IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Horrorfilms (the 3rd sequel) Vorige pagina | Volgende pagina
WMP
Usericon van WMP
Posted 16-02-2013 3:44 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Eindelijk Intruder gezien (een zeer groot hiaat uit m'n jeugd), maar, manmanman, wat een belabberde film. Had 'm waarschijnlijk na al die jaren iets teveel opgehemeld, maar het verhaal (voorspelbaar! Tijdens de vijfde minuut zei ik tegen m'n maat die de film ook niet kende dat die ene persoon de moordenaar zou zijn (en m'n maat was het daar mee eens), en je raadt het nooit: die was het dus ook. En de film maar krampachtig proberen toe te werken naar de o-zo-verrassende twist), acteerwerk, effects (en ja, ik heb de unrated director's cut gezien), filmtempo, filmlogica en camerawerk (met die zogenaamde originele camerastandpunten. Ook in 1989 was dat niet origineel, enkel irritant): allemaal ver beneden peil. Ik kan werkelijk waar niet begrijpen dat menigeen deze film durft te betitelen als 'klassieker'. Waardeloos prul.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 16-02-2013 3:48]


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 14-03-2013 21:42 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

Exclusieve première EVIL DEAD tijdens de Night of Terror in Tuschinski te Amsterdam op zaterdag 13 April... twee en een halve maand eerder dan in de reguliere bios. Kaarten vanaf maandag beschikbaar via http://www.imaginefilmfestival.nl/

De openingsfilm is ook een "must see", namelijk Trance van Danny Boyle



Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 14-03-2013 21:48 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

Bijna het gehele programma staat al online... en er staan enkele (mogelijke) winnaars tussen zoals Maniac, Frankenstein's Army (twee titels die ik liever in de nachtprogrammering was tegen gekomen ipv The Last Exorcism 2), de nieuwe Wong Kar-Wai, Despite The Gods.. en veel meer.

Check;

http://www.imaginefilmfestival.nl/titels_vanA_totZ


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 14-03-2013 21:53 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Beetje een tegenvaller dat ze niet Evil Dead in TNoT neerzetten, net als vorig jaar met The Cabin in the Woods. :/


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 14-03-2013 22:01 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 14 maart 2013 21:42 schreef Mortis Rex het volgende:
Exclusieve première EVIL DEAD tijdens de Night of Terror in Tuschinski te Amsterdam op zaterdag 13 April... twee en een halve maand eerder dan in de reguliere bios. Kaarten vanaf maandag beschikbaar via http://www.imaginefilmfestival.nl/





[Dit bericht is gewijzigd door Mortis Rex op 14-03-2013 22:03]


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 14-03-2013 22:21 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2013 21:42 schreef Mortis Rex het volgende:
Exclusieve première EVIL DEAD tijdens de Night of Terror in Tuschinski te Amsterdam op zaterdag 13 April... twee en een halve maand eerder dan in de reguliere bios. Kaarten vanaf maandag beschikbaar via http://www.imaginefilmfestival.nl/




Aanwezig...alleen nog een kaartje scoren!

[Dit bericht is gewijzigd door Bub op 14-03-2013 22:21]


bub


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 14-03-2013 23:05 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2013 22:01 schreef Mortis Rex het volgende:

Ding staat niet op de lijst maar ik hoop dat je gelijk hebt!


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 14-03-2013 23:14 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com



Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 14-03-2013 23:21 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Compleet gemist, nice! :D


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 18-03-2013 19:39 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Kaartje binnen!


bub


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 15-04-2013 20:22 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Het was gezellig tijdens Night Of Terror.

Stitches.
Een clown komt terug uit het graf om wraak te nemen op een stel kinderen.
Lekker flauwe humor vermengt met behoorlijk wat splatter welke bij het publiek zeker goed deed.
Prima opener.

The Last Exorcism II.
Kut! Saaie meuk...helaas want het 1e deel vind ik wel te gek.
Ik zal hem later nog wel eens bekijken...in een iets minder rumoerige setting

The Evil Dead - 2013!
De film waar iedereen op zat te wachten en leverde waar we op zaten te wachten.
Het origineel kan hij zeker niet overtreffen...maar dat hoeft ook niet.
Dik feest!

En de laatste film Sawney: Flesh Of Man helaas niet gezien...mijn oogluiken vielen bijna dicht aangezien ik de dag ervoor nog gewerkt had en op dat moment 24 uur wakker was.
10 over 7 lag ik op bed die ochtend...ook fijn!


bub


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 15-04-2013 21:42 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 15 april 2013 20:22 schreef Bub het volgende:


The Evil Dead - 2013!
De film waar iedereen op zat te wachten en leverde waar we op zaten te wachten.
Het origineel kan hij zeker niet overtreffen...maar dat hoeft ook niet.
Dik feest!



Das wel héél erg weinig info.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 15-04-2013 22:26 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 15 april 2013 21:42 schreef De Tegenpartij het volgende:
Das wel héél erg weinig info.





Nou ja, het verhaal is bekend.
De demonen zien er goed uit en het bloed spat van het scherm af!
Zelf gaan zien!

Ik vind het origineel wel beter.
Betere opbouw en ik denk ook acteerwerk.
Daarnaast vind ik de oorspronkelijke versie toch even een stukkie enger dan de remake...ondanks dat sommige effecten nu wat knullig overkomen.

Wanneer de film normaal in de roulatie gaat, ga ik de film ongetwijfeld nog een keer in de bios zien.
Gorehounds will be pleased!


bub


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 15-04-2013 22:54 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Hehehe, bedankt, weet ik wat meer.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 16-04-2013 1:33 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

Omdat de programmering op Evil Dead (en Stitches die ik al lang gezien had) na ronduit klote was de NoT dit jaar over geslagen. Wie programmeert nu The Last Exorcism 2? Pure madness! Wel Imagine aan het bezoeken natuurlijk;

Frankensteins's Army (mijn review staat op bloody-disgusting) en Trance waren alvast dikke winnaars wat mij betreft.

Morgen achter elkaar de remakes van Maniac (met glansrol voor Elijah Wood) en Evil Dead... siked!!! Mini Night of Terror met betere films (imo).

Nieuwe festival lokatie, EYE aan het IJ, is wel mooi maar mist (filmfestival)sfeer. Je zit er tussen de museumgasten en dagjes uit mensen... een absolute dooddoener wat mij betreft.

Aan Sawney heb je niks gemist Bub; de film krijgt van het Imagine publiek een mager vijfje en staat daarmee in de onderste regionen van de stemlijst. Is een beetje een vervelende traditie aan het worden om als laatste een draak van een film te programmeren tijdens de NoT.. jammer... kaartjes zijn niet goedkoop ofzo dus je zou meer mogen verwachten.


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 16-04-2013 10:52 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 16 april 2013 1:33 schreef Mortis Rex het volgende:
Aan Sawney heb je niks gemist Bub; de film krijgt van het Imagine publiek een mager vijfje en staat daarmee in de onderste regionen van de stemlijst.


Ik had het al gelezen.

quote:
Is een beetje een vervelende traditie aan het worden om als laatste een draak van een film te programmeren tijdens de NoT.. jammer


Er valt natuurlijk wel wat voor te zeggen om dit juist wel te doen.
Het merendeel is immers toch al gammel / sukkelt in slaap of gaat naar huis i.v.m. vermoeidheid.
Voor de zitten blijvers...of het nu een goede film is of niet. Het merendeel van de film gaat toch langs je heen.

Een alternatief hiervoor is een film minder en het kaartje goedkoper of om 11 uur beginnen inplaats van half 1 s'nachts.

Hoe dan ook...men gaat naast de films ook voor de sfeer en die was dit jaar prima.


bub


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 17-04-2013 12:03 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

Evil Dead 2013 is intenser dan het origineel, lekker to the point en gruwelijk bloederig... bevat enkele van de bloederigste shots ooit. Effecten zijn old school, dus amper cgi. Kijktip; niet meteen weglopen tijdens de eind-credits.

Maniac 2013 is veeeeeel beter dan het origineel.. met name dankzij de POV stijl (wat de film een arthouse light-achtige kwaliteit meegeeft) en een perfecte rol voor Elijah Wood.. "No more mister nice hobbit" Net zoals bij Evil Dead hier ook bijna geen cgi. Nooit gedacht dat de regisseur van het vrij middelmatige P2 zo'n meesterwerk zou afleveren.



Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 17-04-2013 18:46 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2013 12:03 schreef Mortis Rex het volgende:
Evil Dead 2013 is intenser dan het origineel, lekker to the point en gruwelijk bloederig... bevat enkele van de bloederigste shots ooit. Effecten zijn old school, dus amper cgi. Kijktip; niet meteen weglopen tijdens de eind-credits.

Maniac 2013 is veeeeeel beter dan het origineel.. met name dankzij de POV stijl (wat de film een arthouse light-achtige kwaliteit meegeeft) en een perfecte rol voor Elijah Wood.. "No more mister nice hobbit" Net zoals bij Evil Dead hier ook bijna geen cgi. Nooit gedacht dat de regisseur van het vrij middelmatige P2 zo'n meesterwerk zou afleveren.




Dat klinkt behoorlijk hoopvol.


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 26-04-2013 14:26 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Een interview met Eli Roth.

http://www.schokkendnieuws.nl/nieuwsarchief/2991-interview-met-eli-roth.html

Is dat belangrijk? Ja, want hij lult ook over zijn kannibalen film: "The Green Inferno".


quote:
Ja, we zijn net klaar en ik zit nu in de montage van THE GREEN INFERNO. Het was de ongelooflijkste ervaring van mijn leven. Ik wilde dat mijn terugkeer naar de regiestoel het wachten waard zou zijn. We filmden in Peru, in het Amazonegebied, en de laatste persoon die daar in de buurt filmde was Werner Herzog voor AGUIRRE, THE WRATH OF GOD. De film ziet er spectaculair uit. We filmden in een dorp waar nog nooit iemand met een camera was geweest. Er was geen elektriciteit, geen stromend water en ze hadden geen contact met de buitenwereld.’

Hoe lang was je daar?
‘Een maand. We kwamen aan in een bootje, ‘Hé, mogen we hier filmen?’, maar we moesten ze eerst nog het concept film uitleggen. Ze wisten niet wat film of televisie is. Dus we moesten een televisie en een generator laten komen. We lieten ze CANNIBAL HOLOCAUST zien. De dorpelingen vonden dat geweldig. Ze dachten dat het een komedie was! (lacht) Omdat ze zo ver weg van alles en iedereen wonen, zonder boten of zo - en aan geld heb je dan eigenlijk ook niet veel – betaalden we ze met nieuwe daken voor alle huizen. We legden overal metalen golfplaten aan. Ze wonen in rieten hutjes en in het regenseizoen raken ze doorweekt, dus dit veranderde hun leven. Het was een ongelooflijke ervaring. En in dat dorpje lopen nu dus kinderen van vijf jaar rond die nog nooit THE WIZARD OF OZ gezien hebben, maar wel CANNIBAL HOLOCAUST! Iedereen wilde voor kannibaal spelen.’

Vertel eens wat meer over het verhaal van THE GREEN INFERNO?
‘Het gaat over een groepje studenten, activisten. Het is een nieuwe vorm van activisme die ik vaak zie en re-activisme noem. Die kids drukken gewoon op de re-tweet button voor goede doelen als Free Pussy Riot. Dat vinden ze geweldig, maar ze weten er eigenlijk niet veel vanaf. Ze drukken op de re-tweet button voor Occupy Wall Street of KONY 2012 en vinden Dit moet stoppen… maar ze realiseren zich niet dat ze niet veel meer doen dan YouTube video’s kijken en denken dat ze daarmee de wereld kunnen veranderen. Het is een soort zelfbevrediging. Dus dat type kids springt in THE GREEN INFERNO op een vliegtuig om een afgelegen stam in de Amazone te redden, die op het punt staan in contact te komen met bouwvakkers. Ze schreeuwen en ze tweeten en het lukt ze om de bouwwerkzaamheden tot stilstand te brengen. We did it! We are heroes! Maar op de terugweg verongelukt hun vliegtuig en ze worden gevonden door diezelfde stam die ze probeerden te redden. De stam denkt ‘Oh, er komt eten uit de lucht vallen!’ en de kids zeggen: ‘Maar we zijn hier om jullie te redden!’. Ze worden gewoon in de pan gehakt, want wat de inboorlingen betreft zijn het indringers. Bemoei je met je eigen zaken.’



Bring it on!




[Dit bericht is gewijzigd door Bub op 26-04-2013 14:27]


bub


WMP
Usericon van WMP
Posted 26-04-2013 15:02 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Zou dit dan de eerste leuke film van Roth zijn? Waarschijnlijke ijdele hoop, want alle films die ik van hem ken (alle 3 maar liefst) zijn beneden de maat.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 26-04-2013 15:31 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Ik vind Hostel 1 en en met name Hostel 2 prima te doen. En Cabin Fever is uitstekend vermaak met één van de beste filmgrappen ooit!


bub


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 30-04-2013 10:26 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

En dat is?


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 30-04-2013 12:09 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 30 april 2013 10:26 schreef PandroidJack het volgende:
En dat is?


Ja, dat moet jezelf maar bekijken. De film is gaaf genoeg. Ook zonder die grap.
Diegene die de film gezien hebben weten welke grap ik bedoel.


bub


WMP
Usericon van WMP
Posted 30-04-2013 13:23 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Ik ken de film, maar heb eerlijk gezegd ook niet echt een idee over welke grap je het hebt.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 30-04-2013 13:45 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 30 april 2013 13:23 schreef WMP het volgende:
Ik ken de film, maar heb eerlijk gezegd ook niet echt een idee over welke grap je het hebt.


Ja, dat is dan bijzonder...of geen gevoel voor humor.
De "nigger" grap? Gaat er een belletje rinkelen?


bub


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen