IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : The Mars Volta Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-08-2003 10:36 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Een paar weken geleden drukte de zanger/ gitarist van mijn band me een CD-R in de handen van The Mars Volta met de mededeling dat ik dat maar eens moest luisteren. Ik heb er geen spijt van gekregen dat ik zijn advies opgevolgd heb

Het album dat ik (onderhand ook orgineel) in mijn bezit heb is de 1ste full length van deze band, "Deloused in the comatorium"


Een ontiegelijk vet geproduceerde plaat!! Deze plaat knalt letterlijk je speakers uit!!

Stijl: moeilijk te omschrijven.. Emo, prog,psychedelische rock, hardcore, indie, stoner? Pink Floyd on speed?

Op de website zijn 2 songs te beluisteren, Inertiatic ESP kan ik je aanraden!

Dit is overigens een conceptalbum dat de band gemaakt heeft geïnspireerd op de zelfmoord van een vriend van 2 bandleden. Na zijn laatste zelfmoordpoging raakte deze jongen in coma en dit album beschrijft de avonturen die hij in zijn coma beleefd (o.i.d.)

Dit is wat ze er zelf over zeggen:
quote:

Julio Venegas, an artist from El Paso, Texas, committed suicide in 1996. A free spirit and noted provocateur, "He was definitely someone who lived life to the fullest," remembers his friend, Cedric Bixler Zavala. "Toward the end, he acquired a really bad limp from being in a coma. He had tons of scars all over his body and some of his closer friends used to call him Frankenstein. He had big cut marks on his throat, welts and bruises and bumps, and his arm had been shriveled up from shooting up rat poison. He acquired so many scars it was like a walking map."

When Cedric sang for At The Drive-In, he wrote a lyric--?Embroglio? on 1996?s Acrobatic Tenement--about Venegas, who had killed himself while that band were rehearsing. "I didn?t feel it really did him justice," he continues, "I felt like a whole record should be dedicated to him."

That record is De-Loused In The Comatorium, the astonishing first album by The Mars Volta. De-Loused In The Comatorium is an iridescent, fearless, brain-busting hour of music, a fictionalized celebration of Julio Venegas? life. Based on a story written by Cedric, it is a concept album in which the hero tries to commit suicide by overdosing on morphine. Instead of dying, he falls into a coma for a week, and experiences fantastic adventures in his dreams, elemental battles between the good and bad aspects of his conscience. At the end, he emerges from the coma, but chooses to die.



Erg goed album, gelaagd en bovenal klinkt het allemaal erg spontaan, net alsof het album in 1 keer ingespeeld is. Erg knap, en het klinkt ook nog eens erg goed!

Probeer het eens uit zou ik zeggen en laat je verassen door The Mars Volta


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 11-08-2003 10:38 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

Helemaal mee eens, een wereldplaat!

Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar hun prestaties op het podium.

[Dit bericht is gewijzigd door JaneDoe op 11-08-2003 10:40]


Don't blush when I rip you open


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 11-08-2003 10:43 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Ik heb ze live gezien als voorprogramma van RHCP.. En ooh my god, 't was zowat het slechtste dat ik ooit gezien had.. Al is Kelly Osbourne nog slechter..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-08-2003 10:47 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2003 10:43 schreef Sharteel het volgende:
Ik heb ze live gezien als voorprogramma van RHCP.. En ooh my god, 't was zowat het slechtste dat ik ooit gezien had.. Al is Kelly Osbourne nog slechter..


Ja Wat was er zo slecht aan dan? Ik vind ze op plaat super, de indrukwekkendste release die ik in tijden gehoord heb..

Begrijpelijk trouwens dat ze het voorprogramma van RHCP deden, Flea heeft de baspartijen op de plaat ingespeeld..


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 11-08-2003 10:50 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 11 augustus 2003 10:47 schreef Snaack het volgende:
Ja Wat was er zo slecht aan dan? Ik vind ze op plaat super, de indrukwekkendste release die ik in tijden gehoord heb..

Begrijpelijk trouwens dat ze het voorprogramma van RHCP deden, Flea heeft de baspartijen op de plaat ingespeeld..


Wel ten eerste was er zo goed als niks presence op 't podium, belhalve de zanger maar die ging dan de andere kant uit met zijn spastische van oa. anthony kiedis afgekeken bewegingen.. En de muziek.. Het geluid trok al op niks, de nummers trokken allemaal op elkaar. En ik heb niks tegen psychedelische jaren 60 muziek, maar zo serieus dat die kerels zichzelf namen op dat podium.. Alsof ze een totaal nieuw muziekgenre hadden uitgevonden, terwijlze gewoon ff wat uit de oude doos hebben opgeduikeld..

Maar jullie mogen ze voor mijn part op handen dragen hoor


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-08-2003 10:57 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2003 10:50 schreef Sharteel het volgende:
Wel ten eerste was er zo goed als niks presence op 't podium, belhalve de zanger maar die ging dan de andere kant uit met zijn spastische van oa. anthony kiedis afgekeken bewegingen..


Hmmm.. Daar moet ik zelf maar eens over gaan oordelen dan

quote:
En de muziek.. Het geluid trok al op niks, de nummers trokken allemaal op elkaar. En ik heb niks tegen psychedelische jaren 60 muziek, maar zo serieus dat die kerels zichzelf namen op dat podium.. Alsof ze een totaal nieuw muziekgenre hadden uitgevonden, terwijlze gewoon ff wat uit de oude doos hebben opgeduikeld..


Heb je ze al op plaat gehoord?? Ik ben het totaal niet met je eens, wellicht dat het live niet zo over kwam maar ze zijn zeker wel vernieuwend bezig..

quote:

Maar jullie mogen ze voor mijn part op handen dragen hoor


*phew*

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 11-08-2003 10:58]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-08-2003 12:19 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

*luistert momenteel de CD over de koptelefoon*

damned.. wat een productie


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 11-08-2003 16:35 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ik heb de CD ook gehoord ja. Ik heb 'm nog ergens in het aanraders-topic gepost.

Binnenkort in Nederland te zien en niet alleen op Lowlands. Ik ga 10 sept. iig naar Vera om dit uit te checken!

Heb laatst bij een maat van me nog At The Drive-in livebeelden gezien en dat ging me toch tekeer!
Geweldig! 2 ontzettende krullebollen die extreem uit hun dak gaan. Ik hoop dat ze dat bij Mars Volta ook doen!

Vooral ook voor drumliefhebbers een must! Dit is echt top!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Niwi
Usericon van Niwi
Posted 11-08-2003 19:16 by Niwi Wijzig reactieProfiel van NiwiQuote dit bericht

Heb de cd net gehoord en ik moet zeggen dat het wel ok klinkt. Niet mijn smaak maar het ligt wel lekker in het gehoor.

Leuk plaatje om in de shuffle lijst te gooien voor de afwisseling


mcoenen
Sun Caged and Stormider Guitarist
Usericon van mcoenen
Posted 11-08-2003 21:29 by mcoenen Wijzig reactieProfiel van mcoenenQuote dit berichthttp://www.marcelcoenen.com

Geweldige plaat idd !!!!!

En dit is zeker een band die vernieuwend bezig is !!

Hulde



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-08-2003 21:34 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Is er iemand die hun 1ste release, de miniCD, heeft??


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 12-08-2003 17:21 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

Ja, ik. The Tremulant EP heet ie en is al erg sterk. Deloused gaat daar echter nog wel een paar stevige stappen overheen. Voorlopig mijn plaat van het jaar.

En als je deze band leuk vind check dan ook directe voorloper At the drive-in, beste emocore band ever


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-08-2003 17:24 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Hmm, ook maar kopen dan


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 12-08-2003 17:44 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Ken het inderdaad ook...

Ik zou het samenvatten als "lekker raar".

Een stuk beter als "At the drive-in" in ieder geval


Dit slaat nergens op.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 12-08-2003 22:42 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

mars volta - fucking geweldig!!!!

( en ze zijn bijna allemaal vegan )


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-08-2003 11:53 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2003 10:38 schreef JaneDoe het volgende:
Helemaal mee eens, een wereldplaat!

Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar hun prestaties op het podium.


Ik heb ze een paar maanden terug gezien in de voorprogramma van RHCP in Ahoy. Ik was er helemaal niet van onder de indruk om eerlijk te zijn. Ik keek er naar uit aangezien ik een EP van hun eerder heb gehoord. Hun live optreden leek rechtsreeks geript van Led Zeppelin (en zij zijn de goden van rock), inclusief de kleren van de zanger. Het was wel een energiek maar helaas ook generiek optreden.

Is een van de bandleden niet laatst aan een OD overleden?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 13-08-2003 12:16 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 13 augustus 2003 11:53 schreef Chelman het volgende:
Hun live optreden leek rechtsreeks geript van Led Zeppelin (en zij zijn de goden van rock), inclusief de kleren van de zanger.


What he said.. Sommige bands moet je gewoon niet live zien, en andere moet je gewoon geen cd's van kopen en enkel het livegebeuren meemaken..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 13-08-2003 13:12 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 11:53 schreef Chelman het volgende:
Is een van de bandleden niet laatst aan een OD overleden?

Dat moet de vorige drummer zijn geweest ja.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 13-08-2003 13:50 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

Nee hoor, hun drummer is nooit overleden. Dat was toetsenist Jeremy Ward, schaduwlid van The Mars Volta (toerde niet) en neef van ex-At The Drive-In gitarist/Sparta-zanger Jim Ward.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 13-08-2003 21:39 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 13:50 schreef innerlogicmarty het volgende:
Nee hoor, hun drummer is nooit overleden. Dat was toetsenist Jeremy Ward, schaduwlid van The Mars Volta (toerde niet) en neef van ex-At The Drive-In gitarist/Sparta-zanger Jim Ward.

Oh ja dat was het.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 13-08-2003 22:44 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Zoooooooooo, wat is dit onverwachts mooi zeg!!! Wat een melancholie, misschien bijna puur verdriet, druipt er van sommige van de nummers af. En dat terwijl zo toch behoorlijk technisch/freaky bezig zijn soms. Ik ben zelf sowieso al helemaal weg van dit soort zweverige muziek. Hier MOET ik gewoon een cd van hebben.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-08-2003 22:56 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Heerschend heh!!

Toen ik het verhaal op de website las dat het een conceptalbum is (zoals in mijn 1ste post staat) "klopte" de plaat voor mijn gevoel helemaal, schitterend album!


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 13-08-2003 22:57 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 13 augustus 2003 22:44 schreef XnegativeX het volgende:
Zoooooooooo, wat is dit onverwachts mooi zeg!!! Wat een melancholie, misschien bijna puur verdriet, druipt er van sommige van de nummers af. En dat terwijl zo toch behoorlijk technisch/freaky bezig zijn soms. Ik ben zelf sowieso al helemaal weg van dit soort zweverige muziek. Hier MOET ik gewoon een cd van hebben.


hij vind 't cool? had ik nou nooit verwacht... ik heb 't album al een hele tijd op mp3, maar op vakantie pas echt goed naar geluisterd.

vooral 'haunt of the roulette dares'.. da's echt zo'n geweldig nummer!!!


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 13-08-2003 22:59 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik hoor er inderdaad wel heel veel Pink floyd in terug maar ook veel moderne invloeden. En inderdaad zelfs een klein beetje post-hardcore. Erg mooi allemaal. Ik heb zelf maar 4 MP3's maar ik denk dat de cd nog beter klinkt en dat ie na een paar luisterbeurten ook nog steeds beter word.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 13-08-2003 23:01 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 13 augustus 2003 22:57 schreef XPositiveX het volgende:
hij vind 't cool? had ik nou nooit verwacht... ik heb 't album al een hele tijd op mp3, maar op vakantie pas echt goed naar geluisterd.

vooral 'haunt of the roulette dares'.. da's echt zo'n geweldig nummer!!!


TRAVELIN' TIM!!!! Wanneer kom je weer thuis man? Ik heb je kaart vandaag gekregen

Maar de muziek ligt toch best veel in het straatje van Pink floyd, Porcupine tree en RPWL. Van die psychedelische rock. Ik vind het tot nu toe allemaal nog schitterend. Wel lekker vaag maar niet irritant freaky en heerlijk zweverig.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-08-2003 23:01 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik heb er sowiezo een hekel aan albums door te zappen, dit is echt een album dat je van begin tot eind moet luisteren.. Niet dat je veel anders wilt als je hem aan het luisteren bent....


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen