IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Programmeren Vorige pagina | Volgende pagina
Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 22-03-2007 22:44 by Argus Profiel van Argus

Ik 'doe het wel eens vaker'


Ik heb alleen meestal geen zin me er hier mee te bemoeien. Op ZM ben ik gewoon een zuipende aap

edit: voor whiterider http://en.wikipedia.org/wiki/Three-tier_(computing)

[Dit bericht is gewijzigd door Argus op 22-03-2007 22:55]


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 23-03-2007 7:57 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 22 maart 2007 22:34 schreef WhiteRider het volgende:
Dat was de formule waar ik het over had, ik begreep het tot aan die formule. Ik moet stevig aan m'n wiskunde gaan werken.

Argh mensen die gaan programmeren zonder een wiskundige basis moeten ook heel hard geslagen worden :S


Zenial


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-03-2007 8:57 by Snaack Profiel van Snaack

Doe eens niet zo onaardig Zenial, hij is grindwhore niet immers..


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 23-03-2007 9:53 by altx Profiel van altx

quote:
Op 22 maart 2007 22:31 schreef Argus het volgende:
Het opzetten van een N-tier applicatie zal je denk ik ook niet zo snel op google vinden.
Maar als er iets mis gaat in je datalaag throw je je error netjes naar boven naar de aanroepende business code. Gaat het goed dan knal je de dataset door.
Daar doe je er wat moeilijke zooi mee, zelfde verhaal van interface naar je presentatielaag en daar geef je of een leuke melding aan de gebruiker van 'KUDT u hebt peg! Swa!' of je format je spulletjes wat lollig.

Maar juist dit lijkt me nu iets wat je docent je zou moeten duidelijk maken.
Ik vraag me aan de andere kant weer af in hoevere dit in een MBO studie hoort en hoeveel je er echt van af zou moeten weten.

(Dit is in ieder geval de dummy uitleg die ik ook aan klanten geef )



Goed beschouwd zou je niet eens de "dataset" door moeten geven, want alles wat ook maar enigszins aan een database doet denken, hoort in de datalaag thuis.
In de businesslaag interesseert het je niet wat er precies als data-opslagmedium gebruikt wordt. Als je voor een ander opslagmedium kiest, mag dat alleen maar impact hebben op je datalaag en niet op je businesslaag.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 23-03-2007 13:01 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 23 maart 2007 7:57 schreef Zenial het volgende:
Argh mensen die gaan programmeren zonder een wiskundige basis moeten ook heel hard geslagen worden :S

Kanker op, dwaas. Ik heb toch weinig keus? Oprotten met je elitaire gezeik.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 23-03-2007 13:02 by Argus Profiel van Argus

Ach joh. Iemand die 10 jaar over zijn elite studie doet moet je ook niet te serieus nemen he


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 23-03-2007 13:03 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 23 maart 2007 13:01 schreef WhiteRider het volgende:
Kanker op, dwaas. Ik heb toch weinig keus? Oprotten met je elitaire gezeik.
Maar toch heeft hij een punt



Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 23-03-2007 13:05 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 23 maart 2007 13:03 schreef Judge M. het volgende:
Maar toch heeft hij een punt


Deels. Maar ik ken toch zat code kloppers die prima kloppen maar biologie gestudeerd hebben oid

Ingewikkelde rekenzooi laat je doorgaans aan materie deskundigen over. Niet aan een kloppert.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 23-03-2007 13:07 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Of aan Matlab



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-03-2007 13:11 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 23 maart 2007 13:05 schreef Argus het volgende:
Deels. Maar ik ken toch zat code kloppers die prima kloppen maar biologie gestudeerd hebben oid

Ingewikkelde rekenzooi laat je doorgaans aan materie deskundigen over. Niet aan een kloppert.


Zenial had het dan ook over een wiskundige *BASIS*.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 23-03-2007 13:12 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 23 maart 2007 13:11 schreef Chelman het volgende:
Zenial had het dan ook over een wiskundige *BASIS*.


Ja, die hebben die mensen dus ook NIET.

Wiskunde a, vwo reken ik in deze niet. (b ook niet )


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 23-03-2007 13:15 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

En wat is dan de basis? Het is niet zo dat ik helemaal NIETS van wiskunde ken of begrijp, maar meneer Zenial kan toch niet van me verwachten dat ik al vergevorderd ben wat dat betreft..


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 23-03-2007 13:18 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 23 maart 2007 13:15 schreef WhiteRider het volgende:
En wat is dan de basis? Het is niet zo dat ik helemaal NIETS van wiskunde ken of begrijp, maar meneer Zenial kan toch niet van me verwachten dat ik al vergevorderd ben wat dat betreft..


Ach, als we informatica aan de TU delft nemen dan heb je meteen de studie die iedereen gaat doen omdat ze de wiskunde van een electro of civiel niet meer trekken

Maar dan nog. Ingewikkelde logica laat je niet wat design betreft aan een programmeur over. Dat is net zo bizar als verwachten dat hij een complexe pensioen berekening in elkaar gaat kloppen zonder kennis.

(dit is overigens ook waarom materiedeskundige ontwerpers goud geld waard zijn)


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 23-03-2007 13:19 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 23 maart 2007 13:15 schreef WhiteRider het volgende:
En wat is dan de basis? Het is niet zo dat ik helemaal NIETS van wiskunde ken of begrijp, maar meneer Zenial kan toch niet van me verwachten dat ik al vergevorderd ben wat dat betreft..
Dat misschien niet maar je begint je nu al te verdiepen in behoorlijk pittige stof waarbij een degelijke (o.a. wiskundige) achtergrond zeker geen overbodige luxe is.



altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 23-03-2007 13:21 by altx Profiel van altx

quote:
Op 23 maart 2007 13:18 schreef Argus het volgende:
Ach, als we informatica aan de TU delft nemen dan heb je meteen de studie die iedereen gaat doen omdat ze de wiskunde van een electro of civiel niet meer trekken

(...)


Dat is wel de grootste onzin die ik in mijn hele ZM-carrière hier gelezen heb zeg.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 23-03-2007 13:23 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 23 maart 2007 13:21 schreef altx het volgende:
Dat is wel de grootste onzin die ik in mijn hele ZM-carrière hier gelezen heb zeg.


Ok, heb jij die studies gedaan? Ik wel
Dus laten we er voor het gemak even van uit gaan dat Oom Argus weet waar hij het over heeft


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-03-2007 13:24 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 23 maart 2007 13:23 schreef Argus het volgende:
Ok, heb jij die studies gedaan? Ik wel
Dus laten we er voor het gemak even van uit gaan dat Oom Argus weet waar hij het over heeft
Oe jij durft Altx tegen te spreken!


*popcorn*


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 23-03-2007 13:24 by altx Profiel van altx

quote:
Op 23 maart 2007 13:15 schreef WhiteRider het volgende:
En wat is dan de basis? Het is niet zo dat ik helemaal NIETS van wiskunde ken of begrijp, maar meneer Zenial kan toch niet van me verwachten dat ik al vergevorderd ben wat dat betreft..


Je gebruikt de ene keer het woord random, de andere keer het woord uniek. Wat bedoel je nu precies?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 23-03-2007 13:25 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 23 maart 2007 13:24 schreef Jenje het volgende:
Oe jij durft Altx tegen te spreken!



Stoer he Maar verder mag hij het beter denken te weten hoor


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 23-03-2007 13:30 by altx Profiel van altx

quote:
Op 23 maart 2007 13:23 schreef Argus het volgende:
Ok, heb jij die studies gedaan? Ik wel
Dus laten we er voor het gemak even van uit gaan dat Oom Argus weet waar hij het over heeft


Alle drie?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 23-03-2007 13:30 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 23 maart 2007 13:24 schreef altx het volgende:
Je gebruikt de ene keer het woord random, de andere keer het woord uniek. Wat bedoel je nu precies?


Ik was inderdaad even in de war, hehe.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 23-03-2007 13:32 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 23 maart 2007 13:30 schreef altx het volgende:
Alle drie?


Alleen electro als uitvoerende student
Maar als jij de Analyse van een Electro gelijk wilt stellen aan die van Info, ga je gang

[Dit bericht is gewijzigd door Argus op 23-03-2007 13:32]


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 23-03-2007 13:32 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 23 maart 2007 13:19 schreef Judge M. het volgende:
Dat misschien niet maar je begint je nu al te verdiepen in behoorlijk pittige stof waarbij een degelijke (o.a. wiskundige) achtergrond zeker geen overbodige luxe is.

Heb je asbsolúút gelijk in!
Ik zei op deze pagina zelfs nog dat ik me meer in wiskunde moet gaan verdiepen, omdat dat een zeer belangrijk deel van m'n ontwikkeling op het gebied van programmeren is. Als daarna Zenial een stelling aanneemt als 'iedereen die programmeert zonder wiskundige achtergrond verdient klappen', vind ik dat hoe dan ook onterecht.

Als ik iets als 'Wiskunde? Opkankeren, nergens voor nodig!' had gezegd, zou zijn reactie volkomen terecht zijn. In dit geval vind ik het overdreven en onterecht.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 23-03-2007 13:35 by Argus Profiel van Argus

Vergeet niet dat 'gewoon programmeur' doorgaans ook slechts VWO niveau heeft he. (uit de ISO eisen van mijn oude werkgever, testers zitten op HBO btw)
Dat er legio mensen onder niveau werken in nederland (niet alleen in die sector) neemt daar niets aan af

[Dit bericht is gewijzigd door Argus op 23-03-2007 13:35]


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 23-03-2007 13:35 by altx Profiel van altx

quote:
Op 23 maart 2007 13:32 schreef Argus het volgende:
Alleen electro als uitvoerende student
Maar als jij de Analyse van een Electro gelijk wilt stellen aan die van Info, ga je gang


En je bent na je P afgehaakt zo te zien...

(Voor alle mensen die meelezen: Analyse is het allereerste wiskundevak dat ik in mijn P gehad heb.)


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen