IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Computer gepijpzeik deel IV Vorige pagina | Volgende pagina
renYek
Usericon van renYek
Posted 16-03-2009 8:08 by renYek Profiel van renYek

Pas nieuwe hardware geinstalleerd? Booten naar "last known good configuration" reeds geprobeerd?


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-03-2009 19:38 by Schaep Profiel van Schaep

Mijn computer valt uit bij intensieve processen, zoals het importeren en converteren van videobeelden.
Nieuwe voeding kopen?

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 21-03-2009 21:04]


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 15-04-2009 15:48 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Geen gepijpzeik maar wel een vraag om gepijpzeik te voorkomen; hoe kan ik m'n shizzle het beste back-uppen?

Ik had eerst online back-up van Norton, wat wel goed werkt, maar beperkte ruimte kent. Nu heb ik geen zin om constant voor veel geld ruimte bij te kopen, dus wil ik een externe harde schijf kaupen. Ik heb niet meer dan 100GB nodig, maar ik weet niet echt waaraan zo'n 'back-upschijf' zou moeten voldoen. Iemand tips?

Daarnaast ben ik nog op zoek naar back-upsoftware. Hoeft niet gratis te zijn, als het maar goed werkt. Het liefst heb ik dat ik mappen (en eventueel losse bestanden) kan selecteren die hij back-upt als m'n computer inactief is (zoals Norton) of het gewoon doet op gezette tijden.

Tipszszssz?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 15-04-2009 15:58 by Argus Profiel van Argus

@Schaep: Kan van alles zijn. Te weinig koeling, rotte HDD, etc.

@Witriddert: Wat voor eisen stel je er aan? Ben je wettelijk aansprakelijk als je het kwijt raakt?
Een el cheapo externe schijf heeft meestal al een incremental backup utility erbij staan. Een batch bestandje kloppen en dat in de scheduled tasks hangen is natuurlijk ook altijd een optie.
Kortom, je kan het zo slordig en net doen als je zelf wilt. Als een bedrijf je kan aanklagen als jij je software kwijt bent raad ik je wel aan een goede oplossing (incl. brandkluis) aan te schaffen.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 15-04-2009 16:01 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Nee, ik ben nooit verantwoordelijk voor verlies van data. Het gaat mij erom dat ik al m'n eigen bestanden gewoon eenvoudig kan back-uppen. Foto's, Office-bestanden, enkele privéprojecten, etc. Gewoon eens per dag op een externe hd knallen met 2009_04_15_16_00 als mapnaam ofzo vind ik al dikke prima. Maar ik wil die mappen wel via een back-upprogrammaatje kunnen aanvinken.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 15-04-2009 16:01]


R.
Usericon van R.
Posted 15-04-2009 16:01 by R. Profiel van R.

quote:
Op 15 april 2009 15:48 schreef WhiteRider het volgende:
Geen gepijpzeik maar wel een vraag om gepijpzeik te voorkomen; hoe kan ik m'n shizzle het beste back-uppen?

Ik had eerst online back-up van Norton, wat wel goed werkt, maar beperkte ruimte kent. Nu heb ik geen zin om constant voor veel geld ruimte bij te kopen, dus wil ik een externe harde schijf kaupen. Ik heb niet meer dan 100GB nodig, maar ik weet niet echt waaraan zo'n 'back-upschijf' zou moeten voldoen. Iemand tips?

Daarnaast ben ik nog op zoek naar back-upsoftware. Hoeft niet gratis te zijn, als het maar goed werkt. Het liefst heb ik dat ik mappen (en eventueel losse bestanden) kan selecteren die hij back-upt als m'n computer inactief is (zoals Norton) of het gewoon doet op gezette tijden.

Tipszszssz?


externe hdd, cobain backup en je zit gebakken


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 15-04-2009 16:03 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 15 april 2009 16:01 schreef R. het volgende:
externe hdd, cobain backup en je zit gebakken


Ziet er niet slecht uit nee, thanks.


renYek
Usericon van renYek
Posted 15-04-2009 16:14 by renYek Profiel van renYek

quote:
Op 15 april 2009 16:01 schreef WhiteRider het volgende:
Nee, ik ben nooit verantwoordelijk voor verlies van data. Het gaat mij erom dat ik al m'n eigen bestanden gewoon eenvoudig kan back-uppen. Foto's, Office-bestanden, enkele privéprojecten, etc. Gewoon eens per dag op een externe hd knallen met 2009_04_15_16_00 als mapnaam ofzo vind ik al dikke prima. Maar ik wil die mappen wel via een back-upprogrammaatje kunnen aanvinken.


Wat voor OS draai je?
Onder Vista kun je wellicht de ingbakken backuptool gebruiken (%systemroot%\system32\sdclt.exe) en onder XP gewoon ntbackup.

Simpele tools die wel aardig werken voor eenvoudige backup en restore behoeften


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 15-04-2009 16:16 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Heb Vista ja. Zal eens kijken naar die tools, thanks.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 14-05-2009 18:20 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

vraagje. Is het mogelijk om een programma vanaf de externe harddisk te draaien zoals Itunes? Zo ja, hoe?


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 14-05-2009 18:34 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Via de USB toch; externe HD of interne HD maakt volgens mij niets uit alleen is USB langzamer..


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 14-05-2009 20:20 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

yeps via de USB. maar hoe zet ik dat programma daarop. Ik dacht gister zo slim te zijn om het opnieuw te installeren, maar dat doet ie automatisch op mijn c:.
Maar ik wil het helemaal van C: afhebben en via de externe harddisk draaien. Maar hoe doe ik dat en hoe krijg ik alle muziek mee. Stap voor stap uitleg graag hehehe. mijn computer kennis ligt op niveau -5


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Nix
Usericon van Nix
Posted 19-05-2009 14:40 by Nix Profiel van Nix

Kan iemand een .wps bestand omzetten naar een words documentje?


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


spectre
Usericon van spectre
Posted 19-05-2009 14:53 by spectre Profiel van spectre



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Nix
Usericon van Nix
Posted 19-05-2009 14:59 by Nix Profiel van Nix

Als dat werkelijk zo makkelijk is, ben je voor vandaag mijn held


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Nix
Usericon van Nix
Posted 19-05-2009 15:05 by Nix Profiel van Nix



I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-05-2009 15:21 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 14 mei 2009 20:20 schreef Cadaveria het volgende:
yeps via de USB. maar hoe zet ik dat programma daarop. Ik dacht gister zo slim te zijn om het opnieuw te installeren, maar dat doet ie automatisch op mijn c:.
Maar ik wil het helemaal van C: afhebben en via de externe harddisk draaien. Maar hoe doe ik dat en hoe krijg ik alle muziek mee. Stap voor stap uitleg graag hehehe. mijn computer kennis ligt op niveau -5


Wil je het op meerdere computers gebruiken? Ik vermoed dat iTunes dat niet toe gaat staan.

En als je het vanaf 1 computer wil draaien raad ik je sowieso af dat via USB te doen.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-06-2009 23:53 by Mark Profiel van Mark

Hier, mensen, laat uw lumineuze licht eens schijnen over het volgende:


ForzaNEC weer een weekje trager dan normaal
Door: ForzaNEC.nl | Gepubliceerd: Vandaag 08:48 | Laatst bewerkt: Vandaag 08:48 | 1 reactie

De laatste maanden komt het steeds vaker voor dat ForzaNEC trager is dan normaal. Dit doet zich iedere maand voor en duurt altijd een korte week. Helaas zal dit de komende dagen weer het geval zijn. We proberen deze capaciteitsproblemen opgelost te krijgen, echter is het euvel nog steeds niet verholpen.

Mocht u ervaring hebben met asp-websites en ons van dienst willen zijn, dan aanvaarden wij graag uw hulp. Neem dan contact met ons op via info@forzanec.nl.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-06-2009 10:01 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Periodiek serveronderhoud? Waarom dat dat een week moet duren is zeer de vraag.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 09-06-2009 10:02 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Laat ze eens contact opnemen met de lui van derat.nl. Die site draait ook ASP en heeft volgens mij zelden tot nooit kuren...

[Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 15-06-2009 13:07]



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 15-06-2009 12:23 by Mark Profiel van Mark

Ik zal het doorgeven! Dank voor de tip


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 15-06-2009 12:43 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 8 juni 2009 23:53 schreef Mark het volgende:
Hier, mensen, laat uw lumineuze licht eens schijnen over het volgende:


ForzaNEC weer een weekje trager dan normaal
Door: ForzaNEC.nl | Gepubliceerd: Vandaag 08:48 | Laatst bewerkt: Vandaag 08:48 | 1 reactie

De laatste maanden komt het steeds vaker voor dat ForzaNEC trager is dan normaal. Dit doet zich iedere maand voor en duurt altijd een korte week. Helaas zal dit de komende dagen weer het geval zijn. We proberen deze capaciteitsproblemen opgelost te krijgen, echter is het euvel nog steeds niet verholpen.

Mocht u ervaring hebben met asp-websites en ons van dienst willen zijn, dan aanvaarden wij graag uw hulp. Neem dan contact met ons op via info@forzanec.nl.


Virusscannertje dat de hele database probeert te checken oid? Tenzij ze ook daadwerkelijk meer bezoekers hebben die periode van de maand zal het zoiets wel zijn.



Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 15-06-2009 22:08 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Ik gooide net een spel van mijn computer af, waarna alle lettertypes zijn veranderd. Dit ZM bijv. lees ik volledig in dik gedrukt. Ook in Windows zelf klopt niet alles.

Iemand enig idee wat dit is?
Lettertype terug zetten werkt blijkbaar niet, of ik doe iets verkeerd.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


watery black
Usericon van watery black
Posted 16-06-2009 23:31 by watery black Profiel van watery black

misschien een n00bvraag, maar als ik mijn werkgeheugen wil uitbreiden, kan ik dan zonder meer elk stickje werkgeheugen erin proppen, of is het merk gebonden?
ik kwam namelijk net op een site en die bieden werkgeheugen naar desktoptype aan. Persoonlijk zie ik dat gewoon als een verkooptrucje, maarja, als het wel desktopafhankelijk is dan zit ik natuurlijk met de shit als ik iets anders aanschaf.... iemand enig idee? danku!


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 17-06-2009 0:34 by BerserkerWoman Profiel van BerserkerWomanhttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 15 juni 2009 12:43 schreef Argus het volgende:
Virusscannertje dat de hele database probeert te checken oid? Tenzij ze ook daadwerkelijk meer bezoekers hebben die periode van de maand zal het zoiets wel zijn.



Zeg Argus..help jij toevallig ook mensen op het Computeridee forum?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen