IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : vinyl of digitaal Vorige pagina | Volgende pagina
De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 10-08-2009 18:52 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2009 14:16 schreef XXL het volgende:
Vraagje:

Stel ik heb 'album x' op vinyl.
Dat is onhandig voor in de auto. Als ik nou dat zelfde album even download als als digitale copy, geldt dat dan als legale copy voor eigen gebruik? Ik heb immers het origineel in de kast staan.

Kortom, doet het soort origineel wat je hebt er toe?


Ik vind het legaal. Ik download zelf ook veel muziek voor m'n MP3-speler, en dat zijn dan meestal zaken die ik ook op vinyl heb.


Bareuh...


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 10-08-2009 19:27 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2009 12:26 schreef Judge M. het volgende:
Ik las het even iets te snel en ik dacht dat je hem in de auto wilde gaan aansluiten. Dan moet je niet over al te hobbelige wegen rijden


er schijnt vroeger zo'n apparaat te zijn geweest, een device waarmee je 7" singles in de auto kon afspelen, heb er mn vader wel eens over gehoord, weet iemand er meer van?? google wil me niet echt helpen.



De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 10-08-2009 19:32 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2009 19:27 schreef Sar'Goth the Warlock het volgende:
er schijnt vroeger zo'n apparaat te zijn geweest, een device waarmee je 7" singles in de auto kon afspelen, heb er mn vader wel eens over gehoord, weet iemand er meer van?? google wil me niet echt helpen.




Bareuh...


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 10-08-2009 19:38 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

thanks! 1e keer dat ik dat zie, niet aan youtube gedacht.. gaaf ding zeg :D alleen jammer dat ie alleen 7" met groot gat pakt die heb ik niet zoveel..



spectre
Usericon van spectre
Posted 11-08-2009 9:37 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Waanzinnig natuurlijk, vinyl in je auto draaien


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 11-08-2009 13:46 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Hahaha, idd zeer vet!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 11-08-2009 14:13 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2009 19:27 schreef Sar'Goth the Warlock het volgende:
er schijnt vroeger zo'n apparaat te zijn geweest, een device waarmee je 7" singles in de auto kon afspelen, ...


Vroeger ook wel eens bij de witgoedzaak een walkamnuitvoering van een 7" spelert gezien. Vond het toen al een onzinnige uitvinding -> plaatje vastklemmen -> en draaien maar met een hoofdtelefoon op je knar.

Het grootste deel van je 7" zat buitenboord dus krassen te over...daar vast wel ergens iemand een plaatje of video'tje van vinden.


10.10.1942 - 20.11.2011


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 11-08-2009 14:41 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Als je je beperkt tot het afspelen van vinyl bij stilstaan met je auto dan kom je natuurlijk een heel eind met een compacte platenspeler, een omvormer en wat knutselwerk.. Bij rijden zal het je platen niet ten goede komen natuurlijk.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 20-12-2009 12:14 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2009 12:07 schreef XXL het volgende:

@ Ulk: jouw huis moet toch wel ongeveer ruiken alsof je een stoffig donker platenzaakje binnen loopt?
Die geur vermengd met de geur van een bruin cafe op een koude zondagochtend in de tijd dat er nog gerookt mocht worden.


Als je bij mij boven komt ruikt het inderdaad naar platenzaak. Maar aangezien ik alleen nog maar rook bij gelegenheden (concerten, feestjes e.d.) en thuis bijna geen alcohol drink klopt dat tweede niet. Hoewel ik wel regelmatig de dampen van de Zware Van Nelle van mijn buurman (die meestal zijn voordeur open heeft) ruik. Maar goed, dat houdt de muggen weg in de zomer.


Bareuh...


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 20-12-2009 12:20 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht


Ik ben blij met mijn Dual.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 20-12-2009 16:11 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Zojuist in mijn mailbox:

http://www.013.nl/blog/548_de_dag_van_het_vinyl_is_het_mekka_voor_de_vinylliefhebber

Met dank aan Judge M.

quote:
Op zondag 24 januari as. vindt in 013 Tilburg een muzikaal evenement plaats in het teken van audio en platen: De Dag van het Vinyl. 013 is die dag een ontmoetingsplaats voor verzamelaars, audio-liefhebbers en nieuwsgierigen. Speciaal voor de eerste bezoekers ligt er de supergelimiteerde 7” single klaar met de bands DeWolff en The Use of Ashes. In een oplage van 300 op voorhand een collectors item.

De vinyl plaat is bezig aan een comeback. De onmiskenbare aantrekkingskracht van elpees, niet zelden gestoken in een mooie klaphoes, zorgt ervoor dat er labels ontstaan die oude platen opnieuw uitbrengen. Tegen de achtergrond hiervan speelt een nog veel grotere markt van tweedehands platen, hedendaagse analoge audio en is er een grote groep web beheerders actief met het delen van hun passie voor muziek op het internet. Kortom: de ingrediënten voor deze eerste editie van De Dag Van Het Vinyl. Een keur aan liefhebbers zegde belangeloos hun medewerking aan het festival toe en zij staan daarmee aan de basis van het festival. Het gaat daarnaast om het openstellen van de leefwerelden van bezoekers onderling, aldus Raymond Kok van Selected Sounds, bedenker van het evenement en samen met Hifi.nl, 013 Popcentrum en Muziek.nl organisator: “Dit wordt een uniek evenement waar je een artiest als Ramses Shaffy zomaar “Sammy” kunt horen zingen, in het Frans wel te verstaan! Dankzij vinyl, in dit geval een obscuur Frans EP’tje. Zo’n plaatje in single-formaat maar dan met vier liedjes. En wie tot de opwindende ontdekking wil komen dat er zelfs singles zijn van Dusty Springfield in onze eigen taal, is hier ook op de goede plek.”

Tijdens het evenement wordt volop vinyl te koop aangeboden, nieuw en tweedehands. De Dommelsch zaal staat in het teken van audio workshops. De Dag Van Het Vinyl is daarmee de eerste duidelijke cross-over tussen platen verzamelen en hoe die optimaal te beluisteren. Dit mede dank zij de achterban van co-organisator Hifi.nl, het onafhankelijke platform voor de audio branche.

Muziekrecensent en auteur Robert Haagsma (o.a. Revolver) zal verzamelaars aan het woord laten, hetgeen ongetwijfeld levendige verhalen oplevert. Live-muziek is er van de jonge band DeWolff (o.a. DWDD) en het ervaren Nederlandse psychedelische folk ensemble The Use of Ashes van het vermaarde Tonefloat platenlabel. Beide bands zullen worden uitgelicht met een spectaculaire vloeistof diaprojectie, verzorgd door EVV platenclub uit Eindhoven.

Wie net iets meer van muziek af weet kan sportief de degens kruisen tijdens de Feel Good PopQuiz ‘Popkenners-editie’. Michel Terstegen, initiatiefnemer van de Warm-Sounds tijdschriftserie voor verzamelaars van muziek uit de jaren 50 en 60, staat stil bij de opkomst van de muziekindustrie in ons land en Machgiel Bakker zet uiteen hoe zijn Stichting Fonos zich inzet om het Muzikale Nederlandse erfgoed audio technisch veilig te stellen. Ook is er de reünie tien jaar Omgevallen Platenkast door Johan Peels van Het Platenblad. Binnen verschillende ruimten zullen muziekliefhebbers een persoonlijke voorkeur ten beste geven door middel van dj-sessies. Van vinyl uiteraard. NRC-Next muziekjournalist Jan Vollaard doet een greep uit zijn koffer met favoriete (post-)punksingles.en sixties liefhebber Dandy Dave doet dit in zijn aan de Kinks en Small Faces verwante ‘Mod’-stijl.

Voor het volledige programma bezoek www.dagvanhetvinyl.nl


Ziet er interessant uit, wil ik op zich wel heen.


Bareuh...


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 20-12-2009 20:34 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Wie weet nog distro's waar je met een gerust hart vinyl kan bestellen en zeker weet dat je geen kromme platen thuis krijgt of platen die lijken op een krabpaal.
Liefst ook met genoeg tweedehands lp's op voorraad.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 20-12-2009 21:08 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2009 20:34 schreef Dentz het volgende:
Wie weet nog distro's waar je met een gerust hart vinyl kan bestellen en zeker weet dat je geen kromme platen thuis krijgt of platen die lijken op een krabpaal.
Liefst ook met genoeg tweedehands lp's op voorraad.


http://www.hho-records.de/start.htm

Super service en alles super verpakt!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 20-12-2009 21:13 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2009 20:34 schreef Dentz het volgende:
Wie weet nog distro's waar je met een gerust hart vinyl kan bestellen en zeker weet dat je geen kromme platen thuis krijgt of platen die lijken op een krabpaal.
Liefst ook met genoeg tweedehands lp's op voorraad.


Wat Staalman zegt.

Verder:

http://www.millennium-records.nl/

http://www.rock-lion.nl/



Bareuh...


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 20-12-2009 23:20 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2009 21:13 schreef De Ulk het volgende:
Wat Staalman zegt.

Verder:

http://www.millennium-records.nl/

http://www.rock-lion.nl/




Interessante link die rock-lion.
Heeft zeker leuke items, het verbaast me wederom hoe iemand weer volledig de plank misslaat met de prijs van:Mania-No Lullabies!!! l.p. 1986, hij verkoopt hem voor 753 euro ????
Ik kocht hem 2 maanden geleden volledig nieuw in de plastic gesealed nog voor 99,99 US Dollars bij Rockadrome en bij hbfr.de staat deze plaat voor 80 euro.
Voor wie de band niet kent, Mania speelt US Metal in de stijl van Lizzy Borden.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 21-12-2009 19:12 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Nee, 99,99 US/80 EU zijn gelukkig geen homofiele prijzen.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 21-12-2009 19:47 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Dat heb ik gisteren ook betaald voor de nieuwe Muse als limited edition.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 21-12-2009 21:01 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Bedankt voor de tips.
Behalve die rocklion dan, wat ik er van gehoord heb is dat die veels te duur is. Nu ik die site zo kijk hebben ze gelijk ...
Maar goed, niet alle toffe dingen hoeven veel te kosten.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 21-12-2009 21:07 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Veel oude zooi kun je, afhankelijk van je smaak natuurlijk, nog wel eens voor weinig op de kop tikken bij een kringloopwinkel.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 21-12-2009 21:08 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Klopt, Motorhead, SOD en een Discharge lp samen voor het astronomische bedrag van 9 euro.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 22-12-2009 8:55 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Het laatst Robert Palmer - Heavy Nova gescored voor 1 euro . Samen met onder andere Joe cocker live, Crosby Stills Nash n Young en Roxy music. Allemaal 1 euro per stuk, zelfs als t een dubbel LP was. Tevens allemaal volledig krasloos!

Vroeger was ik van de CD (minder dan een jaar terug) omdat ik toen nog geen platenspeler had. Nu vind ik vinyl gaaf, omdat het nieuw is voor me, en omdat de hoezen veel mooier zijn dan bij een cd. De geur kan ik overigens ook wel hebben. Over geluidskwaliteit ga ik me niet druk maken, het klinkt me op zijn minst net zo goed als een cd in de oren.

De reden dat ik een platenspeler wilde was om platen die alleen uitkomen op LP te kunnen draaien.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-12-2009 9:22 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Op rommelmarkten kom je anders tegenwoordig ook al gave ouwe cd's tegen. Heb de hele Phil Collins-collectie zo bij elkaar gespaard. Snel digitaliseren die hap voordat de cd-rot toeslaat, en klaar. Veel van mijn ouwe cd's heb ik al moeten vervangen, vaak de exemplaren die ik heel veel heb gedraaid. Dus die kwaliteit van cd's waar ze het in de jaren tachtig over hadden valt me behoorlijk tegen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 22-12-2009 10:26 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 21 december 2009 21:07 schreef XXL het volgende:
Veel oude zooi kun je, afhankelijk van je smaak natuurlijk, nog wel eens voor weinig op de kop tikken bij een kringloopwinkel.


Hehe, ik heb toen de single let there be rock van Onslaught gekocht voor 50 cent (in de gulden tijd)En Exodus en Exciter platen voor 1,50 stuk, mooie tijden.


Against God and Government


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-12-2009 11:27 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

De singles "Pump up the jam" van Technotronic, "Kiwi-douche" van Pisa en "Hendrik Haverkamp" van Normaal, voor twee gulden. En "Very 'eavy, very 'umble" van Uriah Heep en een lp van Ram Jam voor een euro.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-11-2014 10:47 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2014 9:11 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ik weet 100% zeker dat jij (en waarschijnlijk wij allemaal hier) het verschil tussen een gelijkaardig gemasterde vinyl en CD niet kan horen of in ieder geval niet kan zeggen welke welke is. Dat laatste is misschien wel het belangrijkste, voor iedereen die iets weet van muziek weergeven met digitale versus analoge signalen is het wel duidelijk dat beide media vooral *anders* en niet inherent *beter of slechter* zijn.

Iemand weleens zo'n test (dubbel)blind gedaan? Lijkt me al lastig om een de juiste CD en LP bij elkaar te zoeken, en een echt goede set hebben voor het vergelijk is aan mij ook nog niet besteed


I wish I was a butterfly


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen