IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Horrorfilms (the 3rd sequel) Vorige pagina | Volgende pagina
F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 19-05-2019 21:54 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 18 mei 2019 0:39 schreef Steel Jaw het volgende:
En The Beyond is natuurlijk een geweldige film. Zo maken ze ze helaas niet meer tegenwoordig


En er zit geen humor in. Toe men humor in horrorfilms ging gebruiken, haakte ik best af. Er zijn heus wel een paar van deze films die ik leuk vond (bijvoorbeeld shaun of the dead), maar bijvoorbeeld de humor in evil dead 2 vond ik vreselijk. De grimme sfeer in deel 1 en de geweldige special effects zijn nou juist de grote kracht van deze films.

Tijdens het kijken van een echte horrorfilm moet er gewoon zelfs geen glimlach vanaf kunnen. Imo.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 20-05-2019 10:57 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 19 mei 2019 21:54 schreef F.Jacobse het volgende:
En er zit geen humor in. Toe men humor in horrorfilms ging gebruiken, haakte ik best af. Er zijn heus wel een paar van deze films die ik leuk vond (bijvoorbeeld shaun of the dead), maar bijvoorbeeld de humor in evil dead 2 vond ik vreselijk. De grimme sfeer in deel 1 en de geweldige special effects zijn nou juist de grote kracht van deze films.

Tijdens het kijken van een echte horrorfilm moet er gewoon zelfs geen glimlach vanaf kunnen. Imo.





Mee eens. Ik kan soms enorm genieten van een goede horrorcomedy (Deathgasm, Braindead, Shaun of the Dead, etc) maar een échte horrorfilm moet onder je huid gaan zitten, moet ervoor zorgen dat je eigenlijk niet verder wil kijken maar het toch doet en moet vooral een nare sfeer bevatten. Dat je na de eindcredits even moet bijkomen. Gebeurt me zelden meer helaas.

[Dit bericht is gewijzigd door Ethereal op 20-08-2019 8:22]


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 20-05-2019 11:19 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Hmm, ik ben toch grote fan van Evil Dead 2 (veel meer van deel 1), omdat ik de humor lekker zwart en best psychedelisch vind (die grellig lachende hertenkop, dat gevecht met z'n hand). Braindead en Shaun of the dead zeker (die laatste beschouw ik wel niet als een echte horrorfilm).
Tevens ben ik een zeer grote fan van John Carpenter's repertoire, waarvan de meeste gespeend zijn van humor. Met uitzondering van They Live, met zeer rake maatschappijkritiek (die nu nog meer dan ooit als een huis staat) en toch ook wat kolerieke scènes (die inmens lange vechtscène). Maar ook deze beschouw ik niet echt als horror.
Veel werk van David Lynch vind ik ook intens eng (Lost Highway, Twin Peaks bij momenten), en de bizarre humor die daar in voorkomt, vind ik om duimen en vingers af te likken (en onmisbaar).

[Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 20-05-2019 11:20]


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 19-08-2019 20:22 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487



Lachen om te zien dat relatief jonge mensen zicht te barsten schrikken door een Fulci film.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 20-08-2019 0:53 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Thanks, gelijk maar even opgezocht


Bazzio Attacks!!!


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 20-08-2019 7:43 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Check the Beyond dan ook, als je die ook nog niet kent.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 20-08-2019 10:01 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2019 7:43 schreef F.Jacobse het volgende:
Check the Beyond dan ook, als je die ook nog niet kent.





En zijn Zombi, House By The Cemetary, The New York Ripper en Don't Torture a Duckling.


bub


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 20-08-2019 10:34 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ja, ook, ja.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 20-08-2019 16:36 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Ik heb weer wat te doen...
Thanks voor de tips!

[Dit bericht is gewijzigd door bazzio op 20-08-2019 16:37]


Bazzio Attacks!!!


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 20-08-2019 19:38 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Bedenk wel dat het oud is, he. Jaren terug heb ik aan Rajackar een keer m'n dvd van the beyond uitgeleend en hij moest om sommige scenes een beetje lachen, hehe. Geen cgi in deze films.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 20-08-2019 20:52 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Ik ben ook oud dus geen probleem


Bazzio Attacks!!!


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 20-08-2019 21:16 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Oja.

Benieuwd wat je er van vind.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 04-09-2019 13:04 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Ge-Netflix'ed gisteren. Ik ben helemaal niet mee in de gehele 'Saw'-franchise (alleen de eerste film gezien). Deze viel best goed mee, ondanks het erg rommelige verhaal. Toffe (= gruwelijke) beelden hier en daar.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 16-09-2019 10:03 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Deze vorige zaterdag gaan zien. Een slechte film zal ik het zeker niet noemen. Er wordt aardig in geacteerd, en de humor komt goed binnen. Maar qua intense horror is nummer 1 toch wel een heel stuk meer geslaagd. In nummer 2 zitten enkele efficiënte jumpscares, en de sfeeropbouw zit altijd goed in elkaar. Maar die 'monsters'...zo knullig, zo'n hoog Muppet-gehalte dat ze eerder thuishoren in een kinderfilm. Een zware fout van de makers vind ik, want zo worden er goede scènes verkwanselt (die scène met het oud vrouwtje is hiervan het beste voorbeeld - mijn excuses voor deze spoiler, maar je weet al van de eerste minuut dat je dat mens ziet, dat het niet goed gaat aflopen). Als niet-horrorfilm beschouwt blijft hij echter zeer goed overeind.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 16-09-2019 19:40 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 11 mei 2019 8:23 schreef Ethereal het volgende:


The Invitation.

Te gekke film. Geen gore en originele kills, maar een naar slowburner die het voornamelijk van sfeer moet hebben. Ik vond hem tof.

Man gaat nav een uitnodiging naar een etentje van zijn ex-vrouw en haar nieuwe vriend/man. Meer moet je eigenlijk niet weten, dus vooral blanco ingaan en niet inlezen of trailers kijken.
Ik vond m ook tof. Train to Busan vonnik meer Train to Niksan

Iemand "Us" nu al gezien? Zelfde regi als die film met die neger die met zijn vriendin naar die weirde familie gaat die graag een negerlichaam wil hebben toch?


When your people matter, menstrual health matters


GinaG
Usericon van GinaG
Posted 17-09-2019 13:26 by GinaG Wijzig reactieProfiel van GinaGQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2019 19:40 schreef Fusion het volgende:
Iemand "Us" nu al gezien? Zelfde regi als die film met die neger die met zijn vriendin naar die weirde familie gaat die graag een negerlichaam wil hebben toch?


Yup, zelfde gast als Let me out.
Vond Us erg leuk! Creepy, mooi aantal doden, goed vermaak.
Niet te veel inlezen of trailers kijken tho


Eikel


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 18-09-2019 10:01 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

'Get out' vond ik een zeer goede film, en daarom is 'Us' me nogal tegen gevallen. Ik zat op hetzelfde niveau te wachten, en was daarom teleurgesteld. Maar al bij al best een entertainende prent, die 'Us'.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 18-09-2019 13:00 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2019 10:01 schreef PandroidJack het volgende:
'Get out' vond ik een zeer goede film, en daarom is 'Us' me nogal tegen gevallen. Ik zat op hetzelfde niveau te wachten, en was daarom teleurgesteld. Maar al bij al best een entertainende prent, die 'Us'.


Ik heb hetzelfde.
Op zich erg genoten van 'Us', maar had inderdaad ook wel ergens een teleurgesteld gevoel door de hoge verwachtingen.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 02-10-2019 23:11 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Oké, tijd voor aanraders. Op zoek naar goede horror die op een nare manier onder je huid gaat zitten. Van die zeldzame films die je echt als 'eng' of 'naar' zou kunnen bestempelen. Heb al een heeeleboel gezien, ook naar aanleiding van dit topic, maar meer is altijd welkom. Bijna alle klassiekers heb ik al wel gekeken, maar wie weet. Tijd van op de bank met een filmpje en de houtkachel aan is weer aangebroken

Voorbeelden? Martyrs, Saw (1), Incident in a Ghostland, A l'intérieur, The Thing, The Descent, dat soort films.

Zeker niet op zoek naar artsy-fartsy-filmhuisfilms met ingewikkelde symbolische sublagen en dat soort ongein. Mandy en Mother! vond ik echt gruwelijk kut, om maar een voorbeeld te geven.

Dus. Bring it on.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 02-10-2019 23:19 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Eden Lake moet je gezien hebben


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 03-10-2019 0:18 by Buiksmurf Wijzig reactieProfiel van BuiksmurfQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2019 23:19 schreef Mutilator het volgende:
Eden Lake moet je gezien hebben


111% mee eens.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 03-10-2019 0:45 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

It Follows


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 03-10-2019 9:21 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 2 oktober 2019 23:19 schreef Mutilator het volgende:
Eden Lake moet je gezien hebben


quote:
Op 3 oktober 2019 0:18 schreef Buiksmurf het volgende:
111% mee eens.


quote:
Op 3 oktober 2019 0:45 schreef Tool-fan het volgende:
It Follows


Beiden gezien, thanks! Vooral Eden Lake was erg sterk ja.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 03-10-2019 9:51 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2019 10:03 schreef PandroidJack het volgende:
Deze vorige zaterdag gaan zien. Een slechte film zal ik het zeker niet noemen. Er wordt aardig in geacteerd, en de humor komt goed binnen. Maar qua intense horror is nummer 1 toch wel een heel stuk meer geslaagd. In nummer 2 zitten enkele efficiënte jumpscares, en de sfeeropbouw zit altijd goed in elkaar. Maar die 'monsters'...zo knullig, zo'n hoog Muppet-gehalte dat ze eerder thuishoren in een kinderfilm. Een zware fout van de makers vind ik, want zo worden er goede scènes verkwanselt (die scène met het oud vrouwtje is hiervan het beste voorbeeld - mijn excuses voor deze spoiler, maar je weet al van de eerste minuut dat je dat mens ziet, dat het niet goed gaat aflopen). Als niet-horrorfilm beschouwt blijft hij echter zeer goed overeind.




Film nog niet gezien. Boek wel gelezen en dan denk ik dat ze op basis van wat ik van jou lees wel aardig in de buurt komen van de sfeer van het boek. De monsters in het boek zijn bij momenten ook gewoon knullig omdat het o.a. over kinderangsten gaat (ook in het "volwassen" deel van het boek). Zoals dat met boeken gaat, snap je bij het lezen dan ook wel hoe en waarom. Bij een film sneuvelt dat soort info gewoon door de compactheid van het gegeven film.

Film staat wel op mijn verlanglijstje overigens. Deel 1 was zeer aangenaam.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Sater
Usericon van Sater
Posted 03-10-2019 11:12 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

@ Ethereal

Voor onder de huid kruipende horror kan ik juist wel terecht in de arthouse hoek: Hereditary, Ich seh, Ich seh, Rosemary's Baby, Don't Look Now. Daarbuiten misschien The VVitch, Kill List, February, The Exorcism of Emily Rose.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen