IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Krachttraining/Bodybuilding 2nd edition Vorige pagina | Volgende pagina
Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 31-01-2006 0:54 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 23 januari 2006 16:17 schreef Elsjefiederelsje het volgende:
Ik sport al 6 jaar niet en ben een 17 jarig meisje



Het is alleen een verschil of je bovenlichaam 15 kilo of 50 kilo weegt


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 31-01-2006 1:13 by Mikeee Profiel van Mikeee

quote:
Op 30 januari 2006 23:20 schreef Botzwaard het volgende:
Drinken sommige van jullie ook shakes?? (zal vast wel ergens besproken worden maar who cares...)


Argh! Dit is inderdaad vele malen ter sprake gekomen.
Als je traint heb je zo'n 2 gram eiwitten per kg. lichaamsgewicht nodig per dag. Bijv.: 100 gram kipfilet bevat zo'n 30 gram eiwitten.
Reken maar uit wat je nu binnen krijgt. De makkelijkste manier om aan je target te komen is door eiwit shakes te drinken.
Voor en na trainen: wei-concentraat (snelle opname) en voor het slapen gaan micellar casein (langzame afgifte de hele nacht door).
Goedkoop bestellen @ www.trueprotein.com



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 31-01-2006 1:15 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

misschien een wazige vraag maar is het ook nog te zuipen? hehe


Je moeder.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 31-01-2006 1:28 by Mikeee Profiel van Mikeee

Ja hoor. Smaakt heerlijk. Zou niet weten waarom niet eigenlijk.
Ik heb aardig wat merken gehad en nog geen heeft me qua smaak teleurgesteld.



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 31-01-2006 1:47 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

ah oke, ja beelt me namelijk echt zo'n smakeloze ranzige drap in...


Je moeder.


Botzwaard
Usericon van Botzwaard
Posted 31-01-2006 13:19 by Botzwaard Profiel van Botzwaard

Het net klein potje Pro labs?? gehaalt, voor na het fitness, Het smaakt gewoon naar bananen milkshake!

Maar bedankt voor de info! heb ik zeker wat aan.. maar eens even iets bestellen...


Let us rejoice in the light of this man-made Armageddon


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 05-02-2006 18:16 by Argus Profiel van Argus

Ik ben ondertussen ook voor het eerst dit jaar weer eens langs geweest. Zowaar, de sportschool bestaat nog!

Eens zien of ik de rsi weer wat kan belasten...


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 07-02-2006 16:33 by kleine Micha Banaan Profiel van kleine Micha Banaan

quote:
Op 31 januari 2006 1:28 schreef Mikeee het volgende:
Ja hoor. Smaakt heerlijk. Zou niet weten waarom niet eigenlijk.
Ik heb aardig wat merken gehad en nog geen heeft me qua smaak teleurgesteld.


Hoewel de Vanille flavor me nu wel mijn neus uit komt... Ik ga bij de volgende bestelling aan de Chocolade. Strawberry is overigens af te raden, dat spul smaakt ziekelijk zoet.


And my marlboro light


valfar
Usericon van valfar
Posted 07-02-2006 20:46 by valfar Profiel van valfarhttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 30 januari 2006 23:20 schreef Botzwaard het volgende:
Drinken sommige van jullie ook shakes?? (zal vast wel ergens besproken worden maar who cares...)
Ik fitness gemiddeld 4 keer per week, en ik ga wel omhoog kwa gewicht heffen etc..
Het lijkt alleen of ik tegen een dak aan zit, nooit spierpijn nooit meer goeien.. nu gaat dit natuurlijk nooit snel.. maar dit is abnormaal..

Shakes de oplossing? want meer trainen ga ik toch echt niet doen!


Breng je ook regelmatig variatie aan in je schema? Dit kan de oplossing zijn. Om de 8 weken wisselen van schema, doe bijvoorbeeld de ene periode kracht training, de andere keer massa training of iets een beetje er tussenin. En breng daar variatie in aan door andere spiergroepen met elkaar te trainen (bv rug en borst en de volgende periode triceps en borst). Ook kun je eens een superset programma proberen, dit heb ik ooit al eens uitgelegd aan Lizerd King ofzoiets. Dat staat hier een aantal pagina's terug uitgelegd.

Die shakes gebruik ik om inderdaad mijn eiwitten aan te vullen. Maar ik denk dat dit jouw probleem niet zal oplossen. Ik heb nu trouwens een 5 kilo pot bananen shake, dat begint me u toch echt wel mijn neus uit te komen. Ik merk trouwens dat ik het de laatste tijd wel vaker vergeet doordat ik het de laatste tijd nogal druk heb 's ochtends en ik ook altijd moet haasten om op tijd te beginnen met trainen. Maarja, ik ga nu weer m'n best doen.



Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 07-02-2006 22:23 by Mikeee Profiel van Mikeee

quote:
Op 7 februari 2006 16:33 schreef kleine Micha Banaan het volgende:
Hoewel de Vanille flavor me nu wel mijn neus uit komt... Ik ga bij de volgende bestelling aan de Chocolade. Strawberry is overigens af te raden, dat spul smaakt ziekelijk zoet.

Hey heb je nog het e-mail adres van die gast van TrueProtein?
Ik heb inmiddels in de afgelopen 2 weken 2x een lang bericht vol vragen achter gelaten bij hun "contact"-pagina maar ze beantwoorden maar niet.
Kunnen we weer eens flink inkopen



kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 08-02-2006 20:25 by kleine Micha Banaan Profiel van kleine Micha Banaan

Is goed, je gebruikt nog steeds die maneman-meel? dan meel ik je dat e-mail adres weer ff door, want ik en nog een maat van me willen ook weer bestellen.


And my marlboro light


theo!
Hammertime
Usericon van theo!
Posted 01-03-2006 2:55 by theo! Profiel van theo!http://www.signoflife.nl

ik ben sinds kort weer aan het trainen, maar ik zoek volgens mij nog een extra arm oefening... ik doe volgens mij de meest standaard biceps/triceps oefening, biceps: grote halter staand tillen. Triceps: liggend op een bank een halter achter je hoofd tillen. het enige wat groeit zijn mijn onderarmen, mijn biceps(echt alleen het bultje op je arm) en de triceps dito op mijn onderarm. ik weet niet of het ook specifiek te trainen valt, maar de ruinmte tussen je elleboog en je biceps lijkt bij mij vel over been(pees)...iemand tips/advies hierover?


signature


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 01-03-2006 11:29 by Mikeee Profiel van Mikeee

Nieuwe oefeningen zoeken is 1 richting maar zeg eerst hoeveel sets en reps je doet.
...of beter nog, laat ik het zo stellen; als je minder dan 4 reps kan doen pak je een te zwaar gewicht en als je zonder probleem meer dan 8 reps kan doen dan is dat gewicht te licht voor jou.
Van 4 t/m 8 reps is de "Golden Bracket" voor hypertrofie.* Iig >10 dan ben je aan het trainen voor uithoudingsvermogen en dan oefen je een ander soort spier dan de bedoeling is.
(Fast-twitch ipv slow-twitch fibers)

Een link naar nieuwe oefeningen hebben Micha en ik al tientallen keren gepost. Doorzoek de topic. Ons lichaam went. Variatie MOET!

Verder: warm-up en strekken.
Een warm-up doe je door te beginnen met 50% van je streefgewicht en dan 2 sets van 12 reps te doen ofzo. Dan 2/3 gewicht x 6 reps en 80% gewicht x 4 reps. Waarom strekken? Dan ben ik morgen nog aan het typen. Google.

*Tenzij je full-body en compound oefeningen doet zoals bijv. bent-over rows, deadlifts of squats. Dan zijn 6 reps ook wel doeltreffend.
Je moet iig die negende of respectievelijk zevende rep maar amper of helemaal niet kunnen doen.

[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 01-03-2006 11:31]



theo!
Hammertime
Usericon van theo!
Posted 01-03-2006 12:39 by theo! Profiel van theo!http://www.signoflife.nl

quote:
Handig verhaal


Meestal doe ik vier sets van 10 herhalingen.

De eerste idd een warm up, de 2e wat zwaarder, 3e dito en de vierde trek ik meestal net niet, soms verkort ik dat traject naar 3 sets.

Ik denk dat afwisseling me best kan gaan helpen, tot nu toe heb ik idd telkens dezelfde oefeningen gedaan.

Ik heb een link naar een .pdf boek over krachttraining gevonden, deze link werkt echter niet meer. Het boek heb ik nu van een trage russische site geplukt, voor de geinterreseerden: http://www.cs.karelia.ru/~koryakin/Boek_krachttraining.pdf

[Dit bericht is gewijzigd door theo! op 01-03-2006 12:40]


signature


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 22-03-2006 18:19 by flebbie Profiel van flebbiehttp://www.dopedezign.nl

Vraagje: bij biceps oefeningen krijg ik de laatste tijd zo'n last van mn polsen, echt irritant want het blijft ook hangen die pijn. Hoe voorkom ik dat? Ik train de bicpes meestal met losse dumbells en het maximale wat ik nu pak is 18 kilo. Ik heb ook andere oefeningen geprobeerd maar dan wordt de pijn nog erger, dit is enige oefening die nog een beetje gaat.


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 22-03-2006 18:28 by Rasputin Profiel van Rasputinhttp://www.cu2.nl/barsebert

Welke oefening bedoel je?

Volgens mij moeten hammer curls wel lukken, omdat je daarbij je polsen niet draait enzo.

Als dat ook niet lukt kan je beter maar een weekje of 2 rust nemen.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 22-03-2006 18:37 by flebbie Profiel van flebbiehttp://www.dopedezign.nl

deze dus maar dan zit ik wel iets rechter op, en hameren doe ik sinds kort ook wel ja.

ff rust heb ik al us eerder geprobeerd, maar het komt toch steeds weer terug


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-03-2006 18:41 by M. Profiel van M.

Is 18 kilo niet gewoon te zwaar voor je polsen? Kan wel zijn dat je ze niet hoeft te draaien, maar er is toch behoorlijk wat coordinatie en corrigerende kracht voor nodig om een dumbell van 18 kilo recht te houden, denk ik zo.

18 kilo man, jezus

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 22-03-2006 19:00]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 22-03-2006 18:45 by flebbie Profiel van flebbiehttp://www.dopedezign.nl

als je het zo bekijkt is het best veel ja, maar ik heb het wel heel rustig opgebouwd en met een lichter gewicht voel ik er niks van in mn biceps..


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


Aeon
dé aandachtshoer
Usericon van Aeon
Posted 22-03-2006 18:54 by Aeon Profiel van Aeon

joggen en zwemmen heerscht



Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 22-03-2006 18:54 by Rasputin Profiel van Rasputinhttp://www.cu2.nl/barsebert

18 kg is normaal gesproken niet te zwaar voor je polsen.

Want je weet, "baby-weights train baby-muscles".

Maar goed, ik denk dat je eens langs de huisarts moet gaan, want als het met rust niet zomaar overgaat, en het pijn blijft doen tijdens het trainen kan je denk ik maar beter even stoppen met trainen voordat je zeker weet wat de oorzaak precies is.
Anders sloop je t mss nog wel meer ofzo.

[Dit bericht is gewijzigd door Rasputin op 22-03-2006 19:00]


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 22-03-2006 19:00 by Mikeee Profiel van Mikeee

Wat Rasputin zegt.
"Zwaar" is relatief.
Ik had vroger ook pijn aan m'n polsen bijv. met een rechte stang (BARbell ipv DUMbell) en zgn. wrist-curls voor de onderarmen. Gewoon een tijdlang schrappen en een ander bicepoefening nemen. Er zijn genoeg om te veriëren.



SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 22-03-2006 21:57 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

Het is ook niet onverstandig om eens op te letten hoe hard je knijpt als je zwaar traint.
Dat heeft bij mij namelijk klachten veroorzaakt in zowel polsen als vingers. Nu ik er op let zijn de klachten voorbij.. Maar de dokter is ook nooit onverstandig.

Ga zelf binnenkort ff gebruik maken van de fysio bij ons op het werk ivm een schouder+rugspier blessure. Doe momenteel alleen nog maar aan hardlopen fietsen en buikspieroefeningen om mijn blessure te ontzien..


Een kleine snol zit zo vol.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 22-03-2006 23:54 by Argus Profiel van Argus

WBT de polsen. Ik ben eerst een endje bezig geweest de onderarmen beter te trainen zodat ik alles weer normaal vast kon pakken.

(en 18 is nou niet zo heel erg veel. Het is eerder triest dat de yuppen gym waar ik nu zit alleen dumbels tot 20 heeft lol)


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 23-03-2006 1:52 by Mikeee Profiel van Mikeee

quote:
Op 22 maart 2006 23:54 schreef Argus het volgende:
... tot 20 heeft...

TRIEST! Zijn er geen betere in je omgeving?




Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen