IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : stemmen Vorige pagina | Volgende pagina
Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 28-10-2002 22:18 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Hmmm... ik denk dat de uitkering mensen niet moet aanmoedigen om helemaal niet te werken, dus dat er sterke controle op moet zijn of mensen wel hard genoeg op zoek zijn naar een baan of dat de uitkering expres wat aan de lage kant wordt gehouden.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 28-10-2002 22:20 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Waarom gaat het hier alleen om de tegenstelling links/rechts? Er is meer de VVD valt wel rechts van het midden, maar is vooral een liberale partij. En groenlinks en sp vallen links van het midden, en toch hebben deze partjen weinig met elkaar te maken...Kortom er is meer als alleen links of rechts.
Ik ben trouwens nog steeds een 'zwevende' kiezer die waarschijnlijk niet ga stemmen. Als ik ga word het blanco.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 28-10-2002 22:24 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Hmmmm... iedereen heeft het er altijd over dat hij 'links' of 'rechts' is. Ik ben meer pragmatisch. Er past alleen geen enkele partij bij mijn ideeen. Ik mag trouwens nog net niet stemmen, een paar maanden na de verkiezingen word ik 18.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 28-10-2002 22:28 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

ik ben eco-links rechts-sociaal anti-liberaal democraat.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 28-10-2002 22:31 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2002 22:28 schreef Heiden het volgende:
ik ben eco-links rechts-sociaal anti-liberaal democraat.
Juist ja


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Nolthuar
Usericon van Nolthuar
Posted 28-10-2002 22:37 by Nolthuar Wijzig reactieProfiel van NolthuarQuote dit bericht

Nou even een lang stuk over het integratie vraagstuk van de verschillende partijen.


VVD

-onlangs herziene vreemdelingenwet gehandhaaft
-voorzieningen asielzoekers moeten een sober karakter hebben
-Asiel kan alleen bij de UNHCR in de regio van herkomst worden aangevraagd
- maximaal 1 asielaanvraag per asielzoeker
- allerhande regelingen voor afwijzen asielzoekers (bijv. aantonen vliegticket en documenten van rechtstreekse reis)
- Gemeenten mogen geen vervangende opvang bieden
-verplichting inburgeringscursus???? beetje vaag standpunt aangezien dit al verplicht is
-illegalen die niet vertrekken worden vastgehouden totdat ze gedwongen eruitgezet kunnen worden


CDA

-opvang in de regio belangrijk, europees beleid
-arbeidszoekende slechts toegelaten met een arbeidsvergunning
- Boetes voor werkgevers met illegalen worden verhoogd indien illegale vreemdelingen eventuele verhaling uitzettingskosten op het bedrijf
-steviger inzetten actieve nederlandse taalkennis
-deltaplan nederlandse taal voor 1e en 2e generatie allochtonen en een effectievere aanpak van het inburgeringsproces


Groenlinks

-toestaan dubbele nationaliteit
- alle migranten die regelmatig in nederland zijn mogen werken en scholing volgen
- belemmering in de wet arbeids recht voor afhankelijk verblijf afgeschaft zodat asielzoekers meteen kunnen gaan werken
-remigratie vergemakkelijkt
-generaal pardon voor Alle illegalen, Indien men kan aantonen dat men al 5 jaar inkomen verdient komt in aanmerking voor een blijvende verblijfsvergunning
-illegalen hebben recht op basisvoorzieningen
-opsluiten van illegalen en uitgeprocedeerde asielzoekers die geen strafbare feiten hebben gepleegd worden stopgezet
-afschaffen koppelingswet

SP

-ruimhartig asielbeleid voor iedereen plaats Fatsoenlijke snelle beslissing over beleidsrecht. Asielzoekers mogen meteen werken als ze binnenkomen

-kwaliteit procedure verbeterd worden
-meer middelen voor opvang in de regio waar de asielzoekers vandaan komen o.a via VN
-verplichten nieuwkomers voor een bepaald taalniveau en doorlopen werkstages
-verblijfsvergunning maar 1 jaar gekoppeld voor feit van migreren voor huwelijk
-witte illegalen krijgen een verblijfsvergunning

-ondernemers met illegale werknemers krijgen een boete en deze personen moeten 12 weken in dienst gehouden worden conform de CAO, hiermee wordt het bedrag gespaard voor de terugreis van de illegale.


You will never have, what i never had.


Nolthuar
Usericon van Nolthuar
Posted 28-10-2002 22:38 by Nolthuar Wijzig reactieProfiel van NolthuarQuote dit bericht

Ik ben wie ik ben en plaats dat niet in een hokje in gebruik de termen links en rechts dan ook ter verduidelijking ik zal voortaan de partijen dan maar bij naam noemen


You will never have, what i never had.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 28-10-2002 22:40 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Kijk, hier ben ik het dus totaal niet eens met groenlinks en de SP. Op dit gebied ben ik het meer eens met de VVD.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 28-10-2002 22:44 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2002 22:40 schreef Misanthrope het volgende:
Kijk, hier ben ik het dus totaal niet eens met groenlinks en de SP. Op dit gebied ben ik het meer eens met de VVD.


Ik ook, maar met de rest van VVD politiek absoluut niet, op andere punten ben ik het misschien weer meer eens met GL of SP. Politieke partijen zuigen!


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 28-10-2002 22:45 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2002 22:44 schreef Heiden het volgende:
Ik ook, maar met de rest van VVD politiek absoluut niet, op andere punten ben ik het misschien weer meer eens met GL of SP. Politieke partijen zuigen!
Dat probleem heb ik dus ook. Zoals ik al zei: ik heb een pragmatische visie en er is nog geen enkele partij die mijn visie deelt.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Nolthuar
Usericon van Nolthuar
Posted 28-10-2002 22:48 by Nolthuar Wijzig reactieProfiel van NolthuarQuote dit bericht

Hier ben ik het gedeeltelijk eens met de sp, gedeeltelijk met de VVD. De SP komt aan met redelijke oplossingen t.o.v. Illegalen. De VVD standpunten hierover slaan nergens op (hoezo cellentekort). De sancties van de VVD over de instroom zijn wel weer goed alleen ze hebben weer niks over het werken van deze mensen.

Ik vind dat de SP net het beste uit de bus komt maarja ben dan ook SP stemmer



You will never have, what i never had.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 28-10-2002 23:04 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2002 10:34 schreef helmet het volgende:
Dat kortzichtige geschreeuw ook altijd! Ga nou maar lekker je kop in het zand steken...

Waarom altijd zo'n reactie als iemand met argumenten tegen een partij als het VVD komt? Waarom kunnen de meeste VVD stemmers niet gewoon met gegronde tegenargumenten komen?

Ik heb het partijprogramma van het PVDA nog niet doorgenomen, maar het plan daar was om een stuk linkser te gaan zitten dan de afgelopen jaren waarin ze steeds meer naar het midden geschoven zijn.


LOL! lees jij z'n argumenten dan eens door.
Dat zijn namelijk geen argumenten


"This one is older than shit, heavier than time!"


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 28-10-2002 23:09 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2002 23:04 schreef 0Tolerence het volgende:
LOL! lees jij z'n argumenten dan eens door.
Dat zijn namelijk geen argumenten


Voor mij argumenten genoeg om nooit VVD te stemmen, waar zijn jouw argumenten dan, je weet helemaal niet wat liberalisme inhoudt volgens mij!


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 28-10-2002 23:12 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

van wat ik lees kwa standpunten vind ik de vvd met de beste voorstellen komen.
De linkse partijen zijn naar mijn inziens teveel met geld aan het smijten, zie de begrotingstekorten die zijn gecreerd door linkse kabinetten. En wat ik nu lees snappen ze het nog steeds niet. Nederland vraagt om zwaardere aanpak kwa asielbeleid en ook in monetair opzicht, het begrotingsbeleid in het algemeen dus.


[Dit bericht is gewijzigd door 0Tolerence op 28-10-2002 23:13]


"This one is older than shit, heavier than time!"


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 28-10-2002 23:22 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Dat ben ik wel met je eens, maar dingen als loonmatiging en hogere lonen voor top-functies ben ik het niet mee eens. Er zijn genoeg plaatsen om geld vandaan te halen dan van onze loonstrookjes. Ik werk gewoon in een fabriek, en met de VVD aan de macht word het niet makkelijker op de werkvloer. En ik vind het milieu erg belangrijk. En VVD heeft liever dat bepaalde milieuwetten worden terruggedraaid. Vandaar stemt Heiden geen VVD.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 28-10-2002 23:53 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

Of ik stem niet, of ik stem op een partij uit de oppositie


antimetal
Flame your moderators!
Usericon van antimetal
Posted 29-10-2002 9:30 by antimetal Wijzig reactieProfiel van antimetalQuote dit berichthttp://www.anyplace.nl

quote:
Op 28 oktober 2002 22:37 schreef Nolthuar het volgende:
Nou even een lang stuk over het integratie vraagstuk van de verschillende partijen.


waar komt die lijst vandaan?
Sommige standpunten komen namelijk echt niet duidelijk over door die ingekorte zinnetjes...


maar dat is mijn mening...


why would you listen to me?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-10-2002 10:40 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2002 23:12 schreef 0Tolerence het volgende:
van wat ik lees kwa standpunten vind ik de vvd met de beste voorstellen komen.
De linkse partijen zijn naar mijn inziens teveel met geld aan het smijten, zie de begrotingstekorten die zijn gecreerd door linkse kabinetten. En wat ik nu lees snappen ze het nog steeds niet. Nederland vraagt om zwaardere aanpak kwa asielbeleid en ook in monetair opzicht, het begrotingsbeleid in het algemeen dus.



Alle partijen smijten met geld. de links verdelen het alleen wat meer onder de "gewone" mensen. de VVD etc maakt de rijken alleen maar rijker.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 29-10-2002 14:36 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 28 oktober 2002 23:12 schreef 0Tolerence het volgende:
van wat ik lees kwa standpunten vind ik de vvd met de beste voorstellen komen.
De linkse partijen zijn naar mijn inziens teveel met geld aan het smijten, zie de begrotingstekorten die zijn gecreerd door linkse kabinetten.
En dan denk jij dat de VVD de juiste oplossing biedt? Zodra die lui het voor het zeggen hebben krijgen we helemaal belachelijke situaties, omdat die lui zo veel mogelijk proberen hun liberalisme en vrije marktwerking door te voeren. Met andere woorden.. degene die geld hebben krijgen nog meer geld en degene die niets heeft krijgt nog minder. Klopt ja, dan krijgt het geld van de overheid inderdaad een veel andere bestemming, maar of die nou echt te verkiezen is...

Ik snap zowieso niet dat iedereen zich zo druk maakt over begrotingstekorten. Er zijn hele mooie Europese normen voor die tekorten ogpesteld en Nederland zit er VER uit de buurt. Wat mij betreft geeft een begrotingstekort alleen maar aan dat er volgens de begroting goed geinvesteerd wordt in allerlei zaken, iets wat absoluut nodig is voor vooruitgang van het geheel (en niet die paar mensen die alleen maar uit zijn op zelfverrijking).

quote:
Op 28 oktober 2002 19:27 schreef Dwaallicht het volgende:
Verdere profielschets: Je bent principieel ingesteld en je persoonlijke ideologie vind je eigenlijk belangrijker dan hoeveel je later gaat verdienen (zolang je maar wat gaat verdienen).
Die principes dacht ik een tijd geleden ook aan te treffen onder het merendeel van de metalheads.. maar wat dat betreft is zijn voor een hele hoop mensen dergelijke principes (of principes uberhaupt) ver te zoeken.

[Dit bericht is gewijzigd door helmet op 29-10-2002 14:39]


I'm not being rude. You're just insignificant.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-10-2002 15:16 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 14:36 schreef helmet het volgende:
En dan denk jij dat de VVD de juiste oplossing biedt? Zodra die lui het voor het zeggen hebben krijgen we helemaal belachelijke situaties, omdat die lui zo veel mogelijk proberen hun liberalisme en vrije marktwerking door te voeren. Met andere woorden.. degene die geld hebben krijgen nog meer geld en degene die niets heeft krijgt nog minder. Klopt ja, dan krijgt het geld van de overheid inderdaad een veel andere bestemming, maar of die nou echt te verkiezen is...


Sorry, maar dit is echt achterhaald overdreven links gereutel

De discussie tussen links en rechts lijkt altijd over de vrije marktwerking te gaan. Rechts gelooft er heilig in en links juist niet.

Waar haal je het vandaan dat door de verdere invoering van de vrije marktwerking de rijken rijker worden en de armen armer?? Ik ben zeer geïnteresseerd in je bron

Tuurlijk vind ik dat niet alles geprivatiseerd moet worden (zoals ziekenhuizen, openbaar vervoer), de vernietigende werking hiervan kunnen we dagelijks zien. Maar -- gezonde concurrentie is in veel gevallen gunstig voor de consument! Kijk bijvoorbeeld naar de mobiele telefonie; door het toenemend aantal aanbieders zijn de prijzen voor mobiel bellen gedaald.

Juist een te grote bemoeienis van de overheid zorgt voor een verhoogde massatraagheid - er moet meer 'bestuurd' worden en dus neemt de bureaucratie toe. Dat is niet alleen nadelig voor de consument -- de Nederlandse markt kan dan ook minder snel reageren op buitenlandse ontwikkelingen waardoor 'zij' een relatief grotere concurrentiepositie krijgt. Dat heeft weer een nadelig effect op de Nederlandse economie (die vrijwel onbeschermd is) en dat merkt uiteindelijk iedereen!

quote:
Ik snap sowiezo niet dat iedereen zich zo druk maakt over begrotingstekorten. Er zijn hele mooie Europese normen voor die tekorten ogpesteld en Nederland zit er VER uit de buurt. Wat mij betreft geeft een begrotingstekort alleen maar aan dat er volgens de begroting goed geinvesteerd wordt in allerlei zaken, iets wat absoluut nodig is voor vooruitgang van het geheel (en niet die paar mensen die alleen maar uit zijn op zelfverrijking).


Begrotingstekorten zijn geweldig man

Waarom denk je dat het komend kabinet zoveel moet gaan bezuinigen? Niet omdat ze dat graag willen hoor; ze proberen het begrotingstekort zoveel mogelijk te beperken!

Er zijn ook landen in Europa zonder begrotingstekort; sterker nog, er zijn zelfs landen zonder staatsschuld. Naast zaken als gratis gezondheidszorg, gratis onderwijs, lage energiekosten e.d. maakt het ontbreken van een staatsschuld inderdaad niets uit Het spreekt voor zich dat die landen géén begrotingstekort hebben. En het is ook zeer logisch dat die landen niet aan de EU willen deelnemen.

Een begrotingstekort geeft niet aan dat er volop geïnvesteerd word in sociale voorzieningen, het geeft aan dat het financiëel niet zo best gaat met Nederland..

Geld dat je niet hebt, kun je ook niet uitgeven. Een begrotingstekort ontstaat juist doordat er voor bepaalde zaken juist geld nodig is. Anders zouden er bijvoorbeeld ziekenhuizen gesloten moeten worden om maar wat te noemen, er is gewoon geen geld voor. Maar ja, aangezien Nederland de schijn wil ophouden geen ontwikkelingsland te zijn wordt het benodigde geld wel uitgegeven, met een begrotingstekort tot gevolg.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 29-10-2002 15:16]


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 29-10-2002 15:30 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Nou Snaack je mist nog 1 punt: milieu.
Of probeer je alleen zijn argumenten van de kaart te vegen en je bent niet voor de VVD?

[Dit bericht is gewijzigd door wladimir op 29-10-2002 15:43]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-10-2002 15:37 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 15:30 schreef wladimir het volgende:
Nou Snaack je mist nog 1 punt: milieu.
Of probeer je alleen zijn argumenten van de kaart te vegen en ben je niet voor de VVD?


Ik ben NIET voor de VVD nee..

Maar ik probeerde het vrije marktwerking is kut-argument van tafel te vegen


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-10-2002 15:39 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 15:37 schreef Snaack het volgende:
Ik ben NIET voor de VVD nee..

Maar ik probeerde het vrije marktwerking is kut-argument van tafel te vegen


wat ik tegen het vrijemarkt mechanisme heb is dat de kosten niet eerlijk worden meegerekend. Ik bedoel milieukosten, kosten voor de gezondheid etc. worden volgens mij niet meegerekend. Vooral de VVD en hun club zijn hier nogal sterk in.


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 29-10-2002 15:50 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

vrije markt werkt niet .
vroeger werd de economie vergeleken met machines , tegewoordig blijkt dat de economie veel meer overeenkomsten vertoont met een biologisch organisme , ook wat groei en ontwikkeling betreft .
bij de ontwikkeling van een organisme en organen is er sprake van regulatie , heel nauwkeurig voor sommige organen .
bij een vrije markt is er minimale regulatie van de overheid , dit zal ten koste gaan van de kwaliteit van de maatschappij . sommige voorzieningen ( kwaliteitsonderwijs en gezondheidszorg voor iedereen etc ) zullen ontbreken ,waardoor er problemen opstapelen op de lange termijn . ( onstaan criminaliteit , toename arbeidsongeschikten en zieke mensen )


[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 29-10-2002 16:19]



Nolthuar
Usericon van Nolthuar
Posted 29-10-2002 15:58 by Nolthuar Wijzig reactieProfiel van NolthuarQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 9:30 schreef antimetal het volgende:
waar komt die lijst vandaan?
Sommige standpunten komen namelijk echt niet duidelijk over door die ingekorte zinnetjes...


maar dat is mijn mening...


je hebt helemaal gelijk maar als ik het allemaal erbijzet wordt het een beetje veel leeswerk en onoverzichtelijk dan moet je zelf maar even door de partijprogramma's gaan spitten

ik heb ze dus zelf uit de verkiezingsprogramma's gehaald.


You will never have, what i never had.


Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen