IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Programmeren Vorige pagina | Volgende pagina
Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 22-09-2003 23:31 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Mja.. ik had al een kleine Java/C++ achtergrond en dan is PHP niet moeilijk.. Met name het samenwerken met databases was wat nieuw voor me maar nu kan ik niet meer zonder



Zenial
Usericon van Zenial
Posted 23-09-2003 0:17 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 22 september 2003 22:06 schreef Judge M. het volgende:
Nu noem je een zeer interessant punt. Ik heb lPHP geleerd dankzij vele MSN-sessies met Paul aan de andere kant als leermeester en daar heb ik de basis van mijn PHP-kennis volledig aan te danken (en binnen 8 weken was de Lords of Metal nieuwe stijl een feit ). Het moet inderdaad wel van 2 kanten komen maar een goede begeleiding helpt altijd nog wel het beste.. Cheers Paul!

Ja het kan zeker schelen als je hulp krijgt van iemand die goed kan programmeren. En ik ben ook echt niet te beroerd die hulp te geven, maar als je programmeur wil worden moet je ook zelf dingen kunnen uitzoeken. En als je op internet en de bieb niks kan vinden om C++ te leren dan kan je er beter helemaal niet aan beginnen.


Zenial


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-09-2003 0:19 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 23 september 2003 0:17 schreef Zenial o.a. het volgende:
... maar als je programmeur wil worden moet je ook zelf dingen kunnen uitzoeken. En als je op internet en de bieb niks kan vinden om C++ te leren dan kan je er beter helemaal niet aan beginnen.


Precies!! Ik bedoel: als je het daar niet kan vinden, waar dan wel..


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 23-09-2003 0:21 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 23 september 2003 0:19 schreef Snaack het volgende:
Precies!! Ik bedoel: als je het daar niet kan vinden, waar dan wel..
In ziekelijke ingewikkelde logische constructies in je eigen hersenen

Oh nee wacht, da's programmeren voor gevorderden


I'm not being rude. You're just insignificant.


Bonnie
YEAH
Usericon van Bonnie
Posted 23-09-2003 0:49 by Bonnie Profiel van Bonnie

quote:
Op 23 september 2003 0:17 schreef Zenial het volgende:
Ja het kan zeker schelen als je hulp krijgt van iemand die goed kan programmeren. En ik ben ook echt niet te beroerd die hulp te geven.........


dus jij bent een goeie programmeur ?




Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-09-2003 0:52 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 23 september 2003 0:49 schreef Bonnie het volgende:
dus jij bent een goeie programmeur ?


Hahahahaha

Ken jij Zenial soms? Nu zijn er weinig mensen van wie ik durf te zeggen dat ze echt kunnen programmeren maar Zenial is er absoluut 1 van!


Bonnie
YEAH
Usericon van Bonnie
Posted 23-09-2003 0:59 by Bonnie Profiel van Bonnie

quote:
Op 23 september 2003 0:52 schreef Snaack het volgende:
Hahahahaha

Ken jij Zenial soms? Nu zijn er weinig mensen van wie ik durf te zeggen dat ze echt kunnen programmeren maar Zenial is er absoluut 1 van!


leuk dat ie het zelf ook weet

[edit] ECHT programmeren... ???? wat is dat? [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Bonnie op 23-09-2003 1:00]




Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 23-09-2003 1:11 by Myth of Fury Profiel van Myth of Furyhttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

*LOL*



grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 23-09-2003 6:46 by grindcore Profiel van grindcore

quote:
Op 22 september 2003 21:28 schreef Snaack het volgende:
en toen was het stil
Toen ging de gozer eten en slapen.
Want hij had wel wat beters te doen dan het gezeik van anderen aan te horen.
Ik vraag iets kleins en ik krijg alleen maar gezeur dat ik namelijk niet goed kijk.
Ik heb gezegt wat ik wil.
En wat ik tot nu toe ben tegen gekomen is een hoop gelul voor teveel geld.
En daar doe ik niet aan.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-09-2003 7:06 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 13 september 2003 18:37 schreef altx het volgende:
Leren programmeren in stappen:

IMHO moet je eerst goed leren procedureel te programmeren, vervolgens moet je zorgen dat je alle ins and outs met betrekking tot pointers kent en dan moet je pas OO gaan doen.



Dit is absolute onzin! Kennis van procedureel progammeren is juist een nadeel als je aan OO begint. Ik heb bij ons mensen werken die 30 jaar COBOL, Fortran, RPG en andere proc talen programmeren. Die mensen hadden extreem veel moeite met het overschakelen naar de OO denkpatronen en maakten absolute bagger.

Nu is OO niet de holy grail van het programmeren, voor bepaalde taken zijn de procedurele talen zeer geschikt maar het feit blijft staan dat uitgebreide proc kennis het denken in termen van OO nadelig beinvloed.

Het schiet mij nu te binnen dat jij misschien bedoelde dat ervaring mbt. tot het bedenken van algoritmes en oplossingen essentieel is. Dat is idd zo en dit geldt uiteraard voor elke taal.
quote:

Als je gelijk met OO begint, zonder eerst goed procedureel te hebben leren programmeren, weet je maar half waar je mee bezig bent.

Als je de werking van pointers niet snapt, terwijl je OO programmeert, weet je eigenlijk helemaal niet waar je mee bezig bent.


Het snappen van pointers en diepgaande memory management zijn enkel in sommige gevallen belangrijk maar in de meeste gevallen niet. Als programmeur moet je erop kunnen vertrouwen dat je compiler dan wel VM zaken zoals pointers en low-level machine afhankelijke zaken regelt. De compiler/VM programmeurs dienen die uitgebreide kennis uiteraard wel te hebben. Een ontwikkelaar van bijvoorbeeld een contact registratie applicatie bij een bank dient zich met puur applicatieve zaken bezig te houden.

Sowieso zal er op termijn toch met echte 4gl (en waarschijnlijk 5gl..6gl of Xgl) talen gewerkt worden en met allerlei sleur en pleur technieken en business rules engines. Voor de techneut zijn dit minderwaardige technieken, echter IRL is programmeren een middel en geen doel....

Volgens een of ander rapport van IBM wat ik laatst las is maar 30% van alle software ontwikkeling gericht op zaken zoals: OS ontwikkeling, compiler/VM en randapparatuur aansturing. Dit zal hoogst waarschijnlijk altijd een goede kennis van low-level specs nodig hebben. De overige 70% heeft dat simpelweg niet nodig.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-09-2003 7:14 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 13 september 2003 19:18 schreef Snaack het volgende:


Heb je soms met een WYSIWYG-edtor zitten klooien? Daar leer je dus NIET van programmeren.. Je krijgt niet eens een indruk, eerder een vaag vermoeden..

Maar ja, tegenwoordig ben je blijkbaar al IT-er als je kan drag-'n-droppen


Bij sommige klanten van mij wordt veelvuldig gebruik gemaakt van de Visuele Compositie tools van IBM (binnen VAJ). Sinds dat ze dat toepassen zijn hun doorlooptijden tussen major releases met twee maanden teruggebracht (en nee dit komt niet doordat ze minder functionaliteit toepassen) en het aantal bugs gevonden in de Test en Acceptatie omgevingen is ongeveer gehalveerd.

quote:

Als je écht had leren programmeren had je geweten dat de taal geen ene fuck uitmaakt, programmeer-logica is universeel.. De verschillen tussen de verschillende talen bestaan er vooral uit dat
-de syntax anders is (DUH)
-de standaard libraries verschillen
-bepaalde talen doel-specifiek zijn



Programeer logica is niet universeel. Algoritme logica is wel universeel.

Je kan wel programma's herschrijven door middel van een 1 op 1 relatie (grofweg) tussen bijvoorbeeld Cobol en Java. Het gaat nog zelfs werken ook. Maar je hebt dan geen enkele voordeel van OO dan kan je net zo in Cobol blijven beuken.

quote:

Los hiervan hebben vrijwel alle talen ondertussen een 4GL WYSIWYG-variant om de taal als RAD-tool te kunnen gebruiken.




De WYSIWYG tools beschikbaar voor bijvoorbeeld Java zijn NIET 4GL. Het zijn enkel schillen die bijvoorbeeld het maken van GUIs versnellen en in sommige gevallen ook mogelijk maken om business logica in te bouwen.

4GL is iets geheel anders. Een goed voorbeeld van een 4GL tool is bijvoorbeeld Versata die op basis van rules en condities een compileerbare Java bron maakt.




KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 23-09-2003 7:48 by grindcore Profiel van grindcore



Zenial
Usericon van Zenial
Posted 23-09-2003 9:10 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 23 september 2003 0:49 schreef Bonnie het volgende:
dus jij bent een goeie programmeur ?

Kolere mag je hier niet eens meer zeggen dat je goed kan programmeren? Damn... nou laat ik het dan omschrijven als "vele jaren programmeerervaring".
Bonnie nu blij?

quote:
Op 23 september 2003 6:46 schreef grindcore het volgende:
Ik heb gezegt wat ik wil.
En wat ik tot nu toe ben tegen gekomen is een hoop gelul voor teveel geld.
En daar doe ik niet aan.


Nouja, als je echt wil leren programmeren zijn er in de bieb zat boeken te vinden. En een lidmaatschap van de bieb kost misschien wat maar is wel erg nuttig voor je ontwikkeling.
Zo, dat was mijn vriendelijke antwoord. Als je er nu nog niet tevreden mee bent ga ik weer schelden

[Dit bericht is gewijzigd door Zenial op 23-09-2003 9:16]


Zenial


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 23-09-2003 9:25 by JFrost Profiel van JFrost

quote:
Op 23 september 2003 9:10 schreef Zenial het volgende:
Kolere mag je hier niet eens meer zeggen dat je goed kan programmeren? Damn... nou laat ik het dan omschrijven als "vele jaren programmeerervaring".
Bonnie nu blij?



Misschien heb je al die jaren wel text Adventures voor MS-DOS gemaakt...?

Wat heb je allemaal zoal geprogrammeerd? En PHP is trouwens een Script-taal, dus tel die maar niet mee.


this user is dead


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 23-09-2003 9:59 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 23 september 2003 9:25 schreef JFrost het volgende:
Misschien heb je al die jaren wel text Adventures voor MS-DOS gemaakt...?

Die zijn gaaf, daar ben ik mee begonnen

quote:
Wat heb je allemaal zoal geprogrammeerd? En PHP is trouwens een Script-taal, dus tel die maar niet mee.

Mooi, want ik heb nog nooit php geprogrammeerd.
Ben begonnen in basic op de P-2000 zo'n 15 jaar geleden. Via quickbasic op de PC naar borland C gegaan en nu programmeer ik visual c++ en geef ik soms les in visual basic, maar mijn voorkeur ligt nog bij gewone ansi C zonder alle M$ shit erbij. Heb vanalles geprogrammeerd, spelletjes (incl. eigen 3d-engine en via opengl), een raytracer, mijn forum en tig andere CGI scripts voor mijn homepage (in ansi C), programma's om de database voor mijn homepage te beheren, geluidsbewerking programmaatjes, progjes om wiskundige modellen door te rekenen etc etc.


Zenial


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 23-09-2003 10:01 by Elfensteen Profiel van Elfensteen

heil zenial!


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 23-09-2003 10:06 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 23 september 2003 10:01 schreef Elfensteen het volgende:
heil zenial!

Sssssst! Straks wordt Bonnie weer boos!


Zenial


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 23-09-2003 10:20 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

Oh die raytracer stelt nog niet zoveel voor trouwens. Dit heb ik vanochtend geklust om de rotatie te testen: (werkt nu eindelijk goed)



Zenial


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 23-09-2003 10:24 by grindcore Profiel van grindcore

quote:
Op 23 september 2003 10:20 schreef Zenial het volgende:
Oh die raytracer stelt nog niet zoveel voor trouwens. Dit heb ik vanochtend geklust om de rotatie te testen: (werkt nu eindelijk goed)



Ziet er goed uit.
Jammer dat m,n CPU level de pan uit rijst.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 23-09-2003 11:26 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 23 september 2003 10:24 schreef grindcore het volgende:
Ziet er goed uit.
Jammer dat m,n CPU level de pan uit rijst.

oh bij mij nog geen 10%, hehe
Ziet er wel goed uit


"This one is older than shit, heavier than time!"


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 23-09-2003 11:33 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 23 september 2003 7:06 schreef Chelman het volgende:
Het snappen van pointers en diepgaande memory management zijn enkel in sommige gevallen belangrijk maar in de meeste gevallen niet. Als programmeur moet je erop kunnen vertrouwen dat je compiler dan wel VM zaken zoals pointers en low-level machine afhankelijke zaken regelt. De compiler/VM programmeurs dienen die uitgebreide kennis uiteraard wel te hebben. Een ontwikkelaar van bijvoorbeeld een contact registratie applicatie bij een bank dient zich met puur applicatieve zaken bezig te houden.
Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Als je simpelweg maar moet vertrouwen op de capaciteiten en kennis van de mensen die de compiler gebakken hebben maak je jezelf op alle vlakken afhankelijk en dat wil je niet.

Programmeurs moeten al die kennis minstens in basale vorm zelf in zich hebben, anders is het een open deur naar geheugenlekken, crashes en beveiligingsissues. Memory management, typecasten, garbage recycling.. dat moet je eigenlijk allemaal zelf doen. De enige manier waarop je zeker weet dat je het allemaal in de hand hebt.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-09-2003 11:56 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 23 september 2003 11:33 schreef helmet het volgende:
Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Als je simpelweg maar moet vertrouwen op de capaciteiten en kennis van de mensen die de compiler gebakken hebben maak je jezelf op alle vlakken afhankelijk en dat wil je niet.

Programmeurs moeten al die kennis minstens in basale vorm zelf in zich hebben, anders is het een open deur naar geheugenlekken, crashes en beveiligingsissues. Memory management, typecasten, garbage recycling.. dat moet je eigenlijk allemaal zelf doen. De enige manier waarop je zeker weet dat je het allemaal in de hand hebt.


Dit komt omdat het ontwikkelen nu nog met name door hobbyisten gedomineerd wordt die alles zelf willen doen. Op termijn zal software ontwikkeling dezelfde evolutie doorgaan als bijvoorbeeld het bouwen van auto's waar iedereen zich enkel met zijn specifieke expertise bezig hoeft te houden.

Die kennis (low-level pointers) is nu al steeds minder nodig en het zal steeds minder zijn. Een plaatwerker hoeft ook niet te weten hoe het staal gesmeed wordt voordat hij er op kan hameren.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-09-2003 13:23 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 23 september 2003 7:14 schreef Chelman het volgende:
Bij sommige klanten van mij wordt veelvuldig gebruik gemaakt van de Visuele Compositie tools van IBM (binnen VAJ). Sinds dat ze dat toepassen zijn hun doorlooptijden tussen major releases met twee maanden teruggebracht (en nee dit komt niet doordat ze minder functionaliteit toepassen) en het aantal bugs gevonden in de Test en Acceptatie omgevingen is ongeveer gehalveerd.


Ik zeg ook niet dat je daarmee niet tot goede producten kan komen, maar je leert er niet door programmeren.. Je leert applicaties in elkaar te zetten met behulp van een grafische tool.


quote:
Programeer logica is niet universeel. Algoritme logica is wel universeel.


Wat versta jij onder programmeerlogica dan??

Ik bedoel, een stuk pseudocode laat zich vertalen naar elke taal..


Fire
Usericon van Fire
Posted 23-09-2003 13:30 by Fire (Bestuurslid stichting) Profiel van Firehttp://www.gratix.nl

quote:
Op 23 september 2003 7:06 schreef Chelman het volgende:
Het snappen van pointers en diepgaande memory management zijn enkel in sommige gevallen belangrijk maar in de meeste gevallen niet. Als programmeur moet je erop kunnen vertrouwen dat je compiler dan wel VM zaken zoals pointers en low-level machine afhankelijke zaken regelt. De compiler/VM programmeurs dienen die uitgebreide kennis uiteraard wel te hebben. Een ontwikkelaar van bijvoorbeeld een contact registratie applicatie bij een bank dient zich met puur applicatieve zaken bezig te houden.


Je kan zo in dienst:
http://www.microsoft.com/careers/default.aspx



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 23-09-2003 13:31 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 23 september 2003 13:30 schreef Fire het volgende:
Je kan zo in dienst:
http://www.microsoft.com/careers/default.aspx


I'm not being rude. You're just insignificant.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen