IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Auteur:
Topic : Gorgoroth Vorige pagina | Volgende pagina
Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 18-01-2004 12:47 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2004 12:27 schreef adder het volgende:
Waarom zit hij vast.

Ik ken enkel Destroyer. Lekker bangen idd.
Gaahl zit niet meer vast.Ze hebben afgelopen maand nog een erg succesvol optreden gedaan met o.a. 1349,Hades Almighty en Carpathian Forest in Oslo en doen verder optredens in Polen en Griekenland deze maand.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 04-02-2004 20:24 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2004 11:17 schreef Hub de Gallier het volgende:
Eind deze maand speelt Gorgoroth enkele optredens in Polen en 1 daarvan word gefilmd en uitgebracht op dvd in 2005 met als extra nog interviews en ander beeldmateriaal

Naar't schijnt is de footage door de politie in beslag genomen...

Edit:

quote:
Report: GORGOROTH Face Two Years In Polish Prison After Causing 'Religious Offense' - Feb. 4, 2004
Norwegian black metal band GORGOROTH are being investigated in Poland for causing religious offense after a show that included dozens of sheep heads on stakes, a literal blood bath and a naked, crucified woman, newspaper Aftenposten reports.
The concert in Krakow was broadcast by state TV station TVP and the resulting scandal was the center of attention in Polish media, according to Aftenposten. The band are now being investigated for causing religious offense, which is punishable by up to two years in prison.
The police are also considering an investigation of cruelty to animals.
"On stage there was blood everywhere. About ten decapitated sheep heads and naked people, alive, on large crosses," TVP director Andrzej Jeziorek told newspaper VG. "Everyone was painted with 100 liters of sheep blood. Also there were Satanist symbols everywhere. One of the hanging female models fainted and an ambulance had to be called,".
Jeziorek said that the TVP staff were shocked and reported the show to police.
"This kind of thing should happen on state TV and especially not in Krakow, which is the Pope's city," Jeziorek said. Jeziorek wanted to halt the concert but feared a riot from enthusiastic, bloodied fans who had paid for tickets.
The band were recording a concert DVD and had promised fans a very special show in Poland, and had rigged the stage behind curtains to keep the content secret.
Recent troubles with sects and Satanist groups have made the issue especially sensitive in Poland.
Here are links to several other media reports on the incident:
NRK (Norwegian)
Bergensavisen (Norwegian)
VG (Norwegian)
Die Presse (German)
Photographic and video footage of the controversial concert has been posted online at this location.

blabbermouth


[Dit bericht is gewijzigd door DarknessThere op 04-02-2004 21:35]


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 05-02-2004 13:32 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Heb de delen van de footage en de "SCHANDALIGE" poolse journaals gevonden.
http://www.teppah.prv.pl/
(Die foto's van Carpathian Forest zijn ook niet te versmaden )

Chelman jij begreep toch pools? WTF zeggen al die politici/politie/kerkelijken hier:
http://christiandeatch.szm.sk/gorgoroth/gorgoroth-polsat-interwencje_04-02-2004.avi



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-02-2004 13:42 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

hier trouwens meer info: http://teppah.tk/

Het ging er met name om twee zaken:

1.De studio waar het e.e.a. plaatsvond is van de Publieke Omroep en wordt weleens gebruikt door de 'Poolse EO'. Sommige mensen vonden dat een beetje vreemd. Ook was er schijnbaar niet gecomuniceerd met de eigenaren/beheerders over de aard van het optreden. Helemaals snappen doe ik het neit want MEtal Mind is al jaren in Polen actief en heeft vaak in grote Poolse studio's opnames gedaan. De Omroep zou dus moeten weten wie ze binnenhalen lijkt me. (Behemoth wordt o.a. op Metal Mind uitgebracht)

2.Polen kent 'anti-defamation' wetgeving die een publiekelijke belediging van verschillende erkende religies aan banden legt. Dit is er na de omwentelingen ingekomen als een soort reactie op het beleid van afgelopen 50 jaar. Het is een juridische fictie aangezien dit soort concerten in Polen net zo regelmatig als hier gebeuren. Ook zijn er veel kunsttenoonstellingen die wellicht als aanstootgevend gezien kunnen worden. Er wordt niks aan gedaan...totdat iemand klaagt en dat is hier gebeurd. Volgens mijn neef is het storm alweer tanende.

Dat clipje van jou ga ik thuis kijken, kan hier geen media downen.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 05-02-2004 13:46]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Rob Guts
Vi brenner guds barn på bålet, Vi brenner guds hus
Usericon van Rob Guts
Posted 05-02-2004 14:49 by Rob Guts Wijzig reactieProfiel van Rob GutsQuote dit berichthttp://www.putrid.tk

Ja zo had ik het ook ongeveer begrepen. Zitten ze nou echt vast daar? Want er was ook sprake van een eventuele celstraf. Ik vond het al vreemd dat men niet van tevoren wist wat de bedoeling was. (Professioneel...) Maar Metal Mind had het inderdaad al helemaal aan hebben moeten voelen komen. Ik hoop dat ie nog wel uitkomt want die belabberde filmpjes beloven veel moois van de DVD. Uberhaupt gebeuren dergelijke dingen idd wel meer. Of heeft Mayhem nog nooit in Polen gespeeld? En Goddes of Desire had ook al een dergelijke act.


Oh sorry, ik verstond toch echt dat je serieus genómen wou worden...


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 05-02-2004 15:01 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Nee,ze zitten niet vast daar. De poolse politie onderzoekt de zaak en mocht het tot aanhoudingen overgaan zullen zij contact opnemen met de Noorse politie.
Zie ook www.gorgoroth.tk met daarin de nieuwsberichten uit de kranten.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 05-02-2004 15:22 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Ik hoop dat die zielepieten een paar jaar vastgezet worden...

geez wat kan ik me ergeren aan die "satanisten".....grow up!



DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 05-02-2004 15:48 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Of je nu akkoord gaat met dit soort show of niet, ik zie er uiteindelijk toch niets mis mee... Muziek, en de uitvoering ervan, in al zijn vormen, is en blijft kunst. Waarom zou je omwege van je muziek moeten gaan zitten?


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 05-02-2004 16:47 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

nee...maar dit is bgewoon zielig...er zijn best "Black" metal bands die ik goed vind, zoals Immortal maar die nemen zichzelf gelukkig alleen op muzikaal gebied serieus...zoiets is IMO gewoon een aanfluiting met die afgehakte schapenkoppen etc.

mensen die kerken in de fik steken etc zijn gewoon Ziek in hun hoofd...

mensen die in een mortuarium lijken gaa stelen en het hoofd erafhakken om er op een feestje mee rond te gaan zeulen!

Zulk soort mensen moeten ze opsluiten en nooit meer loslaten, dat heeft helemaal niets met kunst te maken!




Aeolus
Rex Venti
Usericon van Aeolus
Posted 05-02-2004 17:33 by Aeolus Wijzig reactieProfiel van AeolusQuote dit bericht

Carpathian Forest deed ook zijn best om het publiek te vermaken:



Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 05-02-2004 18:30 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

damn


Je moeder.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 05-02-2004 19:08 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Inderdaad, Carpathian Forest had er ook een aantal "apart uitziende" fotoos staan (o.a. met twee mega vette wijven ).

[Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 05-02-2004 19:08]


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 05-02-2004 19:31 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

Fuck ik hoop toch wel dat die Gorgoroth dvd in volle glorie te aanschouwen valt binnenkort!


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


' '
Usericon van ' '
Posted 06-02-2004 2:26 by ' ' Wijzig reactieProfiel van ' 'Quote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Dat van Carpathian Forest is gewoon keihard sneu ...

Die "versieringen" bij Gorgoroth voegt wel wat toe aan sfeer. Maar ik zal er zelf niet meer plezier van door beleven bij zo'n concert.


"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"


' '
Usericon van ' '
Posted 06-02-2004 2:28 by ' ' Wijzig reactieProfiel van ' 'Quote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 5 februari 2004 16:47 schreef enforcer het volgende:
mensen die kerken in de fik steken etc zijn gewoon Ziek in hun hoofd...



Je mag er wel over zingen maar het niet echt doen? Beetje vreemd ...


"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 06-02-2004 8:14 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

wat is dat nou voor een ongelofelijk zielige uitspraak...

M.a.w. je zou kerken in de brand mogen steken?? omdat je erover zingt....

dan kun je er idd beter ook niet over zingen als je zo'n zieke geest hebt, je hebt het recht niet om andermans eigendommen te beschadigen...we gaan jouw woning toch ook niet in de fik steken.




DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 06-02-2004 8:46 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

quote:
Op 5 februari 2004 16:47 schreef enforcer het volgende:
mensen die kerken in de fik steken etc zijn gewoon Ziek in hun hoofd...

mensen die in een mortuarium lijken gaa stelen en het hoofd erafhakken om er op een feestje mee rond te gaan zeulen!

Zulk soort mensen moeten ze opsluiten en nooit meer loslaten, dat heeft helemaal niets met kunst te maken!


Akkoord, maar daar gaat het toch helemaal niet om? Gorgoroth wordt beschuldigd van dierenmishandeling en belediging aan de religie. Ze hebben toch geen kerk in de fik gestoken?


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 06-02-2004 9:01 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2004 8:46 schreef DarknessThere het volgende:
Akkoord, maar daar gaat het toch helemaal niet om? Gorgoroth wordt beschuldigd van dierenmishandeling en belediging aan de religie. Ze hebben toch geen kerk in de fik gestoken?

Alsof dierenmishandeling is goed te praten.


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 06-02-2004 11:19 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Tuurlijk niet. Maar die schapenkoppen en dat bloed waren bij een slager gekocht, zo meen ik te hebben gelezen. Is toch niet bepaald mishandeling, nee?


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 06-02-2004 11:22 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

als je met een gotgoroth shirt loopt ben je al strafbaar volgens zulke maatstaven


Je moeder.


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 06-02-2004 11:30 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2004 11:19 schreef DarknessThere het volgende:
Tuurlijk niet. Maar die schapenkoppen en dat bloed waren bij een slager gekocht, zo meen ik te hebben gelezen. Is toch niet bepaald mishandeling, nee?

Nee, lijkt me in dat geval ook niet.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 06-02-2004 11:32 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Als Gorgoroth ineens op de omgekeerde Darkthrone tour gaat en death-grind gaat spelen heb ik hun bandnaam al klaar: Gore-Gore-Rot


[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 06-02-2004 18:20]


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 06-02-2004 17:50 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 5 februari 2004 15:22 schreef enforcer het volgende:
Ik hoop dat die zielepieten een paar jaar vastgezet worden...

geez wat kan ik me ergeren aan die "satanisten".....grow up!
Bier- metal komt idd wel erg volwassen over.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


dark harted
Usericon van dark harted
Posted 06-02-2004 19:56 by dark harted Wijzig reactieProfiel van dark hartedQuote dit bericht

Wanneer komt die dvd uit??? Kwil hem zeker zien! In de Metro(krant die in Belgie in de stations ligt) stond er dat je in Polen 2 jaar celstraf kunt krijgen als tegen de kerk bent en dat in het publiek uit!alez das toch erg! Kvin gorgoroth kweenie oe goede groep en je weet dat als naar één van ulder optredens gaat dat je zoiets kan verwachten en dat televisiestation die dat optreden uitzend moest dat toch ook geweten hebben!!
en dierenmishandeling? die schapenkoppen kwamen van den slager!!!Nu wil ek nog meer naar één van ulder optreden, de show van zoon groep staat er om bekend en hoort er gewoon bij (eigen mening)!!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-02-2004 19:59 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2004 19:56 schreef dark harted het volgende:
In de Metro(krant die in Belgie in de stations ligt) stond er dat je in Polen 2 jaar celstraf kunt krijgen als tegen de kerk bent en dat in het publiek uit!alez das toch erg!


Er staat een algemene straf op beledigende en lasterlijke uitspraken in Polen. Dit omvat tevens een belediging van verschillende religies (is dus niet specieifek ter bescherming van de RK Kerk). Zie mijn post boven.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen