IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom IV Vorige pagina | Volgende pagina
Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-07-2008 13:52 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Jij weet wat dieren denken?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-07-2008 13:53 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ooit een konijn zien bidden dan?


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-07-2008 14:10 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Misschien bidt een konijn wel anders dan een mens.

*bidsprinkhaan*


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-07-2008 14:14 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ah .. nuts ..

De mens bakt dieren voor zijn genot, een dier niet ...


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-07-2008 14:15 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Een mens is een dier.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 18-07-2008 14:16 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com



http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 18-07-2008 14:18 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 18 juli 2008 14:15 schreef Misanthrope het volgende:
Een mens is een dier.

Dat gaat alleen op als je puur fysieke en biologische kwaliteiten vergelijkt. Het lastige van de kwestie is waarin je menselijkheid moet meten.



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-07-2008 14:20 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 18 juli 2008 14:18 schreef Audiophile het volgende:
Dat gaat alleen op als je puur fysieke en biologische kwaliteiten vergelijkt. Het lastige van de kwestie is waarin je menselijkheid moet meten.
Een mens is een dier. Een paard is een dier. Een mens is geen paard.

Wat is menselijkheid?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-07-2008 14:22 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

dieren bouwen geen bidplaatsen, dieren zijn alleen fundamentalistisch als het op voortplanting aankomt, dieren dragen geen kopdoeken en hebben geen martelaars, alleen marteraars.

Dieren denken niet aan leven na de dood , alleen reïnkanaries

Dieren zijn ouder dan de mens! zelfs in de bijbel.

Dieren hebben geen godcomplex, nog niet tegengekomen

ook niet van profetische beesten. Een kat die kwam verkondigen ... nooit van gehoord. Mossel Mohammed? Een Boeddhabeer in een Boeddhabar? Ok, Vishnu is behoorlijk dierlijk... alhoewel dat een labo-creatuur is volgens mij.


dieren zijn ook zondaars, want ze bidden niet voor het eten, geen enkel!!!! En het zijn allemaal sletten, promiscuë sletten.

Insecten misschien, de sprinkhanenplaag kwam uit de hemel...


of eencelligen, die kunnen zichzelf net als slakken voorplanten... net als Maria



signature


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 18-07-2008 14:25 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Het inzicht in liefde, verantwoordelijkheid en de mogelijkheid tot vrije wil, dat wat het evenbeeld is van God, zoals genoemd in Genesis.

Altruïsme is dieren vreemd, ze doen niet aan verantwoordelijkheid en lopen achter instincten aan. De enige reden waarom een dier je zou mogen is dat je ze eten en aandacht geeft of ze onderwerpt in een pikorde, niet omdat ze ervoor kiezen. Uiteraard is een slak een ander werkend dier dan een chimpansee, maar op abstract niveau houden ze zich aan deze vuistregels, voor zover ik het kan inzien.

In feite zijn de dieren puur rationele wezens en spannen mensen rationaliteit om hun irrationaliteit goed te praten. Dieren doen dingen omdat het nodig is, mensen doen dingen uit vrije wil.



Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 18-07-2008 14:27 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 18 juli 2008 14:22 schreef Hypnos het volgende:

of eencelligen, die kunnen zichzelf net als slakken voorplanten... net als Maria




Het is en blijft te merken dat je uit het katholieke België komt



Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 18-07-2008 14:38 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 18 juli 2008 14:25 schreef Audiophile het volgende:
Het inzicht in liefde, verantwoordelijkheid en de mogelijkheid tot vrije wil, dat wat het evenbeeld is van God, zoals genoemd in Genesis.

Apen zijn in staat tot iets als liefde. Een alfa-mannetje heeft verantwoordelijkheid over zijn groep.

quote:
Altruïsme is dieren vreemd, ze doen niet aan verantwoordelijkheid en lopen achter instincten aan.

Dit is gewoon niet waar. Dieren vertonen wel degelijk atruistisch gedrag.

quote:
De enige reden waarom een dier je zou mogen is dat je ze eten en aandacht geeft of ze onderwerpt in een pikorde, niet omdat ze ervoor kiezen. Uiteraard is een slak een ander werkend dier dan een chimpansee, maar op abstract niveau houden ze zich aan deze vuistregels, voor zover ik het kan inzien.

Dit werkt bij mensen echt niet anders hoor. Alle relaties hebben voordelen voor beide partijen.

quote:
In feite zijn de dieren puur rationele wezens en spannen mensen rationaliteit om hun irrationaliteit goed te praten. Dieren doen dingen omdat het nodig is, mensen doen dingen uit vrije wil.

De vrije wil is een illusie. Een mens volgt keihard en aantoonbaar zijn instincten. Al het menselijk gedrag kan vanuit de biologie verklaard en beschreven worden.


Dear dirty delightful old drunken old days


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 18-07-2008 14:46 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com





http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-07-2008 14:51 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 18 juli 2008 14:27 schreef Audiophile het volgende:
Het is en blijft te merken dat je uit het katholieke België komt



hier is het verschrikkelijk



de enige reden waarom mensen blijven "gelovig" zijn hier is omdat ze anders een 5tal feestdagen verliezen. F*/ckin werkmentalisten.


Verder is het idee van religie puur waardencommunisme. We schakelen het "es" uit, we duwen het "über-ich" erin
en alle "Ich"jes zijn gelijk... geen oorlog , geen niets. En de hiërarchie wijten we aan de mate van goddelijkheid. Goddelijkheid als opium voor het voetvolk, terwijl de gemachtigden waden in hun uitverkorenheid.

hoe het ontstaan is maakt niet meer uit, of het menselijk is of niet, dat ook niet... het is een utopie uit schrik voor ... whatever.


Nietschze liet ooit verstaan dat wijsheid de vrees is tot veralgemening. Die zin alleen is voor mij genoeg om alle dogmatische boeken, zoals de bijbel te verdoemen als waarheid. En interpreteren van iets wat als waarheid moet gezien worden, daar begin ik niet aan. En dan mag men nog zo hoog van de toren blazen dat dat allemaal zo niet bedoeld is en blabla, het is wat het is en wat ze er van hebben gemaakt. Assepoester is een mooi sprookje, maar als iedere stiefdochter glazen muiltjes moet krijgen als ze neukbaar wordt, dan ga ik daar niet mee akkoord. Ook als ze de glazen muiltjes zouden vervangen door lederen, omdat dat minder pijnlijk is bij de kusjesdans


signature


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 18-07-2008 15:00 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Ja maar gast, Nietszche knuffelde met paarden.



##**Boemba**##
Langdradig
Usericon van ##**Boemba**##
Posted 18-07-2008 15:00 by ##**Boemba**## Profiel van ##**Boemba**##

quote:
Op 18 juli 2008 14:22 schreef Hypnos het volgende:
dieren bouwen geen bidplaatsen, dieren zijn alleen fundamentalistisch als het op voortplanting aankomt, dieren dragen geen kopdoeken en hebben geen martelaars, alleen marteraars.

Dieren denken niet aan leven na de dood , alleen reïnkanaries

Dieren zijn ouder dan de mens! zelfs in de bijbel.

Dieren hebben geen godcomplex, nog niet tegengekomen

ook niet van profetische beesten. Een kat die kwam verkondigen ... nooit van gehoord. Mossel Mohammed? Een Boeddhabeer in een Boeddhabar? Ok, Vishnu is behoorlijk dierlijk... alhoewel dat een labo-creatuur is volgens mij.


dieren zijn ook zondaars, want ze bidden niet voor het eten, geen enkel!!!! En het zijn allemaal sletten, promiscuë sletten.

Insecten misschien, de sprinkhanenplaag kwam uit de hemel...


of eencelligen, die kunnen zichzelf net als slakken voorplanten... net als Maria




wat een generalisaties...

en velen ook nog fout ook

dieren bouwen wel dingen die wij bidplaatsen kunnen noemen en ze zijn dan ook erg fundamentalistisch over hun territorium. Dat gaat niet alleen om voortplanting, maar ook om voedselvoorraden, economie etc. Daar draait het bij religie eigenlijk ook om.

bepaalde dieren dragen in de paringsperiode wel externe kenmerken wat je bij mensen als hoofddoekje op zou kunnen vatten en hebben wel degelijk martelaren, zieke en oude dieren die achterblijven als afleidingsvoedsel voor de jagers.

dieren denken meer aan leven na de dood dan mensen, vandaar hun voortplantingsdrang en hun opoffering, ze kunnen pas rustig sterven als ze genoeg nazaten hebben.

ik weet niet of ze godscomplex hebben, maar ik kom aardig wat arrogante dieren tegen.

sommige dieren zijn ouder dan de mens, sommige jonger (wat zegt dat?)

er zijn profetische dieren. inktvissen kunnen bijvoorbeeld vulkaanuitbarstingen voorspellen

het zijn zeker geen sletten, er zijn dieren die heel erg trouw zijn. pinguins geloof ik



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-07-2008 15:02 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Een mens is een dier. Alle eigenschappen die aan de mens worden toegeschreven, kunnen ook aan het dierenrijk teogeschreven worden.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


##**Boemba**##
Langdradig
Usericon van ##**Boemba**##
Posted 18-07-2008 15:04 by ##**Boemba**## Profiel van ##**Boemba**##

quote:
Op 18 juli 2008 15:02 schreef Misanthrope het volgende:
Een mens is een dier. Alle eigenschappen die aan de mens worden toegeschreven, kunnen ook aan het dierenrijk teogeschreven worden.


dieren hebben geen humor



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-07-2008 15:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 18 juli 2008 15:00 schreef ##**Boemba**## het volgende:
wat een generalisaties...

en velen ook nog fout ook

dieren bouwen wel dingen die wij bidplaatsen kunnen noemen en ze zijn dan ook erg fundamentalistisch over hun territorium. Dat gaat niet alleen om voortplanting, maar ook om voedselvoorraden, economie etc. Daar draait het bij religie eigenlijk ook om.


Ik vind dat er toch een verschil is tussen je territorium verdedigen met pipi of jezelf opblazen op iemand anders zijn territorium omdat je niet tevreden bent over het feit dat ze komen kakken op jouw territorium...


quote:
bepaalde dieren dragen in de paringsperiode wel externe kenmerken wat je bij mensen als hoofddoekje op


als Moslima's hoofddoeken aanhebben omdat ze mogen paren... daar zou ik dus wel kunnen mee leven. Helaars is het net het tegenovergestelde...

quote:
zou kunnen vatten en hebben wel degelijk martelaren, zieke en oude dieren die achterblijven als afleidingsvoedsel voor de jagers.


wat een flauw excuus. Klinkt meer Klingon dan Mensish


quote:
dieren denken meer aan leven na de dood dan mensen, vandaar hun voortplantingsdrang en hun opoffering, ze kunnen pas rustig sterven als ze genoeg nazaten hebben.


het zijn gewoon dweilnatte geilaards die totaal niet als maagd willen sterven

quote:
ik weet niet of ze godscomplex hebben, maar ik kom aardig wat arrogante dieren tegen.



dat dan weer wel ja

quote:
sommige dieren zijn ouder dan de mens, sommige jonger (wat zegt dat?)


... volgens de bijbel zijn we allen dieren want we zijn allen geschapen !!!!!!!!!


quote:
er zijn profetische dieren. inktvissen kunnen bijvoorbeeld vulkaanuitbarstingen voorspellen


volgende week op National Geographic : OctOprah

quote:
het zijn zeker geen sletten, er zijn dieren die heel erg trouw zijn. pinguins geloof ik


die ieder jaar een andere partner hebben. Op het grote dansfeest ter ere van happy Feet



[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 18-07-2008 15:17]


signature


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 18-07-2008 15:12 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 18 juli 2008 14:38 schreef Schaffelaer het volgende:
Apen zijn in staat tot iets als liefde. Een alfa-mannetje heeft verantwoordelijkheid over zijn groep.


Vanuit instinct heeft het alfa mannetjes de verantwoordelijkheid, niet vanuit vrije wil.
quote:

Dit is gewoon niet waar. Dieren vertonen wel degelijk atruistisch gedrag.


*niet bijterig* welke dieren dan?

quote:

Dit werkt bij mensen echt niet anders hoor. Alle relaties hebben voordelen voor beide partijen.


De mogelijkheid dat mensen zo handelen sluit ik ook niet uit. Uiteraard heeft een relatie ook voordelen voor beide partijen. Maar het hoofdpunt is dat de relatie als het goed is wordt aangegaan vanuit vrije wil en liefde, niet omdat een relatie voordeel oplevert.
Mensen zijn tegenwoordig oppervlakkig en egocentrisch. Mensen hollen hun leven en relaties uit door aan simplisme vast te houden.

quote:


De vrije wil is een illusie. Een mens volgt keihard en aantoonbaar zijn instincten. Al het menselijk gedrag kan vanuit de biologie verklaard en beschreven worden.

Dit is een valse conclusie, dat mensen hun instinct keihard volgen sluit niet de mogelijkheid uit dat mensen daarvoor kiezen, zoals ik al eerder heb aangehaald heeft dit meer te maken met geestelijke afstomping dan dat het predestinatie is.



Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 18-07-2008 15:14 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 18 juli 2008 15:02 schreef Misanthrope het volgende:
Een mens is een dier. Alle eigenschappen die aan de mens worden toegeschreven, kunnen ook aan het dierenrijk teogeschreven worden.

Waarom hebben dieren dan geen cultuur op het gebied van esthetica, politiek, humanistiek(ok, animalistiek dan) en godsdienst?



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-07-2008 15:15 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 18 juli 2008 15:12 schreef Audiophile het volgende:
Vanuit instinct heeft het alfa mannetjes de verantwoordelijkheid, niet vanuit vrije wil.

In hoeverre heeft de mens 'vrije wil'?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-07-2008 15:17 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 18 juli 2008 15:14 schreef Audiophile het volgende:
Waarom hebben dieren dan geen cultuur op het gebied van esthetica, politiek, humanistiek(ok, animalistiek dan) en godsdienst?
Misschien hebben ze minder vrije tijd.

Wie zegt dat geen enkel diersoort dat heeft? Waar halen wij de kennis vandaan dat we weten wat dieren denken, hoe ze denken en waarom ze zo denken?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 18-07-2008 15:17 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 18 juli 2008 15:15 schreef Misanthrope het volgende:
In hoeverre heeft de mens 'vrije wil'?

Redelijk veel, ik weet niet precies wat de domeinen zijn van de vrije wil, dit verschilt ook per persoon. Zo kan een verlamde niet uit eigen wil uit zijn rolstoel opstaan...



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-07-2008 15:19 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 18 juli 2008 15:17 schreef Audiophile het volgende:
Redelijk veel, ik weet niet precies wat de domeinen zijn van de vrije wil, dit verschilt ook per persoon. Zo kan een verlamde niet uit eigen wil uit zijn rolstoel opstaan...
Als ik besluit dat ik vanavond ga stappen, is dat dan vrije wil, of komt dat besluit voort uit mijn instinctieve wil tot contact met andere mensen?

Hoe vrij zijn de keuzes die wij maken?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen