IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Krachttraining/Bodybuilding 2nd edition Vorige pagina | Volgende pagina
istharol
Perished and Forgotten
Usericon van istharol
Posted 08-06-2006 10:27 by istharol Profiel van istharol

quote:
Op 27 maart 2006 16:15 schreef Mikeee het volgende:
[Disclaimer: ik ben geen fysiotherapeut]

Volgens mij zijn er geen "POLSoefeningen" omdat wij mensen ook geen POLSspieren hebben.
Onze polsen doen pijn omdat de botjes en kraakbeen te zwak zijn (de mijne ook, ik weet precies wat je bedoelt). Het groeit maar langzaam aan onder invloed van spanningen die d'r op uitgeoefend worden.

Vergelijk het (in tegengestelde richting ) met verlies van bot- en spiermassa door astronauten omdat ze ineens gewichtloos zijn.

Wat je het beste kan doen is vaak je onderarmspieren gebruiken en dat doe je door zoveel mogelijk de zgn. monkey-grip te gebruiken met al je oefeningen.
Dat is niks anders als stangen/gewichten beet pakken met alle 5 vingers aan dezelfde kant. Duimen er OVER i.p.v. er ONDER door.

Ga dit ook niet doen als het niet veilig kan omdat een vaste grip ECHT belangrijk is of als het geen nut heeft. Je gaat bijv. je onderarmspieren echt niet oefenen door te bankdrukken met zo'n grip. WEL loop je kans dat je die fucking stang op je ribben laat stuiteren omdat 'ie uit je vuist floept.


Je hebt in de vechtsporten verschillende oefeningen om je grip en polsen te trainen. Uit de wapenvechtsporten heb je bijvoorbeeld de volgende oefening.
Zit op de grond met je benen gespreid. Pak een stok (wel stevig...bij ons dus een oefenzwaard) en plaats een uiteinde dicht bij je kruis. Je moet je dan opdrukken door jezelf op te tillen via de stok. Ik heb dit zelf nog niet gedaan. Ik heb alleen wat horror verhalen hierover gehoord

Een tweede oefening die ik vaak gebruik bij Karate en Systema is erg makkelijk van opzet. Je blijft gewoon in opdruk houding staan voor 4 minuten. Dit kun je langzaam opbouwen tot 10 minuten. Je moet zorgen dat je op je knokkels steunt en dat je rug recht blijft! Dit is erg leuke oefening voor je armen, buik, rug en natuurlijk je polsen.





ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 08-06-2006 10:31 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 8 juni 2006 10:27 schreef istharol het volgende:
Je hebt in de vechtsporten verschillende oefeningen om je grip en polsen te trainen. Uit de wapenvechtsporten heb je bijvoorbeeld de volgende oefening.
Zit op de grond met je benen gespreid. Pak een stok (wel stevig...bij ons dus een oefenzwaard) en plaats een uiteinde dicht bij je kruis. Je moet je dan opdrukken door jezelf op te tillen via de stok. Ik heb dit zelf nog niet gedaan. Ik heb alleen wat horror verhalen hierover gehoord

Een tweede oefening die ik vaak gebruik bij Karate en Systema is erg makkelijk van opzet. Je blijft gewoon in opdruk houding staan voor 4 minuten. Dit kun je langzaam opbouwen tot 10 minuten. Je moet zorgen dat je op je knokkels steunt en dat je rug recht blijft! Dit is erg leuke oefening voor je armen, buik, rug en natuurlijk je polsen.

Bij jiu jitsu trainen we onze polsen door ze op verschillende manieren te verdraaien of buigen. Dus zoals we leren het bij een tegenstander te doen om hem onder controle te krijgen. Daar merk je ook wel van dat je polsen een stuk soepeler worden.

Zoiets als onderstaand plaatje, waarbij de pols dus naar (voor de kijker) links geroteerd wordt.



Die tweede oefening die jij noemt is mooi nog naarder te maken door niet op je knokkels, maar op je vingertoppen te gaan steunen.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 08-06-2006 10:44]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 08-06-2006 11:55 by Borthulaz Profiel van Borthulaz

Handig voor drummen denk ik. Ik zal mijn polsen eens 180 graden draaien straks.



Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 09-06-2006 9:10 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 8 juni 2006 11:55 schreef Borthulaz het volgende:
Handig voor drummen denk ik. Ik zal mijn polsen eens 180 graden draaien straks.


Ik denk dat je dan meer hebt aan box training. Dat wil zeggen je pols strekkers trainen door een reverse grip biceps oefening te doen oid.
Altijd handig als je pols heel blijft als je iets raakt


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 09-06-2006 10:30 by Jällö Profiel van Jällö

Ik ben de laatste week ook bezig fitter te worden.
Geen krachttraining voor mij, ik heb de tyfus aan sportscholen en vind het saai.

Heb in het verleden wel gesport en gefitnessed maar het schoot nooit op door m'n te lage gewicht, wat door heel veel te fietsen alleen maar lager werd.
Conclusie: eerst maar es wat kilo's derbij en dan verder kijken.
Ben sinds een maand gestopt met roken en let erg op wat ik eet, veel proteine ed. Ben nu bijna 10 kg aangekomen, nog 5 derbij dan ben ik 90 kg (lengte 1.97) en ga ik zwemmen.
Ik ben alleen bang dat ik dan sneller gewicht verlies dan dat ik spiermassa derbij kweek, en dat is niet de bedoeling... of is dat gewoon een kwestie van genoeg blijven eten?


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Cpt.Chaos
No antivenom available...
Usericon van Cpt.Chaos
Posted 09-06-2006 10:37 by Cpt.Chaos Profiel van Cpt.Chaoshttp://www.chaos.antisociaal.nl

hmmm als je geen spieren zou hebben die aan je polsen verbonedn zijn hoe beweeg je ze dan?

ik ben sinds kort aan het klimmen (geen bodybuilding maar behoorlijke krachttraining ...) en daar kun je goed merken dat je ook polsspieren hebt, en dat die ook wel degelijk te trainen zijn... moet je maar eens met 1 hand je onderarm vasthouden en dan je pols bewegen... wedden dat je spieren voelt aanspannen in je pols zelf heb je geen spieren zitten net zo min als in je vingers... maar die zijn doormiddel van pezen en dergelijke gewoon verbonden met spieren in je onderarmen... voor klimmers is het ook zaak om die goed te trainen...


if testing is the art of finding bugs, programming must be the art of inserting them


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 09-06-2006 11:33 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Dat opdrukken op je knokkels werkt iig zeker voor je polsen! Ik heb zelf een tijd terug heel veel last van mijn linkerpols gehad door de vreemde positie waarin die staat bij het gitaar spelen, en ik krijg van iemand de tip om te gaan opdrukken om de spieren te trainen enzo.. Maar ik deed dat eerst op de vlakke hand, en toen werd het alleen maar erger. Daarna op mijn knokkels/vuisten gaan doen omdat dat beter voelde, en nu heb ik geen enkele last meer van mijn polsen Dat opdrukken op je vingers ga ik ook maar eens proberen dan, al lijkt het me wel zwaar hehe

Ow en een vraagje dat vast al wel ergens beantwoord staat maar toch: Er staat altijd iets van 48 uur rust ofzo voor spieren om te herstellen, maar als je geen spierpijn hebt dan is er ook geen rust nodig toch? Dan valt er niets te herstellen lijkt me?



Cpt.Chaos
No antivenom available...
Usericon van Cpt.Chaos
Posted 09-06-2006 11:41 by Cpt.Chaos Profiel van Cpt.Chaoshttp://www.chaos.antisociaal.nl

ook al heb je geen spierpijn toch zullen je spieren moeten herstellen (na een flinke inspanning dan he...)...


if testing is the art of finding bugs, programming must be the art of inserting them


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-06-2006 13:24 by Snaack Profiel van Snaack

Okay. Ik heb me net ingeschreven bij David Loyd, morgen wordt mijn trainingsschema opgesteld. Naast het advies dat ik daar krijg heb ik een paar vragen:

* Eiwitshakes: wel of niet zinvol voor energie/ massa kweken?
* Creatinekuur: wel of niet zinvol? Ik ben vegetariër en heb begrepen dat creatine vooral in vlees voorkomt, lijkt me dus zinvol dit te gebruiken.

Ik ga afgezien van conditieverbetering trouwens volledig voor spieropbouw en wil minimaal 10kg aankomen. Nu 1m97 - 84 kg.

Ik ben van plan uiteindelijk dagelijks 2 sets te gaan doen, 's ochtends vroeg en 's avonds, 2 keer een uur ofzo.

Meningen/ advies/ handige links worden zeer op prijs gesteld


Cpt.Chaos
No antivenom available...
Usericon van Cpt.Chaos
Posted 09-06-2006 13:35 by Cpt.Chaos Profiel van Cpt.Chaoshttp://www.chaos.antisociaal.nl

hmmm... eiwitshakes kunnen zinvol zijn net als een creatinekuur maar een goed uitgebalanseerd dieet is beter... ik ben zelf ook vegetarier en heb daar toen ik nog veel trainde geen hinder van ondervonden. allicht zijn er hier mensen die nog beter kunnen onderbouwen over het hoe en waarom...

verder vooral rustig beginnen en langzaam opbouwen en nooit ineens stoppen maar ook weer rustig afbouwen... dan blijft er uiteindelijk ook meer overeind...

maaruh je bent nu 197, en weegt 74? damn das licht... [edit] verkeerde intrepretatie... je weegt al 84... oeps... hahaha [/edit]

quote:
Op 9 juni 2006 13:24 schreef Snaack het volgende:
Okay. Ik heb me net ingeschreven bij David Loyd, morgen wordt mijn trainingsschema opgesteld. Naast het advies dat ik daar krijg heb ik een paar vragen:

* Eiwitshakes: wel of niet zinvol voor energie/ massa kweken?
* Creatinekuur: wel of niet zinvol? Ik ben vegetariër en heb begrepen dat creatine vooral in vlees voorkomt, lijkt me dus zinvol dit te gebruiken.

Ik ga afgezien van conditieverbetering trouwens volledig voor spieropbouw en wil minimaal 10kg aankomen. Nu 1m97 - 84 kg.

Ik ben van plan uiteindelijk dagelijks 2 sets te gaan doen, 's ochtends vroeg en 's avonds, 2 keer een uur ofzo.

Meningen/ advies/ handige links worden zeer op prijs gesteld


[Dit bericht is gewijzigd door Cpt.Chaos op 09-06-2006 13:43]


if testing is the art of finding bugs, programming must be the art of inserting them


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 09-06-2006 13:38 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 9 juni 2006 13:24 schreef Snaack het volgende:
Okay. Ik heb me net ingeschreven bij David Loyd, morgen wordt mijn trainingsschema opgesteld. Naast het advies dat ik daar krijg heb ik een paar vragen:

* Eiwitshakes: wel of niet zinvol voor energie/ massa kweken?
* Creatinekuur: wel of niet zinvol? Ik ben vegetariër en heb begrepen dat creatine vooral in vlees voorkomt, lijkt me dus zinvol dit te gebruiken.

Ik ga afgezien van conditieverbetering trouwens volledig voor spieropbouw en wil minimaal 10kg aankomen. Nu 1m97 - 84 kg.

Ik ben van plan uiteindelijk dagelijks 2 sets te gaan doen, 's ochtends vroeg en 's avonds, 2 keer een uur ofzo.

Meningen/ advies/ handige links worden zeer op prijs gesteld

Hé da's toevallig, nog drummer van 1.97 en 84 kg (en ook een paar week geleden gestopt met roken las ik net).

Voor je aan eiwitten/creatine begint lijkt het me sowieso verstandig es even te kijken hoeveel eiwitten je nu binnen krijgt. Tenzij je een heel strak vego-dieet hebt is dat waarschijnlijk te weinig voor je lengte. Verder staat er in dit topic wel goede info over die eiwitten (spierafbraak na 45 min. etc.)

We hebben hier trouwens een volledige fitness-studio in het appartementen complex, gratis te gebruiken... vind er alleen geen donder aan, hehe.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-06-2006 13:44 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 9 juni 2006 10:37 schreef Cpt.Chaos het volgende:
hmmm als je geen spieren zou hebben die aan je polsen verbonedn zijn hoe beweeg je ze dan?

Er zitten geen spieren in je polsen. Je polsen zijn gewrichten, constructies bestaande uit bot die rotering toestaan, in het geval van polsen staat het toe dat dat deel van je arm in twee richtingen kan roteren. Je beweegt je polsen ook niet, je beweegt je hand. Die wordt door pezen aangetrokken en doordat er dus een pols tussenzit zal je arm op dat punt buigen.
quote:
Op 9 juni 2006 11:33 schreef Kramy het volgende:
Dat opdrukken op je knokkels werkt iig zeker voor je polsen! Ik heb zelf een tijd terug heel veel last van mijn linkerpols gehad door de vreemde positie waarin die staat bij het gitaar spelen, en ik krijg van iemand de tip om te gaan opdrukken om de spieren te trainen enzo.. Maar ik deed dat eerst op de vlakke hand, en toen werd het alleen maar erger. Daarna op mijn knokkels/vuisten gaan doen omdat dat beter voelde, en nu heb ik geen enkele last meer van mijn polsen Dat opdrukken op je vingers ga ik ook maar eens proberen dan, al lijkt het me wel zwaar hehe
Zwaar is het zeker, ik hou er zelf ook absoluut niet van. Maar het werkt wel.

quote:
Ow en een vraagje dat vast al wel ergens beantwoord staat maar toch: Er staat altijd iets van 48 uur rust ofzo voor spieren om te herstellen, maar als je geen spierpijn hebt dan is er ook geen rust nodig toch? Dan valt er niets te herstellen lijkt me?

In principe zijn al je intensief belaste spieren na 2 dagen weer hersteld, behalve buikspieren, die zijn na 1 dag al weer hersteld. Als je spierpijn hebt echter, dan duurt het herstellen langer! Je hebt vast weleens gehad dat je een week ergens last van had, dat was duidelijk niet na 2 dagen hersteld


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Cpt.Chaos
No antivenom available...
Usericon van Cpt.Chaos
Posted 09-06-2006 13:47 by Cpt.Chaos Profiel van Cpt.Chaoshttp://www.chaos.antisociaal.nl

quote:
Op 9 juni 2006 13:44 schreef ZelThoR het volgende:
Er zitten geen spieren in je polsen. Je polsen zijn gewrichten, constructies bestaande uit bot die rotering toestaan, in het geval van polsen staat het toe dat dat deel van je arm in twee richtingen kan roteren. Je beweegt je polsen ook niet, je beweegt je hand. Die wordt door pezen aangetrokken en doordat er dus een pols tussenzit zal je arm op dat punt buigen.


je leest wel heel selectief he... volgens mij schreef ik nagenoeg hetzelfde


if testing is the art of finding bugs, programming must be the art of inserting them


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-06-2006 14:13 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 9 juni 2006 13:47 schreef Cpt.Chaos het volgende:
je leest wel heel selectief he... volgens mij schreef ik nagenoeg hetzelfde

Ohja, oeps. Nou ja, moet je maar niet met zo'n uitspraak beginnen. Ik dacht dat het daarna gewoon over klimmen ging, dus ik las niet verder, haha.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Cpt.Chaos
No antivenom available...
Usericon van Cpt.Chaos
Posted 09-06-2006 14:17 by Cpt.Chaos Profiel van Cpt.Chaoshttp://www.chaos.antisociaal.nl

quote:
Op 9 juni 2006 14:13 schreef ZelThoR het volgende:
Ohja, oeps. Nou ja, moet je maar niet met zo'n uitspraak beginnen. Ik dacht dat het daarna gewoon over klimmen ging, dus ik las niet verder, haha.


hehehe... nou kan wel een heel relaas over klimmen beginnen maar dat zou hier behoorlijk off-topic zijn natuurlijk... en ik ben een heel braaf zieltje natuurlijk en ga nooit off-topic...


if testing is the art of finding bugs, programming must be the art of inserting them


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 09-06-2006 15:03 by Mikeee Profiel van Mikeee

Eiwitshakes, creatine, eieren, kip, maaltijdpatronen, trainingsplits, hoe en vooral WAAROM, ga-zo-maar-door, you name it, we discussed it, het is allemaal al in detail langsgekomen.
Lees op z'n minst de vorige pagina's. We hebben zelfs een First Edition van dit topic.
Desnoods kunnen lui me op MSN aantikken als ik online ben.



Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 09-06-2006 15:12 by Rasputin Profiel van Rasputinhttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 9 juni 2006 13:24 schreef Snaack het volgende:
Okay. Ik heb me net ingeschreven bij David Loyd, morgen wordt mijn trainingsschema opgesteld. Naast het advies dat ik daar krijg heb ik een paar vragen:

* Eiwitshakes: wel of niet zinvol voor energie/ massa kweken?
* Creatinekuur: wel of niet zinvol? Ik ben vegetariër en heb begrepen dat creatine vooral in vlees voorkomt, lijkt me dus zinvol dit te gebruiken.

Ik ga afgezien van conditieverbetering trouwens volledig voor spieropbouw en wil minimaal 10kg aankomen. Nu 1m97 - 84 kg.

Ik ben van plan uiteindelijk dagelijks 2 sets te gaan doen, 's ochtends vroeg en 's avonds, 2 keer een uur ofzo.

Meningen/ advies/ handige links worden zeer op prijs gesteld


Om te beginnen denk ik dat 2 uur per dag trainen veel te veel is, zeker als je je wilt toeleggen op het aanzetten van spiermassa.
Ik weet niet hoe je vetpercentage momenteel is, en wat precies je doel is, maar als je een esthetische fysiek wilt kweken zul je moeten streven naar een vet% tussen 8 en 13.
Je hebt de keus om eerst naar dat vet% toe te werken door een gebalanceerd dieet in combinatie met cardio en krachttraining, of wat ik zou doen, gewoon vet hard trainen, lekker veel eten en massa aanzetten, en tegen de tijd dat je denkt genoeg massa hebt terugcutten naar een % dat wat lager ligt.

In principe moet je met 3 keer 1 uur per week trainen veel resultaat kunnen krijgen.
Standaarschema's zijn al veel voorbijgekomen in dit en het voorgaande deel van dit topic, maar voor t geval je zogauw niets kunt vinden:

dag1: Borst/triceps
dag2: Rug/biceps
dag3: Benen/schouders
Bijvoorbeeld dus, je kunt gewoon varieren met wat je samen traint natuurlijk, maar deze werkt voor veel mense n gewoon lekker.
En dan voor elke spiergroep 2 oefeningen, 3 sets per oefening, van 8 tot 10 herhalingen, als je meer herhalingen kunt maken, dan train je niet zwaar genoeg.
3 oefeningen die je sowieso moet doen:
Deadliften
Squatten
Benchpress
Compound oefeningen waarmee je veel spiergroepen aanpakt. Plus het feit dat het trainen van je benen (squatten en deadliften dus) zorgt voor een extra aanmaak van groeihormoon/testosteron waardoor je meer spiergroei zult krijgen.

Verder, eiwitshakes zijn altijd goed, ook omdat je als vegetarier sowieso minder eiwit binnenkrijgt dan een vleeseter.
Creatine kan ook nuttig zijn, en het schijnt wetenschappelijk bewezen te zijn dat het werkt, maar ik denk niet dat je het perse nodig hebt, misschien dat je eraan kan gaan denken als je een plateau bereikt hebt ofzo, maar als je net begint met trainen zou ik het niet doen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en succes ermee!


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 09-06-2006 15:51 by Mikeee Profiel van Mikeee

En vooral: VRETEN!
Vooral mensen die van nature al vrij dun zijn moeten eraan geloven. Zoals eerder gezegd: minimaal 1,5x á 2x je gewicht aan grammen eiwitten en daarvan het dubbele aan koolhydraten innemen per dag.

Extreem voorbeeld:
Gisteren nog een video van "Jay Cutler - One Step Closer" gezien; je gaat met 'm mee naar de supermarkt en blijft erbij terwijl hij kookt.

Gast weegt 132 kg. (paar weken offseason - dus nog erg droog) en consumeert 400~500gr. eiwitten en 1000gr. koolhydraten per dag. Dit verdeeld over maar liefst 10 (TIEN!) maaltijden per dag. Ook wanneer hij slaapt wordt hij elke 2 uur wakker om te eten.

Concreet: hij eet 450gr. ELK van kipfilet, vis en mager biefstuk met afwisselend bruine rijst met verse gesauteede asperges en ui, "oatmeal", 2 sneetjes natriumarm en rijsmiddelloos brood of aardappelen erbij.

Eenzijdig ja maar wel doeltreffend. Denk dat minstens de helft hiervan vreten wel vereist is voor mensen die aan willen komen.


[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 09-06-2006 15:52]



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-06-2006 15:57 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Je kunt veel zeggen, maar dat is NIET gezond


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-06-2006 16:01 by Snaack Profiel van Snaack

Heej Mike, echt superrrr bedankt voor je reply!

In dit topic en zijn voorganger staan idd ook erg heldere en nuttige info. Moet wel lukken zo. Oppompen dat lijf!

Over elke dag trainen: ik wil niet elke dag krachttraining doen, maar wel elke dag sporten.. Dus, op "rustdagen" relaxed wat baantjes trekken in het zwembad en/of hardlopen. Vooral als start van de dag voordat ik naar mijn werk ga lijkt me dat heerlijk, alsof je jezelf "aan" zet zeg maar.

Eiwitshakes als suplement nemen lijkt mij een goed idee aangezien ik vegetariër ben, net als creatine (of zo'n übermix? ben een enorme n00b op dit gebied..)

Ik zal het hier morgen tijdens mijn intake over hebben. Hopelijk zit er ook een diëtist die me kan helpen mijn voedingspatroon aan te passen aan mijn trainingsschema.

Verder zal het veeel kanen worden ja. Zal ik aan moeten wennen aangezien ik ongeveer 2 jaar geleden fors afgevallen ben (bijna 30kg) en ik sindsdien véél minder ben geen eten hehe. Maar goed, wie wil groeien moet stouwen.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 09-06-2006 16:06 by Mikeee Profiel van Mikeee

Roken ook niet.
Alcohol ook niet.
Gvd ademen is in veel steden dodelijk tegenwoordig.
Kun je jezelf beter van kant maken dan het risico lopen ziek te worden hè? C'mon, EVERYTHING kills these days.

Nah, gelukkig hoef ik niet zoveel te eten.
Ten 1e train ik niet 8x in 6 dagen.
Jay is prof en doet niets anders dus tijd heeft 'ie ook om z'n maaltijden te wegen, voor te bereiden, koken en rustig te eten. Wij niet.
Ik heb ook geen €200 per week over voor alleen al de puur noodzakelijke etenswaren uit de Costco.

@ Jenje dus...

[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 09-06-2006 16:07]



robbemans
Snakeman
Usericon van robbemans
Posted 09-06-2006 16:09 by robbemans Profiel van robbemanshttp://www.snakes-reptiles.com

Ik heb van nature al een enorm lekker lijf, dus waarom zou ik trainen...tssk watjes


Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-06-2006 16:09 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Alles kan slecht zijn idd ... maar ik vermoed dat die gast neit oud wordt ...


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 09-06-2006 16:20 by Mikeee Profiel van Mikeee

quote:
Op 9 juni 2006 16:01 schreef Snaack het volgende:
Heej Mike, echt superrrr bedankt voor je reply!

In dit topic en zijn voorganger staan idd ook erg heldere en nuttige info. Moet wel lukken zo. Oppompen dat lijf!

Over elke dag trainen: ik wil niet elke dag krachttraining doen, maar wel elke dag sporten.. Dus, op "rustdagen" relaxed wat baantjes trekken in het zwembad en/of hardlopen. Vooral als start van de dag voordat ik naar mijn werk ga lijkt me dat heerlijk, alsof je jezelf "aan" zet zeg maar.

Eiwitshakes als suplement nemen lijkt mij een goed idee aangezien ik vegetariër ben, net als creatine (of zo'n übermix? ben een enorme n00b op dit gebied..)


Eiwitshakes zeker nemen. Eerste ding bij wakker worden. Je lichaam is dan uitgehongerd voor eiwitten, snelle en langzame koolhydraten (verhouding 1:1:1). Anders gewoon eiwitshake en equivalent hoeveelheid grammen koolhydraten uit brood, corn flakes, havermout enz. halen ofzo (1:2). Creatine monohydraat lost nauwelijks of heel moeilijk op en wordt het beste ingenomen met druivensap vanwege de snelle koolhydraten. Nòg beter gemengd in een eiwitshake met snelle koolhydraten.

quote:

Ik zal het hier morgen tijdens mijn intake over hebben. Hopelijk zit er ook een diëtist die me kan helpen mijn voedingspatroon aan te passen aan mijn trainingsschema.


Ik op diëtisten. 99% van die lui nemen de tijd niet voor je indien ze al over voldoende kennis bechikken (nooit). DOOD AAN DIËTISTEN
Mijn advies: loop naar de grootste motherfucker in de gym en vraag hem wat hij allemaal eet en schrijf dat op. KLAAR!
quote:

Verder zal het veeel kanen worden ja. Zal ik aan moeten wennen aangezien ik ongeveer 2 jaar geleden fors afgevallen ben (bijna 30kg) en ik sindsdien véél minder ben geen eten hehe. Maar goed, wie wil groeien moet stouwen.

Zolang je tijd hebt om te eten moet dat kunnen. De kunst is VEEL KLEINE maaltijden om je lichaam een constante toestroom voedingsstoffen te garanderen. Koop een zooi Tupperware bakken bij de Blokker en gooi in elk 1 maaltijd en neem ze overal mee met wat plastic bestek. Dat heb ik gedaan.

Onthoud tenslotte ook dat Eiwitshakes geen "magic bullet" zijn om het tekort aan eiwit uit natuurlijk eten op te vangen. Vegetariërs zullen jammer genoeg altijd een achterstand hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 09-06-2006 16:26]



Kramy
Usericon van Kramy
Posted 09-06-2006 16:25 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Er wordt nogal moeilijk gedaan over dat bodybuilden hier.. nu vraag ik me toch wel af wat er met je lijf/spieren gebeurd wanneer je jezelf iedere dag helemaal kapot traint en op dieet bent. Oftewel, je spieren geen rust geeft en niet de nodige voedingsstoffen.. En dan heb ik het niet over cardio, want dan val je volgens mij gewoon fucking hard af, maar echt over pure krachttraining. Ga je dan dood?

[Dit bericht is gewijzigd door Kramy op 09-06-2006 16:25]



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen