IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Krachttraining/Bodybuilding 2nd edition Vorige pagina | Volgende pagina
M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-07-2006 13:22 by M. Profiel van M.

Ik heb laatst op zo'n ding m'n buikspieren getraind:



Tering jantje wat krijg je daar een spierpijn van. Zit erover te denken om er zelf één aan te schaffen, doordat die bal instabiel is moet je constant je positie corrigeren waardoor crunches veel moeilijker worden. 3 keer een setje van 15 crunches en toen brandde het echt al flink. Je traint ook veel meer de binnenste spieren zo.

Meer mensen met ervaringen met de Swiss Ball?

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 16-07-2006 13:23]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 16-07-2006 13:24 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 16 juli 2006 13:22 schreef M. het volgende:
Ik heb laatst op zo'n ding m'n buikspieren getraind:



Tering jantje wat krijg je daar een spierpijn van. Zit erover te denken om er zelf één aan te schaffen, doordat die bal instabiel is moet je constant je positie corrigeren waardoor crunches veel moeilijker worden. 3 keer een setje van 15 crunches en toen brandde het echt al flink. Je traint ook veel meer de binnenste spieren zo.

Meer mensen met ervaringen met de Swiss Ball?

Ik heb gewoon de moeite bij sport dat ik het leuk moet vinden om me er voor in te kunnen zetten. Daarom doe ik squash. Maar zoals buikspieroefeningen vind ik saai en kan me er dan niet toe zetten.
Op zich lijkt me dit wel leuk. Wat vond jij M?


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-07-2006 13:24 by spectre Profiel van spectre

Val je daar niet geregeld af?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 16-07-2006 13:27 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 16 juli 2006 13:22 schreef M. het volgende:
Ik heb laatst op zo'n ding m'n buikspieren getraind:



Tering jantje wat krijg je daar een spierpijn van. Zit erover te denken om er zelf één aan te schaffen, doordat die bal instabiel is moet je constant je positie corrigeren waardoor crunches veel moeilijker worden. 3 keer een setje van 15 crunches en toen brandde het echt al flink. Je traint ook veel meer de binnenste spieren zo.

Meer mensen met ervaringen met de Swiss Ball?


Daar wil ik ook wel bovenop



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-07-2006 13:29 by M. Profiel van M.

quote:
Op 16 juli 2006 13:24 schreef zillah-morte het volgende:
Ik heb gewoon de moeite bij sport dat ik het leuk moet vinden om me er voor in te kunnen zetten. Daarom doe ik squash. Maar zoals buikspieroefeningen vind ik saai en kan me er dan niet toe zetten.
Op zich lijkt me dit wel leuk. Wat vond jij M?

Ja intussen ben ik sportfreak haha, als je vaker sport wordt de drempel wat lager. En op de fitness doen we met z'n allen buikspieroefeningen, dat helpt ook wel. En ze zijn ook gewoon belangrijk, als buik en rug sterk zijn dan krijg je veel minder snel last van pijntjes enzo.

Enfin, als je het niet leuk vindt wordt het ook niet leuker met zo'n bal hoor haha. Eerder zwaarder.... je kunt er wel heel veel verschillende spieren mee trainen (en veel lenigheid). Elke morgen even een paar setjes op zo'n ding lijkt me wel wat: 3 voor de buik, 3 voor de rug en een rits push-ups of zo

@spectre: da's juist het idee, dat je moeite moet doen om erop te blijven

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 16-07-2006 13:29]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-07-2006 13:31 by spectre Profiel van spectre

Aha dat snap ik


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 16-07-2006 15:14 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 16 juli 2006 13:24 schreef spectre het volgende:
Val je daar niet geregeld af?


Ik zie echt al allemaal drama's voor me waarbij ik mijn neus enzo breek met zo'n constructie.

Buikspieren zijn toch overrated


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-07-2006 15:35 by Snaack Profiel van Snaack

Morgen spierpijn. Ik voel het nu al.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 17-07-2006 13:25 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 20 juni 2006 13:36 schreef Mikeee het volgende:
Bij eiwitshakes draait het om SNELHEID van opname in je lichaam en AANVULLING van je diëet.

SNELHEID: Bij trainen (en op andere momenten in je dag zoals bij het ontwaken) wil je je lichaam en spieren SNEL voeden en NIET wachten tot je maag eindelijk die halve kilo kipfilet heeft verteerd.
Daarom drink je ook een Pre-Workout en een Post-Workout shake respectievelijk 30 à 45min. vóór en uiterlijk 45min. ná de training. Deze tijden zijn i.v.m. de zgn. "window of opportunity" die je hebt om je lichaam optimaal te voeden en de versnelde spierafbraak tegen te gaan. Dit alles hangt samen met hormonen zoals o.a. cortisol en je bloedsuikerspiegel. Dus z.s.m. na de training een shake en binnen het uur een maaltijd.

Niet gedronken? Te weinig eiwitten komen bovendien te laat aan in je spieren en je training is grotendeels voor niets geweest omdat je lichaam reeds in een catabolische fase zit.


Ik heb wel eens gehoord dat het effect van een training 48 uur is, vandaag ook de belangrijke dag rust tussendoor; hebben extra eiwitten dan geen zin meer binnen die periode?

Overigens na een maandje afwezigheid weer begonnen met dezelfde gewichten; dat valt nog ff tegen!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 17-07-2006 14:23 by Mikeee Profiel van Mikeee

quote:
Op 17 juli 2006 13:25 schreef Mutilator het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat het effect van een training 48 uur is, vandaag ook de belangrijke dag rust tussendoor; hebben extra eiwitten dan geen zin meer binnen die periode?

Huh Dit leest als een bel-klepel-gevalletje.
Juist en vooral BINNEN die periode.
Lees m'n posts voor Snaack maar terug.

Dan maar ff op herhaling:
Spieren hebben na een training rust nodig. Zonder rust geen groei. Trainen breekt ze af. Als antwoord op de afbraak bouwt ons lichaam ze lekker groter op tijdens die rust. Dit alles onder de slogan "10 spiervezels kapot? Dan maak ik er 20 aan." Zo worden spierbundels dikker. Zonder toereikende voeding kan ons lichaam niks groter opbouwen.
Je hebt dus een constante stroom voedingsstoffen nodig. Idealiter 4~6x per dag kleine porties eten. WÁT je op een dag eet moet je van tevoren uitrekenen. Een X aantal calorieën met de verhouding x:y:z van vetten:eiwitten:koolhydraten. De formule verschilt per persoon/metabolisme en heb ik een aantal keer gepost in deze en de vorige BB-topic.
Het komt hierop neer: bijna niemand op aarde die traint komt aan diens benodigde hoeveelheid voedingen en vooral van eiwitten omdat die het moeilijkste in te nemen is. Je moet zooooveel eiwitrijk voedsel consumeren om aan die grammen te voldoen. Je hebt tijd nodig om te koken EN om te eten. Over het algemeen komen alleen profsporters aan hun 100%. Om even met een vraagje te illustreren:
Wat is makkelijker om in te nemen; 50 gram eiwit in de vorm van 65 gram shakepoeder en wat melk mixen en opdrinken...
OF
...50 gram eiwit in de vorm van 200 gram kipfilet opbakken en zitten eten?

Bovendien is het niet "óf" maar "én" want op shakes kun je niet leven. Het is en blijft een supplement, een "aanvulling op" je normale eten.

Er van uit gaande dat je om de dag traint moet je je lichaam dus BLIJVEN voeden ter voorbereiding van weer een cyclus van afbraak en heropbouw. Je moet een reserve opbouwen die meteen aangesproken kan worden wanneer nodig. Dit wordt opgeslagen in je lever.

[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 17-07-2006 14:29]



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 17-07-2006 14:33 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Was ff check ivm je genoemde 'windows of opportunity' en je opmerking dat daarbuiten de training bijna nutteloos wordt tegenover het 48 uur periode verhaal.

48 uur zoveel mogelijk eiwitten naar binnen (de rest krijg je toch wel binnen via normale maaltijden) en de extra boost dus tijdens het 'window' moment. Check

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 17-07-2006 14:56]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 17-07-2006 14:36 by Mikeee Profiel van Mikeee

Oh dat.
Toen ik dat postte had ik al zoiets van "hier hoort een grafiekje bij om het te verduidelijken".
Ik maak 'm nu ff aan.



Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 17-07-2006 15:15 by Mikeee Profiel van Mikeee

Hup


(Niet naar schaal natuurlijk. Vooral de neerwaartse lijn na de training is veel minder steil dan het hier doet vermoeden.)

[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 18-07-2006 2:15]



Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 17-07-2006 16:13 by Nimbus Profiel van Nimbus

Ik ben sinds vorige week weer begonnen met hardlopen, na een jaar gestopt te zijn met atlethiek. Ik loop nu twee keer in de week een half uur en ben van plan dat op te bouwen naar twee keer een uur.
Ook train ik al een paar maanden met handhalters, en doe nu sinds kort ook wat andere krachtoefeningen erbij (push-ups, buikspieren etc.)
Nou stond ik vandaag bij de perrysport en stond ik in dubio of ik zo'n pot met van dat eiweit poeder mee zou nemen, ik heb het maar niet gedaan.
Ik heb het maar niet gekocht omdat ik niet wist of het wel nodig was/kwaad kon. Kun je zonder supplementen ook fatsoelijk spiermassa kweken? En zijn er ernstige risico's aan verbonden als je zelf probeert wat het beste is?


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 17-07-2006 16:31 by Mikeee Profiel van Mikeee

Oke, nu ben ik het echt beu. Lees maar de thread door. Dit is al ZO FUCKING VAAK beantwoord dat het niet leuk meer is. Te beginnen met 4 posts boven de jouwe.
Niks persoonlijks.

[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 17-07-2006 16:34]



Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 17-07-2006 16:34 by Nimbus Profiel van Nimbus

Okay, ik dacht er is iemand vast wel even zo aardig omdat te vertellen, zodat ik niet het hele topic door hoef te zoeken naar iets relevants tussen allemaal zooi...


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 17-07-2006 16:36 by M. Profiel van M.

Waarom vraag je het niet in de sportzaak?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 17-07-2006 16:41 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 17 juli 2006 16:36 schreef M. het volgende:
Waarom vraag je het niet in de sportzaak?


Die wisten er niet zo erg veel vanaf, die weten van elke sport dan een beetje af en niet van specifieke dingen.
Maar ik zal even verder zoeken.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 17-07-2006 16:43 by Mikeee Profiel van Mikeee

quote:
Op 17 juli 2006 16:36 schreef M. het volgende:
Waarom vraag je het niet in de sportzaak?

Om dezelfde reden dat Snaack me dat hier vroeg; omdat zijn dietiste geen cent waard is als het om BB-en gaat. Die lui kennen een aantal voedingsscenario's die ze als one-size-fits-all op alle mensen proberen toe te passen.
Denk je dat een kassamiep of paskamerlul meer erover weet?
Fat chance. Zoals gezegd tegen Snaack: loop naar grootste big-ass motherfucker in de gym en vraag hem wat hij allemaal eet en wat voor supplementen hij gebruikt. Dan WEET je dat het geen bullshit is (tenzij die expres gaat liegen) en meestal weten die lui veel over een wat eigenlijk een beperkt gebied over voeding is. BB-voeding is echt niche-kennis die dietisten schuwen.

[edit]
Nimbus zei 't al.

[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 17-07-2006 16:44]



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 25-09-2006 14:15 by Snaack Profiel van Snaack

Tering.. Zeker nu ik gestopt ben met roken en drinken is trainen nóg verslavender geworden. Ik begin nu zelf ook wat "aanwas" te zien aan mijn lichaam, erg motiverend

Nieuwe favoriet met trainen is een superset van barbell curls en pushdowns. Vind het wel erg zwaar, maar het geeft ook erg veel voldoening. Damned wat pomp je jezelf dan op zeg!!

Maarruh, ik kan wel zeggen dat beginnen met trainen één van de beste dingen is die ik de laatste tijd gedaan heb.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 25-09-2006 14:25 by Argus Profiel van Argus

Go Snaack

Ik ga zo ook eens even wat doen denk ik



Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-09-2006 14:32 by jbassist Profiel van jbassist

JB gaat ook weer aan de train

Heb een cool dealtje weten teslaan met mijn zwager
Ik help hem een aantal uren in de week aan de bar daar en ik mag daarvoor wanneer ik wil trainen! woohoo!

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 25-09-2006 14:40]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 25-09-2006 14:43 by Argus Profiel van Argus

Jb heeft dat ook wel nodig....

Maar ik weet niet wat een gym daar kost en wat jij als een normaal uurloon ziet.
IMO wordt je keihard in je anus genomen


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-09-2006 14:46 by spectre Profiel van spectre

Train je ook spieren mee


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-09-2006 14:49 by jbassist Profiel van jbassist

In al die films die ik zag werd die aars alleen maar groter ja

en valt mee Haargus, het zijn de drukke uurtjes wat en bovendien is daar superchill werken.

Bovendien ben ik er dan al en doe ik het dan ook daadwerkelijk, inplaats van niks doen en er wel heel veel over tepraten op een forum

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 25-09-2006 14:50]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen