IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom IV Vorige pagina | Volgende pagina
Schaep
Usericon van Schaep
Posted 11-06-2008 10:40 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 10 juni 2008 17:40 schreef Ralph Plug het volgende:
Schaep is gewoon zijn cadeautjes kwijt, daar komt het op neer.


Nee, ik heb gewoon een hekel aan die schijnheilige christenen die aan je deur komen om je te feliciteren, maar eigenlijk gewoon je geld willen hebben. Later komen ze dan weer aan de deur om je geld op te halen, "want anders betalen mensen soms niet". Ga in de tijd dat je met dat fonds bezig bent gewoon werken, dan krijg je ook geld en heb ik niet van die idioten aan de deur. En dan geeft de gemeente aan de kerk door waar je woont, zodat je alleen maar uit die gemeenschap kan komen als je het ingewikkelde proces doorstaat dat de kerk bedacht heeft om afvalligen te straffen. Voor katholieken heb ik nog wel respect, maar niet voor die protestantse kakkerlakken die een schrikbewind nodig hebben om zieltjes te kunnen winnen. Oprotten.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-06-2008 10:48 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 11 juni 2008 10:40 schreef Schaep het volgende:
Nee, ik heb gewoon een hekel aan die schijnheilige christenen die aan je deur komen om je te feliciteren, maar eigenlijk gewoon je geld willen hebben. Later komen ze dan weer aan de deur om je geld op te halen, "want anders betalen mensen soms niet". Ga in de tijd dat je met dat fonds bezig bent gewoon werken, dan krijg je ook geld en heb ik niet van die idioten aan de deur. En dan geeft de gemeente aan de kerk door waar je woont, zodat je alleen maar uit die gemeenschap kan komen als je het ingewikkelde proces doorstaat dat de kerk bedacht heeft om afvalligen te straffen. Voor katholieken heb ik nog wel respect, maar niet voor die protestantse kakkerlakken die een schrikbewind nodig hebben om zieltjes te kunnen winnen. Oprotten.



gelovigen leven langer, net omdat ze als parasieten de levenskracht van zogenaamde ongelovigen uitzuigen. Leeches zijn het die de angst en stress bij zinzoekende avonturiers vernietigen als een beest die hun geloof bedreigt door zijn vrijzinnig karakter. Bijstaanders voelen zich uitgesloten en nemen de gamekklijke stap om toe te geven aan de periodieke aderlatingen. Inderdaad, angstinjecties om zichzelf sterker te maken, geestelijk terreur, subliminale succubussen, masquerades van misleiding


AAAAARGH


signature


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 11-06-2008 10:48 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com



http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Nix
Usericon van Nix
Posted 11-06-2008 11:03 by Nix Profiel van Nix

quote:
Op 11 juni 2008 10:40 schreef Schaep het volgende:
Nee, ik heb gewoon een hekel aan die schijnheilige christenen die aan je deur komen om je te feliciteren, maar eigenlijk gewoon je geld willen hebben. Later komen ze dan weer aan de deur om je geld op te halen, "want anders betalen mensen soms niet". Ga in de tijd dat je met dat fonds bezig bent gewoon werken, dan krijg je ook geld en heb ik niet van die idioten aan de deur. En dan geeft de gemeente aan de kerk door waar je woont, zodat je alleen maar uit die gemeenschap kan komen als je het ingewikkelde proces doorstaat dat de kerk bedacht heeft om afvalligen te straffen. Voor katholieken heb ik nog wel respect, maar niet voor die protestantse kakkerlakken die een schrikbewind nodig hebben om zieltjes te kunnen winnen. Oprotten.




Haha, ja zo dachten mijn ouders het bedrag X 'vrijwillig' te geven. (Mijn ouders staan nog ingeschreven). Krijgen ze drie weken later een brief terug dat het vrijwillige bijdrage niet genoeg is en op z'n minst verhoogd moet worden met bedrag X.


Vrijwillig! Yay!


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-06-2008 11:07 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

It's all about the benjamins in den hoge ...






Aflaat kopen iemand?


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 11-06-2008 11:08 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 11 juni 2008 11:03 schreef Nix het volgende:
Haha, ja zo dachten mijn ouders het bedrag X 'vrijwillig' te geven. (Mijn ouders staan nog ingeschreven). Krijgen ze drie weken later een brief terug dat het vrijwillige bijdrage niet genoeg is en op z'n minst verhoogd moet worden met bedrag X.


Vrijwillig! Yay!


Hahaha, wat ernstig, dat wist ik niet eens!

Het past ook wel bij de buurt om niet gewoon te zeggen waar het op staat.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 11-06-2008 11:12 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 11 juni 2008 11:03 schreef Nix het volgende:
Haha, ja zo dachten mijn ouders het bedrag X 'vrijwillig' te geven. (Mijn ouders staan nog ingeschreven). Krijgen ze drie weken later een brief terug dat het vrijwillige bijdrage niet genoeg is en op z'n minst verhoogd moet worden met bedrag X.





Owned. Dat moeten wel protestanten zijn .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 11-06-2008 12:28 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Mmmm ik hoor hier zoveel kritiek op de Kerk. Ik ben eigenlijk tot de afgelopen 2 jaar nooit met een kerk in aanraking gekomen. Ik kan dus slechts over mijn zeer recente ervaring in één kerk spreken. Daar wordt een collecte tijdens de dienst gehouden, maar wordt altijd begezegd dat je niet verplicht bent maar dat t wel wordt gewaardeerd als je geeft. Er wordt dan ook ontzettend veel gedaan van dat geld en ze zijn met iedere stuiver blij. Voor de rest nooit mensen aan je de deur of brieven thuis of whatever. Hooguit eens per jaar in december een email als er een tekort is en of je evt een bijdrage wilt storten. Verder zijn er veel cursussen en events, welke of gratis of tegen extreem lage prijzen (en die ws. alleen maar de kosten dekken) worden aangeboden.


When your people matter, menstrual health matters


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 11-06-2008 12:43 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
dank u voor deze nieuwe morgen
dank u voor deze nieuwe dag
dank u dat ik met al mijn zorgen
bij u komen mag.

andere versjes:
dank u voor deze nieuwe morgen
dank u voor deze nieuwe dag
dank u dat ik met al mijn vriendjes
weer fijn spelen mag

Dank U voor alle bloemengeuren,
dank U voor ieder klein geluk,
dank U voor alle held're kleuren,
dank U voor muziek.


Dank U dat Gij hebt willen spreken,
dank U Gij kent eenieders taal,
dank U dat Gij het brood wilt breken
met ons allemaal.


Dank U voor alle goede vrienden,
dank U, o God voor al wat leeft.
dank U voor wat ik niet verdiende:
dat Gij mij vergeeft.


Dank U uw liefde kent geen grenzen,
dank U, dat ik nu weet daarvan.
Dank U, o God ik wil U danken
dat ik danken kan.

Even wat jeugdsentiment van mijn kant, zo'n heerlijk protestants liedje dat geloof bijna op azteeks niveau beleidt: iedere dag god danken dat er een nieuwe dag is (dat hij NIET het einde der tijden inluidt???)

Muzikaal gezien is de prot. kerk trouwens van een afgrijselijke armoede: non-harmonisch, non-ritmisch wordt de boodschap er machinaal ingehamerd. Honderden jaren polyfone ontwikkelingen in de kerkmuziek even om zeep geholpen: Dank U!


Dear dirty delightful old drunken old days


Olórin
Usericon van Olórin
Posted 11-06-2008 12:45 by Olórin Profiel van Olórin

quote:
Op 11 juni 2008 12:28 schreef Fusion het volgende:
Mmmm ik hoor hier zoveel kritiek op de Kerk. Ik ben eigenlijk tot de afgelopen 2 jaar nooit met een kerk in aanraking gekomen. Ik kan dus slechts over mijn zeer recente ervaring in één kerk spreken. Daar wordt een collecte tijdens de dienst gehouden, maar wordt altijd begezegd dat je niet verplicht bent maar dat t wel wordt gewaardeerd als je geeft. Er wordt dan ook ontzettend veel gedaan van dat geld en ze zijn met iedere stuiver blij.

Vaak is het wel een 'verplichte vrijwillige bijdrage' om je tiende te geven (meestal is dat dan via overschrijving van leden, niet dat je een kapitaal in de collecte zak gooit).
Eerlijk gezegd zie ik het probleem er niet van in, aangezien als je een boek waarde toekent dat er bij in zit. Daarbij zijn kerkgebouwen niet gratis, moet je spullen onderhouden en vernieuwen, producten waar kerkgangers gebruik van maken. Verder zijn er zat kerken die goede doelen, zending, etc. ondersteunen. Ik kan niet voor iedereen spreken, maar mijn observaties van dominee's enzo is dat ze echt niet bovenmodaal leven.
Uiteraard komen er wel bepaalde toestanden voor, zo is er een gast in de VS (Hinn) die ik meen een eigen privé vliegtuig heeft.


Olórin
Usericon van Olórin
Posted 11-06-2008 12:47 by Olórin Profiel van Olórin

quote:
Op 11 juni 2008 12:43 schreef Schaffelaer het volgende:
Muzikaal gezien is de prot. kerk trouwens van een afgrijselijke armoede: non-harmonisch, non-ritmisch wordt de boodschap er machinaal ingehamerd.

J.S. Bach was ook protestant (Luthers) en maakte toch briljante kerkmuziek!


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 11-06-2008 12:48 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
"When it comes to BullShit, truly major league BullShit, you have to stand back in awe of the truly heavyweight champion of false promises and exaggerated claims:

Religion. Organized religion.

It is no contest.

Religion easily has the best BullShit story of all time.

Religion has convinced people that there is an invisible man living in the sky, who watches everything you do for every minute of every day.

And the invisible man has a list of ten specific things that he doesn't want you to do.

If you do any of these things, he will send you to a special place of burning and fire and smoke and anguish for you to live forever and suffer and burn and scream until the end of time.

But he loves you.

He loves you and he needs money.

He always needs money.
He is all-powerful, all wise, all present, all knowing.

He just can't handle money.

Religion takes in billions and billions of dollars.
They pay no taxes.
But somehow they always need money.

You talk about a good BullShit story...

If I may be permitted a small pun: Holy Shit!"

http://www.youtube.com/watch?v=MeSSwKffj9o

[Dit bericht is gewijzigd door Schaffelaer op 11-06-2008 12:52]


Dear dirty delightful old drunken old days


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 11-06-2008 12:48 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 11 juni 2008 12:43 schreef Schaffelaer het volgende:Muzikaal gezien is de prot. kerk trouwens van een afgrijselijke armoede: non-harmonisch, non-ritmisch wordt de boodschap er machinaal ingehamerd. Honderden jaren polyfone ontwikkelingen in de kerkmuziek even om zeep geholpen: Dank U!
Dan nodig ik je een keer uit om bij mij in de kerk langs te komen, daar wordt op hoog niveau gemusiceerd (ook al draait t voor ons meer om het spirituele karakter).


When your people matter, menstrual health matters


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 11-06-2008 12:50 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 11 juni 2008 12:47 schreef Olórin het volgende:
J.S. Bach was ook protestant (Luthers) en maakte toch briljante kerkmuziek!

Haha, stimmt! Nou ben ik zelf absoluut geen Bach-liefhebber, maar ik merk weinig van zijn invloed als ik denk aan de diensten die ik heb meegemaakt of als ik een EO-kerkdienst opzet op de tv.


Dear dirty delightful old drunken old days


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 11-06-2008 12:55 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Bij ons hebben we 5 verschillende bands die rouleren. Ze bestaan allemaal uit goede tot zeer goede pop-, rock- en jazz-muzikanten. En btw. bij ons kunnen nummers soms zeer stevig gespeeld worden. Soms wordt een nummer met een latin feel gespeeld, soms met een heavy rock feel (gitaarsolo's en metal distortion!), soms gospel, soms jazzy etc.


When your people matter, menstrual health matters


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 11-06-2008 14:37 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 11 juni 2008 12:28 schreef Fusion het volgende:
Ik ben eigenlijk tot de afgelopen 2 jaar nooit met een kerk in aanraking gekomen. Ik kan dus slechts over mijn zeer recente ervaring in één kerk spreken.


quote:
Op 11 juni 2008 12:48 schreef Fusion het volgende:
Dan nodig ik je een keer uit om bij mij in de kerk langs te komen, daar wordt op hoog niveau gemusiceerd (ook al draait t voor ons meer om het spirituele karakter).



Dear dirty delightful old drunken old days


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-06-2008 14:42 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 11 juni 2008 12:55 schreef Fusion het volgende:
(gitaarsolo's en metal distortion!)

Geweldig!

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 11-06-2008 14:42]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-06-2008 14:43 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 11 juni 2008 12:55 schreef Fusion het volgende:
Bij ons hebben we 5 verschillende bands die rouleren. Ze bestaan allemaal uit goede tot zeer goede pop-, rock- en jazz-muzikanten. En btw. bij ons kunnen nummers soms zeer stevig gespeeld worden. Soms wordt een nummer met een latin feel gespeeld, soms met een heavy rock feel (gitaarsolo's en metal distortion!), soms gospel, soms jazzy etc.

JA nou en?

Relirock (als ook satanische muziek) is kinderlijk vervelend


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 11-06-2008 15:40 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 11 juni 2008 12:48 schreef Fusion het volgende:
Dan nodig ik je een keer uit om bij mij in de kerk langs te komen, daar wordt op hoog niveau gemusiceerd (ook al draait t voor ons meer om het spirituele karakter).


"When I dance I really have to make sure that that's God, because people will notice when I'm just dancing for the flesh and I do that sometimes and I must admit I really need to get over that."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-06-2008 17:20 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 11 juni 2008 12:43 schreef Schaffelaer het volgende:
Even wat jeugdsentiment van mijn kant, zo'n heerlijk protestants liedje dat geloof bijna op azteeks niveau beleidt: iedere dag god danken dat er een nieuwe dag is (dat hij NIET het einde der tijden inluidt???)

Muzikaal gezien is de prot. kerk trouwens van een afgrijselijke armoede: non-harmonisch, non-ritmisch wordt de boodschap er machinaal ingehamerd. Honderden jaren polyfone ontwikkelingen in de kerkmuziek even om zeep geholpen: Dank U!



ben daar ook zo crazy van

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 11-06-2008 17:24]


signature


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 11-06-2008 17:23 by Schaep Profiel van Schaep



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 11-06-2008 18:09 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 11 juni 2008 14:37 schreef Schaffelaer het volgende:


wat snap je niet?


When your people matter, menstrual health matters


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 12-06-2008 10:38 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

Zo moeilijk is de discrepantie in je posts toch niet te zien?

@schaep: heerschende docu, dat jesus camp. Mocht je hem nog niet kennen, probeer dan ook 'Deliver us from hell', over kindermisbruik binnen de amerikaanse katho-kerk.


Dear dirty delightful old drunken old days


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-06-2008 14:28 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 juni 2008 12:43 schreef Schaffelaer het volgende:
Even wat jeugdsentiment van mijn kant, zo'n heerlijk protestants liedje dat geloof bijna op azteeks niveau beleidt: iedere dag god danken dat er een nieuwe dag is (dat hij NIET het einde der tijden inluidt???)

Muzikaal gezien is de prot. kerk trouwens van een afgrijselijke armoede: non-harmonisch, non-ritmisch wordt de boodschap er machinaal ingehamerd. Honderden jaren polyfone ontwikkelingen in de kerkmuziek even om zeep geholpen: Dank U!


dit is dan ook een mantra, elke dag herhalen, het gaat niet om de muzikale beleving maar de trance achtige staat waarin je dreigt te vallen!@#$


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Olórin
Usericon van Olórin
Posted 12-06-2008 16:18 by Olórin Profiel van Olórin

Kerkmuziek draait primair ook om wat anders dan een concert. Kerkmuziek moet zingbaar zijn in grote groepen, ook met mensen die totaal niet kunnen zingen, het moet passend zijn bij de tekst (oké dat vind ik voor alle muziek gelden), maar bovenal is het muziek waar het tekstuele het belangrijkst is, waar de muziek aanbidding is, belijdenis, prijzen, gebed, etc. Een kerkdienst is geen concert.
Maar tekstueel laat bepaalde van die muziek ook te wensen over, daarbij als dat goed zit zou er best wel wat aan kwaliteit gewerkt kunnen worden.
Maar over het algemeen vind ik (vanuit dat doel gezien!) er best wel een hoop van die muziek oké, zowel oude als nieuwe liederen. Al bestaat er ook rotzooi uiteraard.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen