IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Teloorgang van metal(scene) Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-06-2004 16:11 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2004 16:08 schreef Jenje het volgende:
Ze heeft wel veel tijd nodig om die kwaliteiten te verzinnen he ...



Inderdaad. Ze schijnt nu met een boek in haar tuin te zitten. Ik geloof er geen reet van. Volgens mij zit ze nu hard te denken wat haar kwaliteiten zijn.


Dat bandje op haar walkman met 'Adem in, adem uit' stoort haar echter.....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 09-06-2004 22:43 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Wat een boeiend gekut weer. ZM gaat net zo hard teloor.

Maar goed, ik heb het idee dat het inderdaad vooral aan mezelf ligt. Toch is de 'metal'scene momenteel overbevolkter dan ooit, dus in die zin is er wel degelijk een groot verschil met vroeger. Waar zal dat uiteindelijk heen gaan? [Hypothetisch] Bands als Deicide, andere willekeurige bands met "opmerkelijke" lyrics die meer aandacht krijgen, keurige burgers die de normen/waarden discussie aanzwengelen aangaande zulke teksten, Balkenende die de woorden "gruwelijk", "teleurstellend" en "betreurend" weer in de mond gaat nemen en bepaalde genres metal als "gevaarlijk" bestempelt. Corpsepainted Misantropen die in verplichte therapie gestuurd worden. Dit alles met een zekere knipoog natuurlijk, al zit er wel enig realisme in.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-06-2004 22:47 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Bullshit.

Er is al jaren geen heisa om lyrics, uiterlijk e.d. geweest terwijl dit in de jaren 80 standaard was en bijna dagelijks in de kranten stond.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 09-06-2004 22:50 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2004 22:47 schreef Chelman het volgende:
Bullshit.

Er is al jaren geen heisa om lyrics, uiterlijk e.d. geweest terwijl dit in de jaren 80 standaard was en bijna dagelijks in de kranten stond.


Lyrics in death metal kwamen in de jaren 80 pas net op en zijn sindsdien alleen maar bruter geworden. Op zich is dat vaak gewoon verheerlijking van andermans lijden, geen waarde die de keurige maatschappij zou accepteren lijkt me. Daar hoeft maar een heisamaker eens flink de duim op te drukken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-06-2004 22:52 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2004 22:50 schreef TNightmare het volgende:
Lyrics in death metal kwamen in de jaren 80 pas net op en zijn sindsdien alleen maar bruter geworden. Op zich is dat vaak gewoon verheerlijking van andermans lijden, geen waarde die de keurige maatschappij zou accepteren lijkt me. Daar hoeft maar een heisamaker eens flink de duim op te drukken.


Dat is allang een gepasseerd station. Echt niemand die zich daar druk om maakt. Zeker als je ziet dat de death metal al bijna 20 jaar rustig gedijt. Niemand maakt zich er druk om omdat iedereen na verloop van tijd in heeft gezien (ook onder de keurige maatschappij) dat die lyrics helemaal niet zo bruut zijn en niks meer dan wat kinderachtig tiener geschokeer zijn.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 09-06-2004 22:59 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2004 22:52 schreef Chelman het volgende:
Dat is allang een gepasseerd station. Echt niemand die zich daar druk om maakt. Zeker als je ziet dat de death metal al bijna 20 jaar rustig gedijt. Niemand maakt zich er druk om omdat iedereen na verloop van tijd in heeft gezien (ook onder de keurige maatschappij) dat die lyrics helemaal niet zo bruut zijn en niks meer dan wat kinderachtig tiener geschokeer zijn.


De meeste mensen kennen de aard van death metal teksten niet eens. Maar het lijkt me inderdaad wel, on second thought, een te grote stap om daadwerkelijk een issue te worden, tenzij een of andere malloot met een Cannibal Corpse shirt ooit random verminkingen uit gaat voeren en in het nieuws komt.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-06-2004 22:59 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2004 22:59 schreef TNightmare het volgende:
De meeste mensen kennen de aard van death metal teksten niet eens. Maar het lijkt me inderdaad wel, on second thought, een te grote stap om daadwerkelijk een issue te worden, tenzij een of andere malloot met een Cannibal Corpse shirt ooit random verminkingen uit gaat voeren en in het nieuws komt.


En zelfs dan is het meestal een ophef van een week ook bekend als: Storm in een glas water


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 09-06-2004 23:03 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Teksten in de jaren '80. Dat was lachen. Terwijl de strenge scholen zich druk maakten om pubers, die platen achterstevoren draaiden, draaide ik op een DJ-concours op de MAVO "The oath" van mercyful fate.


gesproken intro:

By the Symbol of the Creator, I swear
henceforth to be
A faithful Servant of his most puissant
Arch-Angel
The Prince Lucifer
Whom the Creator designated as His
Regent
And Lord of this World, Amen.

Niks terug draaien.


Oud Vuil.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 09-06-2004 23:20 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

En toen werd je van school afgetrapt en ben je WEBblasterWim geworden.


F*ck hippies


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 10-06-2004 17:59 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Nee hoor, dat mocht toen al.

En webblaster wim ben ik al sinds 1969 natuurlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 10-06-2004 17:59]


Oud Vuil.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-06-2004 18:22 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2004 17:59 schreef webblaster wim het volgende:
En webblaster wim ben ik al sinds 1969 natuurlijk.




KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-06-2004 19:15 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 9 juni 2004 22:47 schreef Chelman het volgende:
Bullshit.

Er is al jaren geen heisa om lyrics, uiterlijk e.d. geweest terwijl dit in de jaren 80 standaard was en bijna dagelijks in de kranten stond.


Sorry maar je zit er werkelijk volkomen naast; God dethroned waartegen de christelijke meuk protesteerde bij een gig; het gecheck tijdens dodenherdenking of er tijdens het Waking the dead festival wel 2 minuten stilte was; Berzerker records met nazi -metal- cd's; bottom line; elke keer dat er iets negatiefs te melden is over metal dan komt 't in 't nieuws en al het positieve wordt geboycot behalve als de muzikant in kwestie sterft (bijv. Chuck S.).

Het enige waar ik je in tegemoet kan komen is dat er vroeger 'afkickkampfen' waren in Amerika als je Metallica, Iron Maiden etc luisterde en dat er nauwelijks meer rechtzaken zijn sinds Judas Priest, Ozzy & Dee Snider die gewonnen hebben; dat heb je niet meer; maar zodra een tiener over de schreef gaat en hij blijkt naar Marilyn Manson geluisterd te hebben...

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 10-06-2004 19:17]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 10-06-2004 19:19 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 10 juni 2004 18:22 schreef Chelman het volgende:



Eindelijk heb je het door.


Oud Vuil.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-06-2004 19:23 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Kerel jij noemt enkele incidenten die kwamen vroeger ECHT veel vaker voor. Het zijn nu incidenten die bij hoge uitzondering plaats vinden en die bijna nooit en te nimmer iets met officiele instanties te maken hebben maar met gewone partikulieren die met bepaalde uitingen moeite hebben. Kijk, een aantal christelijke fanaten die voor een concert protesteren vind ik niet erg, sterker nog, ik vind het goed dat er nog mensen zijn die ervoor druven uit te komen voor iets waar ze voor staan. Zo lang ze het e.e.a. niet wettelijk af gaan dwingen vind ik het prima.

En over nieuws en mediahypes....tsja na Columbine of een of andere grafschending roept iedereen weer: 'Metal! Marilyn Manson!' En? So fucking what? Dat roepen ze twee dagen, het komt drie keer in de krant en daarmee is de zaak afgedaan. Boeie! Er staat net zo vaak in de krant dat alle technoparty gangers snuiven en alle rappers gangsters zijn etc. etc. etc. Wie trekt zich daar iets vanaan? Merk jij dat het moeijliker is om aan bepaalde CDs te komen? Nee.

Nazi plaatjes worden niet alleen in de metalscene aangepakt maar ook binnen alle NS gerelateerde genres..... Dat heeft een hele andere reden en dat weet jij net zo goed als ik.

Ik weet dat het in de aard van een metalhead ligt om zichzelf heel onbegrepen, extreem en bijzonder te vinden.....maar....reality check...HET IS NIET ZO.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 10-06-2004 19:38]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 10-06-2004 19:32 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2004 19:23 schreef Chelman het volgende:
Ik weet dat het in de aard van een metalhead ligt om zichzelf heel onbegrepen, extreem en bijzonder te vinden.....maar....reality check...HET IS NIET ZO.

niet ?



In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 10-06-2004 19:59 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

Hmm d'r was een jaar of twee geleden een incident met de Noorse band Zyklon tijdens de Gateways tour van Morbid Angel. De burgemeester van Hardenberg had het optreden van Zyklon verboden vanwege de bandneem..het heeft zelfs de landelijke dagbladen gehaald..achteraf gezien een nogal overtrokken reactie..


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-06-2004 20:07 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2004 19:59 schreef Borgia het volgende:
Hmm d'r was een jaar of twee geleden een incident met de Noorse band Zyklon tijdens de Gateways tour van Morbid Angel. De burgemeester van Hardenberg had het optreden van Zyklon verboden vanwege de bandneem..het heeft zelfs de landelijke dagbladen gehaald..achteraf gezien een nogal overtrokken reactie..


UIteraard....maar....was dat een actie die gericht was tegen metal of hun vermeende NS ideologie? Een popbandje met dezelfde naam zou ook zijn verboden....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 10-06-2004 20:08 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Hoe zou dat toch komen


F*ck hippies


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-06-2004 21:27 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 10 juni 2004 20:07 schreef Chelman het volgende:
UIteraard....maar....was dat een actie die gericht was tegen metal of hun vermeende NS ideologie? Een popbandje met dezelfde naam zou ook zijn verboden....


Dat is een drogreden; maar goed;...en deze dan?

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=1380877


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-06-2004 23:49 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2004 21:27 schreef Mutilator het volgende:
Dat is een drogreden; maar goed;...en deze dan?

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=1380877

Volgens mij is dat verhaal onzin, zoals ik daar al vermeld heb, staan wat te rare passages in om het serieus te kunnen nemen:

"Just ask the many organizations that have blamed heavy metal for murder, suicide, depression, drug abuse, date rape, flat beer, clogged lint traps, bad hair days and tumor growth in select laboratory rats."

bijvoorbeeld.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 11-06-2004 0:03 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 10 juni 2004 23:49 schreef ZelThoR het volgende:
Volgens mij is dat verhaal onzin, zoals ik daar al vermeld heb, staan wat te rare passages in om het serieus te kunnen nemen:

...


Maakt niet uit of het klopt of niet; het gaat erom dat metal of geboycot wordt of alleen in de media komt als er iets negatiefs te melden valt.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-06-2004 0:14 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2004 0:03 schreef Mutilator het volgende:
Maakt niet uit of het klopt of niet; het gaat erom dat metal of geboycot wordt of alleen in de media komt als er iets negatiefs te melden valt.

Ah, je hebt gelijk, dat is inderdaad waar. Als zijn er soms (heeeeeeeeel soms) ook neutrale berichten, zoals over Dynamo in de Metro/Spits
En ik heb eens een friese docu gezien over waldrock, dat gaf een vrij positief beeld van de metalscene, en niet alleen omdat er alle metalmensen zo blij met elkaar waren, de buurtbewoners schenen het ook wel leuk te vinden

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 11-06-2004 0:14]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 11-06-2004 0:28 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 11 juni 2004 0:14 schreef ZelThoR het volgende:
Ah, je hebt gelijk, dat is inderdaad waar. Als zijn er soms (heeeeeeeeel soms) ook neutrale berichten, zoals over Dynamo in de Metro/Spits


Dat was wel maf; zo gemaakt positief (elke band was supergoed) het in Spits was; zo overnegatief (er moest emocore bij voor een gevarieerder aanbod en meer publiek ) het was in de Metro.

quote:
En ik heb eens een friese docu gezien over waldrock, dat gaf een vrij positief beeld van de metalscene, en niet alleen omdat er alle metalmensen zo blij met elkaar waren, de buurtbewoners schenen het ook wel leuk te vinden


Ik ook, maar dat was wel vrij dicht bij huis gehouden; zondagochtend en alles in het Fries.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-06-2004 0:33 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2004 0:28 schreef Mutilator het volgende:
Dat was wel maf; zo gemaakt positief (elke band was supergoed) het in Spits was; zo overnegatief (er moest emocore bij voor een gevarieerder aanbod en meer publiek ) het was in de Metro.

Ik bedoelde meer neutraal over de metalmensen zelf, niet zozeer over de respectievelijke evenementen
Al is dat wel een raar fenomeen ja.

quote:
Ik ook, maar dat was wel vrij dicht bij huis gehouden; zondagochtend en alles in het Fries.

Het is geloof ik nog eens op Nederland 3 herhaald, met ondertiteling Maar dan blijft het nog schraal, ja. The Osbournes helpt nou ook niet bepaald om de scene in een goed licht te zetten. Net als de documentaires over metalbands die door VH1/MTV gemaakt worden (Megadeth, Metallica), dat gaat ook vooral over de nare dingen die gebeuren.

Maar ik ben het wel met Chelmans eerder constatering eens dat het nu helemaal niet zo erg is, als het geweest is. Metal is wel redelijk uit het gezichtsveld van de massa verdwenen, ook al is het min of meer binnen de populaire cultuur ontstaan/gegroeid.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 11-06-2004 0:42 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 11 juni 2004 0:33 schreef ZelThoR het volgende:
Ik bedoelde meer neutraal over de metalmensen zelf, niet zozeer over de respectievelijke evenementen
...


Heb je ooit -eind jaren 90- die safari bus gezien op Dynamo? Daarin werden gewone mensen rondgeleid in het reservaat waar de wilden hun habitat tijdelijk uitzetten; die durfden dus niet uit te stappen als de chauffeur de deuren open deed...

quote:
Het is geloof ik nog eens op Nederland 3 herhaald, met ondertiteling Maar dan blijft het nog schraal, ja. The Osbournes helpt nou ook niet bepaald om de scene in een goed licht te zetten. Net als de documentaires over metalbands die door VH1/MTV gemaakt worden (Megadeth, Metallica), dat gaat ook vooral over de nare dingen die gebeuren.


Klopt ook idd.

quote:
Maar ik ben het wel met Chelmans eerder constatering eens dat het nu helemaal niet zo erg is, als het geweest is. Metal is wel redelijk uit het gezichtsveld van de massa verdwenen, ook al is het min of meer binnen de populaire cultuur ontstaan/gegroeid.


Het is idd uit het gezichtsveld verdwenen omdat het in de media geboycot wordt idd; een van de weinige uitzonderingen vind ik Headbangers ball dat weer op MTV schijnt te zijn en op woensdagavond On the roxx; dit is wel duidelijk buiten de populaire cultuur want metal in de A rotatie? Neuh...(nu metal zie ik dus niet als metal, maar als rap/alternative met redelijk zware cleane gitaren)


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen