IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : stemmen Vorige pagina | Volgende pagina
Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 29-10-2002 18:16 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 18:13 schreef Misanthrope het volgende:
En wat nou als een rijke het niet eens meer nodig heeft om een bedrijf te hebben, maar er gewoon 1 opricht om andere mensen aan een baan te helpen? Dan wordt hij in Nederland gewoon kei hard genaaid door de overheid.


ja, als, ja...

en dan is z'n berdijf een vette bv dus kan de staat toch niet aan z'n prive vermogen op de kaaiman-eilanden komen.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 29-10-2002 18:18 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 18:13 schreef antimetal het volgende:
aha, dus ze volgen die opleiding omdat ze meer geld willen verdienen?
Dus niet omdat ze graag dat werk doen wat ze doen?
en die opleiding zorgt daarvoor?
Dus als je die opleiding niet kan volgen heb je gewoon pech, ook al heb je wel het talent?
kom op zeg....

Er zijn zwervers met een enorm talent voor leiding geven hoor...



beetje slap he, je kan altijd een opleiding volgen. Leningen zijn altijd verkrijgbaar voor studenten. En een WO of HBO opleiding volg je uiteraard ook om er later voor te zorgen dat je een goeie baan heb met een leuk salaris. En een opleiding niet kunnen volgen heeft natuurlijk ook te maken met hoe slim of je wel niet bent etc. etc.
Zwervers hebben een talent voor zwerven en daar zijn geloof ik nog geen banen voor te krijgen hier in nederland (lol )


"This one is older than shit, heavier than time!"


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 29-10-2002 18:18 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Ik vind dat ze het maar is moeten afschaffen dat het zoveel kost om te gaan studeren.
Dat het tegenwoordig alleen haast mogelijk is voor rijken om te gaan studeren.
Zodat er weer een groot verschil ontstaat.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 29-10-2002 18:20 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 18:18 schreef 0Tolerence het volgende:
Zwervers hebben een talent voor zwerven en daar zijn geloof ik nog geen banen voor te krijgen hier in nederland (lol )

Je hebt ook nog zoiets als ongeluk.
Voor je het weet lig je op straat.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-10-2002 18:20 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 18:18 schreef wladimir het volgende:
Ik vind dat ze het maar is moeten afschaffen dat het zoveel kost om te gaan studeren.
Dat het tegenwoordig alleen haast mogelijk is voor rijken om te gaan studeren.
Zodat er weer een groot verschil ontstaat.
Dat is ook onzin, iemand die studeert krijgt genoeg studiebeurs om ervan te leven. Het mag misschien wel krapjes zijn, maar dan leert hij tenminste wel al om met geld om te gaan.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-10-2002 18:21 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 18:20 schreef wladimir het volgende:
Je hebt ook nog zoiets als ongeluk.
Voor je het weet lig je op straat.
Wat bedoel je met 'ongeluk'?
Een ongeluk krijgen waardoor je kreupel raakt of iets? Of dat er onheil over je heenkomt?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 29-10-2002 18:21 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

rijken?? dat valt ook wel mee. Het kost wel redelijk wat ja (3100 piek ofzo(guldens))


"This one is older than shit, heavier than time!"


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 29-10-2002 18:22 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 18:18 schreef 0Tolerence het volgende:
beetje slap he, je kan altijd een opleiding volgen. Leningen zijn altijd verkrijgbaar voor studenten. *knip*


jaaaaaaaaah laat ik lenen dan kan ik nadat ik afgestudeerd kunstenaar ben en nog geen donder verdien de rest van m'n leven krom liggen om m'n lening af te betalen....

dat is vast een optie ja als je recht of medicijnen of psycho of techniek studeert en na je studie dik gaat verdienen, maar als je iets in een cultuur of sociale richting studeert is het nog maar de vraag of je het weer ff snel terug kan dokken.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 29-10-2002 18:23 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 18:20 schreef wladimir het volgende:
Je hebt ook nog zoiets als ongeluk.
Voor je het weet lig je op straat.


lol, nou de meeste zwervers zijn niet echt psychisch in orde of kiesen er bewust voor.
Dus wat voor een ongeluk bedoel je dan?


"This one is older than shit, heavier than time!"


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-10-2002 18:24 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 18:22 schreef Dargull het volgende:
jaaaaaaaaah laat ik lenen dan kan ik nadat ik afgestudeerd kunstenaar ben en nog geen donder verdien de rest van m'n leven krom liggen om m'n lening af te betalen....

dat is vast een optie ja als je recht of medicijnen of psycho of techniek studeert en na je studie dik gaat verdienen, maar als je iets in een cultuur of sociale richting studeert is het nog maar de vraag of je het weer ff snel terug kan dokken.
Een student heeft genoeg geld als hij een beetje zuinig leeft. Ik persoonlijk vind ook dat er meer geld in onderwijs gestoken moet worden (en dus ook in studiefinanciering), maar het is onzin dat studeren alleen voor de 'rijken' is weggelegd.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 29-10-2002 18:24 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 18:22 schreef Dargull het volgende:
jaaaaaaaaah laat ik lenen dan kan ik nadat ik afgestudeerd kunstenaar ben en nog geen donder verdien de rest van m'n leven krom liggen om m'n lening af te betalen....

dat is vast een optie ja als je recht of medicijnen of psycho of techniek studeert en na je studie dik gaat verdienen, maar als je iets in een cultuur of sociale richting studeert is het nog maar de vraag of je het weer ff snel terug kan dokken.


Dat is inderdaad waar, dus misschien zou je ook moeten overwegen een opleiding te kiezen waar je brood mee kan verdienen EN wat je leuk vind EN dan als je knaken heb pas iets in de culturele richting gaat doen??


"This one is older than shit, heavier than time!"


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 29-10-2002 18:25 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 18:23 schreef 0Tolerence het volgende:
lol, nou de meeste zwervers zijn niet echt psychisch in orde of kiesen er bewust voor.
Dus wat voor een ongeluk bedoel je dan?

Ontslag, een auto ongeluk, etc.
Maar ja je hebt altijd nog familie.

Daar ben ik het nou mee eens Dargull.

Trouwens de studiebeurs is haast niks.
Kan je een weekje van leven qua eten.
Nou dat is veel als je opjezelf woont moet je ook nog is de huur betalen en de universiteits kosten.



[Dit bericht is gewijzigd door wladimir op 29-10-2002 18:26]


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-10-2002 18:26 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 18:25 schreef wladimir het volgende:
Ontslag, een auto ongeluk, etc.
Maar ja je hebt altijd nog familie.

Daar ben ik het nou mee eens Dargull.


Voor ontslag hebben wij in Nederland een uitkering, voor een auto ongeluk hebben wij in Nederland de ziekte wet.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 29-10-2002 18:29 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 18:24 schreef Misanthrope het volgende:
maar het is onzin dat studeren alleen voor de 'rijken' is weggelegd.


Granted, maar het is wel zo dat de rijken hun (vaak meerdere) kinderen naar prive scholen kunnen sturen, op dure cultuur reizen kunnen sturen m.a.w. hun kinderen een voorsprong kunnen geven op kinderen uit een arm arbeiders gezin waar ze al moeten knokken om 1 kind naar de universiteit te kunnen sturen.

En ja momenteel heeft nederland best aardige mogenlijk heden om kinderen uit minder fortuinlijke gezinnen naar school te kunnen sturen. Maar 1 manier om daar snel een eind aan te maken is op rechts te gaan stemmmen, want die vinden dat dat soort optie's de staat teveel kost.



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-10-2002 18:30 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 18:29 schreef Dargull het volgende:
Granted, maar het is wel zo dat de rijken hun (vaak meerdere) kinderen naar prive scholen kunnen sturen, op dure cultuur reizen kunnen sturen m.a.w. hun kinderen een voorsprong kunnen geven op kinderen uit een arm arbeiders gezin waar ze al moeten knokken om 1 kind naar de universiteit te kunnen sturen.

En ja momenteel heeft nederland best aardige mogenlijk heden om kinderen uit minder fortuinlijke gezinnen naar school te kunnen sturen. Maar 1 manier om daar snel een eind aan te maken is op rechts te gaan stemmmen, want die vinden dat dat soort optie's de staat teveel kost.


En op dat gebied ben ik dus tegen rechts. Ik vind onderwijs het meest belangrijk van een partijprogramma.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-10-2002 18:31 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 18:24 schreef Misanthrope het volgende:
Een student heeft genoeg geld als hij een beetje zuinig leeft. Ik persoonlijk vind ook dat er meer geld in onderwijs gestoken moet worden (en dus ook in studiefinanciering), maar het is onzin dat studeren alleen voor de 'rijken' is weggelegd.


Hmm..

Zeker voor de minder bedeelden geldt dat zij zich al bij voorbaat, in bepaalde situaties, in de schulden moeten steken om hun opleiding/ die van hun kinderen te kunnen betalen..

Als je dan afgestudeert bent begin je je arbeidstijd al met het terugbetalen van een schuld.. Maar, de IBG is gelukkig redelijk schappelijk. VB: Ik heb een kleine studieschuld en een goed betaalde baan, en toch hoef ik maar 40 euro per maand aan ze terug te betalen

Maar zijn we niet heel erg offtopic?

Ik zou graag een nieuw onderwerp aansnijden.. Als ik de gemiddelde kneus hier rond zie lopen, vraag ik me af of iedereen wel stemgerechtigd zou moeten zijn. Kijk naar de chaos die mede door de op-emotie-stemmende-LPF stemmers is veroorzaakt!

Soms voel ik meer voor een aristocratie ipv (schijn) democratie.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 29-10-2002 18:32 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 18:24 schreef Misanthrope het volgende:
Een student heeft genoeg geld als hij een beetje zuinig leeft. Ik persoonlijk vind ook dat er meer geld in onderwijs gestoken moet worden (en dus ook in studiefinanciering), maar het is onzin dat studeren alleen voor de 'rijken' is weggelegd.

Als jouw ouders veel verdienen en niks aan jouw willen geven kom je echt niet rond van die studiebeurs hoor, moet je echt wel hard erbij werken (225 euro p/m kan je misschien je huur van betalen, echt niet dat extra college geld).
BTW zwervers krijgen meer geld als studenten, daarom geef ik ook nooit geld aan zwervers (ze moeten er wel wat voor doen om aan dat geld te komen, maar dat moet ik ook).


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 29-10-2002 18:32 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 18:24 schreef 0Tolerence het volgende:
Dat is inderdaad waar, dus misschien zou je ook moeten overwegen een opleiding te kiezen waar je brood mee kan verdienen EN wat je leuk vind EN dan als je knaken heb pas iets in de culturele richting gaat doen??



Een land een volk is een product van zijn cultuur, als je altijd eerst maar aan geld moet denken is er voor cultuur weinig plaats en dat leidt tot culturele armoede wat weer leidt tot een holle samenlevingen wat leidt tot verlies van identiteit wat de ondergang val een volk/cultuur betekent.

het is niet voor niets dat steeds meer mensen hun uitvluchten zoeken in de islam, hara krishna of dichter bij je bed de moderene "romantische" gothic cultuur, dat zijn tekenen van een vlucht uit een holle westerse maatschappij waar alleen je geld telt.


antimetal
Flame your moderators!
Usericon van antimetal
Posted 29-10-2002 18:35 by antimetal Wijzig reactieProfiel van antimetalQuote dit berichthttp://www.anyplace.nl

quote:
Op 29 oktober 2002 18:18 schreef 0Tolerence het volgende:
beetje slap he, je kan altijd een opleiding volgen. Leningen zijn altijd verkrijgbaar voor studenten. En een WO of HBO opleiding volg je uiteraard ook om er later voor te zorgen dat je een goeie baan heb met een leuk salaris. En een opleiding niet kunnen volgen heeft natuurlijk ook te maken met hoe slim of je wel niet bent etc. etc.
Zwervers hebben een talent voor zwerven en daar zijn geloof ik nog geen banen voor te krijgen hier in nederland (lol )


Ik mag toch wel zeggen dat ik door het huidig onderwijs systeem ben uitgekotst, ondanks intelligentie en talent. (nee, ik verheerlijk mezelf niet hoor...)
Het enige wat tegenzat was dat ik me niet liet indoctrineren.
Het onderwijs is een systeem waarbinnen je verlangt wordt te slikken.
Jij bepaalt niet wat je leert, en er wordt echt niet gekeken naar wat je zou willen, ze kijken naar wat volgens hun mogelijk is en jij slikt het.
Dus nuurlijk krijg je je zogenaamde kans, op hun voorwaarde met schuld aflossing en rente.

Een baan is om voldoening te krijgen van het werk wat je doet, niet het slaris dat je ontvangt!
Of is dat je enige troost?, de vergoeding die je krijgt voor het niet nastreven van wat je eigenlijk had willen den met je leven?


Als je niet binnen ons systeem past val je er buiten. simpel toch? totdat jij diegene bent natuurlijk.


why would you listen to me?


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-10-2002 18:35 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Ok, om even alle boosheden uit de wereld te schoppen. Ik ben anti-rechts op het gebied van onderwijs. Ik vind dat iedereen evenveel recht heeft om een goed onderwijs te volgen en dat dat niet moet afhangen van hoeveel geld je ouders hebben.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 29-10-2002 18:35 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 18:31 schreef Snaack het volgende:
Soms voel ik meer voor een aristocratie ipv (schijn) democratie.

Maar bij de aristocratie heb je weer de bestenmacht. Oftewel de rijken, die de macht hebben.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 29-10-2002 18:37 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 18:35 schreef Misanthrope het volgende:
Ok, om even alle boosheden uit de wereld te schoppen. Ik ben anti-rechts op het gebied van onderwijs. Ik vind dat iedereen evenveel recht heeft om een goed onderwijs te volgen en dat dat niet moet afhangen van hoeveel geld je ouders hebben.
Dat is mooi.
Ik begon bijna te denken dat het niet zo was.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 29-10-2002 18:37 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

zo te zien is antimetal om exact de zelfde reden met school gekapt (er af geschopt?) als ik.

Het systeem deugt voor geen meter idd, heb het lef is de waarheid van wat in een boek staat in twijfel te trekken... wee je gebeente...


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 29-10-2002 18:38 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Wat wordt er hier veel geluld...

Links en rechts zijn allebei kut! Als je een puur links beleid hebt dan gaan de directeuren van de grotere bedrijven meteen naar het buitenland met hun bedrijf, en met een puur rechts beleid dan krijg je de kans niet meer om te studeren als je ouders geen miljonair zijn. Er moet gewoon een balans tussen die 2 zijn, en dat is de laatste 30 jaar of misschien nog wel langer eigenlijk altijd wel goed gegaan. Iemand die links is wordt het toch nooit eens met iemand die rechts is...er moet gewoon een niet christenlijke middenpartij komen, en ik vind dat d'66 daar het dichtst bij in de buurt komt. En hun progressieve aanpak vind ik zoiezo al veel beter als zo'n hele links/rechtse ideologie.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-10-2002 18:38 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 18:35 schreef wladimir het volgende:
Maar bij de aristocratie heb je weer de bestenmacht. Oftewel de rijken, die de macht hebben.


Hmm.. dat was vroeger zo, omdat de rijken de opgeleiden waren..

Ik denk dat het in deze tijd mogelijk moet zijn een representatieve vertegenwoordiging van onze maatschappij samen te stellen die niet alleen uit rijken bestaat. Dat zou ook bij voorbaat al een 'rechts' kabinet betekenen, terwijl zij daar juist over moeten beslissen.


Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen