IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Programmeren Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-02-2007 17:57 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 19 februari 2007 15:54 schreef WhiteRider het volgende:
Dat zie je goed.


Nice one gast!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 19-02-2007 18:00 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 19 februari 2007 15:59 schreef Zenial het volgende:
Java gebruiken op zich is al om te janken


C++ is veel beter idd, het enige goede van Java is de portability door JVM.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 19-02-2007 18:11 by Hades Profiel van Hadeshttp://www.enschedeseheadbangers.nl

quote:
Op 19 februari 2007 17:29 schreef Snaack het volgende:
En waar denk je dat de IDE die wijsheid vandaan haalt
Uit informatie die hem is ingebakken, niet uit de compiler


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 19-02-2007 20:50 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Hey Snaackz0rz, reageer jij eens als fervent JAVA-programmeur op de C++-freakz0rz!
Ik ben benieuwd naar de JAVA/C++-discussie, hehe.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 19-02-2007 20:53 by altx Profiel van altx

Is C# by the way alweer uit de mode, dat niemand het erover heeft?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Bonnie
YEAH
Usericon van Bonnie
Posted 19-02-2007 22:56 by Bonnie Profiel van Bonnie

for($i=1;$i<=x;$i++)
{
echo "damn ik ben me effe bezopen, en waar is x gebleven?";
}




Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 19-02-2007 23:16 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 19 februari 2007 20:53 schreef altx het volgende:
Is C# by the way alweer uit de mode, dat niemand het erover heeft?
Volgens mij werken daar weinig mensen mee hier.

Ik ga binnenkort eens een poging wagen na C en C++. 3 talen goed leren die met een C beginnen binnen het jaar lijkt me wel een mooie uitdaging

[Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 19-02-2007 23:17]



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 19-02-2007 23:39 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Op school zijn we vooral bezig met ASP/PHP/JSP/JAVA en aanverwante toestanden, kun jij (JudgeM) een reden geven waarom ik voor C (of C++) moet gaan?


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 19-02-2007 23:49 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 19 februari 2007 23:39 schreef WhiteRider het volgende:
Op school zijn we vooral bezig met ASP/PHP/JSP/JAVA en aanverwante toestanden, kun jij (JudgeM) een reden geven waarom ik voor C (of C++) moet gaan?


Wat jij opnoemt zijn hoofdzakelijk talen die voor internetapplicaties gebruikt worden of voor distributed objects via java servlets e.d. remote objects.
C wordt gebruikt voor bijvoorbeeld grafische applicaties (C++ ook) en ook voor Operating Systems. Het is dus snel! En je hebt met geheugen te maken, pointers, geheugen allocaties (malloc e.d.) destructors etc. Dat maakt het een stuk flexibeler en sneller als je het goed doet natuurlijk.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-02-2007 0:52 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 19 februari 2007 17:29 schreef Snaack het volgende:
En waar denk je dat de IDE die wijsheid vandaan haalt


Niet vanuit de compiler. De IDE is niks anders dan een geavanceerde tekstverwerker die bepaalde regels topast nog lang voordat de compiler aan de beurt komt.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-02-2007 1:01 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 19 februari 2007 18:00 schreef 0Tolerence het volgende:
C++ is veel beter idd, het enige goede van Java is de portability door JVM.


C++ is niet beter. C++ is voor bepaalde zaken meer geschikt en Java is weer voor andere zaken meer geschikt.

Serieuze applicaties bij grote instellingen bestaan tegenwoordig uit een .NET frontend, JAVA middleware en legacy (COBOL e.d.) of JAVA backends, zelden C++ o.i.d. Op die manier worden de sterke kanten van alle omgevingen gebruikt.

Bij banken is bijvoorbeeld het gebruik van MQ-messaging zeer belangrijk (bij de Rabo: 30.000 queues) en vaak verplicht (Interpay, DNB etc.), Java is nu eenmaal zeer geschikt om dat klusje te klaren.

C++ kan best voordelen hebben om efficiënte embedded-apps te bouwen maar is gewoon minder effectief wanneer je applicatie veel platforms en interfaces moet ondersteunen. Bij de Rabo wederom, hebben ze ruim 600 systemen op verschillende omgevingen met verschillende API's maar die wel aan elkaar geknoopt moeten zijn. Het gemak waarmee je dit met Java kan realiseren is vooralsnog ongeëvenaard.

Bijkomend voordeel: Java is wat strikter en kieskeuriger in het afdwingen van code conventies. Wanneer je constant wisselende teams hebt, die vaak in verschillende landen opereren is dat een plus. Ja, ik weet dat een 'goede' code-krasser dat eigenlijk zelf moet doen. Dat is echter niet de realiteit.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 20-02-2007 1:18 by Mikeee Profiel van Mikeee

quote:
Op 19 februari 2007 20:50 schreef WhiteRider het volgende:
Hey Snaackz0rz, reageer jij eens als fervent JAVA-programmeur op de C++-freakz0rz!
Ik ben benieuwd naar de JAVA/C++-discussie, hehe.

Doe eens een search op Slashdot of GoT of een van de vele programmeursfora op internet.



Zenial
Usericon van Zenial
Posted 20-02-2007 9:49 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 20 februari 2007 1:01 schreef Chelman het volgende:
C++ is niet beter. C++ is voor bepaalde zaken meer geschikt en Java is weer voor andere zaken meer geschikt.

Serieuze applicaties bij grote instellingen bestaan tegenwoordig uit een .NET frontend, JAVA middleware en legacy (COBOL e.d.) of JAVA backends, zelden C++ o.i.d. Op die manier worden de sterke kanten van alle omgevingen gebruikt.

Jij noemt TomTom geen grote instelling of niet serieus?


Zenial


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 20-02-2007 10:33 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 20 februari 2007 9:49 schreef Zenial het volgende:
Jij noemt TomTom geen grote instelling of niet serieus?
Eerlijk gezegd verbaast het me dat TomTom grotendeels in C++ geschreven is eigenlijk. Bij mijn oude werkgever hebben een leuk stukje lokatiesoftware ontwikkeld en dat is voor zover ik het weet grotendeels in Java gedaan.

Is het er trouwens nog iets uitgekomen uit de mailcorrespondentie van laatst?

[Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 20-02-2007 10:34]



Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 20-02-2007 10:37 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 20 februari 2007 1:01 schreef Chelman het volgende:
Bij banken is bijvoorbeeld het gebruik van MQ-messaging zeer belangrijk (bij de Rabo: 30.000 queues) en vaak verplicht (Interpay, DNB etc.), Java is nu eenmaal zeer geschikt om dat klusje te klaren.

C++ kan best voordelen hebben om efficiënte embedded-apps te bouwen maar is gewoon minder effectief wanneer je applicatie veel platforms en interfaces moet ondersteunen. Bij de Rabo wederom, hebben ze ruim 600 systemen op verschillende omgevingen met verschillende API's maar die wel aan elkaar geknoopt moeten zijn. Het gemak waarmee je dit met Java kan realiseren is vooralsnog ongeëvenaard.
Bij mijn weten werken ze bij de Postbank in de back-end trouwens met C++ om veiligheidstechnische redenen.



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 20-02-2007 11:49 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Toch grappig, al die verschillende opvattingen, hehe.



Ik ben nu al bezig aan een module voor aankomende periode. De opdracht waar ik nu mee bezig ben is het maken van een inlogscript door middel van een formulier, een database en twee servlets.
Even kijken hoe ik kan controleren of de ingevoerde gegevens overeen komen met de twee benodigde records in m'n tabel, en ik zit weer gebakken.
(Geen tips geven! )


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 20-02-2007 11:52 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

1 tip: versleutel je login en wachtwoord. Zal vast wel een soort MD5 of vergelijkbare encyptie bestaan voor Java



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 20-02-2007 11:56 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 20 februari 2007 11:52 schreef Judge M. het volgende:
1 tip: versleutel je login en wachtwoord. Zal vast wel een soort MD5 of vergelijkbare encyptie bestaan voor Java

Zat ik inderdaad al aan te denken. Ik weet wel hoe ik in het formulier zelf elk ingevoerd teken omzet naar een asterix, maar of dat in de Access Database dan ook zo wordt opgeslagen? Ach, ik zal er wel even naar kijken, anders bestaan er vast 238923 sites waarop dat te vinden is.



Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 20-02-2007 12:01 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 20 februari 2007 11:56 schreef WhiteRider het volgende:
Zat ik inderdaad al aan te denken. Ik weet wel hoe ik in het formulier zelf elk ingevoerd teken omzet naar een asterix, maar of dat in de Access Database dan ook zo wordt opgeslagen?
Oei, die komt in de categorie "Wat is uw wachtwoord? 5 sterretjes"

quote:
Ach, ik zal er wel even naar kijken, anders bestaan er vast 238923 sites waarop dat te vinden is.
Ja, doe dat



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 20-02-2007 12:03 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 20 februari 2007 12:01 schreef Judge M. het volgende:
Oei, die komt in de categorie "Wat is uw wachtwoord? 5 sterretjes"


Bedoel je dat het soms problemen oplevert, het omzetten van letters naar asterixen? Anders zou ik ook niet weten hoe ik die opdracht nog een beetje praktijkgericht zou kunnen maken, hehe.


Edit: Ik schijt er trouwens van dat we met Access moeten werken, wat een kankertroep is dat..

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 20-02-2007 12:03]


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 20-02-2007 12:10 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Ik bedoelde het versleuteld opslaan van loginnaam en wachtwoord in de database. Daar komt geen asteriks aan te pas.

Wat jij bedoelt is zoals je het op het scherm ziet in loginformulier. Dat is zo simpel als wat. HTML:
<input type="text" name="loginnaam" />
<input type="password" name="pass" />

Dan vervolgens de velden loginnaam en pass uitlezen in je servlet en vergelijken met de versleutelde versies uit de database. In PHP bestaat daar o.a. de md5-functie voor. In Java zal ook vast wel zoiets bestaan.



Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 20-02-2007 12:12 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 20 februari 2007 12:03 schreef WhiteRider het volgende:
Edit: Ik schijt er trouwens van dat we met Access moeten werken, wat een kankertroep is dat..


Leuk pakket voor de kantoorvloer en voor grote boys vaak het enige waar je ad hoc iets mee kan/mag doen.

Het probleem is meer dat de helft van de mensen niet snapt hoe ze er mee moeten werken of er dingen in gaat maken die echt de bedoeling niet zijn


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 20-02-2007 12:32 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 20 februari 2007 10:33 schreef Judge M. het volgende:
Eerlijk gezegd verbaast het me dat TomTom grotendeels in C++ geschreven is eigenlijk. Bij mijn oude werkgever hebben een leuk stukje lokatiesoftware ontwikkeld en dat is voor zover ik het weet grotendeels in Java gedaan.

Omdat elke seconde tijdswinst cruciaal is. Met java gooi je als je efficientie de deur uit om platform-onafhankelijkheid te bereiken.

quote:
Is het er trouwens nog iets uitgekomen uit de mailcorrespondentie van laatst?

Goed dat je het vraagt, ik had het geforward naar iemand 'higher up' maar ik zal er eens naar informeren of er nog iets mee gedaan wordt.


Zenial


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-02-2007 12:33 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 20 februari 2007 10:37 schreef Judge M. het volgende:
Bij mijn weten werken ze bij de Postbank in de back-end trouwens met C++ om veiligheidstechnische redenen.


Ik heb weleens bij de ING/Postbank geklust en ben zelf weinig C++ apps tegengekomen. Merendeel van de backends bij banken is old school COBOL, soms RPG en recentelijk ook wat JAVA. Ongetwijfeld zijn er wat C++ apps maar dat zijn er niet veel. C++ is m.i. (maar dat kan Zenial ongetwijfeld beter vertellen) veel meer geschikt om standalone apps te bouwen dan apps die aan elkaar geknoopt worden en vervolgens via een of andere uniforme GUI ontsloten worden.


Veiligheid bereik je niet door middel van een specifieke programmeertaal. Dat bereik je door een combinatie van aangeschafte veiligheidsoplossingen, architectuur en een algemeen security beleid.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 20-02-2007 12:37 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 20 februari 2007 12:33 schreef Chelman het volgende:
C++ is m.i. (maar dat kan Zenial ongetwijfeld beter vertellen) veel meer geschikt om standalone apps te bouwen dan apps die aan elkaar geknoopt worden en vervolgens via een of andere uniforme GUI ontsloten worden.

Andersom denk ik. GUI's enzo in C++ is echt niet handig, het gebeurt vaker dat een java / basic / etc programma een C++ library aanroept om wat processorintensieve taken te verrichten


Zenial


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen