IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Programmeren Vorige pagina | Volgende pagina
0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 26-03-2007 16:01 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 23 maart 2007 14:58 schreef Argus het volgende:
het punt is dat ik aardig wat vriendjes heb die info zijn gaan doen omdat ze mijn shit niet meer trokken he Maar goed.

En dat wiskunde verhaal is dus onzin.
Voor een developer ala. Maar dat is een andere foenktie


Logisch ook, ik zit niet te wachten op bergen wiskunde. Dan was ik wel Wiskunde gaan studeren
Gelukkig blijft het beperkt tot wat discrete wiskunde en logica.


"This one is older than shit, heavier than time!"


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 26-03-2007 16:08 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 24 maart 2007 11:23 schreef M. het volgende:
Puur uit interesse, wat komt er zoal aan wiskunde, logica, analyse etc. langs bij informatica?


Wat ik heb gehad is discrete wiskunde in de vorm van groepen theorie en recurrente betrekkingen e.d. ook nog wat Wiskunde B achtige zaken met bijvoorbeeld Fourier transformaties. Verder mbt tot logica zover als lambda calculus, typed lambda, polymorphisme etc. etc. Wat in de lamba cube voorkomt. Daarbij ook nog wel eens wat over protocol validatie met uCRL, maar daar heb ik allemaal niet zoveel aandacht aan besteed. Dat is meer de Theoretische informatie. Daar zit ik echt niet op te wachten.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 26-03-2007 16:15 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 26 maart 2007 15:53 schreef WhiteRider het volgende:
Toch vraag ik me af hoe het zit met JAVA vs. PHP. Is het echt zo'n groot probleem dat PHP zelden (of nooit) gebruik maakt van splitsing van de meerdere lagen zoals dat bij JAVA wel gebeurt?
Met de introductie van PHP5 is PHP al wel meer die kant opgegaan maar ze zijn er natuurlijk nog lang niet en ik verwacht ook zeer zeker niet dat het ooit nog zover gaat komen dat PHP Java gaat inhalen op dat terrein. PHP is een uitstekende taal voor kleine tot middelgrote webapplicaties, als het echt gaat om grote complexe systemen dan is het enkel wellicht leuk in de front-end.



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 26-03-2007 16:49 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Deze uitleg kreeg ik op het Sun-forum:

Hi there,

I'll give you the steps and then you can try those steps with code -

1) Create a JavaBean that represents one record of your data. The collection of this JavaBean will be stored in an ArrayList which will be read in the JSP page using jsp:useBean tag and JSTL corEach loop.

For example
com.beans.Producten.java

The above bean must have an empty default constructor.

It must also have private propreties that correspond to all columns in the database table, and corresponding getters and setters for those properties - conforming to JavaBeans notation.

2) We try to move the JDBC code to the Application layer.

First create a normal Java Class under the data access layer package.
For example

com.dataaccess.DataAccess.java

create a public method which returns a java.util.List <Producten> (This is a List of Producten JavaBeans - which will be used in the JSP page to iterate and create a HTML table)

copy only the database related code from Connection con = null; ......... up until ResultSet rs = statement.executeQuery(sqlOpdracht);

Also copy
while ( rs.next() ) {
int ProductID = rs.getInt("ProductID");
int ProducentID = rs.getInt("ProducentID");
int CategorieID = rs.getInt("CategorieID");
}

Just before the above loop have this statement
List<Producten> productenList = new ArrayList<Producten>();
to initialize producteList , which holds Producten JavaBeans

Also have this statement above the loop.
Producten producten = null;

Then inside the loop add this

producten = new Producten();
producten.setProductId(productId);

and so on.... add all the columns from the ResultSet row into the properties of the Producten JavaBean.

After adding all the columns, store the Producten JavaBean into the
ArrayList

productenList.add(producten ); <-------- this line is also in the ResultSet loop .

Now you finished creating the arraylist of Prodcuten objects ,
Close ResultSet, Statement and Connection

Return the ArrayList.

That's it, the JDBC code is done.

3) Then write a Servlet , store the mapping for the servlet in your projects web.xml

Inside the servlet's doGet or doPost method , create an instance of the above Java Database class.

And get the List of Producten objects

Store the List obtained above into HttpRequest object

request.setAttrybute(producttenList);
Then using RequestDispatcher , forward the request to a JSP page.

4) Inside the JSP page make use of jsp:useBean tag , specify scope="request" , and get the ArrayList

5) Install and configure JSTL 1.1.x

6) In the same JSP page use JSTL's corEach tag , and iterate over the array list obtained in step 4 above.

7) Wrap the corEach loop with HTML Table, but inside corEach
create an HTML table row , inside that row add HTML table columns

8) Inside the HTML table colums use ${produtenList.productId} , to display the value stored in that colum.

That's it you're done.

Note that , in the JDBC layer it is better to use Connection Pooling --
Connection Pooling helps in
1) Optimizing your database connection

Here is an overview of how to try connection pooling and work with it in the right manner:

http://tomcat.apache.org/tomcat-6.0-doc/jndi-datasource-examples-howto.html

But the above is a little advanced for you now, so get the basic stuff set up and then you can take a look at JDBC Connection Pooling.




Hij heeft het over JSP + Servlets + Beans, klopt dat?


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 26-03-2007 19:41 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Zo te zien wel ja. Hoezo?



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 26-03-2007 20:36 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Omdat ik in de veronderstelling was dat je een keuze moest maken tussen EJB en Servlets.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 28-03-2007 9:58 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Hier weet Snaack wel meer over volgens mij



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 30-03-2007 13:07 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Heb her en der wat leesfouten gemaakt, hehe. Zo dacht ik dat EJB hetzelfde is als JavaBeans enzo, maar dat zit allemaal weer anders. Enfin.

Ben nu op weg met beans, maar heb hetzelfde probleem als gister.

/WebshopBeanTest.jsp:1: Can't find class 'connections.ConnectionBean'

Die .class-file moet aangemaakt worden zodra de .java-file wordt aangeroepen door de JSP-pagina. Bean 'connection' zit in de map 'connection' en zou dus nu een .class-file met de naam 'ConnectionBean' moeten aanmaken.


public class ConnectionBean implements HttpSessionBindingListener,


[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 30-03-2007 13:09]


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 30-03-2007 21:52 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

een .class wordt gemaakt tijdens compilatie

Ofwel je zal dat moeten compilen voordat je het zaakje gaat runnen op de server. Dat is wat ik eruit opmaak met mijn geringe ervaring

[Dit bericht is gewijzigd door 0Tolerence op 30-03-2007 21:53]


"This one is older than shit, heavier than time!"


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 30-03-2007 21:55 by Argus Profiel van Argus

ehh ja een class die met runtime gemaakt wordt is normaliter een beetje gek


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 31-03-2007 14:14 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Eergister maakte hij automatisch die .class-file aan, hehe.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 31-03-2007 15:26 by Snaack Profiel van Snaack

Dat kan wel, als je webserver zo geconfigureerd is dat hij de bestanden van de apps die op de server gedeployed zijn constant scant op veranderingen. "Dynamic context loading" heet dat op Tomcat.

Als er iets in de context verandert, worden de sources opnieuw gecompileert en wordt de context herladen. Tijdens ontwikkelen retehandig, want dan hoef je je app bij kleine aanpassingen niet steeds te builden en opnieuw te deployen, maar het kost natuurlijk wel flink resources.

Voor kleine apps zonder al te veel dependencies kan het wel, voor complexere systemen is het echt een no go. Dan gebruik je een build tool, bijvoorbeeld MAVEN.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 31-03-2007 15:26 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Aah, vandaar, thankx!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 08-04-2007 22:11 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Fukcz0rz, ben een inlogsysteem met levels aan het maken.

if (logincode==persoon && hexString.equals(password) && level == 2){
out.println("Ok.");
}else{
out.println("Nee.");
}


Waarom kom ik uit bij m'n 'else'?

Ik heb voor de zekerheid natuurlijk alle variabelen getest (logincode, persoon, hexString en password), output is:

1001
1001
32e6eb142601d344c188b94a8fe5f2cd
32e6eb142601d344c188b94a8fe5f2cd

Dus die zijn gewoon gelijk. Waarom kom ik altijd bij mijn 'else'?

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 08-04-2007 22:12]


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 08-04-2007 22:40 by El Chulo Profiel van El Chulo

quote:
Op 8 april 2007 22:11 schreef WhiteRider het volgende:
Fukcz0rz, ben een inlogsysteem met levels aan het maken.

if (logincode==persoon && hexString.equals(password) && level == 2){
out.println("Ok.");
}else{
out.println("Nee.");
}


Waarom kom ik uit bij m'n 'else'?

Ik heb voor de zekerheid natuurlijk alle variabelen getest (logincode, persoon, hexString en password), output is:

1001
1001
32e6eb142601d344c188b94a8fe5f2cd
32e6eb142601d344c188b94a8fe5f2cd

Dus die zijn gewoon gelijk. Waarom kom ik altijd bij mijn 'else'?

Wat voor type variabele zijn logincode/persoon? Misschien moet je daar ook een 'equals' ipv een '==' gebruiken.
Ik zou bij dit soort problemen de verschillende statements uit je if-statement afzonderlijk testen, dan zie je veel sneller waar het probleem zit.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-04-2007 10:15 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Dat ga ik maar eens doen ja...

Persoon/logincode zijn ints, trouwens.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 10-04-2007 19:56 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 8 april 2007 22:40 schreef El Chulo het volgende:
Wat voor type variabele zijn logincode/persoon? Misschien moet je daar ook een 'equals' ipv een '==' gebruiken.
Ik zou bij dit soort problemen de verschillende statements uit je if-statement afzonderlijk testen, dan zie je veel sneller waar het probleem zit.

Ik besefte me niet dat een StrinBuffer iets anders is dan een String, daar lag het probleem.


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 10-04-2007 20:28 by Paul (Administrator) Profiel van Paulhttp://https://www.brainoverload.nl/

Bij het vergelijk van Strings altijd equals of equalsIgnoreCase gebruiken. Anders vergelijk je alleen de pointers waar de variabelen naar toe wijzen en niet de inhoud van de Strings. Vaak zal het wel werken want java houdt een soort cache bij van alle Strings en hergebruikt strings als ze weer opnieuw worden aangemaakt. Alleen dit is geen garantie en kan en zal dus vaak fout gaan.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 11-04-2007 10:52 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Klopt, maar een StringBuffer valt sowieso niet met een String te vergelijken, hehe. Nu werkt het wel gelukkig.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 11-04-2007 17:18 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Hell jawel! Ik mag gaan low-level programmeren het komende blok!






0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 11-04-2007 17:19 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

NERD, wie heeft daar uberhaupt zin in. Programmeren is sowieso al kut


"This one is older than shit, heavier than time!"


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 11-04-2007 20:52 by Nimbus Profiel van Nimbus

Ik heb morgen een assesment voor microprocessoren 2.
Onder andere over architectuur, CISC, RISC, datapad, ALU, machinecode en de Von Neumann-cyclus.
Nu hebben we niet alleen in C geprogrammeerd, maar ook nog eens in assembly, daar zal het ook wel voor een groot gedeelte over gaan.


koekenbier
Usericon van koekenbier
Posted 11-04-2007 21:43 by koekenbier Profiel van koekenbier

oops ik heb de verkeerde topic geklikt...

[Dit bericht is gewijzigd door koekenbier op 11-04-2007 21:44]


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 11-04-2007 21:58 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 11 april 2007 20:52 schreef Nimbus het volgende:
Ik heb morgen een assesment voor microprocessoren 2.
Onder andere over architectuur, CISC, RISC, datapad, ALU, machinecode en de Von Neumann-cyclus.
Nu hebben we niet alleen in C geprogrammeerd, maar ook nog eens in assembly, daar zal het ook wel voor een groot gedeelte over gaan.
*checkt dictaat voor aankomend blok*

Same shit here. RISC en CISC is dan al in het eerste blok aan bod gekomen maar daar had ik vrijstelling voor. Of die vrijstelling wel zo terecht was bewtijfel ik nu ernstig



Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 11-04-2007 22:08 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 11 april 2007 21:58 schreef Judge M. het volgende:
*checkt dictaat voor aankomend blok*

Same shit here. RISC en CISC is dan al in het eerste blok aan bod gekomen maar daar had ik vrijstelling voor. Of die vrijstelling wel zo terecht was bewtijfel ik nu ernstig


Vrijstellingen zijn dan ook niet altijd handig.
Wat voor opleiding volg je?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen