IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Programmeren Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-02-2007 12:38 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 20 februari 2007 12:32 schreef Zenial het volgende:
Omdat elke seconde tijdswinst cruciaal is. Met java gooi je als je efficientie de deur uit om platform-onafhankelijkheid te bereiken.


Klopt. Dat is tegenwoordig echter op te vangen met processing power.

Een grote NL maker van apparatuur voor marinefregatten e.d. gebruikt bijvoorbeeld weldegelijk JAVA in hun embedded apps.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 20-02-2007 12:38 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 20 februari 2007 12:33 schreef Chelman het volgende:
Veiligheid bereik je niet door middel van een specifieke programmeertaal. Dat bereik je door een combinatie van aangeschafte veiligheidsoplossingen, architectuur en een algemeen security beleid.

Of door een compleet ongedocumenteerd messy versleuteld bestand dat door een compleet ongedocumenteerd messy applicatie wordt ingelezen


Zenial


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 20-02-2007 12:40 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 20 februari 2007 12:38 schreef Chelman het volgende:
Klopt. Dat is tegenwoordig echter op te vangen met processing power.

In zo'n tomtommetje kan je niet zomaar dikke processors stoppen hehehe. Is niet handig en veeeels te duur.

Overigens staan hier een paar quadcore servers met 32 gig geheuren bijna full-time maps te processen. Dat wordt een ramp als je die programma's gaat vervangen door java :S


Zenial


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-02-2007 12:44 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 20 februari 2007 12:37 schreef Zenial het volgende:
Andersom denk ik. GUI's enzo in C++ is echt niet handig, het gebeurt vaker dat een java / basic / etc programma een C++ library aanroept om wat processorintensieve taken te verrichten


Hmm...alleen JAVA wordt de laatste jaren zelden gebruikt om fat-client GUI's te bouwen. Dat is namelijk echt bagger. .NET/VBasic zal daarvoor veel gebruikt worden denk ik. Toch dacht ik dat de meeste standalone apps helemaal in C++ gebouwd zijn.

De apps waarover ik het had beschikken zelden (gelukkig) over een native fat-client GUI.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-02-2007 12:45 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 20 februari 2007 12:38 schreef Zenial het volgende:
Of door een compleet ongedocumenteerd messy versleuteld bestand dat door een compleet ongedocumenteerd messy applicatie wordt ingelezen


Security by Obscurity LOL


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 20-02-2007 12:47 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Hoe zit het met Delphi? Ik had het idee dat dat nog wel de meest gebruikte taal voor front-ends was



Zenial
Usericon van Zenial
Posted 20-02-2007 13:07 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

Ik heb geen ervaring met gui's en frontends maar ik geloof dat delphi bij geen van de bedrijven waar ik gewerkt heb gebruikt werd. Zijn er overigens maar 4 dus geen geweldige steekproef


Zenial


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 20-02-2007 13:09 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 20 februari 2007 12:47 schreef Judge M. het volgende:
Hoe zit het met Delphi? Ik had het idee dat dat nog wel de meest gebruikte taal voor front-ends was



Hoe kom je daar nou bij?
Delphi is bijna even obscuur als Progress oid


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 20-02-2007 15:17 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Hm, zo'n inlogsysteem is meer werk dan ik dacht en hoopte, hehe.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 20-02-2007 15:26 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 20 februari 2007 12:38 schreef Chelman het volgende:
Klopt. Dat is tegenwoordig echter op te vangen met processing power.

Een grote NL maker van apparatuur voor marinefregatten e.d. gebruikt bijvoorbeeld weldegelijk JAVA in hun embedded apps.


Thales?



Ik heb vandaag mijn opdracht gekregen voor C programmeren 3.
Moet met structures en binary files werken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-02-2007 15:28 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 20 februari 2007 15:26 schreef Nimbus het volgende:
Thales?



No comment.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 20-02-2007 15:45 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 20 februari 2007 15:28 schreef Chelman het volgende:
No comment.


Ah okay, zal voor de grap eens vragen aan wat mensen die ik ken die daar stage/gewerkt hebben.

Ze zijn in ieder geval wel een grote sponsor hier in de regio en voorzien ook in veel stage plaatsen.


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 20-02-2007 16:52 by Hades Profiel van Hadeshttp://www.enschedeseheadbangers.nl

quote:
Op 20 februari 2007 12:32 schreef Zenial het volgende:
Omdat elke seconde tijdswinst cruciaal is. Met java gooi je als je efficientie de deur uit om platform-onafhankelijkheid te bereiken.


Ik kwam vandaag ook een leuk stukje code tegen in Java:

properties.put("SPIN", "c:\\spin\\spin.exe");

Erg platform-onafhankelijk ja. En natuurlijk nergens een mogelijkheid om het via een config-file aan te passen, dat doe je maar in de source en dan compile je het opnieuw.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 20-02-2007 16:55 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

Hehe je wil niet weten wat voor hardcoded junk ik al ben tegengekomen. Dat gebeurt in elke taal hehe


Zenial


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-02-2007 16:57 by Snaack Profiel van Snaack

Hardcoded paden, leuk ja.

Verder kom ik eigenlijk de meeste ellende tegen in databases. Beter gezegd: het gebrek aan, ik noem maar wat, primary keys, indexes, constraints etc.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-02-2007 17:12 by altx Profiel van altx

quote:
Op 20 februari 2007 16:57 schreef Snaack het volgende:
Hardcoded paden, leuk ja.

(...)


Op Windows XP iets in 'C:\\Temp' willen schrijven.

Of als je de Windows-directory nodig hebt, gewoon 'C:\\Windows' roepen...

Ik wist niet of ik moest huilen of lachen toen ik er iemand op betrapte.

[Dit bericht is gewijzigd door altx op 20-02-2007 17:12]


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 20-02-2007 17:13 by Argus Profiel van Argus

Gheheh ja ik ben pas ook weer een sync systeempje aan het maken geweest tussen wat dingen zonder keys, waarbij ipv een key value gewoon hard een omschrijving in de primaire tabel wordt gezet.
Lachen man. Vooral de rekening geven dan.


Vandaag ook nog een leuk voorval van een PL hier die wil dat ik wat voor zijn eigen toko on the side ga doen. Even zijn webzijde door de w3c validator heen gehaald. Dat was even schrikken
Of zijn mensen dat niet ook zouden moeten weten? Ehh sja. No comment.
(doet er maar alvast weer een tientje bij voor zijn uurloon voorstel)


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 20-02-2007 17:14 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 20 februari 2007 17:12 schreef altx het volgende:
Op Windows XP iets in 'C:\Temp' willen schrijven.



Die eerste zie je erg vaak. Zeker als er Progress boys hier wat in elkaar gezet hebben....


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-02-2007 17:17 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 20 februari 2007 17:13 schreef Argus het volgende:
Gheheh ja ik ben pas ook weer een sync systeempje aan het maken geweest tussen wat dingen zonder keys, waarbij ipv een key value gewoon hard een omschrijving in de primaire tabel wordt gezet.
Lachen man. Vooral de rekening geven dan.


Ik heb een tijd geleden een PRODUCTIE database onder ogen gehad waarin meerdere tabellen GEEN primary keys bevatten.. Indexen waren ze voor de aardigheid ook vergeten aan te maken. "Goh waarom valt de performance zo tegen".

ARGH


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 20-02-2007 17:20 by Argus Profiel van Argus

Dit zijn ook twee productie systemen ja


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 20-02-2007 17:57 by Hades Profiel van Hadeshttp://www.enschedeseheadbangers.nl

quote:
Op 20 februari 2007 17:17 schreef Snaack het volgende:
Ik heb een tijd geleden een PRODUCTIE database onder ogen gehad waarin meerdere tabellen GEEN primary keys bevatten.. Indexen waren ze voor de aardigheid ook vergeten aan te maken. "Goh waarom valt de performance zo tegen".

ARGH
``Ja maar, toen ik hem teste met een paar testwaardes in de database ging die wel snel''


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 20-02-2007 19:26 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Ik ben nog steeds met dat inlogsysteem bezig, en loop tegen een (voor jullie ongetwijfeld simpel) probleem aan.

Het gaat om het controleren van de inloggegevens die zijn ingevoerd in formulier X. De twee variabelen worden doorgestuurd naar ServletI, alwaar ik ze moet controleren.
Ik dacht zelf aan iets als:

Select * FROM Leden WHERE Loginnaam=("'+loginnaam+'") AND Wachtwoord=("'+wachtwoord+'")

Mááár...als ik dat doe gebeurt er (vanzelfsprekend) niets. Ik moet dus een if-statement erbij hebben, maar op internet vond ik nergens hoe ik dat kon inbouwen, moet dat met een boolean?

Voor de duidelijkheid:

Als de loginnaam en het wachtwoord matchen, en in combinatie met elkaar voorkomen in de database, moet de gebruiker doorgestuurd worden naar een tweede servlet. (Vraag me niet waarom dat met een tweede servlet moet, is nu eenmaal de opdracht.) Zo niet wordt de melding "Gebruikersnaam of wachtwoord onjuist ingevuld." weergegeven.

Ik hoef natuurlijk niet het complete script, maar in ieder geval wel een beetje een duw in de goede richting, want met Google, wat boeken en m'n gezonde verstand wil de juist syntax zich maar niet vormen, hehe.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 20-02-2007 19:27]


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-02-2007 19:52 by altx Profiel van altx

quote:
Op 20 februari 2007 19:26 schreef WhiteRider het volgende:
Ik ben nog steeds met dat inlogsysteem bezig, en loop tegen een (voor jullie ongetwijfeld simpel) probleem aan.

Het gaat om het controleren van de inloggegevens die zijn ingevoerd in formulier X. De twee variabelen worden doorgestuurd naar ServletI, alwaar ik ze moet controleren.
Ik dacht zelf aan iets als:

Select * FROM Leden WHERE Loginnaam=("'+loginnaam+'") AND Wachtwoord=("'+wachtwoord+'")

Mááár...als ik dat doe gebeurt er (vanzelfsprekend) niets. Ik moet dus een if-statement erbij hebben, maar op internet vond ik nergens hoe ik dat kon inbouwen, moet dat met een boolean?

Voor de duidelijkheid:

Als de loginnaam en het wachtwoord matchen, en in combinatie met elkaar voorkomen in de database, moet de gebruiker doorgestuurd worden naar een tweede servlet. (Vraag me niet waarom dat met een tweede servlet moet, is nu eenmaal de opdracht.) Zo niet wordt de melding "Gebruikersnaam of wachtwoord onjuist ingevuld." weergegeven.

Ik hoef natuurlijk niet het complete script, maar in ieder geval wel een beetje een duw in de goede richting, want met Google, wat boeken en m'n gezonde verstand wil de juist syntax zich maar niet vormen, hehe.


Je haalt nu alle gegevens op behorende bij de betreffende loginnaam.

Je kunt mijns inziens beter een SELECT COUNT(loginnaam) doen. Op die manier kun je controleren hoe vaak de betreffende loginnaam voorkomt zonder alle data ook nog eens op te gaan halen.

O ja, zoek voor bonuspunten eens wat over "SQL injection" op met Google...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 20-02-2007 20:33 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Ik weet het, maar het gaat er nu vooral om dat ik een voorwaarde kan verbinden aan de uitkomst van dat SQL-statement.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-02-2007 20:41 by altx Profiel van altx

quote:
Op 20 februari 2007 20:33 schreef WhiteRider het volgende:
Ik weet het, maar het gaat er nu vooral om dat ik een voorwaarde kan verbinden aan de uitkomst van dat SQL-statement.


Query "SELECT COUNT(Loginnaam) AS Aantal FROM ..." (vul zelf maar aan) uitvoeren en dan de waarde van het veld Aantal opvragen.

Is Aantal gelijk aan nul, dan komt de combinatie loginnaam/wachtwoord niet voor in de tabel. En is Aantal groter dan nul, dan wel.

Meer ga ik je niet helpen anders kan ik net zo goed het hele script gaan zitten schrijven.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen