IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : Het tuin topic... Vorige pagina | Volgende pagina
Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 26-03-2012 19:57 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Zo, bij ons begint de tuin ook fatsoenlijke vormen aan te nemen. Eindelijk gras! Ik heb de luxe dat mijn vrouw tijdens mijn twee-wekelijkse Formule 1 kijk-middag de tuin ingaat om deze bij te houden.. Zij vindt dat heerlijk, ik vind het verschrikkelijk.. En voor de F1 geldt dat net andersom! Prima deal

Nog een beetje zooi wegwerken, paar plantjes er nog bij, nog een hekje achterin en het caravan-verblijf ombouwen tot een klein schuurtje, maar dat mag allemaal nog wel even duren. Voorlopig is het hier goed toeven!



Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 26-03-2012 21:49 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Mooi beetje hout heb je.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Silence
Usericon van Silence
Posted 23-04-2012 16:07 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2011 20:23 schreef Hypnos het volgende:
woow, ben op iets gevallen

een Honingboom

sophora japhonica pendula


in de zomer




in de herfst




in de winter




in de lente



omg omg

te koop in Nederland!! 250 ero wiiiiii


Wat een gaaf ding, Hyp. Is zeker bij dromen gebleven? Zo een wil ik er ook wel.

Straks ook een tuin, een verticale strook met drie bomen (twee vruchten in ieder geval) en wat bessen planten en gewone bloemen. Verder een stuk terras, dan een schuur en daar achter een grasveld. Eens zien wat voor leuks er van te maken is.

Iemand ervaring met een grasveld 'mooi maken'? Het zag er nu nogal rommelig met kale plekken uit.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-04-2012 16:09 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Volgens mij is dat laatste serieus bewerkelijk. Bij m'n ouders wilde het ook niet echt vlotten, hoewel er ook weer niet heel hard aan getrokken is (omdat dat dus teveel moeite zou worden ).

Last van onkruid, mos e.d. of alleen 'doodsheid'?

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 23-04-2012 16:10]


I wish I was a butterfly


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-04-2012 16:14 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Asfalteren ..

Tering, hoe hard de hekel aan mos .. voortuin ligt vol in de zon, maar toch meer mos dan de veluwe ..


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 23-04-2012 16:16 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Verticuteren, daarna doorzaaien en bemesten. laatst ook gedaan bij mn moeders tuin. Erg mooi geworden.



... hoe de hazen lopen ...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-04-2012 16:18 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

.. joh .. dat had ik nog niet geprobeerd ... eens in de 2 jaar ..


Silence
Usericon van Silence
Posted 23-04-2012 16:18 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

@AG: Vooral doodsheid. Onkruid e.d. viel volgens mij nog mee.

@Faalhaas: Ah, kijk, dat klinkt niet verkeerd. Ga ik even onthouden.


Verder wil ik kippen. Maar dan zet MH me na een week het huis uit denk ik, met kippen en al.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-04-2012 16:22 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2012 16:14 schreef Jenje het volgende:
Tering, hoe hard de hekel aan mos .. voortuin ligt vol in de zon, maar toch meer mos dan de veluwe ..

Ook bij mijn ouders het grootste probleem. Wat een hardnekkige zooi :') Maar daar lag de tuin wel in de schaduw, overigens.
quote:
Op 23 april 2012 16:18 schreef Silence het volgende:
@AG: Vooral doodsheid. Onkruid e.d. viel volgens mij nog mee.

Mesten, zaaien, etc. En dat van faalhaas klinkt ook nuttig. In het algemeen zou je kunnen kijken naar de gesteldheid van de bodem (zuurtegraad, voedsel, vochtigheid). Is vast ergens een mooie site voor dit soort projecten


I wish I was a butterfly


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-04-2012 16:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2012 16:22 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ook bij mijn ouders het grootste probleem. Wat een hardnekkige zooi :') Maar daar lag de tuin wel in de schaduw, overigens.


Probleem hier is de kneiterzure grond .. daardoor rotten ook de hardhouten palen weg. Dit weekend ook weer een paal vervangen en een nieuw stuk schutting geplaatst. Paal deze keer met bitumen ingesmeerd.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-04-2012 16:26 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2012 16:23 schreef Jenje het volgende:
Probleem hier is de kneiterzure grond .. daardoor rotten ook de hardhouten palen weg. Dit weekend ook weer een paal vervangen en een nieuw stuk schutting geplaatst. Paal deze keer met bitumen ingesmeerd.

Mweh, annoying. Hele omgeving, of zitten jullie met plaatselijke vervuiling of overmatige bemesting (of wat er dan ook voor veel zuur kan zorgen )?


I wish I was a butterfly


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-04-2012 21:36 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Je kunt zand gebruiken om de zooi wat minder zuur te maken, maar als je omgeving en ook al zo zuur is is het moeilijk ertegen vechten, je kunt beter het beste eruit halen. Gewoon moeras ervan maken en een veenlijk erin gooien. Drenthe staat er bekend om


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 23-04-2012 22:04 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

Onze buren hebben gewoon kunstgras gelegd.
Onderhoudsarm en altijd groen.
En oerlelijk.
Daarom stond er waarschijnlijk ook een grote zandbak en kleine houthakkershut op.
En zijn ze pas verhuisd.
Naar elders in Europa.
Omdat het gras daar groener is.





Hatsjikidee!


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 23-04-2012 22:20 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl



Hier vorig weekend het gras gemaaid. Wat er nog van over is. Mos is winning! Handig, hoef je niet te maaien.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 23-04-2012 22:24 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Oh ja, gras maaien ...
Voor de kantjes heb ik tegenwoordig een bosmaaier.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 23-04-2012 22:29 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ja, dat eraf lopen blijft vrij omslachtig.

/sorry



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 23-04-2012 22:34 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2012 22:29 schreef De Tegenpartij het volgende:
Ja, dat eraf lopen blijft vrij omslachtig.

/sorry





... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Silence
Usericon van Silence
Posted 16-06-2012 16:55 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Net 3 klimrozen geplant. Ze zijn mooi. Morgen ook twee magnolia struiken planten, dan heb ik voorlopig weer even genoeg geld in de tuin gestopt.


Silence
Usericon van Silence
Posted 18-06-2012 16:28 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht









Ons tuintje. Zoals je wel ziet is het grasveld op de laatste foto een grote wildernis. Ik vind het wel leuk, Chris vind het afschuwelijk. Het wordt dus kort, maar we zijn er nog steeds niet uit hoe we dat het beste kunnen doen.


Herrie Records Inc.
Anno 2008
Usericon van Herrie Records Inc.
Posted 18-06-2012 17:02 by Herrie Records Inc. Wijzig reactieProfiel van Herrie Records Inc.Quote dit berichthttp://www.herrierecordsinc.com

mooie "biergarten"-meubel ook!


I am mine own redeemer...!


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 18-06-2012 19:07 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 18 juni 2012 16:28 schreef Silence het volgende:
Ons tuintje. Zoals je wel ziet is het grasveld op de laatste foto een grote wildernis. Ik vind het wel leuk, Chris vind het afschuwelijk. Het wordt dus kort, maar we zijn er nog steeds niet uit hoe we dat het beste kunnen doen.
Geen idee of zoiets nog maaibaar is, maar mijn vader heeft vroeger ooit een opa + zeis besteld. Toen ik 'm bezig zag leek 't net een film.

Ik weet niet eens of je dat anno 2012 uberhaupt nog kan maken tho.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 18-06-2012 19:09 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

Wij hebben het ook met een zeis gedaan. Zo'n klein Asterix en Obelix geval. Eerst even slijpen natuurlijk

Of een grasschaar. Maar dan ben je wel even bezig.

edit: en het ziet er niet uit! Lang is beter.

[Dit bericht is gewijzigd door Unholy Mary op 18-06-2012 19:09]


Hatsjikidee!


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 18-06-2012 19:35 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2012 19:07 schreef G.I.R.L. het volgende:
Geen idee of zoiets nog maaibaar is, maar mijn vader heeft vroeger ooit een opa + zeis besteld. Toen ik 'm bezig zag leek 't net een film.

Ik weet niet eens of je dat anno 2012 uberhaupt nog kan maken tho.


Gaat prima met een zeis. Tenminste als je er mee om kunt gaan.


 


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 18-06-2012 19:48 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 18 juni 2012 19:35 schreef Forever After het volgende:
Gaat prima met een zeis. Tenminste als je er mee om kunt gaan.
Yeah ok, maar wat gebeurt er als mensen je een zeis uit een auto zien halen in een normale buurt?


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 18-06-2012 19:51 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Ligt eraan wat je aan hebt.


 


Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen