IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Auteur:
Topic : Het gedrag van metalfans,steeds extremer? Vorige pagina | Volgende pagina
RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 02-03-2004 10:15 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2004 10:03 schreef attila_de_hun het volgende:
wat mij opvalt is dat jij vooral hardcore (achgtioge) bands opnoemt. Bij bijv. Kreator, Death angel, Nasty savagen Morbid angel, etc etc heb ik niks geen "ellende" meegemaakt.

PS: dat moet wel een leuke ervaring izjn geweest, opgesloten met een stel skinheads in zo een kleine ruimte bij een "Wehrmacht" concert (aardige band, niks spectaculairs overigens)


Ik had soms ook wel het idee dat bij het "tolerante" hardcore gebeuren het juist minder tolerant was. Of er werden gewoon te veel domme acties uitgevoerd die weer om reacties vroegen.
Concert Napalm Death / Morbid Angel in het oude Scum in Katwijk ging ook gewoon probleemloos. Naast veel andere metal-concerten.

Tijdens concert Wehrmacht belandde ik tijdens het stagediven veel te ver het publiek in en kwam bovenop een stel luidruchtige, vervelende skinheads. Was van mij geen slimme actie (Ik geef het toe.). Ze probeerden me nog wel te grijpen, maar was gelukkig nogal rap weg de pit in.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-03-2004 10:28 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2004 10:14 schreef Elfensteen het volgende:
Volgens mij vielen de eerste black bands reuze mee, Varg was natuurlijk van het straatje "2nd wave" black (om het zo maar even te noemen)
Daar zulleen ook heust wel extreme dingen tussen gezeten hebben maar denk je nou echt men het er over 15 jaar nog overheeft dat die zielige zanger van Onheil op ZM-fest2 op z'n gemept is?
En ik geloof dat het op oude Slayer concerten ook wel's uit de hand liep. Ik ken een verhaal over een massale grafschending tijdens zo'n concert.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 02-03-2004 10:30 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 2 maart 2004 10:28 schreef kwelgeest het volgende:
Daar zulleen ook heust wel extreme dingen tussen gezeten hebben maar denk je nou echt men het er over 15 jaar nog overheeft dat die zielige zanger van Onheil op ZM-fest2 op z'n gemept is?
En ik geloof dat het op oude Slayer concerten ook wel's uit de hand liep. Ik ken een verhaal over een massale grafschending tijdens zo'n concert.
of in montreal dacht ik met metallica alles kort en klein nadat james in de hens vloog, maar toch het blijft toch wel zielig, t is muziek en gezelligheid, dat verpeste ze gewoon


yo yo wassup nigga bitches in da house


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 02-03-2004 10:32 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2004 10:28 schreef kwelgeest het volgende:
Daar zulleen ook heust wel extreme dingen tussen gezeten hebben maar denk je nou echt men het er over 15 jaar nog overheeft dat die zielige zanger van Onheil op ZM-fest2 op z'n gemept is?
En ik geloof dat het op oude Slayer concerten ook wel's uit de hand liep. Ik ken een verhaal over een massale grafschending tijdens zo'n concert.
Nee, uiteraard niet, maar je kunt duidelijk zien dat het al extremer wordt, daar heeft Atilla zeker gelijk in..

quote:
Op 2 maart 2004 10:30 schreef bas_bin_laden het volgende:
of in montreal dacht ik met metallica alles kort en klein nadat james in de hens vloog, maar toch het blijft toch wel zielig, t is muziek en gezelligheid, dat verpeste ze gewoon
TIP! Lees de vorige pagina


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-03-2004 10:35 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2004 10:32 schreef Elfensteen het volgende:
Nee, uiteraard niet, maar je kunt duidelijk zien dat het al extremer wordt, daar heeft Atilla zeker gelijk in..


Aaaaarrrgghhhhh, nee.
Black is altijd extreem geweest en zal altijd extreem blijven.
Zulke kleine schermutselingen waar jullie nu over lopen te mieppen gebeurden 15 jaar geleden ook maar is gewoon niet belanrijk/interessant genoeg om het over te blijven hebben.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 02-03-2004 10:37 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2004 10:28 schreef kwelgeest het volgende:
En ik geloof dat het op oude Slayer concerten ook wel's uit de hand liep. Ik ken een verhaal over een massale grafschending tijdens zo'n concert.

Tijdens!?


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-03-2004 10:39 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2004 10:37 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Tijdens!?
Heb het ooit, twee jaar geleden ofzo, hier op zm gelezen. Ik weet natuurlijk ook niet in hoeverre het waar is.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-03-2004 10:40 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2004 10:39 schreef kwelgeest het volgende:
Heb het ooit, twee jaar geleden ofzo, hier op zm gelezen. Ik weet natuurlijk ook niet in hoeverre het waar is.


Hij doelt denk ik meer op het feit dat het TIJDENS een concert gebeurde..oftewel het concert moest op een begraafplaats plaats vinden.......


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-03-2004 10:41 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Vlak bij.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 02-03-2004 10:42 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2004 10:40 schreef Chelman het volgende:
Hij doelt denk ik meer op het feit dat het TIJDENS een concert gebeurde..oftewel het concert moest op een begraafplaats plaats vinden.......

Correct!


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 02-03-2004 11:40 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

extreem? Bwo, ik vind de metalscene nog altijd vrij tolerant. Op gewone studentenfeesten vroeger kwamen de vechtpartijen veel sneller. En het hangt nog altijd van persoon tot persoon af hé. Zowel in als buiten de metalscene zijn er mensen met een lage tolerantiedrempel.
bvb. zatderdag stond ik naar Grinning Ghoul te kijken aan de kant van de zaal. IceQueen, die ook mee was zat even op een tafel neer. Ze zag dat een kerel achter me een geveinsde kick naar me deed. Ze sprak die, toen viel het me dus op. Ze vroeg hem tercht wat hij daar probeerde en dat hij dat maar moest laten (whaha) , ik ging er even bij staan. Die gast was al van "hola, how" tegen IQ, héhé. Het verdere geprul daarrond was onbelangrijk, mij viel het gewoon op dat die gast van zodra ik me ronddraaide, een bedeesd gezicht trok en tegen mij maar weinig stoer deed.
Dan is er voor mij geen reden om te kloppen, terwijl iemand anders gewoon bij de melding "hé, die zit met zijn legerlaars op jopu te mikken" er direct op zou meppen. Ik hou dat even in het oog, als die dan geen schrik pakt krijgt hij er wel van.

Dat je iemand scheef bekijkt als die zich belachelijk maakt of ellendig doet, ja, dat je die persoon daarvoor uitlacht (panda's met bril,ja zeg, hou dan je lach maar eens in), goed. Erop meppen? Ik kan me indenken dat daar liefhebbers voor zijn, maar ik maak er mijn handen niet aan vuil.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-03-2004 11:43 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Zeker is de metal scene qua uitgaan eigenlijk erg tollerant. Ga maar eens naar ander soort feestjes daar is het iedere avond paar keer raak.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-03-2004 12:10 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Heb jaren bij een podium gewerkt, en de portier daar (erg ervaren man, zo'n 20 jaar in het vak gezeten) was dol op metalconcerten, de muziek vond hij vreselijk, maar de mensen vond ie geweldig ..

Hij vond juist de agressie binnen die groep laag, en als het er was werd het intern opgelost.

En de mensen hadden ook respect voor hem, hij lachte zich altijd rot als die grote metalheads hem meneer noemde


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-03-2004 12:12 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2004 12:10 schreef Jenje het volgende:
Heb jaren bij een podium gewerkt, en de portier daar (erg ervaren man, zo'n 20 jaar in het vak gezeten) was dol op metalconcerten, de muziek vond hij vreselijk, maar de mensen vond ie geweldig ..

Hij vond juist de agressie binnen die groep laag, en als het er was werd het intern opgelost.

En de mensen hadden ook respect voor hem, hij lachte zich altijd rot als die grote metalheads hem meneer noemde

maar de vraag is, blijft dat ook zo? Ik hoop het wel maar verhalen die de laatste periode opduiken lijken te indiceren dat er veranderingen optreden.


robbemans
Snakeman
Usericon van robbemans
Posted 02-03-2004 12:14 by robbemans Wijzig reactieProfiel van robbemansQuote dit berichthttp://www.snakes-reptiles.com

quote:
Op 2 maart 2004 12:10 schreef Jenje het volgende:
Heb jaren bij een podium gewerkt, en de portier daar (erg ervaren man, zo'n 20 jaar in het vak gezeten) was dol op metalconcerten, de muziek vond hij vreselijk, maar de mensen vond ie geweldig ..

Hij vond juist de agressie binnen die groep laag, en als het er was werd het intern opgelost.

En de mensen hadden ook respect voor hem, hij lachte zich altijd rot als die grote metalheads hem meneer noemde
leuk he

buitenstaanders denken dat metalheads erg agresief zijn omdat ze de pit zien als een grote vechtpartij ofzo.
ik heb in bijna 20 jaar als metalhead nog nooit ruzie gehad met een andere metalhead,en ben 1 keer in een disco geweesd waar ik binnen 5 min ruzie kreeg en weer buiten stond ?


Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-03-2004 12:14 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2004 12:12 schreef attila_de_hun het volgende:
maar de vraag is, blijft dat ook zo? Ik hoop het wel maar verhalen die de laatste periode opduiken lijken te indiceren dat er veranderingen optreden.


Ik denk dat je die verhalen even tegen het juist licht moet zien, dit soort acties zijn er altijd wel geweest (black flag concerten ?) maar ik denk dat er nu meer gerucht aan gegeven word


Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 02-03-2004 12:25 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

quote:
Op 2 maart 2004 10:07 schreef kwelgeest het volgende:
Black Metal is altijd al extreem geweest en zal zo blijven; Ik noem o.a. Varg en de jongens van Pagan Winter.
Maar kanwulff en Akhenaten hebben zich ook al andere metal fans op hun dak gehaald en dat is niet allemaal van pas nadat Amok een boxbeugel in z'n smoel kreeg.


Wat heeft Pagan Winter op z'n kerfstok?


Je kan me de bout hachelen!


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-03-2004 12:27 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2004 12:25 schreef Legatius het volgende:
Wat heeft Pagan Winter op z'n kerfstok?
Wat weet ik niet maar twee zitten momenteel in de VS vast en daarna mogen ze in Duitsland de bak in. Er komt voorlopig iig geen nieuw materiaal.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 02-03-2004 12:45 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2004 11:43 schreef kwelgeest het volgende:
Zeker is de metal scene qua uitgaan eigenlijk erg tollerant. Ga maar eens naar ander soort feestjes daar is het iedere avond paar keer raak.

idd, toen ik er nog bijliep als een halve alto-rocker (ik zeg bijliep) had ik op studentenfuiven altijd wel kans dat Jonnie#536 meende te zien dat ik hem fout aankeek. Jammer dat mijn medestudenten er toen alles aan deden om zelf niet buiten te vliegen en me met man en macht tegenhielden.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 02-03-2004 12:48 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

ik denk dat een verharding van de metal-scene het gevolg is van veranderingen in de hele maatschappij.

toen ik een jaar of tien geleden naar concerten begon te gaan was ik erg verrast dat de meeste mensen zo relaxed waren, terwijl hun uiterlijk anders deed vermoeden.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-03-2004 12:49 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Die mening heb ik nog steeds. Er wordt hier ook niet echt iets gezegd waar iets anders bewijst. Ja een klein voorvalletje nou kom op zeg.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 02-03-2004 12:51 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

ik denk ook dat het slechts incidenten zijn.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Darkfantasy
Usericon van Darkfantasy
Posted 02-03-2004 12:53 by Darkfantasy Wijzig reactieProfiel van DarkfantasyQuote dit berichthttp://www.myspace.com/_natasja

Ik denk ook niet dat dit gedrag zich alleen voordoet in de metalscene maar in elke scene.. Het heeft gewoon met normen en waarden te maken en die zijn nogal veranderd. Ohja en respect uiteraard.


Speak no more lies, It 's your turn to die.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-03-2004 12:59 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2004 12:53 schreef Darkfantasy het volgende:
Ik denk ook niet dat dit gedrag zich alleen voordoet in de metalscene maar in elke scene.. Het heeft gewoon met normen en waarden te maken en die zijn nogal veranderd. Ohja en respect uiteraard.
In iedere scene heb je dit ja maar in andere subculturen kom agressie al lang veel voor in metal is juist erg weinig.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 02-03-2004 16:30 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Relatief gezien is de metal scene niet echt een gewelddadige subcultuur, voor een buitenstaander lijken pits en in muzikale overweldiging (of uit dronkenschap ) headbangende (lang)harigen misschien niet gezellig, maar ik heb de metalscene eigenlijk altijd wel een goede plek gevonden om op gezonde wijze de normale hoeveelheid agressie die iedere mens opbouwt in z'n leven een positieve kant te geven, d.m.v. pitten bijvoorbeeld.

Ik denk wel dat agressie kan ontstaan als binnen een subcultuur een algemene gedachte ontstaat dat de ene band iedere keer weer boven de andere band moet komen in true-igheid of arrogantie tegenover het publiek, dit is absoluut geen bevorderlijke trend binnen welke subcultuur dan ook...


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen