IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : vinyl of digitaal Vorige pagina | Volgende pagina
Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 19-02-2004 14:24 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2004 14:20 schreef Chelman het volgende:
Ik heb geen tapedeck in me auto.


Ik heb uberhaupt geen tapedeck.


Komt de FSO niet standaard met een tapedeck?


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 19-02-2004 14:25 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2004 14:21 schreef karnivoor het volgende:
lijkt me vrij onmogelijk omdat de muzieklaag van de picturelp een doorzichtige laag is en het plaatje daaronder zit en daar dus doorheen schijnt..
als je normaal een lp draait (vaak) slijt dat laagje er toch ook af. in iedergeval zijn bij mij 2 picture lp;s er zwaar op achter uit gegaan en heb ik ze maar op cd gezet.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-02-2004 14:25 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2004 14:24 schreef Dunne_Hein het volgende:
Komt de FSO niet standaard met een tapedeck?





KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jerome
Usericon van Jerome
Posted 19-02-2004 14:26 by Jerome Wijzig reactieProfiel van JeromeQuote dit bericht

ik draai picturedics sowieso liever niet. Zoals ik zei, ze klinken kut. Luister maar eens naar de 'inloopgroeven' aan het begin. Dan heb je veel meer ruis dan bij een gewone zwarte plaat.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 19-02-2004 14:27 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

ik heb serieus nog nooit iets gemerkt daarvan...


Je moeder.


Jerome
Usericon van Jerome
Posted 19-02-2004 14:31 by Jerome Wijzig reactieProfiel van JeromeQuote dit bericht

Ik geef toe dat je je plaat dan wel hard moet draaien om het te horen. Maar goed, "massive killing capacity" hoort ook hard gedraaid te worden. (ik heb beide, gewoon en pic vandaar dat het me opviel)


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 19-02-2004 14:31 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2004 14:27 schreef karnivoor het volgende:
ik heb serieus nog nooit iets gemerkt daarvan...
of je luisterd gewoon niet goed


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 19-02-2004 14:32 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

of ik luister te weinig muziek...


Je moeder.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-02-2004 14:33 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2004 14:32 schreef karnivoor het volgende:
of ik luister te weinig muziek...



Je oren zijn kapot door te veel Stalggh te draaien.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 19-02-2004 14:33 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

dat zal het zijn


Je moeder.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 19-02-2004 14:36 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Cd's kan ik overal luisteren, dus ik ga toch voor de cd.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 19-02-2004 14:52 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Ik heb mijn picturediscs ook alleen maar voor de sier. Hangen leuk aan de muur enzo. Om muziek te luisteren zet ik wel een cd'tje of mp3'tje op, stuk makkelijker


Zenial


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 19-02-2004 15:59 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2004 13:53 schreef

Ik prefereer zelf de aloude vinylplaat. Het is een kwestie van smaak, de cd mag misschien 'objectief' beter klinken in hertzbereik of wat dan ook, maar de klank-karakteristiek van de plaat is gewoon lekkerder.




inderdaad, hier ook: vinyl



testement
FRIET!!
Usericon van testement
Posted 19-02-2004 16:15 by testement Wijzig reactieProfiel van testementQuote dit bericht

jep, hier ook


zzz


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 19-02-2004 16:35 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 19 februari 2004 13:53 schreef Jerome het volgende:
de cd mag misschien 'objectief' beter klinken in hertzbereik of wat dan ook

Nu kan ik me vergissen maar ik dacht dat juist de LP een beter hertzbereik heeft dan een CD.


Zenial


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 19-02-2004 16:37 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Ja klopt...alleen jammer dat je daar niks meer aan hebt als zo'n schijf vol met krassen en tikken zit...


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 19-02-2004 16:44 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Is niet helemaal waar. Meer bas is meer bas, ook al zit er ruis doorheen.


Zenial


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 19-02-2004 16:44 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Ik heb het over echte krassen...


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 19-02-2004 16:48 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 19 februari 2004 16:44 schreef Voice Of Doom het volgende:
Ik heb het over echte krassen...
Dan moet je wat voorzichtiger met je vinyl omgaan

PS: Ik zeik nu wel maar ik heb niet eens een platenspeler ghehehehe

[Dit bericht is gewijzigd door Zenial op 19-02-2004 16:48]


Zenial


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 19-02-2004 16:52 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

Ik ga voor de CD. Lekker makkelijk: kan in een discman, in de auto etc. Het is ook makkelijker opbergen vind ik. Ik hoor ook niet erg veel verschil.

Je kan met CDs wel minder goed frisbeeën.


zo kan ie wel weer


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 19-02-2004 16:57 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2004 16:48 schreef Zenial het volgende:
Dan moet je wat voorzichtiger met je vinyl omgaan

PS: Ik zeik nu wel maar ik heb niet eens een platenspeler ghehehehe
Nee...ik ook niet meer helaas...en ik deed altijd voorzichtig met mijn vinyl...maar er kwamen gewoon krassen op...

Lang leve de CD...

quote:
Op 19 februari 2004 14:31 schreef Jerome het volgende:
Ik geef toe dat je je plaat dan wel hard moet draaien om het te horen. Maar goed, "massive killing capacity" hoort ook hard gedraaid te worden. (ik heb beide, gewoon en pic vandaar dat het me opviel)

Die heb ik hier ook nog finaal kapotgedraaid liggen...mijn oude buren kunnen hem ook uit hun hoofd meezingen...

[Dit bericht is gewijzigd door Voice Of Doom op 19-02-2004 16:59]


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-02-2004 17:04 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2004 16:35 schreef Zenial het volgende:
Nu kan ik me vergissen maar ik dacht dat juist de LP een beter hertzbereik heeft dan een CD.



CD LP

Domain Digital Analog

Compression or Noise Reduction N/A N/A+

Sample Bits 16 N/A

Sample Rate 44.1k N/A

Signal/Noise Ratio 96 80*

Channels 2 2+

Channel Separation 96 30*

Wow & Flutter N/A 0.05*

Low Freq. 5Hz 30Hz*

High Freq (-20d 20KHz 20KHz+

High Freq (0d 20KHz 10KHz*

Max Pb. 78 2x25*



Domain: Spreekt voor zich
Compr. or NR: Zowel CD als LP kennen geen compressie of NR systemen
Sampling Bits: spreekt voor zich...alleen van toepassing op een CD
Sample Rate: idem
S/N Ratio: hoe hoger hoe beter.....
Wow & Flutter: Wow en flutter (afspeel snelheidsvariaties) aanwezig (%)
Channels: Aantal audio kanalen
Ch. Sep.: Kanaal spearatie geeft de hoeveelheid kanaal 'lekkage'aan. Hogere waarden zijn beter.
Low Freq.: De laagste frequentie dat afgespeeld kan worden zonder een verzwakking van meer dan 3dB
High Freq. (-20 d: De hoogstefrequentie dat afgespeeld kan worden zonder een verzwakking van meer dan 3dB waarbij het signaal opgenomen is met 20dB onder de maximum.
High Freq. (0 d: De hoogste frequentie dat afgespeeld kan worden zonder een verzwakking van meer dan 3dB waarbij het signaal opgenomen is op maximum volume.
Max. Pb.: Maximum afspeel tijd (min).


Een cd scoort dus beter wat frequentie betreft.

De met * aangeduide rijen zijn criteria waarop CDs beter scoren.

De met + aangeduide rijen zijn criteria waarop ze gelijk scoren.

De niet aangeduide rijen zijn niet vergelijkbaar.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 19-02-2004 17:10 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

blijkbaar heersen cd's de platen er dus uit

ik kan er wel inkomen dat sommige albums meer sfeer hebben als je ze op vinyl beluistert.

Zelf pomp ik uitsluitend digitale audio via een zware versterker in een studio-koptelefoon; geen platen voor mij dus.


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-02-2004 17:13 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2004 17:10 schreef X-Act het volgende:
ik kan er wel inkomen dat sommige albums meer sfeer hebben als je ze op vinyl beluistert.



Dat lijkt maar zo....komt met name door de slechte 'channel separation' EN een lager bereik. Daardoor vloeien dingen onbedoeld wat meer in elkaar over en lijkt de klank warmer...het is echter minder natuurgetrouw in vergelijking met wat de artiesten in de studio opgenomen hebben.

Sommige vinden ook ruis en een 'blurry' geluid sfeervol. Ik vind het gewoon afleidend.

edit: met dat laatste bedoel ik ruis en blur die NIET door toedoen van de artiest zijn ontstaan maar die ontstaan zijn door tekortkomingen van de mdeium

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 19-02-2004 17:15]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


' '
Usericon van ' '
Posted 19-02-2004 17:15 by ' ' Wijzig reactieProfiel van ' 'Quote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

MP3 heerscht natuurlijk. Krijg maar eens 7000 nummers op een cd ...


"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen