IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Programmeren Vorige pagina | Volgende pagina
0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 13-09-2003 19:30 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 13 september 2003 19:18 schreef Snaack het volgende:


Heb je soms met een WYSIWYG-edtor zitten klooien? Daar leer je dus NIET van programmeren.. Je krijgt niet eens een indruk, eerder een vaag vermoeden..

Maar ja, tegenwoordig ben je blijkbaar al IT-er als je kan drag-'n-droppen



Als je écht had leren programmeren had je geweten dat de taal geen ene fuck uitmaakt, programmeer-logica is universeel.. De verschillen tussen de verschillende talen bestaan er vooral uit dat
-de syntax anders is (DUH)
-de standaard libraries verschillen
-bepaalde talen doel-specifiek zijn

Los hiervan hebben vrijwel alle talen ondertussen een 4GL WYSIWYG-variant om de taal als RAD-tool te kunnen gebruiken.



Je hebt er dus nog geen ene fuck verstand van?


Blijkbaar begrijp jij het niet, een taal als Java is makkelijk op te pakken voor beginnende programmeerders zoals ik was 2 jaar geleden, DAT is essentieel.
Ten tweede is het idee achter een oplossing sowiezo hetzelfde en is er altijd een algemene syntax, als IF statements en WHILE loops etc. waarmee je dus de gedachte gang van programmeren leert onder de knie te krijgen via een relatief makkelijke taal als JAVA. Ten derde wordt er niet gebruikt gemaakt van WYSIWYGG editors, maar Emacs e.d. editors en wordt er specifiek op command line programma's afgedrukt en niet leuke swing tekeningetjes. Ten derder wordt er nu les gegeven in C, waar wel zaken als pointers en memory management aan te pas komt en het tevens wat moeilijke niet OO georienteerd programmeren aan bod komt.

Dus het wordt in fases opgebouwd, dat is de essentie!


"This one is older than shit, heavier than time!"


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 13-09-2003 20:35 by grindcore Profiel van grindcore

Mag ik hier de hele essentie van deze discussie weten?


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 14-09-2003 1:06 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 13 september 2003 20:35 schreef grindcore het volgende:
Mag ik hier de hele essentie van deze discussie weten?
Begin maar met C++ en lees deze discussie over een jaar of 2 maar weer eens terug..



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 14-09-2003 5:13 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 13 september 2003 12:12 schreef JFrost het volgende:
En maak daar anders even een void van en return niks. Dit staat zo knullig.
void main???? Niet vloeken!


I'm not being rude. You're just insignificant.


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 14-09-2003 11:04 by JFrost Profiel van JFrost

quote:
Op 14 september 2003 5:13 schreef helmet het volgende:
void main???? Niet vloeken!


Je gaat toch geen methode een int laten returnen als ie dat helemaal niet doet.


this user is dead


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 14-09-2003 11:49 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 14 september 2003 11:04 schreef JFrost het volgende:
Je gaat toch geen methode een int laten returnen als ie dat helemaal niet doet.
Les 1: main is ALTIJD een int. Gewoon lekker niets of nul laten retourneren.


I'm not being rude. You're just insignificant.


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 14-09-2003 12:24 by JFrost Profiel van JFrost

quote:
Op 14 september 2003 11:49 schreef helmet het volgende:
Les 1: main is ALTIJD een int. Gewoon lekker niets of nul laten retourneren.


In Java niet. Daar is ie public, static en void. En das lekker veel logischer


this user is dead


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 14-09-2003 12:56 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 14 september 2003 12:24 schreef JFrost het volgende:
In Java niet. Daar is ie public, static en void. En das lekker veel logischer


maar static in C betekent iets heel anders dan in java


"This one is older than shit, heavier than time!"


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 14-09-2003 13:19 by JFrost Profiel van JFrost

quote:
Op 14 september 2003 12:56 schreef 0Tolerence het volgende:
maar static in C betekent iets heel anders dan in java

Oh weut ik veul. Maar void lijkt me toch logischer


this user is dead


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 14-09-2003 22:30 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 14 september 2003 21:21 schreef grindcore het volgende:
Ik heb een boek genaamd Thinking in C++ maar er staat geen goede opdrachten op.
En de compiler/editor staat wel voorbeelden.
Maar begrijp er niets van.

Voor de oplossing hoef je ook niet hyperintelligent te zijn: Haal een beter C++ boek! In een beetje bibliotheek heb je zat C++ boeken voor echte beginners, zodat je zelf van je eerste "Hello World" programmaatje tot Doom 5 leert programmeren...


Zenial


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 14-09-2003 22:31 by JFrost Profiel van JFrost

quote:
Op 14 september 2003 22:30 schreef Zenial het volgende:
..., zodat je zelf van je eerste "Hello World" programmaatje tot Doom 5 leert programmeren...


In 1 boek? Dat moet ik zien


this user is dead


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 14-09-2003 22:33 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 14 september 2003 22:31 schreef JFrost het volgende:
In 1 boek? Dat moet ik zien
Tuurlijk, met het huidige spellenklimaat is het meer een kwestie van aansturing van nieuwe hardware geworden dan van software-oplossingen. De principes van een 3D-engine blijven gelijk en kunnen makkelijk in een boek omvat worden.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 14-09-2003 22:35 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

Kwestie van een hoofstukje OpenGL


Zenial


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 14-09-2003 22:36 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 14 september 2003 22:33 schreef helmet het volgende:
Tuurlijk, met het huidige spellenklimaat is het meer een kwestie van aansturing van nieuwe hardware geworden dan van software-oplossingen. De principes van een 3D-engine blijven gelijk en kunnen makkelijk in een boek omvat worden.


lol, ik denk dat je je aardig vergist in de omvattendheid van het geheel. Er komt wel meer bij kijken dan wat hardware aansturen.


"This one is older than shit, heavier than time!"


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 15-09-2003 9:25 by JFrost Profiel van JFrost

quote:
Op 14 september 2003 22:33 schreef helmet het volgende:
Tuurlijk, met het huidige spellenklimaat is het meer een kwestie van aansturing van nieuwe hardware geworden dan van software-oplossingen. De principes van een 3D-engine blijven gelijk en kunnen makkelijk in een boek omvat worden.


Ik heb hier een boek van 800 pagina's met een CD-ROM vol met code en voorbeelden waarna je een simpel 3d spelletje moet kunnen maken.

Maar ze gaan er al wel vanuit dat je vloeiend C++ kent en er komen heus wel meer dingen bij kijken. Een boek over Object Oriented Software Design zou in ieder geval ook zeker niet misstaan.

In 1 boekje een 3D engine schrijven is stoere nerd -talk.


this user is dead


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 15-09-2003 11:05 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 15 september 2003 9:25 schreef JFrost het volgende:
In 1 boekje een 3D engine schrijven is stoere nerd -talk.
Zoals ik al zei, tegenwoordig is de code niet echt de bottleneck. Het is gewoon pure wiskunde, niets meer en niets minder.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Fire
Usericon van Fire
Posted 15-09-2003 11:06 by Fire (Bestuurslid stichting) Profiel van Firehttp://www.gratix.nl

quote:
Op 15 september 2003 11:05 schreef helmet het volgende:
Zoals ik al zei, tegenwoordig is de code niet echt de bottleneck. Het is gewoon pure wiskunde, niets meer en niets minder.
Wiskunde Dat geven ze niet meer op school hoor...



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 15-09-2003 11:12 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 15 september 2003 11:06 schreef Fire het volgende:
Wiskunde Dat geven ze niet meer op school hoor...
Huh? Hoe moet de komende generatie programmeurs dan weten hoe ze een vlak (muur, texture, relief, 50% reflectie, 20 eenheden afstand) onder een hoek van 35 graden waar twee lichtbronnen op schijnen, een op 10 eenheden afstand en een, via getint glas met 20% reflectering, op 13 eenheden afstand, waarvan het licht deels geblokkeerd wordt door een wapperend gordijn op 5 eenheden afstand, moeten weergeven?


I'm not being rude. You're just insignificant.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 15-09-2003 11:15 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 15 september 2003 9:25 schreef JFrost het volgende:
Ik heb hier een boek van 800 pagina's met een CD-ROM vol met code en voorbeelden waarna je een simpel 3d spelletje moet kunnen maken.

Compleet overbodig, in OpenGL zit een complete 3d library die je kan gebruiken. En er zijn er zat gratis op internet te krijgen. Hoeveel spelletjesfabrikanten denk je dat tegenwoordig nog hun eigen 3d engine schrijven? Er worden bijna altijd standaard libraries aangekocht.


Zenial


Fire
Usericon van Fire
Posted 15-09-2003 11:43 by Fire (Bestuurslid stichting) Profiel van Firehttp://www.gratix.nl

quote:
Op 15 september 2003 11:12 schreef helmet het volgende:
Huh? Hoe moet de komende generatie programmeurs dan weten hoe ze een vlak (muur, texture, relief, 50% reflectie, 20 eenheden afstand) onder een hoek van 35 graden waar twee lichtbronnen op schijnen, een op 10 eenheden afstand en een, via getint glas met 20% reflectering, op 13 eenheden afstand, waarvan het licht deels geblokkeerd wordt door een wapperend gordijn op 5 eenheden afstand, moeten weergeven?
Een lesje natuurkunde volgen



Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 15-09-2003 17:00 by Iskariot Profiel van Iskariot

Weet iemand hoe je een plaatje weergeeft in java? Ik snap er echt geen reet van


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 15-09-2003 17:19 by JFrost Profiel van JFrost

quote:
Op 15 september 2003 17:00 schreef Iskariot het volgende:
Weet iemand hoe je een plaatje weergeeft in java? Ik snap er echt geen reet van


http://wwwhome.cs.utwente.nl/~akkerh/ImageTest.java

Daar moet je wel wat aan hebben. Ik geloof dat het compiled mits in de juist dir, etc...

Het gaat vooral om:

Image i = Toolkit.getDefaultToolkit().getImage("image.jpg");
myCanvas mc = new myCanvas(i);
mc.setBounds(4,4,100,100);


En dan heb je een JPanel waar je hem aan kan toevoegen:

JPanel panel = new JPanel();
panel.add(mc);


INTERFACES IN JAVA ZIJN KUT! (dat moet wel even gezegd worden)

[Dit bericht is gewijzigd door JFrost op 15-09-2003 17:22]


this user is dead


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 15-09-2003 17:31 by Iskariot Profiel van Iskariot

Ok bedankt!!! Ik ga weer wat lopen kutten


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 22-09-2003 15:14 by grindcore Profiel van grindcore

Een goed boek voor C++ is gemiddeld 58,50.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 22-09-2003 15:16 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 22 september 2003 15:14 schreef grindcore het volgende:
Een goed boek voor C++ is gemiddeld 58,50.
C/C++ leer je vanaf je scherm, niet uit een boek

(Toegegeven, boeken zijn handig)


I'm not being rude. You're just insignificant.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen