IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : stemmen Vorige pagina | Volgende pagina
Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-10-2002 17:38 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 17:36 schreef antimetal het volgende:
gelukkig heb je zo te zien nog 2 jaar om je wereldbeeld wat meer te nuanceren...
En ik hoop ook dat hij daar gebruik van maakt.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 29-10-2002 17:38 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Mensen moet eens meer op zichzelf leren rondkomen. Er zijn teveel voorzieningen. Zie het aantal WAO'ers (1 miljoen stuks circa)
Dat is toch belachelijk hoog, het wordt tijd dat daar eens wat aangedaan wordt!

Typisch communistisch is eerlijk alles verdelen, nou zo zit de wereld dus NIET in elkaar. Mensen die veel geld hebben, misschien hebben ze dat ook wel verdient door een opleiding of inzet op het werk??? dat soort zaken! Mensen die hier in nederland veel verdienen betalen al behoorlijk veel belasting (circa 60%) Wat dat betreft valt er weinig te zeiken.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 29-10-2002 17:45 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Nederland heeft geen communistische partij-en zowel de CPN als NCPN betaan niet meer, dus is communisme geen stem optie in dit land.

En alles moet niet eerlijk verdeeld worden, maar wel eerlijker het is toch achterlijk dat er mensen zijn die 150 euro per weer verdien en mensen die 150 euro per half uurtje verdienen??? ik bedoel verschil moet er wezen maar momenteel is de kloof tussen arm en rijk heeel groot en hij wordt alleen maar groter.

En rechts zal dat alleen maar erger maken... partijen als de lpf geven geen flikker om het lands belang maar alleen om zakken vullen.


antimetal
Flame your moderators!
Usericon van antimetal
Posted 29-10-2002 17:45 by antimetal Wijzig reactieProfiel van antimetalQuote dit berichthttp://www.anyplace.nl

quote:
Op 29 oktober 2002 17:38 schreef 0Tolerence het volgende:
Mensen moet eens meer op zichzelf leren rondkomen. Er zijn teveel voorzieningen. Zie het aantal WAO'ers (1 miljoen stuks circa)
Dat is toch belachelijk hoog, het wordt tijd dat daar eens wat aangedaan wordt!

Typisch communistisch is eerlijk alles verdelen, nou zo zit de wereld dus NIET in elkaar. Mensen die veel geld hebben, misschien hebben ze dat ook wel verdient door een opleiding of inzet op het werk??? dat soort zaken! Mensen die hier in nederland veel verdienen betalen al behoorlijk veel belasting (circa 60%) Wat dat betreft valt er weinig te zeiken.


Denk je dat iedereen geld heeft voor een opleiding geneeskunde of recht? (etc...)
Zo hebben de kinderen uit vermogende gezinnen meer kans op hoge functies, omdat ze beter onderwijs kunnen volgen.

Als status wordt afgemeten aan je inzet voor welzijn binnen de gemeenschap in plaats van financieel vermogen zou de wereld er toch wel wat anders uitzien.
(naar mijn idee een logische redenatie overigens.)


why would you listen to me?


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 29-10-2002 17:48 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 17:45 schreef antimetal het volgende:
Als status wordt afgemeten aan je inzet voor welzijn binnen de gemeenschap in plaats van financieel vermogen zou de wereld er toch wel wat anders uitzien.
(naar mijn idee een logische redenatie overigens.)




Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-10-2002 17:50 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 17:45 schreef Dargull het volgende:
Nederland heeft geen communistische partij-en zowel de CPN als NCPN betaan niet meer, dus is communisme geen stem optie in dit land.

En alles moet niet eerlijk verdeeld worden, maar wel eerlijker het is toch achterlijk dat er mensen zijn die 150 euro per weer verdien en mensen die 150 euro per half uurtje verdienen??? ik bedoel verschil moet er wezen maar momenteel is de kloof tussen arm en rijk heeel groot en hij wordt alleen maar groter.

En rechts zal dat alleen maar erger maken... partijen als de lpf geven geen flikker om het lands belang maar alleen om zakken vullen.
Ik vind dat mensen voor een belangrijke baan (zoals directeur, manager of zo) meer moeten verdienen dan mensen die een wat meer 'onbelangrijke' baan hebben. Als mensen toch niet veel kunnen verdienen, waarom zouden ze zich dan veel laten opleiden, dat is dan toch nutteloos. De maatschappij zal dan weinig intellectuelen kennen, wat weer slecht is voor de economie en dus ook voor het land zelf, waardoor de gehele bevolking in het land arm zal worden. Kortom: ik denk dat de hogere salarissen voor bepaalde banen voor mensen een stimulans is om ervoor te studeren en er ook echt verstand van te krijgen, zodat ze het werk ook beter zullen kunnen verrichten.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 29-10-2002 17:53 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

oh is dat zo? ik wil wel eens zien hoe land zo'n directeur z'n bedrijf draaiende houd zonder "z'n minder belangrijke" werk nemers...


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 29-10-2002 17:53 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

antimetal heeft daar wel een punt, maar als ik later bij de rijken zou gaan horen dan stem ik toch echt wel rechts hoor.



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-10-2002 17:55 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 17:53 schreef Dargull het volgende:
oh is dat zo? ik wil wel eens zien hoe land zo'n directeur z'n bedrijf draaiende houd zonder "z'n minder belangrijke" werk nemers...
"z'n minder belangrijke" werknemers komen toch wel bij hem werken omdat ze anders helemaal geen inkomen hebben en tot de bedelstaf zijn gedoemd. (Begrijp mij niet verkeerd, ik ben het niet met alles van rechts eens, maar de linkse ideologie lijkt mij gewoon heel onwaarschijnlijk.)

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 29-10-2002 17:56]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 29-10-2002 17:57 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 29 oktober 2002 17:55 schreef Misanthrope het volgende:
"z'n minder belangrijke" werknemers komen toch wel bij hem werken omdat ze anders helemaal geen inkomen hebben en tot de bedelstaf zijn gedoemd. (Begrijp mij niet verkeerd, ik ben het niet met alles van rechts eens, maar de linkse ideologie lijkt mij gewoon heel onwaarschijnlijk.)


Niet helemaal met rechts eens? Pfff linkse rakker



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-10-2002 17:58 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 17:57 schreef Kramy het volgende:
Niet helemaal met rechts eens? Pfff linkse rakker
LBKdD


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Demogorgon
skåp
Usericon van Demogorgon
Posted 29-10-2002 17:59 by Demogorgon Wijzig reactieProfiel van DemogorgonQuote dit berichthttp://www.koelkast.net/

alleen maar van die linkse pipo's hier... jammah


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-10-2002 17:59 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 17:59 schreef Demogorgon het volgende:
alleen maar van die linkse pipo's hier... jammah

Neen, ik ben niet links!!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Demogorgon
skåp
Usericon van Demogorgon
Posted 29-10-2002 18:01 by Demogorgon Wijzig reactieProfiel van DemogorgonQuote dit berichthttp://www.koelkast.net/

wie zegt dak het tegen jou had....

hmzz...


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-10-2002 18:02 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 18:01 schreef Demogorgon het volgende:
wie zegt dak het tegen jou had....

hmzz...

Alleen maar....


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


antimetal
Flame your moderators!
Usericon van antimetal
Posted 29-10-2002 18:03 by antimetal Wijzig reactieProfiel van antimetalQuote dit berichthttp://www.anyplace.nl

quote:
Op 29 oktober 2002 17:53 schreef Kramy het volgende:
antimetal heeft daar wel een punt, maar als ik later bij de rijken zou gaan horen dan stem ik toch echt wel rechts hoor.


De rijken? zoals ik hierboven al voorstelde vindt ik rijk-dom.
het probleem is juist dat iedereen rijk koppelt aan succesvol en gelukkig...



why would you listen to me?


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 29-10-2002 18:04 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 17:55 schreef Misanthrope het volgende:
"z'n minder belangrijke" werknemers komen toch wel bij hem werken omdat ze anders helemaal geen inkomen hebben en tot de bedelstaf zijn gedoemd. (Begrijp mij niet verkeerd, ik ben het niet met alles van rechts eens, maar de linkse ideologie lijkt mij gewoon heel onwaarschijnlijk.)


Dat is een domme redenatie, de werkende klasse heeft ook veel macht, kijk maar naar stakingen, en zo'n vet-nek gaat echt niet zelf in de fabriek staan. Jammer genoeg word deze macht te weinig gebruikt.
Ik ben verre van links, maar wel zeer arbeideristisch ingesteld.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-10-2002 18:07 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 18:04 schreef Heiden het volgende:
Dat is een domme redenatie, de werkende klasse heeft ook veel macht, kijk maar naar stakingen, en zo'n vet-nek gaat echt niet zelf in de fabriek staan. Jammer genoeg word deze macht te weinig gebruikt.
Ik ben verre van links, maar wel zeer arbeideristisch ingesteld.
Mijn punt is alleen maar dat mensen met een leidinggevende functie wel meer geld moeten verdienen. Als ze niet meer geld zouden verdienen heeft het geen nut voor ze om een (dure) opleiding te volgen voor die functie. En als er geen opgeleiden mensen meer zijn zal er ook slechte leiding komen en dat is uiteindelijk ook weer ten nadele van de arbeiders.

*edit* Wat is er dom aan mijn redenatie, als er geen werk meer is voor de mensen zijn ze blij als ze een baan kunnen krijgen bij een bepaald bedrijf.

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 29-10-2002 18:08]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 29-10-2002 18:09 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 17:55 schreef Misanthrope het volgende:
"z'n minder belangrijke" werknemers komen toch wel bij hem werken omdat ze anders helemaal geen inkomen hebben en tot de bedelstaf zijn gedoemd. (Begrijp mij niet verkeerd, ik ben het niet met alles van rechts eens, maar de linkse ideologie lijkt mij gewoon heel onwaarschijnlijk.)


nou die linkse ideologie werkt anders perfect als je ziet hoeveel de positie van de gewone arbeider is verbeterd sinds het begin van de industrieele revolutie tot nu, en dat is echt niet omdat de directeuren uit de goed heid van hun hart aan hun arbeiders dachten, maar wel door massa stakingen e.d.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 29-10-2002 18:11 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 18:07 schreef Misanthrope het volgende:
Mijn punt is alleen maar dat mensen met een leidinggevende functie wel meer geld moeten verdienen. Als ze niet meer geld zouden verdienen heeft het geen nut voor ze om een (dure) opleiding te volgen voor die functie. En als er geen opgeleiden mensen meer zijn zal er ook slechte leiding komen en dat is uiteindelijk ook weer ten nadele van de arbeiders.



ze mogen ook wel meer verdienen, maar niet ZOVEEL meer. dus laat ze maar wat extra belasting betalen, zodat dat geld gebruikt kan worden om die kloof minder groot te maken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-10-2002 18:12 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 18:09 schreef Dargull het volgende:
nou die linkse ideologie werkt anders perfect als je ziet hoeveel de positie van de gewone arbeider is verbeterd sinds het begin van de industrieele revolutie tot nu, en dat is echt niet omdat de directeuren uit de goed heid van hun hart aan hun arbeiders dachten, maar wel door massa stakingen e.d.
Ik vind ook dat de positie van de arbeider (zelfs nu nog) moet verbeteren, maar dat moet je niet doen door middel van de rijken nog meer te laten betalen totdat ze uiteindelijk ongeveer evenveel verdienen als de arbeider.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 29-10-2002 18:12 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 17:45 schreef Dargull het volgende:
Nederland heeft geen communistische partij-en zowel de CPN als NCPN betaan niet meer, dus is communisme geen stem optie in dit land.

En alles moet niet eerlijk verdeeld worden, maar wel eerlijker het is toch achterlijk dat er mensen zijn die 150 euro per weer verdien en mensen die 150 euro per half uurtje verdienen??? ik bedoel verschil moet er wezen maar momenteel is de kloof tussen arm en rijk heeel groot en hij wordt alleen maar groter.

En rechts zal dat alleen maar erger maken... partijen als de lpf geven geen flikker om het lands belang maar alleen om zakken vullen.


Laat ik jou er op wijzen dat groenlink bijvoorbeeld oud cp leden heeft en waarschijnlijk zitten er bij de sp ook wel een aantal. Ik zeg hier overigens niet mee dat het communisten zijn.
En de kloof tussen arm en rijk is zeker niet groot in nederland!


"This one is older than shit, heavier than time!"


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-10-2002 18:13 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 18:11 schreef Dargull het volgende:
ze mogen ook wel meer verdienen, maar niet ZOVEEL meer. dus laat ze maar wat extra belasting betalen, zodat dat geld gebruikt kan worden om die kloof minder groot te maken.
En wat nou als een rijke het niet eens meer nodig heeft om een bedrijf te hebben, maar er gewoon 1 opricht om andere mensen aan een baan te helpen? Dan wordt hij in Nederland gewoon kei hard genaaid door de overheid.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


antimetal
Flame your moderators!
Usericon van antimetal
Posted 29-10-2002 18:13 by antimetal Wijzig reactieProfiel van antimetalQuote dit berichthttp://www.anyplace.nl

quote:
Op 29 oktober 2002 18:07 schreef Misanthrope het volgende:
Mijn punt is alleen maar dat mensen met een leidinggevende functie wel meer geld moeten verdienen. Als ze niet meer geld zouden verdienen heeft het geen nut voor ze om een (dure) opleiding te volgen voor die functie. En als er geen opgeleiden mensen meer zijn zal er ook slechte leiding komen en dat is uiteindelijk ook weer ten nadele van de arbeiders.


aha, dus ze volgen die opleiding omdat ze meer geld willen verdienen?
Dus niet omdat ze graag dat werk doen wat ze doen?
en die opleiding zorgt daarvoor?
Dus als je die opleiding niet kan volgen heb je gewoon pech, ook al heb je wel het talent?
kom op zeg....

Er zijn zwervers met een enorm talent voor leiding geven hoor...


why would you listen to me?


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-10-2002 18:16 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 18:13 schreef antimetal het volgende:
aha, dus ze volgen die opleiding omdat ze meer geld willen verdienen?
Dus niet omdat ze graag dat werk doen wat ze doen?
en die opleiding zorgt daarvoor?
Dus als je die opleiding niet kan volgen heb je gewoon pech, ook al heb je wel het talent?
kom op zeg....

Er zijn zwervers met een enorm talent voor leiding geven hoor...

Iedereen volgt een opleiding om uiteindelijk geld te gaan verdienen met wat je tijdens die opleiding hebt geleerd. Maar als het geen nut heeft om nog eens 10 jaar van je leven op te offeren aan een hogere opleiding, waarom zou je het dan doen? Uiteindelijk zullen er dan nog maar weinig mensen zijn die echt leiding kunnen geven aan een bedrijf.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen