IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : vinyl of digitaal Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 18-07-2008 20:18 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

onzin, sentimenteel geneuzel


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 18-07-2008 20:22 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Ik vind het iets speciaals hebben om vinyl te draaien, waar je lekker de tijd voor neemt, een gevoelskwestie.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 18-07-2008 20:27 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2008 20:22 schreef Lionheart het volgende:
Ik vind het iets speciaals hebben om vinyl te draaien, waar je lekker de tijd voor neemt, een gevoelskwestie.

Dat kun je met een CD ook leren. Waarschijnlijk een kwestie van waarmee je ooit begonnen bent, oude sentimentele lul die je bent


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 18-07-2008 20:38 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2008 20:27 schreef ZelThoR het volgende:
Dat kun je met een CD ook leren. Waarschijnlijk een kwestie van waarmee je ooit begonnen bent, oude sentimentele lul die je bent


Ben wel een sentimentele lul, maar niet zo oud als de daaraan verbonden leeftijd.

Begon met tapes, daarna vinyl en tegenwoordig ook mondjesmaat cd's.

CD's vind ik maar afstandelijk, wekt geen emotie op, heeft een massaproductie uitstraling.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 18-07-2008 20:41 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 18 juli 2008 20:18 schreef ZelThoR het volgende:
Omdat de omslachtigheid voor je de boel aan de gang hebt een soort ritueel wordt, bedoel je?




Nou nou nou, wat is dat toch veel werk, een lp opzetten.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 18-07-2008 20:46 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2008 20:41 schreef De Tegenpartij het volgende:
Nou nou nou, wat is dat toch veel werk, een lp opzetten.

Ik chargeer
quote:
Op 18 juli 2008 20:38 schreef Lionheart het volgende:
Ben wel een sentimentele lul, maar niet zo oud als de daaraan verbonden leeftijd.

Begon met tapes, daarna vinyl en tegenwoordig ook mondjesmaat cd's.

CD's vind ik maar afstandelijk, wekt geen emotie op, heeft een massaproductie uitstraling.

Dat geldt voor tapes en vinyl natuurlijk ook (dat het massaproductie is). Dat het zo voelt ligt meer aan jezelf Al zijn jewelcase CD's met een zwarte inlay wel duidelijk afstandelijker dan al het andere. Puur omdat het altijd hetzelfde was/is.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 18-07-2008 20:52 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Mijn gevoel klopt altijd.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 18-07-2008 21:26 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2008 20:27 schreef ZelThoR het volgende:
Waarschijnlijk een kwestie van waarmee je ooit begonnen bent




Bareuh...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-07-2008 11:01 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2008 21:26 schreef De Ulk het volgende:


En derhalve ben ook jij een sentimentele oude lul, Hans


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 19-07-2008 11:10 by Phantom Lord Wijzig reactieProfiel van Phantom LordQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2008 20:27 schreef ZelThoR het volgende:
Waarschijnlijk een kwestie van waarmee je ooit begonnen bent.
Ik ben het niet met je eens hiermee eigenlijk...
Ik ben met cd's begonnen, maar ik vind het toch echt fijner om een plaat op te zetten dat op vinyl staat dan op een plastic schijfje. Met vinyl heb je een wat warmer geluid voor mijn gevoel en dat vind ik gewoon meer charmes hebben...

Natuurlijk ben ik ook vaak genoeg lui/gemakzuchtig en zet ik gewoon een cd op, maar als ik echt zin in muziek heb draai ik echt liever vinyl...

Niets sentimenteels aan en ik ben dus ook niet begonnen met vinyl!


FREEZE


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-07-2008 11:21 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Jij hebt een rode bril en lijkt op Kabouter Plop.

QED


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 19-07-2008 11:41 by Phantom Lord Wijzig reactieProfiel van Phantom LordQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2008 11:21 schreef ZelThoR het volgende:
Jij hebt een rode bril en lijkt op Kabouter Plop.

QED

Is nog altijd geen excuus om alles op één hoop te gooien


FREEZE


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 19-07-2008 11:42 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2008 11:01 schreef ZelThoR het volgende:
En derhalve ben ook jij een sentimentele oude lul, Hans


Gelukkig wel.


Bareuh...


El Kapitån Oscuro
Usericon van El Kapitån Oscuro
Posted 21-07-2008 11:22 by El Kapitån Oscuro Wijzig reactieProfiel van El Kapitån OscuroQuote dit bericht

Vinyl is leuk ja, al is het geluid niet altijd beter..


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 21-07-2008 12:14 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2008 11:10 schreef Phantom Lord het volgende:
Ik ben het niet met je eens hiermee eigenlijk...
Ik ben met cd's begonnen, maar ik vind het toch echt fijner om een plaat op te zetten dat op vinyl staat dan op een plastic schijfje. Met vinyl heb je een wat warmer geluid voor mijn gevoel en dat vind ik gewoon meer charmes hebben...

Natuurlijk ben ik ook vaak genoeg lui/gemakzuchtig en zet ik gewoon een cd op, maar als ik echt zin in muziek heb draai ik echt liever vinyl...

Niets sentimenteels aan en ik ben dus ook niet begonnen met vinyl!


Dikke +1


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 21-07-2008 22:32 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2008 20:22 schreef Lionheart het volgende:
Ik vind het iets speciaals hebben om vinyl te draaien, waar je lekker de tijd voor neemt, een gevoelskwestie.


hmhm inderdaad, het is gewoon prettig om een plaat op te zetten. Heeft meer sfeer dan een cd in je pc douwen. (ik heb ook geen cd speler ;p , dus de ruis van mn pc ventilatoren kunnen er mee te maken hebben.. )
Ben verstokt vinyl luisteraar en verzamelaar met tussenpozen..
Om te hebben/kopen heb ik liever een plaat, het zoeken is leuk. Dat het niet handig is voor als je iets in de auto wilt of buiten in je mp3speler of whatever.. klopt, maar vind ik niet erg. Sommige platen moet je thuis op de bank luisteren niet tijdens het rijden veels te storend.
Oh en nog een niet onbelangrijk ding, veel muziek die ik graag luister is lastiger op cd te krijgen.



Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 24-07-2008 18:33 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

Apocalyptic Raids m.l.p. A-Kant 45 rpm, B-Kant 33 1/3rpm, en ook nog het juiste artwork op de cover, dan de 1990 c.d. release.


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-08-2009 15:51 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik wil graag een nieuwe platenspeler met usb aanschaffen, niet om LP's om te zetten, maar om de audio via mijn mediacenter te routen.

Nu vroeg ik me af of dat wel mogelijk is, aangezien je omzet via usb moet de audio daar ook doorheen gaan dus in principe moet het kunnen.. toch?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 10-08-2009 12:21 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

tuulk

'k heb laatst voor iemand met zo'n usb-platenspeler de audio van plaat omgezet naar mp3's. Da's gewoon middels een simpel recording-progje op de pc die de binnengekomen audio van de plaat opneemt. Jouw plan moet dus ook wel werken lijkt me.


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 10-08-2009 12:24 by Sjaakie Wijzig reactieProfiel van SjaakieQuote dit berichthttp://www.context-band.nl

Moet kunnen, heb ik hier ook. De USB fngeert gewoon als kabel om het geluidssignaal door te voeren naar je versterker/mediacenter/whatsoever.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 10-08-2009 12:26 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 9 augustus 2009 15:51 schreef spectre het volgende:
Ik wil graag een nieuwe platenspeler met usb aanschaffen, niet om LP's om te zetten, maar om de audio via mijn mediacenter te routen.
Ik las het even iets te snel en ik dacht dat je hem in de auto wilde gaan aansluiten. Dan moet je niet over al te hobbelige wegen rijden



spectre
Usericon van spectre
Posted 10-08-2009 12:58 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Hoeveel bit stuurt ie dan door USB? 16 bit?
En zijn er merken die die conversie beter doen dan anderen?

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 10-08-2009 12:58]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 10-08-2009 13:51 by Sjaakie Wijzig reactieProfiel van SjaakieQuote dit berichthttp://www.context-band.nl

Zal ik dalijk thuis ff voor je opzoeken in het boekej van dat ding, durf de bitrate niet te noemen.

En ik merk eigenlijk geen verschil tenopzichte van mijn oude platenspeler en versterker.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-08-2009 14:16 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Vraagje:

Stel ik heb 'album x' op vinyl.
Dat is onhandig voor in de auto. Als ik nou dat zelfde album even download als als digitale copy, geldt dat dan als legale copy voor eigen gebruik? Ik heb immers het origineel in de kast staan.

Kortom, doet het soort origineel wat je hebt er toe?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 10-08-2009 14:20 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

Als het dezelfde versie is niet geloof ik. Bij een remaster kan ik me voorstellen dat dat anders ligt omdat er werk en geld gestoken is om de muziek te 'verbeteren' (discutabel punt) maar ik heb geen idee of hier al enig jurisprudentie van is...


Je moeder.


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen