IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Programmeren Vorige pagina | Volgende pagina
WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 22-02-2007 21:24 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

..

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 22-02-2007 21:30]


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 01-03-2007 20:42 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

We hebben vandaag een godsgruwelijk vet vak gekregen. Het is een project waarin je een grote site (in ons geval www.mediamarkt.nl) moet herbouwen, herstructureren, verbeteren, etc. (In het geval van bovenstaande site echt wel nodig.)

We werken met z'n vieren en hebben vandaag alles in elkaar gezet. Ik neem onder andere het webshopgedeelte voor m'n rekening, met JSP enzo, terwijl het andere deel met PHP wordt gefikst, hehe.
Niet gebruikelijk, maar wel gaaf.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 05-03-2007 15:34 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Niet meer van toepassing.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 08-03-2007 21:21]


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 07-03-2007 13:00 by El Chulo Profiel van El Chulo

Misschien moet je als wildcard het %-teken ipv het *-teken gebruiken?


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 07-03-2007 13:05 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 7 maart 2007 13:00 schreef El Chulo het volgende:
Misschien moet je als wildcard het %-teken ipv het *-teken gebruiken?
Juist



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 08-03-2007 21:21 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Ja, .

Ik heb een fijn SQL-boek, en daarin las ik dat een wildcard % is, behalve in MS Access en enkele andere databases. Alleen is het nogal een oud boek, en heeft Access die instelling inmiddels gewijzigd.
Ik heb me de TERING gezocht, haha.


Iemand ervaring met SHA-1 of MD5-encrypties? Het liefst dan ook nog binnen JSP, hehe.

Ik heb wel wat stukken code gevonden voor JAVA, maar ik vind het vooralsnog lastig om het te laten draaien binnen m'n JSP-pagina..


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 08-03-2007 22:08 by M. Profiel van M.

quote:
Op 8 maart 2007 21:21 schreef WhiteRider het volgende:
Ja, .

Ik heb een fijn SQL-boek, en daarin las ik dat een wildcard % is, behalve in MS Access en enkele andere databases. Alleen is het nogal een oud boek, en heeft Access die instelling inmiddels gewijzigd.
Ik heb me de TERING gezocht, haha.

Druk op F1 in Access, zoek op "wildcard".

Of google op "wildcard Access".

Het is niet zo moeilijk....


[Dit bericht is gewijzigd door M. op 08-03-2007 22:12]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 08-03-2007 22:20 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 8 maart 2007 22:08 schreef M. het volgende:
Druk op F1 in Access, zoek op "wildcard".

Of google op "wildcard Access".

Het is niet zo moeilijk....


Ik was op dat moment druk bezig met het programmeren van de webshop, en wilde 'even snel' een zoekfunctie regelen. Toen ik in m'n SQL-boek er las hoe het zat ging ik er vanuit dat het klopte. Dat ik vervolgens de output-query ZONDER problemen uitvoer in Access maakt het ingewikkelder.
Ja, ik bedoel dat:
"SELECT * FROM Blabla WHERE Blabla = * bla *; de gewenste uitkomst gaf.
Gezien punt A (gegeven uit het boek) en punt B (probleemloze queryuitvoer in Access) was er voor mij géén reden aan te nemen dat daar het probleem zat.
Capisce?

Edit: denk gelijk ook even de gedetailleerde erroroutput van Access als je een query op 't web uitvoert...

"Onbekende criteriumexpressie."
"General error."
Etc.


[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 08-03-2007 22:21]


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 08-03-2007 22:23 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Iemand hier die weet hoe je in C++ in een vector van structs een element (dus een struct) op basis van ID kunt verwijderen?

(ja classes gebruiken maar het moet op deze manier)

edit: ah, gevonden:

vectornaam.erase(verctornaam.begin()+id);

Enkel ID als parameter meegeven was niet genoeg. Ook wel logisch nu ik erover nadenk aangezien het een soort pointer is.

[Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 09-03-2007 0:35]



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-03-2007 21:00 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Ik zit weer eens met een probleem.

Ik maak een webshop, en ben op dit moment bezig aan het CMS-gedeelte. De medewerkers van de MediaMarkt (fictieve opdrachtgever) moeten artikelen kunnen toevoegen/updaten, etc. Ik zit nu moet de toevoegfunctie te kloten.

In de database bestaat een kolom genaamd 'Afbeelding', als String-waarde (bla1.jpg, bla2.jpg) etc. In JSP staat dus src="/ + ResultSet.getString("Afbeelding") etc.

Maar, als ik een uploadfunctie ga regelen voor dat CMS, moeten ze natuurlijk ook een plaatje kunnen uploaden. Die uploadfunctie rip ik wel ergens van internet, maar ik zit wel met een ander probleem. Ik moet namelijk het láátste gedeelte van de source van het plaatje uitlezen.
Ik heb zelf aan enige oplossingen zitten te denken, zoals het gebruik van de Index()-methode.
Als ik iets doe als...

String afbsrc = (request.getParameter("afbeelding");
int i = afbsrc.lastIndexOf("/");

...krijg ik als het goed is de int-waarde terug van de plaats van de laatste '/' die gebruikt is. De daaropvolgende tekst moet ik uitlezen. Moet ik dat doen met een subString?

Ik zat zelf te denken aan iets als...

String url;
url = afbsrc.substring("+ i +", X);

(Weet niet of de syntax helemaal correct is, kan het nog niet testen omdat de uploadfunctie nog ontbreekt.)

Maar ik zit nu met die 'X', want ik moet dus een einde hebben. Hoe kan ik zorgen dat hij alles tot het laatste karakter meeneemt?
Nu kan ik me nog één andere oplossing van dezelfde strekking bedenken. Dat is het fiksen van een tweede int om het laatste karakter van de URL uit te lezen en m'n subString op te bouwen met 'afbsrc.lastIndexof("+ i +", " + j +");' of iets dergelijks. Maar dan moet ik alsnog het laatste karakter fiksen, dus ofwel met de Index-methode, of met de subString zelf.

Iemand enig idee?

En excuses voor het lange verhaal, hehe.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 09-03-2007 21:08 by altx Profiel van altx

Lengte van de string (is vast wel een functie voor ) minus positie van de slash plus 1.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 09-03-2007 21:11 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 8 maart 2007 22:23 schreef Judge M. het volgende:
Iemand hier die weet hoe je in C++ in een vector van structs een element (dus een struct) op basis van ID kunt verwijderen?

(ja classes gebruiken maar het moet op deze manier)

edit: ah, gevonden:

vectornaam.erase(verctornaam.begin()+id);

Enkel ID als parameter meegeven was niet genoeg. Ook wel logisch nu ik erover nadenk aangezien het een soort pointer is.

Euhm... ja alleen als je met 'id' bedoeld hoeveelste element in de vector het is. Als je struct een id heeft dat iets anders dan een int is moet je een find gebruiken.
Oh ja, en als je elementen op willekeurige plekken in een vector gaat toevoegen en verwijderen kan je beter lists gebruiken, die doen het in constante tijd hoeveel elementen er ook in zitten.


Zenial


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-03-2007 21:28 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 9 maart 2007 21:08 schreef altx het volgende:
Lengte van de string (is vast wel een functie voor ) minus positie van de slash plus 1.

Jep, maar ik heb al een oplossing, een te simpele oplossing zelfs.
Ik heb gewoon...

int i = test.lastIndexOf("/");
int j = test.lastIndexOf("");

...gedaan, haha. Werkt perfect!

Voor de liefhebbers:

<%

String test;
test = "blabla/blabla/blala.jpg";

int i = test.lastIndexOf("/");
int j = test.lastIndexOf("");
String url;
url = test.substring(i, j);
out.write(url);
%>

Output:

/blala.jpg


En net even in m'n webshop getest of de plaatjes nog worden weergegeven als ze worden opgeslagen als '/albal.jpg', en dat is het geval, dus ik hoef die '/' niet eens weg te halen.
Hopsakee.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 09-03-2007 21:37]


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 09-03-2007 21:35 by altx Profiel van altx

quote:
Op 9 maart 2007 21:28 schreef WhiteRider het volgende:
Jep, maar ik heb al een oplossing, een te simpele oplossing zelfs.
Ik heb gewoon...

int i = test.lastIndexOf("/");
int j = test.lastIndexOf("");

...gedaan, haha. Werkt perfect!


Dan denk ik dat het nog iets simpeler kan...

Ik gok dat die laatste regel nul of iets dergelijks terug geeft en dat als je als tweede parameter aan substring nul doorgeeft, dat hij dan snapt dat je tot het einde van de string bedoelt.

Maar dan doe je dus wel een aanname m.b.t. de werking van die functie. Wat ik zei werkt altijd. Sowieso is het opvragen van het laatste voorkomen van een lege string nogal raar en onduidelijk.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-03-2007 21:40 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 9 maart 2007 21:35 schreef altx het volgende:
Dan denk ik dat het nog iets simpeler kan...

Ik gok dat die laatste regel nul of iets dergelijks terug geeft en dat als je als tweede parameter aan substring nul doorgeeft, dat hij dan snapt dat je tot het einde van de string bedoelt.


Maar dan doe je dus wel een aanname m.b.t. de werking van die functie. Wat ik zei werkt altijd. Sowieso is het opvragen van het laatste voorkomen van een lege string nogal raar en onduidelijk.

Nee, die laatste regel geeft 10, 20, 424 of 23892 weer, afhankelijk van de lengte van string 'test', zie m'n bewerkte post.

(Edit
Dus krijg je in de subString zelf wel degelijk iets als 'url = test.substring(5, 9);' waarvan het resultaat 'bla.jpg' is, of wat dan ook.
(Einde edit)

Wat jij zei kan trouwens ook, er bestaat (voor zover ik weet) een length()-methode in JSP. Syntax weet ik niet exact, maar als het goed is, is het iets als:
test.length();
Dat had ook gekund.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 09-03-2007 21:43]


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 09-03-2007 21:46 by altx Profiel van altx

quote:
Op 9 maart 2007 21:40 schreef WhiteRider het volgende:
Nee, die laatste regel geeft 10, 20, 424 of 23892 weer, afhankelijk van de lengte van string 'test', zie m'n bewerkte post.

Wat jij zei kan trouwens ook, er bestaat (voor zover ik weet) een length()-methode in JSP. Syntax weet ik niet exact, maar als het goed is, is het iets als:
test.length();
Dat had ook gekund.


Oh, ik zie nu ineens dat ik er van uit was gegaan dat die substring als tweede parameter de gewenste lengte meekrijgt (dat ben ik zelf gewend).

Maar hier is de tweede parameter de index van het laatste teken van de substring zeker? Dan kun je gewoon test.length() als tweede parameter meegeven.

Wat geeft dat lastIndexOf("") by the way nu precies terug? De lengte van de string + 1 of zo?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-03-2007 21:49 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 9 maart 2007 21:46 schreef altx het volgende:
Oh, ik zie nu ineens dat ik er van uit was gegaan dat die substring als tweede parameter de gewenste lengte meekrijgt (dat ben ik zelf gewend).

Maar hier is de tweede parameter de index van het laatste teken van de substring zeker? Dan kun je gewoon test.length() als tweede parameter meegeven.

Wat geeft dat lastIndexOf("") by the way nu precies terug? De lengte van de string + 1 of zo?

Het allerlaatste karakter, dus dat wordt gewoon in de subString gezet. Ik zou die test.length(); ook kunnen gebruiken ja, ik moet nog even kijken wat beter uitkomt. Eerst zo eens een uploadfunctie regelen, maar ik vermoed dat dat niet zo'n probleem zal zijn.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-03-2007 22:26 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 11-03-2007 0:51]


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 09-03-2007 23:10 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

Jeetje, een file not found error. Wat zou dat nou toch kunnen betekenen...


Zenial


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 11-03-2007 0:52 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 9 maart 2007 23:10 schreef Zenial het volgende:
Jeetje, een file not found error. Wat zou dat nou toch kunnen betekenen...

Hehe, ik was even in de war. Ik dacht dat het aan het bestand dat ik aan het uploaden was lag, maar het ligt natuurlijk aan de map.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 11-03-2007 13:58 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 9 maart 2007 21:11 schreef Zenial het volgende:
Euhm... ja alleen als je met 'id' bedoeld hoeveelste element in de vector het is.
Inderdaad, dat bedoelde ik

quote:
Als je struct een id heeft dat iets anders dan een int is moet je een find gebruiken.
Snap ik maar het was een oersimpel voorbeeld.

quote:
Oh ja, en als je elementen op willekeurige plekken in een vector gaat toevoegen en verwijderen kan je beter lists gebruiken, die doen het in constante tijd hoeveel elementen er ook in zitten.
Check ende bedankt. Ik heb het nu inderdaad gedaan op basis van plaats in de vector. En dat lukt best aardig als er niet meer dan 6 structs in de vector zitten

Dank voor de input iig. . C++ heerscht en ik ben het nu tenminste op een goede en fatsoenlijke manier aan het leren (net als C overigens) dus het zal niet de laatste keer zijn dat ik er hier over begin



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 11-03-2007 14:00 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Welke talen ken je allemaal?


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 11-03-2007 14:01 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 11 maart 2007 14:00 schreef WhiteRider het volgende:
Welke talen ken je allemaal?
Nederlands, Engels, Duits, Frans en vloeiend Brabants



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 11-03-2007 14:04 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 11 maart 2007 14:01 schreef Judge M. het volgende:
Nederlands, Engels, Duits, Frans en vloeiend Brabants


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 11-03-2007 18:03 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Het gaat zeker niet lukken om gebruiker X zijn of haar door MD5-encrypted wachtwoord terug te geven?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen