IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Programmeren Vorige pagina | Volgende pagina
Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 15-12-2008 20:20 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 15 december 2008 19:31 schreef 0Tolerence het volgende:
Wat een onzin, met php kan je net zo goed complexe applicaties bouwen. Huidige versies ondersteunen zelfs het nieuwe programmeren (object oriented).
Sterker nog, applicaties zullen eerder een verschuiving richting het web gaan vertonen aangezien de mogelijkheden daar met het jaar groter worden. Het is wel degelijk programmeren en het hangt natuurlijk van de scope van de applicatie af.
Ssssssssssst! Laat Zenial en Argus in de waan dan zij de ubernerds zijn. Jij en ik weten beter maar dat hoeven zij niet te weten

[Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 16-12-2008 9:06]



renYek
Usericon van renYek
Posted 16-12-2008 8:26 by renYek Profiel van renYek

quote:
Op 15 december 2008 12:54 schreef Argus het volgende:
Bij php hebben we het dan over scripten en niet over programmeren...
(asp e.d. idem overigens)


On a way out there related note:

Iemand hier ervaringen met TOGAF? (nee, geen taal...)


TOGAF is toch een soort standaard voor ICT architectuur, is't nie?


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 16-12-2008 8:28 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Hé gelukkig. WEER een standaard.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


renYek
Usericon van renYek
Posted 16-12-2008 8:29 by renYek Profiel van renYek

Die zijn er al zo weinig he? Het ergste is dat het vaak van die "guidelines" zijn, zodat er dan weer allemaal clubjes ontstaan die daar weer hun eigen ding mee doen en er weer een nieuwe "standaard" van maken


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 16-12-2008 8:31 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

De enige standaard die ze eens zouden moeten invoeren is 'gezond verstand', in plaats van al die procesmodellen en architecturen. De helft van de tijd heeft men geen idee waar men het over heeft..


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


renYek
Usericon van renYek
Posted 16-12-2008 8:34 by renYek Profiel van renYek

Eens. Maar dat geldt overal wel voor hehe.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 16-12-2008 11:53 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 16 december 2008 8:31 schreef Illusione het volgende:
De enige standaard die ze eens zouden moeten invoeren is 'gezond verstand', in plaats van al die procesmodellen en architecturen. De helft van de tijd heeft men geen idee waar men het over heeft..


Het idee is tijdsbesparing en dat is redelijk essentieel. Vandaar al die standaard oplossingen en standaard modellen. Maar idd, dat kan leiden tot problemen die later pas zichtbaar zijn. Zoals zo vaak het geval is. Tijd = geld.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 16-12-2008 12:12 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 16 december 2008 11:53 schreef 0Tolerence het volgende:
Het idee is tijdsbesparing en dat is redelijk essentieel. Vandaar al die standaard oplossingen en standaard modellen. Maar idd, dat kan leiden tot problemen die later pas zichtbaar zijn. Zoals zo vaak het geval is. Tijd = geld.


Oh, ik snap het idee erachter uitstekend! Het spijtige is dat het vaak alleen theoretische voordelen zijn; óf mensen passen een architectuur danwel model toe zonder hierbij de praktijk in de gaten te houden, óf de architectuur danwel het model wordt als de oplossing gezien i.p.v. een instrument voor verbetering.

Ik doel hiermee overigens op procesmodellen e.a.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 16-12-2008 12:21 by altx Profiel van altx

quote:
Op 16 december 2008 12:12 schreef Illusione het volgende:
Oh, ik snap het idee erachter uitstekend! Het spijtige is dat het vaak alleen theoretische voordelen zijn; óf mensen passen een architectuur danwel model toe zonder hierbij de praktijk in de gaten te houden, óf de architectuur danwel het model wordt als de oplossing gezien i.p.v. een instrument voor verbetering.

Ik doel hiermee overigens op procesmodellen e.a.



Héél herkenbaar.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 16-12-2008 12:43 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 16 december 2008 8:26 schreef renYek het volgende:
TOGAF is toch een soort standaard voor ICT architectuur, is't nie?


Yups

@Illu: Inderdaad ja. Hoe krijg ik anders de volgende CV pagina vol met nerdy titels enzo


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 16-12-2008 12:44 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 16 december 2008 12:43 schreef Argus het volgende:
Yups

@Illu: Inderdaad ja. Hoe krijg ik anders de volgende CV pagina vol met nerdy titels enzo


Het leent zich inderdaad wel altijd ideaal voor CV-vulling, ja..

Ach. Mensen doen vaak zo moeilijk, terwijl het soms zo simpel is.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 16-12-2008 12:45 by Argus Profiel van Argus

Ik wordt graag dik betaald om dik te doen

Dat en ik ben de wat meer generieke zooi aan het uitgaan. PM achtige zooi en wat architectuur.
Al moet ik wel eens gaan besluiten welke van de twee kanten ik verder uit wil gaan diepen.

Keuzes...


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 16-12-2008 12:47 by Argus Profiel van Argus

Oh en voor de php nerds
http://en.wikipedia.org/wiki/PHP

eerste zin


'Nuff said script kiddo's


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 16-12-2008 12:48 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 16 december 2008 12:45 schreef Argus het volgende:
Ik wordt graag dik betaald om dik te doen

Dat en ik ben de wat meer generieke zooi aan het uitgaan. PM achtige zooi en wat architectuur.
Al moet ik wel eens gaan besluiten welke van de twee kanten ik verder uit wil gaan diepen.

Keuzes...


Projectmanagement is da shizzle.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


renYek
Usericon van renYek
Posted 16-12-2008 13:13 by renYek Profiel van renYek

quote:
Op 16 december 2008 12:44 schreef Illusione het volgende:
Het leent zich inderdaad wel altijd ideaal voor CV-vulling, ja..

Ach. Mensen doen vaak zo moeilijk, terwijl het soms zo simpel is.


Een ex collega zij altijd: "Als de oplossing complex is, heb je het probleem niet begrepen". Gaat vaak op!


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 16-12-2008 13:14 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Ondanks dat het klinkt als een WC-tegeltjesuitspraak, is het niet minder waar!


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 16-12-2008 13:24 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 16 december 2008 12:48 schreef Illusione het volgende:
Projectmanagement is da shizzle.


Jawohl maar ik vind price2 wel zat voorlopig.
Ik kan nog wel wat op de meer people gerichte zooi doen maar ik ben toch niet zo'n mensen mens

@RenYek meestal wel waar ja. Al zie ik vaak wel oplossingen die een beetje TE simpel waren voorbij komen. Zeker in multisystem omgevingen.... (CRM in het bijzonder)


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


renYek
Usericon van renYek
Posted 16-12-2008 13:26 by renYek Profiel van renYek

quote:
Op 16 december 2008 13:24 schreef Argus het volgende:
Jawohl maar ik vind price2 wel zat voorlopig.
Ik kan nog wel wat op de meer people gerichte zooi doen maar ik ben toch niet zo'n mensen mens

@RenYek meestal wel waar ja. Al zie ik vaak wel oplossingen die een beetje TE simpel waren voorbij komen. Zeker in multisystem omgevingen.... (CRM in het bijzonder)


Simpel is niet erg, maar er mag wel fatsoenlijk over nagedacht zijn en moet dan natuurlijk ook fatsoenlijk zijn


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 16-12-2008 13:44 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 16 december 2008 13:24 schreef Argus het volgende:
Jawohl maar ik vind price2 wel zat voorlopig.
Ik kan nog wel wat op de meer people gerichte zooi doen maar ik ben toch niet zo'n mensen mens

@RenYek meestal wel waar ja. Al zie ik vaak wel oplossingen die een beetje TE simpel waren voorbij komen. Zeker in multisystem omgevingen.... (CRM in het bijzonder)


Prince2 vind ik dan juist weer te weinig; kijk eens naar IPMA. Dat is pas nuttig als basis.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 16-12-2008 16:21 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 16 december 2008 13:44 schreef Illusione het volgende:
Prince2 vind ik dan juist weer te weinig; kijk eens naar IPMA. Dat is pas nuttig als basis.


Heb ik ook mijn reserveringen over. Ik vind dingen die op competenties gebaseerd zijn altijd nogal achetrhaalt Waarschijnlijk heb ik teveel beoordeling gehad en gedaan
Prince2 is wel erg toepasbaar binnen de IT vind ik zelf. Scheelt binnen projecten vaak in ieder geval een langdradige discussie over wie er nu de verantwoordelijkheid heeft over iets.



Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 16-12-2008 16:40 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Prince2 staat ook op de geadviseerde leeslijst van de IPMA-certificeringen, samen met nog honderden andere boeken. Het kunnen toepassen van een projectmethodiek is uiteraard wel belangrijk voor een PM.

Ik vind bij IPMA juist het prettige dat het niet alleen het toepassen van methodieken is, maar ook een inzicht in den mensch en zijner omgeving wordt vereist.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 16-12-2008 17:09 by Argus Profiel van Argus

En dat laatste zal mij dan weer aan mijnen reet roesten

Leuk voor iemand in een business rol. Ik moet gewoon machines hebben
Een vriendin van me vind overigens weer juist dat ze met mensen moet kunnen praten en niet met procedures. Alles zijn niche he.

(ik ICT, zij business)


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 16-12-2008 17:11 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 16 december 2008 12:47 schreef Argus het volgende:
Oh en voor de php nerds
http://en.wikipedia.org/wiki/PHP

eerste zin


'Nuff said script kiddo's



Scripting language en wikipedia, de betrouwbaarheid..
Ten tweede, het betekend niet dat het niet programmeren is. Want dat is het wel degelijk.
Ten derde, ik prefereer toch Coldfusion. Zit een stuk beter in elkaar.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 16-12-2008 17:19 by Argus Profiel van Argus

Scripten is zo onwijs programmeren man. Het is gewoon te dol dat ze er een ander woordje voor verzonnen hebben

Maar doe vooral een mooie thesis over waarom jij denkt dat het wel een echte taal is hoor. De wereld wacht op je !


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 16-12-2008 17:29 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

Laten we simpelweg zeggen dat het een definitie kwestie is en dat scripting over het algemeen de negatieve lading heeft dat je het niet serieus hoeft te nemen. Dat is eigenlijk alles wat ik ermee wil zeggen.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen