IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Programmeren Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-06-2003 12:33 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 21 juni 2003 12:31 schreef Mutilator het volgende:
nerds...

Kerel, breek me de bek niet open

En dan nog Buffy 'teh' Vampire Slayer kijken ook....


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 21-06-2003 12:33 by Claw Profiel van Clawhttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 21 juni 2003 12:23 schreef Dwaallicht het volgende:
Misschien dat ik daarom ook wel wat weerstand ertegen heb ontwikkeld .


Error: JokeNotFunnyException should be caught or declared to be thrown


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 21-06-2003 13:30 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 20 juni 2003 22:20 schreef altx het volgende:
Hehe, Zenial, heb jij Delphi al eens van dichtbij gezien? Daarmee kun je minstens zo veel als C++ alleen wel in een fractie van de tijd...

IIIiiiiiiiiiuuuuuuw Delphi, da's pascal!!!

quote:
Op 20 juni 2003 23:02 schreef altx het volgende:
OK, je hebt gelijk. In het nieuwe programma bij ons (ik ben nog van de oude lichting) beginnen ze ook met Java.

Hehe ja bij ons ook. Helaas als ze bij meerderejaarsvakken ECHT moeten gaan programmeren moeten ze opeens C++ gaan coden, en dan komen ze er opeens achter dat ze nauwelijks kunnen programmeren

"huuuuuuuh pointers??? huuuuuuh memory leaks?"


Zenial


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 21-06-2003 17:47 by altx Profiel van altx

quote:
Op 21 juni 2003 13:30 schreef Zenial het volgende:
IIIiiiiiiiiiuuuuuuw Delphi, da's pascal!!!
(...)



Weet je dat ik er heel lang ook zo over gedacht heb totdat ik bij een bedrijf ging werken dat voornamelijk Delphi gebruikte en ik het dus toch een keer ben gaan leren (maar ik kon al aardig C++ programmeren, dus dat viel gelukkig wel mee...)

quote:
Op 21 juni 2003 13:30 schreef Zenial het volgende:
(...)
Hehe ja bij ons ook. Helaas als ze bij meerderejaarsvakken ECHT moeten gaan programmeren moeten ze opeens C++ gaan coden, en dan komen ze er opeens achter dat ze nauwelijks kunnen programmeren

"huuuuuuuh pointers??? huuuuuuh memory leaks?"


Dat "ja bij ons ook" klinkt raar... Was je ff vergeten dat we op dezelfde faculteit zitten? Maar omdat ik d.m.v. zelfstudie de laatste paar vakken probeer te halen, ben ik niet meer zo vaak in Delft te vinden...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 17-07-2003 10:25 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

Kan iemand mij en boek voor advanced PHP aanraden, ik wil vooral wat dieper gaan met classes, of object georienteerd PHP prgorammeren.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-07-2003 10:32 by Snaack Profiel van Snaack

Assembler, das pas l33t!


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 17-07-2003 10:34 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 17 juli 2003 10:25 schreef Azagthoth het volgende:
Kan iemand mij en boek voor advanced PHP aanraden, ik wil vooral wat dieper gaan met classes, of object georienteerd PHP prgorammeren.
Hmmm, die classes en OO code van PHP zijn niet zo heel moeilijk, ik heb het gewoon van de documentatie uit geleerd, met een paar voorbeeldjes er bij en een beetje hulp van Paul Voetnoot daarbij is dan wel dat ik met Java OO programmeren al onder de knie heb gekregen, dus het principe me al duidelijk was.
quote:
Op 17 juli 2003 10:32 schreef Snaack het volgende:
Assembler, das pas l33t!
mov ax,0013h
int 10h



I'm not being rude. You're just insignificant.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-07-2003 10:38 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 17 juli 2003 10:34 schreef helmet het volgende:
mov ax,0013h
int 10h



hehe


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 17-07-2003 10:40 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 17 juli 2003 10:34 schreef helmet het volgende:
Hmmm, die classes en OO code van PHP zijn niet zo heel moeilijk, ik heb het gewoon van de documentatie uit geleerd, met een paar voorbeeldjes er bij en een beetje hulp van Paul Voetnoot daarbij is dan wel dat ik met Java OO programmeren al onder de knie heb gekregen, dus het principe me al duidelijk was.

Misschien toch maar wat eer google-en. :"tutorial PHP class"

[/quote]mov ax,0013h
int 10h

[/quote]
Haha, dat heb ik ook nog een tijdje geprobeerd. Nooit echt ver mee gekomen. Maar mijn broer was in den prille beginne een meester in assembly, wat een freak. Hij zat er dan ook echt van het begin bij.



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 17-07-2003 10:43 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 17 juli 2003 10:40 schreef Azagthoth het volgende:
Haha, dat heb ik ook nog een tijdje geprobeerd. Nooit echt ver mee gekomen. Maar mijn broer was in den prille beginne een meester in assembly, wat een freak. Hij zat er dan ook echt van het begin bij.
Meer dan die instructie ken ik ook niet echt (meer) hoor.. dit was om je scherm naar grafische modus (320x200 ) te zetten. Heb nog wel wat andere dingetjes gedaan, maar die zijn echt al lang weer vergeten.

Ik heb nog een tijdje in de demo-scene rondgewandeld. Daar liepen pas echt freaks rond... ik kende daar iemand die direct machinecode kon schrijven. That is, de eerste paar instructies (modi instellen enzo, net als die bovenstaande assembler code en wat geheugenmanagement).


I'm not being rude. You're just insignificant.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 17-07-2003 10:46 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

Ik heb nog een boekje van mijn broer liggen, volgens mij was het assembly voor de 286 ofzoies vaags.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-07-2003 10:46 by Snaack Profiel van Snaack

toen l33t nog echt l33t was ja.. demo's

ben zelf nooit verder gekomen dan sprites maken op de MSX trouwens


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-07-2003 10:47 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 17 juli 2003 10:46 schreef Azagthoth het volgende:
Ik heb nog een boekje van mijn broer liggen, volgens mij was het assembly voor de 286 ofzoies vaags.


niet gewoon Assembly voor de Z80 processor?


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 17-07-2003 10:50 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 17 juli 2003 10:46 schreef Snaack het volgende:
toen l33t nog echt l33t was ja.. demo's
Meest heerschende demo die ik ooit gezien heb: 303 van Acme. Belachelijk goed wat die lui in '97 al voor een multimediale (grafisch, geluid) hoogstandjes wisten te produceren. En bovendien zat de demo als geheel ook geweldig in elkaar.. erg sfeervol.

http://www.message.sk/demos/archive.gold/#0

Daar kun je 'm downloaden zo te zien (ik heb 'm nog op m'n harddisk staan als het goed is ).


I'm not being rude. You're just insignificant.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-07-2003 11:05 by Snaack Profiel van Snaack

*downloaded*

argh.. geen dos4gw op mijn windhoos 98 bak

*duikt g00gle in*


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-07-2003 11:10 by Chelman Profiel van Chelman

System.out.println("Assembly is voor n3rds");


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 17-07-2003 11:15 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 17 juli 2003 11:05 schreef Snaack het volgende:
argh.. geen dos4gw op mijn windhoos 98 bak
*duikt g00gle in*
Hehehehe, ja, het kost natuurlijk even wat moeite om dat weer aan de praat te krijgen. Moet je eens proberen onder XP! (Nu ik het zeg.. zelf ook nooit gedaan.. ik betwijfel of dat gaat werken)


I'm not being rude. You're just insignificant.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-07-2003 11:26 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 17 juli 2003 11:15 schreef helmet het volgende:
Hehehehe, ja, het kost natuurlijk even wat moeite om dat weer aan de praat te krijgen. Moet je eens proberen onder XP! (Nu ik het zeg.. zelf ook nooit gedaan.. ik betwijfel of dat gaat werken)


Hmm.. ik heb dos4gw.exe gevonden (vrij snel gevonden) alleen werkt het niet onder 98 om de één of andere onduidelijke reden..

ff kijken of het onder DOS werkt


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 17-07-2003 11:34 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

dos4gw, dat is toch dat je al je geheugen bij elkaar gooit? (dus zowel conventioneel (640 KB ), extended als UMB en al die zooi)

Lijkt me niet dat dat onder post-windows 3.11 gaat werken, die windows-versies benaderen toch helemaal niet meer die eerste 640 KB apart? Uh, weet het niet meer .


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 17-07-2003 11:36 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 17 juli 2003 11:34 schreef Dwaallicht het volgende:
Lijkt me niet dat dat onder post-windows 3.11 gaat werken, die windows-versies benaderen toch helemaal niet meer die eerste 640 KB apart? Uh, weet het niet meer .
Onder Win95 ging dat nog best... hoewel het vaak wel idealer was om gewoon even naar DOS 6.22 te booten


I'm not being rude. You're just insignificant.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-07-2003 11:38 by Chelman Profiel van Chelman

Volgens mij moet dat gewoon lukken. Ik heb weleens beschrijvingen van op het net gezien. Voor de rest meen ik me te herinneren dat er al in het W95 tijdperk nog steeds games waren die onder dos4gw draaiden.



Enne is 95/98 niet gewoon een DOS OS met een mooie shell eromheen?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 17-07-2003 12:28 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 17 juli 2003 11:38 schreef Chelman het volgende:
Volgens mij moet dat gewoon lukken. Ik heb weleens beschrijvingen van op het net gezien. Voor de rest meen ik me te herinneren dat er al in het W95 tijdperk nog steeds games waren die onder dos4gw draaiden.



Enne is 95/98 niet gewoon een DOS OS met een mooie shell eromheen?


jap, klopt


"This one is older than shit, heavier than time!"


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 17-07-2003 15:40 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 17 juli 2003 10:32 schreef Snaack het volgende:
Assembler, das pas l33t!

Jah, als iemand daarover een cursus wil lenen..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-07-2003 15:56 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 17 juli 2003 15:40 schreef mislyd het volgende:
Jah, als iemand daarover een cursus wil lenen..


nou, doe maar! zoek ik even die leuke stealth-virus routines op


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 29-07-2003 8:09 by grindcore Profiel van grindcore

GRRR
Heb ik een C++ editor, en cursusstof gevonden.
Eindelijk beginnen, zit die auteur te brabellen op PDF
Ik heb meer synthax gezien dan werkelijke cursusstof
Maaruhm ff een basiccursus voor beginners

Programmeren BASIC
Les 1: Basisbegrippen
Deel 1: Een nieuw programma aanmaken
Een nieuw programma aanmaken is erg simpel. Eigenlijk wijst de weg zich vanzelf maar voor degene die niet weten hoe ze een nieuw programma moeten aanmaken leg ik het hieronder even uit:
* druk op PRGM
* Ga met de cursor naar NEW
* Druk op ENTER
* Geef je programma een naam naar keuze
Deel 2: ClrHome, Disp en Pause
Dit zijn drie echte basisbegrippen, toch zijn het alle drie begrippen die je in bijna ieder programma het meest gebruikt. Met ClrHome kun je het scherm leegmaken. Op je display kunnen 16 tekens horizontaal staan en 8 tekens verticaal in totaal kunnen er dus 128 tekens op je scherm staan. Tekens (tekst+cijfers) voeg je in met Disp. Wanneer je Disp gebruikt moet je de regel openen met haakjes openen (") en weer afsluiten met haakjes sluiten ("). Met Pause kun je in je programma een Pause inlassen die met Enter weer verbroken word.
* Maak een nieuw programma aan (zie les 1) en noem hem TEKST
* voeg ClrHome in door op PRGM te drukken, met de cursor naar I/O te gaan en dan op 8 te drukken
* druk ENTER
* voeg Disp in door weer op PRGM te drukken, weer naar I/O te gaan maar nu op 3 te drukken
* voeg " in door op ALPHA te drukken en dan op de + toets te drukken.
* Druk op 2nd en dan op ALPHA om ALPHA-lock in te schakelen, hierdoor blijft de ALPHA toets geactiveerd.
* typ nu: DIT IS EEN TEST
* En sluit af met "
* druk ENTER
* Voeg Pause in door op PRGM te drukken en vervolgens op 8 te drukken
Het programma is nu klaar, ga uit het programma met 2nd en dan MODE (quit). Open nu het programma door op PRGM te drukken en naar het bestandje tekst te gaan. Druk nu ENTER en je programma word geopend. Je ziet nu staan, prgmTEKST druk nu nogmaals op ENTER. Wanneer er iets fout gaat, klik dan hier om mijn programma TEKST te downloaden. En kijk dan wat je fout hebt gedaan.
Deel 3: Menu, Lbl en Goto
Ook dit zijn veel gebruikte begrippen in je programma. Met Menu kun je zoals de naam al zegt een menu aanmaken die je kan late kiezen uit meerdere opties. Met Lbl voeg je een Label aan je programma toe, dat houd in dat je als het ware een vlag met een of twee letters daarop zet. Daar kan je heen gestuurd worden met Goto of door het menu. Vergeet in het volgende programma niet om na iedere opdracht op ENTER te drukken.
* Maak een nieuw programma aan (zie les 1) en noem hem MENU
* voeg ClrHome in (zie les 2)
* voeg Disp in (zie les 2)
* Typ de regel: DRUK ENTER VOOR, begin en sluit af met de hekjes (")
* Voeg nogmaals Disp in en typ nu: HET MENU
* Let weer op de hekjes
* Voeg Pause in
* Voeg nu Lbl in door op PRGM en dan 9 te drukken, druk niet ENTER maar geef als naam A
* voeg Menu in door op PRGM te drukken, op ALPHA te drukken en dan weer op PRGM te drukken
* Open met " en typ: HOOFDMENU sluit ook weer af met "
* Voeg een komma in
* voeg " in
* typ: TEST en sluit af met ", dit is keuze nummer een
* voeg nu een komma in, typ A1 (label voor TEST) en voeg weer een komma in
* er staat nu: Menu("HOOFDMENU","TEST",A1,
* Je tweede mogelijkheid word STOPPEN, voeg dit nu in en neem als Label A2
* er staat nu: Menu("HOOFDMENU","TEST",A1,"STOPPEN",A2
* Voeg nu Lbl in en typ daarachter A1
* druk nu wel ENTER
* Voeg ClrHome in
* Voeg Disp in en typ: WEER EEN TEST, open en sluit af met "
* voeg Pause in
* Voeg Goto in met PRGM en dan 0
* typ A (zonder hekjes) en druk dan Enter
* Voeg Lbl in en typ daarachter A2
* Voeg ClrHome in
* Voeg Disp in en typ: DIT WAS HET
* Open en sluit af met "
* Voeg Pause in
Het programma is nu klaar, test het nu. Wanneer je programma het niet doet, pech.

Zie je nou wel, Basic is gewoon makkelijk te leren.


[Dit bericht is gewijzigd door grindcore op 29-07-2003 9:44]


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen