IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : Horrorfilms (the 3rd sequel) Vorige pagina
F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 19-05-2019 21:54 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2019 0:39 schreef Steel Jaw het volgende:
En The Beyond is natuurlijk een geweldige film. Zo maken ze ze helaas niet meer tegenwoordig

En er zit geen humor in. Toe men humor in horrorfilms ging gebruiken, haakte ik best af. Er zijn heus wel een paar van deze films die ik leuk vond (bijvoorbeeld shaun of the dead), maar bijvoorbeeld de humor in evil dead 2 vond ik vreselijk. De grimme sfeer in deel 1 en de geweldige special effects zijn nou juist de grote kracht van deze films.

Tijdens het kijken van een echte horrorfilm moet er gewoon zelfs geen glimlach vanaf kunnen. Imo.

"Voorlopig hebben wij een nationaal en internationaal transpeditiebedrijf, voorlopig!"

Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 20-05-2019 10:57 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 19 mei 2019 21:54 schreef F.Jacobse het volgende:
En er zit geen humor in. Toe men humor in horrorfilms ging gebruiken, haakte ik best af. Er zijn heus wel een paar van deze films die ik leuk vond (bijvoorbeeld shaun of the dead), maar bijvoorbeeld de humor in evil dead 2 vond ik vreselijk. De grimme sfeer in deel 1 en de geweldige special effects zijn nou juist de grote kracht van deze films.

Tijdens het kijken van een echte horrorfilm moet er gewoon zelfs geen glimlach vanaf kunnen. Imo.

Mee eens. Ik kan soms enorm genieten van een goede horrorcomedy (Deathgasm, Braindead, Shaun of the Dead, etc) maar een échte horrorcomedy moet onder je huid gaan zitten, moet ervoor zorgen dat je eigenlijk niet verder wil kijken maar het toch doet en moet vooral een nare sfeer bevatten. Dat je na de eindcredits even moet bijkomen. Gebeurt me zelden meer helaas.

Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.

PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 20-05-2019 11:19 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Hmm, ik ben toch grote fan van Evil Dead 2 (veel meer van deel 1), omdat ik de humor lekker zwart en best psychedelisch vind (die grellig lachende hertenkop, dat gevecht met z'n hand). Braindead en Shaun of the dead zeker (die laatste beschouw ik wel niet als een echte horrorfilm).
Tevens ben ik een zeer grote fan van John Carpenter's repertoire, waarvan de meeste gespeend zijn van humor. Met uitzondering van They Live, met zeer rake maatschappijkritiek (die nu nog meer dan ooit als een huis staat) en toch ook wat kolerieke scènes (die inmens lange vechtscène). Maar ook deze beschouw ik niet echt als horror.
Veel werk van David Lynch vind ik ook intens eng (Lost Highway, Twin Peaks bij momenten), en de bizarre humor die daar in voorkomt, vind ik om duimen en vingers af te likken (en onmisbaar).

[Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 20-05-2019 11:20]

The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.

Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com