veel in de blues voor Ik, Wil Schuurman |
|
en dat kun je overal op je gitaar doen van het begin to het einde van de nek. bij de eerste fret speel je het zo: 0--------------3 0--------------3 0------2-------- 0------2-------- 0------2-------- 0--------------3 en de0 is LOSSE SNAAR (voor degene die het niet wiste) when there's no more room in hell then the dead will walk the earth |
|
die pentathonishe ladders zitten dus echt overal op de gitaar eh of het nou bij de 3de fret is of bij de 20ste. het kan allemaal eh when there's no more room in hell then the dead will walk the earth |
|
quote: Dat ziet er uit als een onmogelijk akkoord, niet als een toonladder... this user is dead |
|
IMO ziet het er inderdaad ook meer uit als een akkoord |
|
Domme prutsers |
|
quote: Hou je bek achterlijke aap. this user is dead |
|
quote: dit duidelijker JFrost en Elf? [Dit bericht is gewijzigd door Kramy op 27-10-2003 14:54] Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
oh zo ... pff ... anders kun je even geen tab opschrijven. Thanks. Ziet er uit als een noobishe toonladder this user is dead |
|
quote: Speel hem maar eens binnen 0,08 seconde dan edit: ik heb hem btw op gitaarles ook in triolen geleerd.. dan krijg je:
Enzovoorts.. dus steeds 1 terug bij iedere 3.. [Dit bericht is gewijzigd door Kramy op 27-10-2003 15:02] Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
quote: Ik denk dat het de bedoeling is dat je het leest als een toonladder, de notatie zo is makkelijker en vooral sneller dan de toonladder helemaal moeilijk te gaan uitschrijven. Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
Binnen 0.8 seconde heb ik mijn gitaar nog niet eens gepakt this user is dead |
|
quote: 0,8? Whahah, dat is voor doom metal gitaristen Er stond 0,08! edit: Zie ook mijn edit van mijn vorige post. Dan wordt hij al minder noobish. [Dit bericht is gewijzigd door Kramy op 27-10-2003 15:15] Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Ohja, dat is lastiger ... this user is dead |
|
quote: Nee. Prutser. |
|
...heb je eindelijk een topic wat nog enigszins onvervuild is... krijg je dit... Bruce Banner |
|
quote: En dan reageer jij daar ook nog op... |
|
blijkbaar toch moeilijk die toonladders eh when there's no more room in hell then the dead will walk the earth |
|
Ben niet echt 'n beginner meer, maar nog wel volop in het proces van ervaring opdoen. Eerder stoorde het mij nog niet en dacht ik dat het vanzelf wel zou komen, maar de laatste tijd stoort het me meer en meer dat ik voor bepaalde akkoorden mijn linkerhand in de meest onmogelijke bochten moet wringen opdat het geluid aanvaardbaar klinkt. Ik heb erg kleine handen, doch is er mij tot nu toe gezegd dat het daar niet aan ligt, vergt gewoon oefening. Het is toch erg vervelend, want naarmate ik moeilijkere nummers probeer te spelen, des te meer problemen ik heb met de positie van m'n vingers (moet bv mijn vingers geheel strekken om een bepaalde snaar te kunnen vasthouden, maar dit komt dan weer ten nadele van het geluid van de open snaren). Enige tips daarbij? "Obras son amores y no buenas razones" |
|
Over wel akoord heb je het precies? En de tip is uiteraard oefenen... Zorg ervoor dat je je spieren een beetje ontspant, en begin rustig. Pak het akoord 100x vast, doe dit langzaam; als het op een gegeven moment erg gemakkelijk gaat kan je het akoord sneller proberen te pakken. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: In principe is het voor bijna iedereen wel mogelijk om de meeste voor de hand liggende grepen en akkoorden te pakken. Wat vooral belangrijk is als je een greep pakt, is de stand van je hand. De knokkels van je linkerhand moeten evenwijdig aan de hals zijn en daar ook vlakbij blijven, en je duim rust gestrekt aan de onderkant van de hals ter hoogte van je middelvinger. Zo heb je alle ruimte om je vingers op elke snaar van de hals te plaatsen. Hou je vingers ook in de buurt van de snaren (ideaal is 1 à 2 cm) als je speelt. Dit komt ten goede van je techniek, want de bewegingen worden dan veel kleiner. Oefen, zeker in het begin, overdreven langzaam. Probeer heel bewust alle bewegingen te volgen die je maakt, zodat je jezelf snel kan corrigeren als je vervalt in oude gewoontes. Als je merkt dat je moeite hebt met een bepaalde greep, isoleer dan het probleem. Daar bedoel ik mee dat je erachter probeert te komen waar het precies fout gaat. Je speelt dan eerst het stukje waarvan je weet dat het ergens niet lekker loopt, en dan ga je steeds minder spelen, totdat je bij die ene beweging bent die steeds mislukt. Als je die eenmaal hebt gevonden, kun je dus heel langzaam die beweging een aantal keer maken op een technisch goede manier. Om te weten wat technisch goed is, heb je wel een leraar of zoiets nodig, want dat moet je echt verteld worden. Je zou kunnen zeggen dat zodra je moeite hebt met een stukje, dat dat zou kunnen liggen aan de volgende dingen: Houding, stand van je handen en je vingerzetting. Als je eenmaal de kennis hebt over deze dingen heb je in theorie geen leraar meer nodig (alleen ter inspiratie en kennisverdieping enzo), want dan kun je je eigen fouten opsporen. Succes ermee. ~ By the fallen one I shall arise ~ |
|
quote:Hou je kop stomme mongool, kijk eerst maar eens in welk topic je zit. Mr Wiseguy |
|
Maar hoe speel je zo'n pentathonoshe ladder zeg maar over de hele hals, zodat je echt een solo hebt in plaats van dat je binnen dit schema blijft: ----------5------------8--- ----------5------------8--- ----------5-------7-------- ----------5-------7-------- ----------5-------7-------- ----------5------------8--- |
|
oei heb nu tog wel behooorlijk veel eelt op mn linkervingers houden jullie ook niet zo verschrikkelijk veel van die vinger/plectrum oefeningen Beter 1 vogel in de hand Dan je lul in de brand! |
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |