|
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | ||||
Auteur: |
|
|
Da's waarschijnlijk een zogenaamde "artificial harmonic" (in het kort: AH). Je slaat de snaar zodanig aan dat je vlak nadat je de snaar raakt met het plectrum je er met je huid ook nog overheengaat. Ik hou m'n plectrum altijd een beetje scheef zodat m'n huid er precies overheen gaat zonder 'm meteen helemaal te dempen. 11.45: restate my assumptions |
|
quote: Ik pak die simpele/standaard powerchords altijd met 2 vingers. De E met mn wijsvinger en de A en D met mn ringvinger. Handig die oosters buigende vingers |
|
quote: LOL Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar |
|
1 tip: BEGIN ER NIET AAN Bruce Banner |
|
quote: moet dat op speciale plekken net als flagioletten? En wat gebeurd er als je met je 'akkoord-hand' een fret opschuift? [Dit bericht is gewijzigd door Trevoc op 06-08-2003 19:35] |
|
quote: Ik ben half indo maar ik heb niet het idee dat ik die tengere bewegende vinders heb . Of ik heb er geen weet van grrr |
|
quote: ach gewoon die kootjes buigen, en na een tijdje kunnen ze steeds verder |
|
quote: Jah en vooral naar achter/boven buigen , worden ze lekker soepel van grrr |
|
quote: vergeet links rechts niet! |
|
quote: En 80 graden draaien naar beide kanten ook! grrr |
|
als je nou een hele indo was geweest kon het 90 graden |
|
quote: Hier nog zo'n halve Ik hoor mijn vriendin niet klagen |
|
quote: En ook nog javaans was geweest 120 graden grrr |
|
En ondertussen weet ik nog steeds niet precies hoe je dat gillende geluid maakt... |
|
quote: Tremmelo picking? grrr |
|
quote: nope deze |
|
Welke CD staat ie? |
|
Prometheus |
|
Ik denk dat je bedoeld met het gillende geluid een zogenaamde "artificial harmonic". dat doe je als volgt. Je hebt hier veel gain uit de versterker nodig om de boventoon goed te horen. Je pakt een toon op de gitaar b.v. een D op de A-snaar 5e fret. Je slaat de toon aan en je draait je pols zo dat de duim direct achter je plectrum de snaar ook lichtjes aan raakt. De positie is wel belangrijk waar je de snaar raakt. Het is het principe van een flageolet met je slag hand maken. Met de hand die de D toon vastpakt kun je vibrato geven of de snaar omhoog drukken. Het vergt veel oefening: Ik beheers het ook nog niet helemaal, zeker wat de positie betreft. Als het niet lukt, jammer dan. Er zijn zoveel gitaristen die het niet beheersen. Ik beheers het "sweepen" totaal niet. Oh, ik zie dat er al eerder een zelfde soort reactie staat. Ik was een beetje afgeleid door al die off topic reacties! [Dit bericht is gewijzigd door scotfan op 07-08-2003 0:11] gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com |
|
En wat gebeurd er met die plek als je 'akkoord-hand' een fret opschuift, verschuifd die plek waar je duim de snaar moet 'afdekken' dan ook? |
|
Yep, je verdeelt door middel van flageoletten de snaar in meerdere stukjes. Neem de open A-snaar: een flageolet op de 12e fret deelt de snaar op in 2 stukken en je krijgt dan een oktaaf; op de 7e en 19e fret in drieen wat een oktaaf plus een kwint geeft. Als je met je frettinghand een fret omhoog gaat gaan de posities van de flageoletten ook een positie omhoog. Je dekt de snaar niet echt af als je bedoelt dat je de snaar moet dempen: je raakt deze aan en laat het direct weer los. [Dit bericht is gewijzigd door scotfan op 07-08-2003 0:24] gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com |
|
OK, bedankt veel oeffenen nu |
|
Mijn (trans.)versterker ruist, maar als ik 2 snaren verbind met mijn vinger(waarschijnlijk een stroom kring ) dan houd het ruisen op. Hoe komt dit? Heefte elke amp. dit? of omdat mijn amp niet in een geaarde stopcontact zit? grrr |
|
quote: Volgens mij ruist een versterker altijd wel wat, vooral als hij hard staat en er ook nog eens overdrive op staat. Als je dan een vinger/hand/whatever over de snaren heen legt houdt het ruisen (nagenoeg) op. Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |