|
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Hmmz als ik daar aan ga draaien krijg ik ook altijd geluiden hoor... volgens mij is het gewoon heel normaal? Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
quote: Naja, alles doet het nog. Ik hoor wel wanneer hij onploft ofzo grrr |
|
quote: Ohja, als je de plaats van waar je de snaar aanslaat verandert, verandert de toon óok van hoogte.. moet je maar even mee experimenteren misschien 11.45: restate my assumptions |
|
daarom dat vazal zo allejezus vals klinkt Je moeder. |
|
quote: Ik was nog aan het overwegen de CD te kopen, maar nu heb ik daar ook niet meer veel zin in. Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Help! Ik ben bezig de F# Majeur schaal voor minstens 12 frets uit te werken maar ik kom er niet uit. Ik weet dat je erachter komt door steeds 2x een hele noot, een 1/2 noot, 3x een hele noot en weer een 1/2 noot te "skippen" (of je zoiets ook noemt). Ik ben gewoon hiervan uit gegaan: ...en heb het zo verder ingevuld om zelf te oefenen/leren i.p.v. kant-en-klaar iets op internet te vinden...
Klopt dit een beetje? En verder: Hoort 'F' (1e fret E-snaar, volgende octaaf lager) er WEL bij deze schaal of niet? Want volgens deze hele-en-halve-noten methode zou die er ook bij moeten horen |
|
Holy fucking shit dude!?? Dit is een topic voor beginnende gitaristen hoor Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
quote: Offtopic, sorry, maar: haha dat is precies wat ik wilde posten this user is dead |
|
quote: Je maakt me bang als beginner met deze info Dit hoort in het gerenomeerde gitaar topic en niet in de beginners [Dit bericht is gewijzigd door eukaryoot op 07-08-2003 19:54] grrr |
|
Wat zeuren jullie, DIT IS EEN BEGINNERS VRAAG! Ik BEGIN nl. mijn 2 schalen -die ik al reeds ken- uit te breiden op de nek van m'n gitaar. |
|
Ik denk dat ze de hoeveelheid niet-letter-zijnde-tekentjes wat intimiderend vinden 11.45: restate my assumptions |
|
quote: Niet eens daarom, maar mischien omdat ik pas een maandje of 2 speel en nog niet verstandig ben geworden om les te nemen. grrr |
|
Als je weet hoe een gitaar werkt en hoe je tabs moet lezen kan je ook wel een x-schaal aflopen.. 11.45: restate my assumptions |
|
Grrr, fine. Ik pleur 'm wel in de andere thread. |
|
Ik zie dat je in een toonladder soms gelijke letters gebruikt.F en F# bijvoorbeeld. Als je een toonladder opschrijft schrijf je eerst de letters op en daarna verhoog je of verlaag je ze met een kruis (#) of een mol (b). Bijvoorbeeld een F# majeur> F# G# A# B C# D# E# F# Dus het wordt geen F maar een E# (Eis). En dit kun je best als beginner vragen, toonsoorten en modes is echt niet iets dat je pas als gevorderde moet vragen. [Dit bericht is gewijzigd door scotfan op 08-08-2003 0:50] gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com |
|
quote: Oke, ik begin het steeds beter te begrijpen. Zou je ook ff mijn laatste posts hier kunnen lezen en evt. van commentaar voorzien? Thx! |
|
Plectrum vasthouden, dat is mij verteld, doe je tussen duim en wijsvinger, waarbij wijsvinger gebogen is, enfin. Ik snap dat dat misschien handiger is tijdens het aanslaan, maar als je accoustisch aan het pingelen bent, moet het dan ook? this user is dead |
|
moeten, moeten |
|
quote: wat zou een wijze gitaarleraar zeggen ...? this user is dead |
|
quote: Dat je alle aanslagwijzen moet oefenen, dus ook fingerpicking |
|
quote: Eerst: hou de plectrum vast zoals je het zelf het makkelijkste vindt. Verder ik hou de plectrum geklemd tussen de eerste en de derde vingerkootje van mijn middelvinger als ik fingerpicking speel op mijn gitaar. Ook doe ik dat wanneer ik tap. Zo doet Edward van Halen het ook en het is heel makkelijk wanneer je flatpicking en fingerpicking combineerd in een nummer. gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com |
|
quote: Fingerpicken is zo gaaf en heerlijk om te doen. Ik speel altijd 40% metal daarna 20% blues en daarna zweverige stukken met fingerpicken. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
Ik ben nu de 7 majeur accoorden aan het leren, via deze site [http://huizen.dds.nl/~joice/indned2.htm] die er betrouwbaar genoeg uitziet. Maar, kan iemand mij de mineur accoorden, als die er zijn (hehe) opnoemen? this user is dead |
|
euh, e-mineur f-mineur g-mineur a-mineur b-mineur c-mineur d-mineur en die ertussen zitten? Oud Vuil. |
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |