IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Hypocriet gelul (politiek-topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-03-2011 15:26 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Er mag op school best aandacht aan religie worden geschonken. Sterker nog, ik ben daar zelfs een voorstander van, maar dan als onderdeel van Maatschappijleer en Geschiedenis. Met Biologie heeft het niets te maken en lestijd verspillen aan bidden en bijbellezingen en andere vormen van brainwashing gaat mij iets te ver.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-03-2011 15:43 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 15 maart 2011 15:24 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Beginnen met dingen afschaffen die expliciet gebiased zijn is wat mij betreft een goed begin.
Maar dat zijn toch alle scholen in t Westen bijv in de lessen Geschiedenis? Of Maatschappijleer? Zeg maar de wat minder exacte vakken?

Maar nogmaals, what's next? Ga je ook niet meebetalen aan bepaalde vormen van didactiek zoals Jenaplan? Of als er straks maar EEN soort school is. Mogen Christenen dan niet bidden voor het eten? En Moslims ook niet? En als Moslims massaal uit de klas lopen omdat ze naar Mekka moeten bidden? Is dat handig?


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-03-2011 15:48 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 15 maart 2011 15:43 schreef Fusion het volgende:
Maar dat zijn toch alle scholen in t Westen bijv in de lessen Geschiedenis? Of Maatschappijleer? Zeg maar de wat minder exacte vakken?

Dat je niet zomaar alle bias eruit kan halen is geen reden om niet de grootste/ergste bias eruit kan halen.
quote:
Maar nogmaals, what's next? Ga je ook niet meebetalen aan bepaalde vormen van didactiek zoals Jenaplan?

Bepaalde vormen misschien niet, nee.
quote:
Of als er straks maar EEN soort school is. Mogen Christenen dan niet bidden voor het eten? En Moslims ook niet? En als Moslims massaal uit de klas lopen omdat ze naar Mekka moeten bidden? Is dat handig?

Tuurlijk mag je bidden voor het eten.

Hoe gaat dat nu met moslims op openbare scholen?


I wish I was a butterfly


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-03-2011 15:50 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 15 maart 2011 15:48 schreef Ascendant Grotesque het volgende:

Tuurlijk mag je bidden voor het eten.



Ik moest het zelfs op school. Ik heb zelfs een keer op een vrije middag voor straf terug moeten komen omdat ik tijdens het bidden zat te praten


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-03-2011 15:51 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 15 maart 2011 15:50 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik moest het zelfs op school. Ik heb zelfs een keer op een vrije middag voor straf terug moeten komen omdat ik tijdens het bidden zat te praten

Dat vind ik dus niet mogen moeten


I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-03-2011 16:09 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 15 maart 2011 15:48 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat je niet zomaar alle bias eruit kan halen is geen reden om niet de grootste/ergste bias eruit kan halen.
Wat jij de grootste bias vindt, is natuurlijk een hele grote bias.

quote:
Op 15 maart 2011 15:48 schreef Ascendant Grotesque het volgende:Bepaalde vormen misschien niet, nee.
Ik snap je mening, maar ik deel m niet. Daarnaast vind ik dat de overheid zich met belangrijkere zaken moet bezighouden. Ook dat is een bias

quote:
Op 15 maart 2011 15:48 schreef Ascendant Grotesque het volgende:Hoe gaat dat nu met moslims op openbare scholen?
Geen idee.


When your people matter, menstrual health matters


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 15-03-2011 16:11 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 15 maart 2011 15:43 schreef Fusion het volgende:

Maar nogmaals, what's next?


Dat is de koe achter de wagen spannen, je kan je beter afvragen: What's first?



Boeiender


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-03-2011 16:21 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 15 maart 2011 16:09 schreef Fusion het volgende:
Wat jij de grootste bias vindt, is natuurlijk een hele grote bias.

Ja, ik ben erg biased wat betreft het ingrijpen van externe machten op grote menselijke overwegingen als zingeving en plaats in de wereld et cetera. Zo ben ik.
quote:

Ik snap je mening, maar ik deel m niet. Daarnaast vind ik dat de overheid zich met belangrijkere zaken moet bezighouden. Ook dat is een bias

Tsja. Hoe belangrijk het is, is inderdaad ook maar de vraag. Maar als je ziet waar ze zich verder mee bezig houden vind ik dit toch weer belangrijker dan dat
quote:
Geen idee.

Valt natuurlijk ook wel wat omheen te regelen. En wat mij betreft mag men binnen grenzen wel tegemoetkomen aan de wensen van scholieren.


I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 16-03-2011 12:11 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 15 maart 2011 16:21 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ja, ik ben erg biased wat betreft het ingrijpen van externe machten op grote menselijke overwegingen als zingeving en plaats in de wereld et cetera. Zo ben ik.
Maar dat kan toch geen argument zijn? Want de Christelijke ouders geven hun kinderen toch al het geloof mee. Dus dat ga je niet tegen met het verbieden van Christelijk scholen. Je wilt er niet aan meebetalen en niet aan meedoen, maar je stopt het verder niet. Ik vraag me af wat de preciese beweegredenen van je zijn. Het lijkt wel een soort principieel ding?

quote:
Op 15 maart 2011 16:21 schreef Ascendant Grotesque het volgende:Tsja. Hoe belangrijk het is, is inderdaad ook maar de vraag. Maar als je ziet waar ze zich verder mee bezig houden vind ik dit toch weer belangrijker dan dat
Helaas, heb je op een bepaalde manier gelijk haha.

quote:
Op 15 maart 2011 16:21 schreef Ascendant Grotesque het volgende:Valt natuurlijk ook wel wat omheen te regelen. En wat mij betreft mag men binnen grenzen wel tegemoetkomen aan de wensen van scholieren.
'De' grenzen. Dat riekt weer naar biassen


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 16-03-2011 12:28 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 16 maart 2011 12:11 schreef Fusion het volgende:
Maar dat kan toch geen argument zijn? Want de Christelijke ouders geven hun kinderen toch al het geloof mee. Dus dat ga je niet tegen met het verbieden van Christelijk scholen. Je wilt er niet aan meebetalen en niet aan meedoen, maar je stopt het verder niet. Ik vraag me af wat de preciese beweegredenen van je zijn.

Iedereen mag van mij zo christelijk zijn als ze willen (+/-), ik heb geen enkele aanleiding om zeker te weten of het goed of slecht is.

Ik vind echter niet dat de overheid zich daarmee dient te bemoeien (positief of negatief). Dat betekent dus aan de ene kant dat ik speciale scholen fout vindt. En aan de andere kant dat ik het ook weer geen taak van de overheid vindt om de ouders te verbieden/verplichten er iets mee te doen (positief of negatief).
quote:
Het lijkt wel een soort principieel ding?

Absoluut! Zoals eerder in deze discussie aangegeven zijn er ook zat praktische en pragmatische redenen om er wél voor te zijn. Ik blijf echter faliekant tegen. Zelfde als voor het koningshuis, bijvoorbeeld, ook zat praktische redenen om voor te zijn maar ik ben er klaar mee. Opdoeken die zooi.

Dit soort zaken staan wat mij betreft haaks op wat een overheid zou moeten doen.
quote:
Helaas, heb je op een bepaalde manier gelijk haha.


quote:
'De' grenzen. Dat riekt weer naar biassen

Ik zei niet 'de'

Maar je hebt wel gelijk dat het lastig is deze grenzen te stellen, daarom wilde ik er niet zo op ingaan De school moet zorgen dat de leerlingen hun educatieve doelen halen, en zolang die doelen niet geschaad worden mogen ze best toegeven aan de wensen van (al dan niet religieuze) leerlingen. Zo zie ik het op principieel niveau, praktische uitwerking is een andere stap


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-03-2011 14:46 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Maar nee, het speciaal onderwijs is niet genoeg:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/03/gristenen_willen_openbare_onde.html

http://www.gvoenhvo.nl/wat-is-gvo-en-hvo/protestants-christelijk-gvo.html

http://www.pkn.nl//news.aspx?page=6617

Van die laatste: "Dankzij een jaarlijkse bijdrage van de Rijksoverheid is dit onderwijs en de mogelijkheden om docenten in te zetten verder geprofessionaliseerd." + "Het gaat ook niet om extra lesuren; de kinderen die niet meedoen aan de lessen, krijgen op die tijdstippen andere lesstof aangeboden." = OPROTTEN.


I wish I was a butterfly


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 21-03-2011 16:56 by Mark Profiel van Mark

Ik heb zelf op een katholieke basisschool en middelbare school gezeten en, al beschouw ik mezelf dan als een atheist, ik ben er geloof ik niks slechter op geworden.

Wat ik wel zeer triest vind is de ontwikkeling die ik hier in Engeland momenteel zie. Hier worden speciale scholen (RK vooral) voornamelijk ondersteund door particulier geld en de resultaten van de scholieren zijn doorgaans zeer goed. Maar ik heb nu dus collega's, eerlijk waar, die zich laten bekeren tot het Katholicisme puur en alleen zodat hun kind naar zo'n katholieke school kan. Waar gaat dat nog over, vraag ik me dan af.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-03-2011 17:28 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

@Zelthor: ik heb een hekel aan de kleur rood. Ik vind t afschuwelijk dat beeldende kunstenaars die rood gebruiken subsidie! Uiteraard heb ik ook een hekel aan theatergroepen, musea etc. Die moeten t ook maar zonder mijn belastingcenten doen. Vooral als ze atheistische stukken brengen, of Griekse tragedies met al t bijbehorende gezwets over hun goden enzo, of t Christendom belachelijk maken. Verder, on a more religious note, heb ik een hekel aan de verspreiding van het hindoesistische gedachtengoed via gesubsidieerde yoga-klassen. Verder vind ik subsidie aan bedrijven die door slecht management en verder niet voldoende bestaansrecht hebbende en eigenlijk failiet zouden moeten gaan, ook echt wal-ge-lijk.



When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-03-2011 17:30 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 21 maart 2011 17:28 schreef Fusion het volgende:
@Zelthor: ik heb een hekel aan de kleur rood. Ik vind t afschuwelijk dat beeldende kunstenaars die rood gebruiken subsidie! Uiteraard heb ik ook een hekel aan theatergroepen, musea etc. Die moeten t ook maar zonder mijn belastingcenten doen. Vooral als ze atheistische stukken brengen, of Griekse tragedies met al t bijbehorende gezwets over hun goden enzo, of t Christendom belachelijk maken. Verder, on a more religious note, heb ik een hekel aan de verspreiding van het hindoesistische gedachtengoed via gesubsidieerde yoga-klassen. Verder vind ik subsidie aan bedrijven die door slecht management en verder niet voldoende bestaansrecht hebbende en eigenlijk failiet zouden moeten gaan, ook echt wal-ge-lijk.



Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik doe/kan er niks mee. Dit lijkt gebaseerd op een erg eendimensionale weergave van wat ik zei, schiet niet op dus.

edit: daarnaast is het sowieso vrij irrelevant

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 21-03-2011 17:30]


I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-03-2011 17:37 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Beetje slapjes AG. Het principe is hetzelfde, je betaalt in een democratie nou eenmaal indirect altijd mee aan zaken die je niet bevallen. Uiteraard waren mijn voorbeelden nogal ridicuul, maar je snapt wat ik bedoel. Ik betaal ook aan zaken mij die zwaar tegen mijn principes ingaan. Zo gaat dat nou eenmaal in een democratisch land. Swa.


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-03-2011 17:38 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 21 maart 2011 17:37 schreef Fusion het volgende:
Beetje slapjes AG. Het principe is hetzelfde, je betaalt in een democratie nou eenmaal indirect altijd mee aan zaken die je niet bevallen. Uiteraard waren mijn voorbeelden nogal ridicuul, maar je snapt wat ik bedoel. Ik betaal ook aan zaken mij die zwaar tegen mijn principes ingaan. Zo gaat dat nou eenmaal in een democratisch land. Swa.

Beetje slapjes, Fusion, zo kun je elk bezwaar wat iemand heeft bij wat door de overheid geregeld wordt wel opzij zetten zónder op het daadwerkelijk bezwaar in te gaan. Swa.


I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-03-2011 17:42 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Tsja, maar net zoals jij eigenlijk niet veel meer argumenten hebt dan 'ik ben het er niet mee eens', kan ik er ook niet echt heel meer van maken.


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-03-2011 17:43 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 21 maart 2011 17:42 schreef Fusion het volgende:
Tsja, maar net zoals jij eigenlijk niet veel meer argumenten hebt dan 'ik ben het er niet mee eens', kan ik er ook niet echt heel meer van maken.

:')

"een erg eendimensionale weergave van wat ik zei"


I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-03-2011 17:47 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 21 maart 2011 17:43 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
:')

"een erg eendimensionale weergave van wat ik zei"
Blij dat je t amusant vindt, maar wou je zeggen dat je argumenten meer zijn dan 'ik ben als atheist tegen meebetalen aan speciaal onderwijs'?


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-03-2011 17:48 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 21 maart 2011 17:47 schreef Fusion het volgende:
Blij dat je t amusant vindt, maar wou je zeggen dat je argumenten meer zijn dan 'ik ben als atheist tegen meebetalen aan speciaal onderwijs'?

Ja.


I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-03-2011 17:49 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Oh. Ehm... geef eens een paginanummer dan waarin ik dat kan lezen? Ik heb alleen de laatste 2 of 3 pagina's gevolgd


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-03-2011 17:50 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Of vat t eens samen in een zin of 10?


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-03-2011 17:51 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 21 maart 2011 17:49 schreef Fusion het volgende:
Oh. Ehm... geef eens een paginanummer dan waarin ik dat kan lezen? Ik heb alleen de laatste 2 of 3 pagina's gevolgd

Nee, ga zelf maar lezen en ga ergens op in, gaan we daar verder want...
quote:
Op 21 maart 2011 17:50 schreef Fusion het volgende:
Of vat t eens samen in een zin of 10?

Zo'n stukje heb ik dus nog niet en geen zin om nu te gaan tikken. Ik vind het ook niet nodig, het staat er feitelijk al. Als je jouw idee over wat ik denk uitzet zie je het misschien ook.


I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-03-2011 17:57 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Nou wat blijkt, de discussie over speciaal onderwijs is maar een pagina of 3 lang, dus ik heb je uitgebreide epistels niet gemist, ze zijn er gewoon niet. Ik quote "Waarom is het de taak van de overheid om een levensbeschouwing aan kinderen bij te brengen? Die heeft daar niks mee te maken! En wat je zelf al zei, bijzondere scholen trekken bepaald mensen aan die -o god, o glorie- waarschijnlijk al gewonnen zijn voor de zaak. Hoezo betaal ik belasting om ze verder te onderwijzen in godsdienst (of gebrek-aan-god-sdienst, boeit mij het)?

Oftewel, ik heb gelijk. Je argument is wel degelijk "ik ben atheist en wil niet meebetalen aan religieus beinvloed onderwijs omdat ik het er ehm.. ehm... niet mee eens ben".


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-03-2011 18:28 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 21 maart 2011 17:57 schreef Fusion het volgende:
Nou wat blijkt, de discussie over speciaal onderwijs is maar een pagina of 3 lang, dus ik heb je uitgebreide epistels niet gemist, ze zijn er gewoon niet.

No shit, Sherlock. Dat zei ik zelf ook.
quote:
Ik quote "Waarom is het de taak van de overheid om een levensbeschouwing aan kinderen bij te brengen? Die heeft daar niks mee te maken! En wat je zelf al zei, bijzondere scholen trekken bepaald mensen aan die -o god, o glorie- waarschijnlijk al gewonnen zijn voor de zaak. Hoezo betaal ik belasting om ze verder te onderwijzen in godsdienst (of gebrek-aan-god-sdienst, boeit mij het)?

Oftewel, ik heb gelijk. Je argument is wel degelijk "ik ben atheist en wil niet meebetalen aan religieus beinvloed onderwijs omdat ik het er ehm.. ehm... niet mee eens ben".

Ah, mis je toch een belangrijk punt. Wat ik toch weldegelijk meerdere keren aangehaald heb. Toegegeven, ik heb het niet (altijd) heel expliciet gemaakt maar ook in dit door jou aangehaalde gedeelte staat het.


I wish I was a butterfly


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen