IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Illuminati, depopulatie, geloof en overige onderwerpen [Complottheorieën-topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-11-2017 12:52 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 15 november 2017 12:27 schreef ElitE het volgende:
Klopt, maar dat menselijke perspectief wordt tegenwoordig in praktijk steeds minder waarde gegeven als er niet daarnaast wetenschappelijk of logisch iets te rijmen valt. Anders heeft het niet meer waarde dan de mening van een chimpansee.
De wetenschap zegt iedere dag 40 versdhillende, tegenstijdige dingen over voedsel. Heeft inmiddels niet zo veel waarde meer dan de mening van een chimp. Daarentegen zegt de wetenschap niets over de experientie. Ze kan urenlang lullen over evolutionaire voordelen van liefde, over welke delen van de hersenen oplichten in scans en welke chemicalien erbij betrokken zijn, maar het is uiteindelijk alleen maar opeervlakkige beschrijving van fysische processen. De mens leeft niet in fysische processen. De mens IS fysische processen, maar LEEFT in experientie. Ik denk dat je wetenschappelijke onderbouwing overschat. Ze heeft ons heel ver gebracht, maar het is experientie, moraal, emotie etc die bepalen wat wij doen met onze wetnenschappelijke inzicht.


quote:
Op 15 november 2017 12:27 schreef ElitE het volgende:
klopt. Daarnaast krijg je standaard voor elke religie een pakket erbij wat vol falsifieerbare zooi staat.
Snappumnie.


quote:
Op 15 november 2017 12:27 schreef ElitE het volgende:
ieder mag zelf kiezen wat onder kut valt en wat onder peren Nee ik heb geen fundamentele jeuk van religie, maar in praktijk wel vaak
Duidelijk dank.

quote:
Op 15 november 2017 12:27 schreef ElitE het volgende:
Wetenschap is niet etisch of onethisch, dat is voorbehouden aan wetenschappers. MEt elk krachtig technologisch middel kun je goede en foute dingen doen. Maar we hebben vooralsnog de grootste moeite met wat goed en fout is
Oneens. De wetenschap is meer dan alleen maar de empirische bevinding. Ze is het gehele body aan kennis, methoden, formules, wetenschappers etc. En daar horen diermodellen intrinsiek bij. Ik denk dat de meeste mensen een groot aantal van de proeven als ze die zouden bijwonen zeer onethisch zouden vinden. Natuurlijk kun je in postmoderne fashion aangeven dat 'ethisch en onetisch' relatief zijn, maar als een dier krijst van de pijn dan neem ik de vrijheid om te zeggen 'dat is niet oke'. De wetenschap doet geen uitspraken over 'dit is goed' 'dat is fout', maar doet wel een aantal zaken zelf fout. Dat is in simpeke bewoording wat ik bedoel.


quote:
Op 15 november 2017 12:27 schreef ElitE het volgende:
Ik moet die Sam Harris docu nog zien maar ik verwacht dat het gaat om een neurobiologische basis te vinden voor ethiek. En dus zoekende naar een methode die ethische houdingen weet te quantificeren. Nu is dit naar mijn idee misschien wel een stap voorwaards. Maar het doet niets af aan mijn eerdere punt: je hebt mensen nodig als input voor die waardes. wetenschap geeft alleen een quantificeerbare methode. vooralsnog het ultime utilistische middel, en er zijn genoeg ethische stellingen tegen deze methode.

Eens.


When your people matter, menstrual health matters


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 15-11-2017 14:16 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ik dacht dat dit een complottheorien topic was ipv een religie topic?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-11-2017 14:16 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 15 november 2017 14:16 schreef Mark het volgende:
Ik dacht dat dit een complottheorien topic was ipv een religie topic?


Dat is wat ze je willen laten geloven.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 15-11-2017 14:17 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487






"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-11-2017 14:20 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2017 14:16 schreef Mark het volgende:
Ik dacht dat dit een complottheorien topic was ipv een religie topic?


vrijwel hetzelfde, dan nog zegt de titel: "Illuminati, depopulatie, geloof en overige onderwerpen" en daarna tussen haakjes "Complottheorieën-topic"

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 15-11-2017 14:20]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-11-2017 14:27 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 15 november 2017 14:16 schreef Mark het volgende:
Ik dacht dat dit een complottheorien topic was ipv een religie topic?
Ieder topic is een religietopic.


When your people matter, menstrual health matters


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 15-11-2017 14:44 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Blijkbaar.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 15-11-2017 15:03 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

blijknaar




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-11-2017 15:06 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 15 november 2017 14:44 schreef Mark het volgende:
Blijkbaar.
Sponsored by Von.Esch.


When your people matter, menstrual health matters


WMP
Usericon van WMP
Posted 15-11-2017 16:24 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2017 14:27 schreef Fusion het volgende:
Ieder topic is een religietopic.


Ieder topic waarin jij post wordt op den duur een religietopic.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 15-11-2017 16:26 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2017 15:06 schreef Fusion het volgende:
Sponsored by Von.Esch.


Geef toe, met de tekst die je gepost had kon je zelf ook wel voorspellen dat er iemand met een reply van die strekking zou komen.

Niet zo raar ook, want voor een buitenstaander zijn er best veel parallellen tussen een complottheorie en een religie, met niet in de laatste plaats de vruchteloosheid van een discussie met een aanhanger er van.



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 15-11-2017 16:31 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2017 15:06 schreef Fusion het volgende:
Sponsored by Von.Esch.


Hee, jij zegt het, niet ik.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-11-2017 16:36 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik probeerde het nog wel, nog geen antwoord op gekregen

quote:
Op 12 november 2017 10:26 schreef Fusion het volgende:
Dat soort geloof is echt niet op een lijn te stellen met aluhoedjes. Die wel menen wetenschappelijk bewijs te hebben, en aliens te lezen in alle oude geschriften, en zekerheid van al hun beweringen te hebben.


quote:
Op 13 november 2017 10:18 schreef spectre het volgende:
Als je de vertalingen van de Veda's al eens hebt gelezen dan kun je hier best bezoekers in lezen. Veel beschrijvingen over kosmische oorlogen tussen goden en de vele verschillende vliegende schepen waarmee ze neerdaalden. Veelal erg letterlijk opgeschreven.

Als je kijkt naar de voorwaarden voor leven in dit universum, dan wijst alles erop dat er heel erg veel intelligent leven zou moeten zijn, dus dat er contact is geweest is helemaal niet zo gek.



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-11-2017 16:36 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 15 november 2017 16:24 schreef WMP het volgende:
Ieder topic waarin jij post wordt op den duur een religietopic.
Kliopt. Courtesy of een vast kliekje. Vind t ook nogal jammerlijk ja.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-11-2017 16:38 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 15 november 2017 16:26 schreef Negatieveling het volgende:
Geef toe, met de tekst die je gepost had kon je zelf ook wel voorspellen dat er iemand met een reply van die strekking zou komen.
En ligt dat aan de tekst, de poster of de voorspelbaarheid van een aantal hier die bij alles mijn 'religie' erbij moeten halen? Take your pick.


When your people matter, menstrual health matters


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 15-11-2017 16:45 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2017 16:38 schreef Fusion het volgende:
En ligt dat aan de tekst, de poster of de voorspelbaarheid van een aantal hier die bij alles mijn 'religie' erbij moeten halen? Take your pick.


Daar was het tweede gedeelte van mijn post dan ook voor bedoeld.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-11-2017 16:58 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Snap ik.


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-11-2017 17:16 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Waar dat intelligent leven zich dan ook bevonden mag hebben, het was vast niet op dit forum..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-11-2017 13:29 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ik snap het gezeur niet, volgens mij was het een redelijk beschaafde discussie


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-11-2017 13:38 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2017 16:38 schreef Fusion het volgende:
En ligt dat aan de tekst, de poster of de voorspelbaarheid van een aantal hier die bij alles mijn 'religie' erbij moeten halen? Take your pick.


Voor zover ik het kan zien middels teruglezen geeft Vonn.Esch je een spitsvondige reply op je kleine 'auluhoedjes' rant. Jij schrijft daarna een heel groot stuk waar ik en anderen nogal wat op aan te merken heb of vragen heb, wat volgens mij een vrij normale gang van zaken is op een forum.

Als ik geen reactie wil van een ander forumlid op een post van mij, dan post ik niks.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


WMP
Usericon van WMP
Posted 16-11-2017 13:49 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Jij leest niet goed, Spectre, en je hebt, zoals duidelijk te zien is, totaal geen verstand van de materie.

Zo Fusion, ik heb alvast je antwoord geschreven. Graag gedaan.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 16-11-2017 13:55 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 15 november 2017 17:16 schreef bastianus het volgende:
Waar dat intelligent leven zich dan ook bevonden mag hebben, het was vast niet op dit forum..
Neeh


When your people matter, menstrual health matters


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 11-12-2018 22:23 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487





Ik maar vogels voeren...




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 12-12-2018 9:40 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Duivenkak maakt mensen dociel. En die beesten stelen broodkruimels van de echt hongerige mensen.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-12-2018 10:00 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 12 december 2018 9:40 schreef PandroidJack het volgende:
Duivenkak maakt mensen dociel. En die beesten stelen broodkruimels van de echt hongerige mensen.
Word!


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen