IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : I LOVE LAMP! (Nieuwstopic) Vorige pagina | Volgende pagina
Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 09-01-2014 12:28 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

Of ze dat ook effectief zo gaan toepassen is nog af te wachten, maar als ze dat inderdaad doen… dan is het woord 'politiestaat' wel op zijn plaats, en dat ga je mij niet snel horen zeggen. Spelende kinderen die te veel lawaai maken kunnen meteen een boete krijgen ofzo? Right. En wat is overlast 'dreigen' te veroorzaken? Je mag niks meer eten op straat, want je zou de verpakking daarna potentieel op de grond kunnen gooien? De zus van een vriendin van me heeft vorig jaar in Brussel een GAS-boete gekregen omdat ze een broodje zat te eten op de trappen van de kerk, wegens 'sluikstorten'. De betreffende persoon ging ervan uit dat ze haar afval wel zou achterlaten. Met dit soort wetgeving verschaf je dergelijke types nog eens een wettelijke basis?


Willekeur en dictatuur!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-01-2014 12:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

pas maar op dat je voor deze post geen GAS-boete krijgt


signature


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 09-01-2014 12:35 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

Haha, inderdaad, als er net een politieagent meeleest… Vrijemeningsuiting, wat is dat?


Willekeur en dictatuur!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-01-2014 12:59 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

een zonde!


signature


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 09-01-2014 14:34 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 8 januari 2014 18:40 schreef Hérésie het volgende:
Integendeel, ik heb verschillende Waalse medestudenten die hun master speciaal in Vlaanderen komen volgen om Nederlands te leren. En zoals je zelf zegt: als ze het nooit moeten leren, tja… Ik snap ook niet waarom Nederlands niet allang een plichtvak is in Wallonië, dus helemaal akkoord als je daar kritiek op hebt, maar niét akkoord dat dat komt door de linkse kant. Die vinden dat bij mijn weten evenmin kunnen.

Van een gebrek aan eigenwaarde bij de Vlamingen zou ik trouwens ook niet durven spreken, als je de verkiezingsuitslagen zo eens bekijkt.


Ben zelf ooit een keer in Brussel geweest (2002 geloof ik ergens) vanwege werk, en daar hield ik een redelijk naar gevoel aan over. Ik wilde met de bus naar de plaatselijke universiteit, en aangezien mijn Frans niet best is sprak ik de chauffeur eerst in het Nederlands aan, in mijn naiviteit denkende dat de meeste Belgen tweetalig zijn. Nou, dat heb ik geweten. De man werd meteen zo knorrig als de neten en weigerde te antwoorden. Vervolgens probeerde ik het in het Engels en dat makte de boel alleen maar erger. En in winkels in de stad waar ik binnenliep voelde ik me ook meteen behandeld als een tweederangs burger zodra ik mijn mond opentrok. Op mijn vakantiebestemminglijstjes komt Brussel in elk geval nooit meer voor. Maar goed, wellicht dat dit niet zozeer een taalkwestie was mar dat ze Nederlanders gewoon niet leuk vinden of zo?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 09-01-2014 14:42 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 9 januari 2014 14:34 schreef Mark het volgende:
Ben zelf ooit een keer in Brussel geweest (2002 geloof ik ergens) vanwege werk, en daar hield ik een redelijk naar gevoel aan over. Ik wilde met de bus naar de plaatselijke universiteit, en aangezien mijn Frans niet best is sprak ik de chauffeur eerst in het Nederlands aan, in mijn naiviteit denkende dat de meeste Belgen tweetalig zijn. Nou, dat heb ik geweten. De man werd meteen zo knorrig als de neten en weigerde te antwoorden. Vervolgens probeerde ik het in het Engels en dat makte de boel alleen maar erger. En in winkels in de stad waar ik binnenliep voelde ik me ook meteen behandeld als een tweederangs burger zodra ik mijn mond opentrok. Op mijn vakantiebestemminglijstjes komt Brussel in elk geval nooit meer voor. Maar goed, wellicht dat dit niet zozeer een taalkwestie was mar dat ze Nederlanders gewoon niet leuk vinden of zo?

Ik denk niet dat het eraan ligt dat ze Nederlanders niet leuk vinden. Maar in Brussel is de voertaal Frans, en als je op de meeste plaatsen in het Nederlands begint en niet gauw naar Frans overschakelt worden sommige Franstaligen daar ongemakkelijk van, omdat ze ervan uitgaan dat iedereen wel weet dat de voertaal Frans is. Wat je daar vertelt van die buschauffeur zal wel aan hem liggen; bij buschauffeurs heb je zeer vriendelijke en zeer knorrige exemplaren, maar dat is overal zo vermoed ik. Ik heb bv. ook al een buschauffeur gehad in Brussel die zelf uit alle macht Nederlands tegen mij wou spreken omdat hij gehoord had dat ik Nederlandstalig was, ook al sprak ik gewoon Frans tegen hem. Daar heb je gewoon pech gehad vrees ik. Wat je van de winkels vertelt verbaast me dan wel weer. Ze zijn in Brussel zeer veel toeristen gewoon, en die spreken lang niet altijd Frans. (België is zeer populair bij Spanjaarden en die spreken - letterlijk - enkel Spaans.) Nu moet je op veel plaatsen inderdaad niet in het Nederlands beginnen (vooral in de grote ketens dan), maar normaal schakelen ze dan zelf wel over op Engels. Alleszins: dat de Belgen allemaal tweetalig zijn, daar heb je dus inderdaad een verkeerd beeld van, helaas.

Wel zonde dat je enkel daarvoor niet meer naar Brussel zou willen komen, ik vind Brussel een geweldige stad.

[Dit bericht is gewijzigd door Hérésie op 09-01-2014 14:42]


Willekeur en dictatuur!


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 09-01-2014 15:09 by Mark Profiel van Mark

Ik ga naar steden voor meer dan de gebouwen, ik ga ook voor de sfeer. En die vond ik nogal naar. Maar goed, wellicht ooit een herkansing. Ben ook meermaals in Gent en Brugge geweest en daar is de sfeer doorgaans heel vriendelijk en gemoedelijk.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 09-01-2014 15:13 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

Dat klopt ja, de kleinere steden zijn inderdaad veel gemoedelijker. Maar Brussel is een hoofdstad, dus dat is niet anders dan in andere hoofdsteden denk ik Ik vind Brussel net wel fascinerend door die speciale sfeer, en doordat het net als Gent en Brugge een middeleeuwse stad is, maar er veel meer moderne elementen doorheen gemixt zijn. Waarmee ik het dan inderdaad eerder over de architectuur heb, maar die maakt Brussel op zich wel al de moeite waard.


Willekeur en dictatuur!


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 09-01-2014 16:07 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Vreemd is dat hé, ook al spreek je Frans, toch schijnen die Brusselaars direct te weten dat je Nederlandstalig bent en schakelen ze, over het algemeen, probleemloos op (al dan niet gebrekkig) Nederlands over.
Zegt veel over het niveau van mijn Franse uitspraak

In de Fnac in Brussel, en ook in de Mediamarkt, valt het me wel op dat het aandeel Franstalige boeken, strips en dvd's significant veel groter is dan het Nederlandstalige aandeel, alsof beide winkelketens er automatisch van uit gaan dat ze niet veel moeite hoeven te doen voor die weinige Nederlandstalige Brusselaars.
Hetzelfde euvel heb je ook in die 2 prachtige stripwinkels op de Anspachlaan (vlak bij de ab), waar Nederlandstalige strips zeer minimaal vertegenwoordigd zijn.

De buurt recht tegenover de AB is trouwens best gezellig en hip.


[Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 09-01-2014 16:08]


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 09-01-2014 16:12 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

Bwa, zodra je een klein foutje maakt hebben ze het gehoord he ('le' en 'la' fout gebruiken bv.). Hoeft niet per se aan je uitspraak te liggen. En eigenlijk is het wel handig als ze het horen, want ik heb ook al gehad dat ze niét gemerkt hadden dat ik zelf niet Franstalig was en dan spreken ze veel te snel

Klopt trouwens van de ketens. Ik heb in de Mediamarkt al vaak dingen laten liggen omdat ik godverdomme geen dvd-box wil waar 'Le Trône De Fer' opstaat in plaats van Game Of Thrones (met hun stomme neiging om alles te gaan vertalen ook).


Willekeur en dictatuur!


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 10-01-2014 0:20 by Lijdend Voorwerp Profiel van Lijdend Voorwerp

Downloadverbod komt stap dichterbij

Het toestaan van downloaden uit illegale bron door Nederland is niet te rechtvaardigen. Dat stelt de advocaat-generaal van het Europese Hof. Daarmee is de kans dat Nederland een downloadverbod moet invoeren aanzienlijk toegenomen.

CopyrightVolgens de advocaat-generaal van het EU-hof is downloaden uit illegale bron in strijd met de wet. Nederland stelt dat downloaden uit illegale bron hetzelfde is als het maken van een kopie van een cd of dvd, maar daar is de advocaat-generaal het niet mee eens. In Nederland is het downloaden van films, muziek en boeken uit illegale bron, bijvoorbeeld van usenet, legaal. Het downloaden van illegale games en software is wel verboden; hetzelfde geldt voor het uploaden van films en muziek.

Nederland werkt volgens de advocaat-generaal van het EU-hof 'de massale verspreiding' van illegaal materiaal in de hand. Het oordeel van de advocaat-generaal is een advies, maar wordt in veel gevallen opgevolgd. "Als het Europese Hof deze conclusie overneemt, betekent dat in feite dat er in Nederland een downloadverbod moet gaan gelden", zegt advocaat Anke Verhoeven van Solv. Volgens Verhoeven oordeelt de advocaat-generaal in zijn conclusie relatief streng.

Binnenkort doet het Hof uitspraak in een Nederlandse rechtszaak die is aangespannen door verschillende elektronicawinkels en -fabrikanten, waaronder Sony en Philips. De bedrijven klagen dat ze te veel thuiskopieheffing betalen en hebben de Stichting Thuiskopie aangeklaagd. Daarbij is ook de rol van downloaden uit illegale bron belangrijk: de hoogte van de thuiskopieheffing is daar mede op gebaseerd. Omdat de Hoge Raad vermoedde dat downloaden uit illegale bron helemaal niet mag, is de zaak doorverwezen naar het Europese Hof.

Als downloaden uit illegale bron in Nederland al legaal mag blijven, dan kan dat alleen als de thuiskopieheffing een 'adequate compensatie' vormt voor inkomsten die rechthebbenden mislopen, stelt de advocaat-generaal. Daarmee zou de thuiskopieheffing 'aanzienlijk moeten worden verhoogd'. Wordt er een downloadverbod ingevoerd, dan gaat de thuiskopieheffing dus waarschijnlijk omlaag. Omdat het kopiëren voor privégebruik niet zou worden verboden, zal hij waarschijnlijk niet volledig worden afgeschaft.

Nederland claimt dat het verbieden van downloaden uit illegale bron negatieve gevolgen voor de privacy zou hebben, omdat downloaders dan zouden kunnen worden vervolgd. Volgens de advocaat-generaal verandert dat niets aan het feit dat het toestaan van 'illegale downloads' niet door de beugel kan.

In het verleden heeft de overheid meerdere keren een downloadverbod voorgesteld, maar mede door protest van burgers is het nooit zover gekomen. Eind 2012 liet regeringspartij PvdA doorschemeren een downloadverbod niet te willen uitsluiten, maar later noemde de partij een downloadverbod juist 'onbespreekbaar'. De thuiskopieheffing geldt sinds vorig jaar ook voor harde schijven, smartphones, tablets en pc's.

Bron


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 10-01-2014 0:25 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

Huh, is downloaden in Nederland legaal? Wat een zalig land hebben jullie toch.


Willekeur en dictatuur!


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 10-01-2014 0:38 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Lekker zouten met je Europese regelgeving omtrent dit soort zaken. De privacyschending die adequate handhaving met zich mee zou brengen is juist hetgeen dat niet te rechtvaardigen is.

Ik zie dit niet gebeuren.

Maar evengoed wordt het hoognodig tijd dat iemand eens een degelijk p2p netwerk voor Tor gaat ontwikkelen.



Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 10-01-2014 0:40 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 10 januari 2014 0:25 schreef Hérésie het volgende:
Huh, is downloaden in Nederland legaal? Wat een zalig land hebben jullie toch.


Ik België ook toch? Weet ik vrij zeker, tenzij het recentelijk veranderd is.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 10-01-2014 0:55 by faalhaas Profiel van faalhaas

Downloaden is legaal, uploaden niet.


... hoe de hazen lopen ...


WMP
Usericon van WMP
Posted 10-01-2014 3:08 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 10 januari 2014 0:38 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik zie dit niet gebeuren.


Ik helaas wel. Deze uitspraken zijn koren op de molen van privacyschenders bij uitstek Opstelten en zijn bitch Teeven en hun pseudo-liberale antivrijheidspartijtje. En aangezien zij liever luisteren naar de lobby van multinationals, die uiteraard voor zo'n verbod ijvert, zal dit enkel een kwestie van tijd zijn. In 2011 was Teeven al voor zo'n verbod en met het argument dat het nu moet van Europa, is het helemaal een gelopen race.


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 10-01-2014 3:28 by Lijdend Voorwerp Profiel van Lijdend Voorwerp

Hmm, dan maar snel een extra HD kopen en die ff volknallen met zooi.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 10-01-2014 12:36 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 10 januari 2014 3:08 schreef WMP het volgende:
Ik helaas wel. Deze uitspraken zijn koren op de molen van privacyschenders bij uitstek Opstelten en zijn bitch Teeven en hun pseudo-liberale antivrijheidspartijtje. En aangezien zij liever luisteren naar de lobby van multinationals, die uiteraard voor zo'n verbod ijvert, zal dit enkel een kwestie van tijd zijn. In 2011 was Teeven al voor zo'n verbod en met het argument dat het nu moet van Europa, is het helemaal een gelopen race.


Fredje & Ivo zijn natuurlijk niet de enigen die het hier voor het zeggen hebben.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-01-2014 12:57 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 9 januari 2014 16:12 schreef Hérésie het volgende:
Bwa, zodra je een klein foutje maakt hebben ze het gehoord he ('le' en 'la' fout gebruiken bv.). Hoeft niet per se aan je uitspraak te liggen. En eigenlijk is het wel handig als ze het horen, want ik heb ook al gehad dat ze niét gemerkt hadden dat ik zelf niet Franstalig was en dan spreken ze veel te snel

Klopt trouwens van de ketens. Ik heb in de Mediamarkt al vaak dingen laten liggen omdat ik godverdomme geen dvd-box wil waar 'Le Trône De Fer' opstaat in plaats van Game Of Thrones (met hun stomme neiging om alles te gaan vertalen ook).


le en la... djeez, je zou moeten zien hoeveel Walen falen in hun Frans. Niet normaal! Zelfs hooggeschoolde Walen die keer op keer le ipv la zetten in hun mails... nog erger dan -dt fouten.

Nuja, ook Duitsers hoor, die weten soms ook van toeten nog blazen of het accusatief of datief is...


signature


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-01-2014 13:31 by XXL Profiel van XXL

Ach, in Nederland zijn ook steeds meer mensen die spreken over 'die huis' ipv 'dat huis' en dat zijn echt niet alleen Mocro's.

Taal veranderd gewoon door de jaren heen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 10-01-2014 13:32 by Mark Profiel van Mark

Maar verandert is nog altijd niet veranderd.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Buried
Usericon van Buried
Posted 10-01-2014 13:32 by Buried (Speciaal lid) Profiel van Buried

quote:
Op 10 januari 2014 13:31 schreef XXL het volgende:

Taal veranderd gewoon door de jaren heen.


De ironie!




XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-01-2014 13:38 by XXL Profiel van XXL

Owjee, een tikfout.

Ik zal eens over een edit na gaan denken.
Eerst koffie en werken.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 10-01-2014 13:42 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

quote:
Op 10 januari 2014 13:31 schreef XXL het volgende:
Ach, in Nederland zijn ook steeds meer mensen die spreken over 'die huis' ipv 'dat huis' en dat zijn echt niet alleen Mocro's.

Taal veranderd gewoon door de jaren heen.


Limburgers hebben ook een acuut probleem met lidwoorden.

"Waar is de meisje? In de zand."


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


WMP
Usericon van WMP
Posted 10-01-2014 14:30 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 10 januari 2014 12:36 schreef Onweerwolf het volgende:
Fredje & Ivo zijn natuurlijk niet de enigen die het hier voor het zeggen hebben.


Dat klopt, maar de tegenstanders van zo'n downloadverbod waren maar net met een kleine meerderheid, en nu er ook nog eens het argument dat het 'van Europa moet' erbij komt, denk ik dat die meerderheid er nu niet meer zal zijn.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen