IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Krachttraining/Bodybuilding 2nd edition Vorige pagina | Volgende pagina
M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-06-2006 16:26 by M. Profiel van M.

quote:
Op 9 juni 2006 16:01 schreef Snaack het volgende:
Heej Mike, echt superrrr bedankt voor je reply!

In dit topic en zijn voorganger staan idd ook erg heldere en nuttige info. Moet wel lukken zo. Oppompen dat lijf!

Over elke dag trainen: ik wil niet elke dag krachttraining doen, maar wel elke dag sporten.. Dus, op "rustdagen" relaxed wat baantjes trekken in het zwembad en/of hardlopen. Vooral als start van de dag voordat ik naar mijn werk ga lijkt me dat heerlijk, alsof je jezelf "aan" zet zeg maar.

Eiwitshakes als suplement nemen lijkt mij een goed idee aangezien ik vegetariër ben, net als creatine (of zo'n übermix? ben een enorme n00b op dit gebied..)

Ik zal het hier morgen tijdens mijn intake over hebben. Hopelijk zit er ook een diëtist die me kan helpen mijn voedingspatroon aan te passen aan mijn trainingsschema.

Verder zal het veeel kanen worden ja. Zal ik aan moeten wennen aangezien ik ongeveer 2 jaar geleden fors afgevallen ben (bijna 30kg) en ik sindsdien véél minder ben geen eten hehe. Maar goed, wie wil groeien moet stouwen.

Ehm dude, het begint bij ambitie natuurlijk, maarre, je moet het ook wel LEUK vinden he? Je doet het voor je plezier (toch?).

Plezier staat bij mij voorop iig. Gewoon lékker eten, beetje opletten wel, en flink trainen. Dat eiwit-shake gebeuren vind ik zo'n opgefokt gedoe... zeker als je net begint.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 09-06-2006 16:33 by Rasputin Profiel van Rasputinhttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 9 juni 2006 16:01 schreef Snaack het volgende:
Heej Mike, echt superrrr bedankt voor je reply!



Was mijn reply dan helemaal niet nuttig??


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 09-06-2006 16:33 by Mikeee Profiel van Mikeee

quote:
Op 9 juni 2006 16:25 schreef Kramy het volgende:
Er wordt nogal moeilijk gedaan over dat bodybuilden hier.. nu vraag ik me toch wel af wat er met je lijf/spieren gebeurd wanneer je jezelf iedere dag helemaal kapot traint en op dieet bent. Oftewel, je spieren geen rust geeft en niet de nodige voedingsstoffen.. En dan heb ik het niet over cardio, want dan val je volgens mij gewoon fucking hard af, maar echt over pure krachttraining. Ga je dan dood?

Als je je spieren geen rust geeft breek je constant spiervezelf af en verlies je gewicht. Zelfs met de juiste voeding. Eet je ook al om af te vallen dan steven je af op een serieuze blessure of zelfs een geknapte spier/pees (=langdurig pijn en revalideren, vraag maar aan Hamer). Je kunt dan niet meer trainen en elke stomme beweging doet dan pijn. Dus nee, dood ga je niet maar dat had je je wel gewenst.
Om dood te gaan denk ik dat je wel cardio moet doen en veel te weinig eten. Zo tast je zelfs je hartspieren aan. Lekker. Je bloed schijnt ook stroperiger te worden van de extra rode bloedcellen, dus bloedpropje-plop is je man.

Hoezo? Zelfmoordneigingen?



Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 09-06-2006 16:35 by Mikeee Profiel van Mikeee

quote:
Op 9 juni 2006 16:33 schreef Rasputin het volgende:
Was mijn reply dan helemaal niet nuttig??

LOL! Face it Jost, we never get any restecp!



Kramy
Usericon van Kramy
Posted 09-06-2006 16:36 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 9 juni 2006 16:33 schreef Mikeee het volgende:
Als je je spieren geen rust geeft breek je constant spiervezelf af en verlies je gewicht. Zelfs met de juiste voeding. Eet je ook al om af te vallen dan steven je af op een serieuze blessure of zelfs een geknapte spier/pees (=langdurig pijn en revalideren, vraag maar aan Hamer). Je kunt dan niet meer trainen en elke stomme beweging doet dan pijn. Dus nee, dood ga je niet maar dat had je je wel gewenst.
Om dood te gaan denk ik dat je wel cardio moet doen en veel te weinig eten. Zo tast je zelfs je hartspieren aan. Lekker. Je bloed schijnt ook stroperiger te worden van de extra rode bloedcellen, dus bloedpropje-plop is je man.

Hoezo? Zelfmoordneigingen?


Haha, wat bruut
Stuur dit verhaal eens op naar Cannibal Corpse ter inspiratie



Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 09-06-2006 16:42 by Rasputin Profiel van Rasputinhttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 9 juni 2006 16:35 schreef Mikeee het volgende:
LOL! Face it Jost, we never get any restecp!


Hehe, daar lijkt t wel op.

Dan ga ik maar trainen.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-06-2006 12:57 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 9 juni 2006 16:33 schreef Rasputin het volgende:
Was mijn reply dan helemaal niet nuttig??


Wh00ps, ik zag hem wel, maar dacht dat die ook van Mike was

Sorry dude!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-06-2006 16:26 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 9 juni 2006 16:26 schreef M. het volgende:
Ehm dude, het begint bij ambitie natuurlijk, maarre, je moet het ook wel LEUK vinden he? Je doet het voor je plezier (toch?).


Ik vind het ook leuk, maar ik wil het wel goed aanpakken, zodat de kans dat ik daadwerkelijk het resultaat ga behalen dat ik voor ogen heb wat groter wordt

quote:
Plezier staat bij mij voorop iig. Gewoon lékker eten, beetje opletten wel, en flink trainen. Dat eiwit-shake gebeuren vind ik zo'n opgefokt gedoe... zeker als je net begint.


Wat is er opgefokt aan als je daarmee, zeg, een hoger "rendement" uit je training kunt halen? Ik doe het omdat ik leuk vind, maar ik doe toch ook omdat ik massa wil kweken.

Ik ben nu trouwens aardig op.. Gister teringhard rug/ buik/ bovenbenen getraind en flink conditietraining. 's Avonds nog een kilometer of 30 gefietst. Vandaag keihard borst/ schouder/ biceps/ triceps. Daarna ff heerlijk gezwommen en de sauna en het stoombad ingeweest.

Voel me nu moe doch erg voldaan. Dinsdag ga ik weer trainen.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-06-2006 16:25 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 11 juni 2006 16:26 schreef Snaack het volgende:
Ik ben nu trouwens aardig op.. Gister teringhard rug/ buik/ bovenbenen getraind en flink conditietraining. 's Avonds nog een kilometer of 30 gefietst. Vandaag keihard borst/ schouder/ biceps/ triceps. Daarna ff heerlijk gezwommen en de sauna en het stoombad ingeweest.



AH DUS DAAR ZITTEN DIE SPIEREN

Haha!

*auw*


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-06-2006 13:46 by Snaack Profiel van Snaack

*kick*

Okay, ik heb me laten adviseren over het gebruik van supplementen. Creatine werd me afgeraden, pas als ik al enigszins "in vorm" ben zou ik mezelf daarmee nog wat meer kunnen pushen. Ik weet ook nog niet of ik dat spul wel wil gebruiken aangezien ik vegetariër ben en creatine uit dierlijk materiaal gewonnen wordt.

Wel heb ik een bus eiwit gehaald. Aangezien ik vegetariër ben krijg ik daarvan minder binnen dan vleescheters. Om droge spiermassa te kweken is extra eiwit innemen voor mij zinvol.

Dus, op niet trainingsdagen neem ik een eiwitshake voor het ontbijt, op trainingsdagen bij het ontbijt en een shake een half uur voor en direct na de training. Ik mix dat spul met druivensap.

Ik heb sinds ik train trouwens véél meer honger. Ook voel ik me al veel actiever, is mijn concentratievermogen stukken beter en heb ik meer energie.. Alsof ik "aangezet" ben, hehe.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 18-06-2006 16:48 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

Ik denk dat een flinke sappige biefstuk ook een goed supplement is ghehehehe


Zenial


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-06-2006 17:02 by Snaack Profiel van Snaack

grmbl..


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 18-06-2006 18:54 by Mikeee Profiel van Mikeee

quote:
Op 18 juni 2006 13:46 schreef Snaack het volgende:
*kick*

Okay, ik heb me laten adviseren over het gebruik van supplementen. Creatine werd me afgeraden, pas als ik al enigszins "in vorm" ben zou ik mezelf daarmee nog wat meer kunnen pushen.


I CALL BULLSHIT! Dit is nou typisch een nederlandse artsenmentaliteit. Aartsconservatief. Waagt zich aan niets.
Lees dit Creatine significantly improves performance in vegetarians
En lees de rest van uiterst interessante infosite ook eens door. Hier nog meer leuk leesvoer Creatine is geschikt voor zo'n beetje ALLE leeftijden en gezonheidsniveau's. Denk dat die lul nog in zijn achterhoofd heeft dat het hier één of ander soort anabolen betreft.

(Wat ben ik toch superblij met m'n belgische huisarts. "Mijn nederlanse collega's zouden u in dit geval niets geven maar da's nerges veur nodig. Ik schrijf u wel wat voor om de recuperatie te versnellen.
Wat had ik? Gekluisterd aan m'n bed CREPEERDE ik al ruim een week van de pijn van een aankomende maagzweer.) FUCK de nederlandse laissez-faire attitude jegens ons lijf. Alleen als je niet meer ademt durven ze iets te ondernemen, getuige mijn vorige KANKERAIDSHOERENhuisartsTYFUSLIJERINSTERRUF Zo ook alle "artsen" die ook maar íéts met ons lijf/onze gezondheid te maken hebben.

quote:
Ik weet ook nog niet of ik dat spul wel wil gebruiken aangezien ik vegetariër ben en creatine uit dierlijk materiaal gewonnen wordt.



quote:
Is Creapure extracted from natural sources, or a fully synthetic product? What about the BSE risk? (Is Creapure suitable for vegetarians?)

Creatine was discovered in the first half of the 19th century as a component of beef tea and for quite some time Liebigs Fleischextrakt (a meat extract) was the only source for Creatine. In the 1990’s chemical synthesis became more efficient and has been established in the large-scale industrial production. Degussa developed a synthetic route (cf. US patent 5,719,319) guaranteeing highest quality, purity and safety and is marketing this product under the Creapure brand. Due to the fact that Creapure (Creatine Monohydrate) is synthesized by chemical reaction using non-animal based starting materials Creapure is GUARANTEED FREE of BSE transmissible agents and suitable for vegetarians.

Tegenwoordig wordt de meeste creatine volsysnthetisch gemaakt. Alleen cheapo creatine uit een land als bijv. China enz. wordt nog uit dieren gehaald als bijproduct (omdat dit proces moeizamer is en de zuiverheid minder)
IK ZEI TOCH DAT DIE DIËTISTEN VAAK ACHTER LOPEN MET HUN ACHTERHAALDE FEITJES!? Hoe weet je of het synthetisch is? Je kunt het IRL vragen of mailen aan de shop. Ik kan je iig vertellen dat DEZE zowel synthetisch is als billig. Mengt alleen kut maar dat wisten we al. Goed roeren in je druivensap en drinken zolang het nog ff ronddrijft.

Ik moet er wel nogmaals bij vermelden dat ik er vrij weinig van heb gemerkt.


[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 18-06-2006 19:00]



Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 19-06-2006 10:02 by Bintmeister Profiel van Bintmeister

quote:
Op 9 juni 2006 13:24 schreef Snaack het volgende:
Okay. Ik heb me net ingeschreven bij David Loyd, morgen wordt mijn trainingsschema opgesteld. Naast het advies dat ik daar krijg heb ik een paar vragen:

* Eiwitshakes: wel of niet zinvol voor energie/ massa kweken?
* Creatinekuur: wel of niet zinvol? Ik ben vegetariër en heb begrepen dat creatine vooral in vlees voorkomt, lijkt me dus zinvol dit te gebruiken.

Ik ga afgezien van conditieverbetering trouwens volledig voor spieropbouw en wil minimaal 10kg aankomen. Nu 1m97 - 84 kg.

Ik ben van plan uiteindelijk dagelijks 2 sets te gaan doen, 's ochtends vroeg en 's avonds, 2 keer een uur ofzo.

Meningen/ advies/ handige links worden zeer op prijs gesteld


Haha, clubgenoot

Zit je bij arkagon of blijdorp (ik blijdorp)?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-06-2006 10:15 by Snaack Profiel van Snaack

Mike, wederom enorm bedankt voor je reply (<-- eiwitshake )

Ik had zelf al wat "huiswerk" gedaan voordat ik advies vroeg. Ik heb o.a. creatine gevonden die gebonden is aan een esther, waardoor je de "oppompfase" van 5 dagen niet nodig hebt en ik was eigenlijk van plan dat te gaan gebruiken. Schijnt (nog) beter te werken dan gewoon creatine monohydraat. Voor mij ook prettig te horen dat creatine volledig synthetisch gemaakt wordt trouwens.

Euhm, ik ga maar wat bestellen dan. Heb jij goede ervaringen met een bepaald product/ webstore/ winkel?

quote:
Op 19 juni 2006 10:02 schreef Bintmeister het volgende:
Haha, clubgenoot

Zit je bij arkagon of blijdorp (ik blijdorp)?


Blijdorp I guess, die bij Hofplein.


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 19-06-2006 10:40 by Bintmeister Profiel van Bintmeister

da's die ander


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 19-06-2006 10:41 by Mikeee Profiel van Mikeee

In NL ken ik er maar 2 (ongetwijfeld dat er veel meer zijn) en met beide ben ik prima tevreden. De prijzen verschillen per vergelijkbaar produkt en hun assortiment onderling verschilt ook dus de 2 shops complementeren elkaar eerder dan dat ze elkaar beconcurreren naar mijn idee.
www.bodyenfitshop.nl en www.nutriplaza.nl

Wei-eiwit koop ik nu alleen nog bij www.trueprotein.com omdat je nou eenmaal VEEL van dat spul nodig hebt en het dan per busje kopen hier in NL een belachelijk duur geintje wordt op de lange termijn. Zelfs met US$55 bovenop de prijs voor verzendkosten en €37 invoerrechten voor 25Lbs. ben je veel goedkoper af dan steeds busjes kopen



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-06-2006 10:48 by Snaack Profiel van Snaack

HOeveel betaal jij voor eiwit dan? Ik heb nu een bus van 2,5kg voor 45 euro.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 19-06-2006 11:23 by Mikeee Profiel van Mikeee

Tering Nico je kan toch op de site zelf de prijzen ff checken? Anyway, omdat je 't zo liev vraagt: €91,82 voor 10kg. (en anders voor 9,1kg. zonder die tijdelijke actie. Kreeg er 2Lbs. gratis bij laatst.)

Goedkoopste wat ik in NL heb kunnen vinden is €84 voor 5kg.


[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 19-06-2006 11:25]



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-06-2006 11:26 by Snaack Profiel van Snaack

ik ben nog niet helemaal wakker

Anyway, dat is dus wel ff wat goedkoper zeg.. Grmbl..


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 19-06-2006 11:46 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 19 juni 2006 10:15 schreef Snaack het volgende:
Ik had zelf al wat "huiswerk" gedaan voordat ik advies vroeg. Ik heb o.a. creatine gevonden die gebonden is aan een esther, waardoor je de "oppompfase" van 5 dagen niet nodig hebt en ik was eigenlijk van plan dat te gaan



Dat oppomp gedoe is voornamelijk marketing. Voor zover ik weet kan je die hoe dan ook over slaan.
Verder, ik merk ook niets van dat spul voor groei maar dat is ook niet echt het idee er van. Je krijgt er mee energie van in je spier waardoor je langer kan sporten. Wil je groeien dan is voor de meeste mensen lang sporten niet de oplossing
(ik heb er wel een blessure mee helpen rechttrekken, maar dat was dan ook alles wat ik er aan had).

Verder zijn shakes nog immer gay. Gewoon heerschkoe eten


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-06-2006 10:41 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 19 juni 2006 11:46 schreef Argus het volgende:
Verder, ik merk ook niets van dat spul voor groei maar dat is ook niet echt het idee er van. Je krijgt er mee energie van in je spier waardoor je langer kan sporten. Wil je groeien dan is voor de meeste mensen lang sporten niet de oplossing


Meer reps met meer gewicht, right.. Het gaat niet om het uithoudingsvermogen dat je vergroot, maar de "burst" zeg maar van je spieren. Dus, dan zou je wel harder moeten groeien (mits je genoeg eet...)

Maar jullie merken daar dus niets van? Wat merken jullie dan wel voor verschil?

quote:

Verder zijn shakes nog immer gay. Gewoon heerschkoe eten


Neen

Enne, een shake is ook wel een stuk lichter te verteren dan een lap vleesch, dus zo "gay" lijkt het me nou ook weer niet.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 20-06-2006 13:36 by Mikeee Profiel van Mikeee

Bij eiwitshakes draait het om SNELHEID van opname in je lichaam en AANVULLING van je diëet.

SNELHEID: Bij trainen (en op andere momenten in je dag zoals bij het ontwaken) wil je je lichaam en spieren SNEL voeden en NIET wachten tot je maag eindelijk die halve kilo kipfilet heeft verteerd.
Daarom drink je ook een Pre-Workout en een Post-Workout shake respectievelijk 30 à 45min. vóór en uiterlijk 45min. ná de training. Deze tijden zijn i.v.m. de zgn. "window of opportunity" die je hebt om je lichaam optimaal te voeden en de versnelde spierafbraak tegen te gaan. Dit alles hangt samen met hormonen zoals o.a. cortisol en je bloedsuikerspiegel. Dus z.s.m. na de training een shake en binnen het uur een maaltijd.

Niet gedronken? Te weinig eiwitten komen bovendien te laat aan in je spieren en je training is grotendeels voor niets geweest omdat je lichaam reeds in een catabolische fase zit.

AANVULLING: Zoals eerder gezegd; niemand kan of zal aan de benodigde aantal grammen eiwit per dag voor diens lichaamsgewicht komen met louter volwaardig eten ÓF je hebt geen werk -dus alle tijd van de wereld- en een mega-keuken en je kookt en eet de hele dag. (Er van uit gaande dat volwaardige voeding net zo snel opgenomen zou worden in je lichaam als een shake, NOT!)

Eiwitshakes zijn "cirkel noch vierkant", "vlees noch vis". Ze zijn ook zeker geen substituut. Je hebt zowel shakes als complete maaltijden nodig.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 25-06-2006 20:00 by Snaack Profiel van Snaack

Damned... Ik begin echt verslaafd te raken aan het "opgepompte" gevoel.

Sinds ik train heb ik trouwens al een stuk minder last van mijn rug, beterrr

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 25-06-2006 20:01]


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 25-06-2006 20:30 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 20 juni 2006 10:41 schreef Snaack het volgende:
Meer reps met meer gewicht, right.. Het gaat niet om het uithoudingsvermogen dat je vergroot, maar de "burst" zeg maar van je spieren. Dus, dan zou je wel harder moeten groeien (mits je genoeg eet...)



Ik merk dus alleen meer reps. Niet meer gewicht. Kortom, ik train mezelf af als ik het gebruik voor wat ik normaal zou willen trainen.
Wil je hollen of fitter worden dan is het wel wat.
Of een schouder tot leven wekken dus.

Maar er zijn ook zat mensen die er echt niets aan hebben. Ook moet je uitkijken voor gewenning. Te lang gebruiken en je sloopt je eigen aanmaak.


En verder: alles wat geen heerschkoe is, is gay


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen