IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Digitale camera's Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-05-2003 20:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Jenje en Shera willen zo'n ding.

Doel: natuurfoto's en concertfoto's

Welke raden jullie ons aan?


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 05-05-2003 20:29 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

natuurlijk, natuurfoto's.

ikzelf heb er ook 1 sinds vrijdag, maar wel een hele simpele.

het schijnt dat je minimaal 2.0 megapixels moet hebben.



[Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 05-05-2003 20:29]


Oud Vuil.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-05-2003 20:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2003 20:29 schreef webblaster wim het volgende:
natuurlijk, natuurfoto's.

ikzelf heb er ook 1 sinds vrijdag, maar wel een hele simpele.

het schijnt dat je minimaal 2.0 megapixels moet hebben.



Hmm heb in de winkel foto gezien van 3.2 en dat ziet er tof uit


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 05-05-2003 20:33 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Ik ben me er ook in aan het verdiepen om ongeveer dezelfde redenen. Als ik het goed begrijp is een handmatige white balance optie verstandig, vanwege de bizarre lichtomstandigheden op concerten.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-05-2003 20:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Heb zaterdag erg mooie HP in ed hand gehad 5.0 megapixels 8x zoom, alles is regelbaar, en pentaxlens erin ...
slechts .. 599 euro ..


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 05-05-2003 20:34 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Hoe groot is je budget Jenje?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-05-2003 20:35 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2003 20:34 schreef Snaack het volgende:
Hoe groot is je budget Jenje?

Nha, dat boeit niet echt, als we het nu kunnen betalen doen we hem nu kopen anders sparen we rustig door


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 05-05-2003 20:36 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

ja daag, 600 pleuro voor een camera. die van mij was 75 dollar, das een mooie prijs. ben dan ook niet van plan om prof. fotagraaf te worden.

600 pleuro, dat is errug veel bier, zeg.


Oud Vuil.


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 05-05-2003 20:37 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

kijk je wel uit dat je zo'n ding niet kwijt raakt op een concert!

daarom heb ik dus nu zo'n goedkoop pleuris camera'tje gekocht


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 05-05-2003 20:42 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 5 mei 2003 20:21 schreef Jenje het volgende:
Jenje en Shera willen zo'n ding.

Doel: natuurfoto's en concertfoto's

Welke raden jullie ons aan?


Yeah right... jullie durven gewoon je erotische foto's niet in de winkel te laten ontwikkelen


Zenial


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 05-05-2003 20:44 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2003 20:42 schreef Zenial het volgende:
Yeah right... jullie durven gewoon je erotische foto's niet in de winkel te laten ontwikkelen


Je hebt een zieke geest Zenial

Ik ben trouwens totaal n00b op fotogebied.. Een kennis van me is fotograaf, ik zou aan haar kunnen vragen wat een goed ding is maar zij heeft hele dure spullen...

Dussuh, ik laat het wel aan de pro's op ZM over


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-05-2003 20:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2003 20:44 schreef Snaack het volgende:
Je hebt een zieke geest Zenial

Ik ben trouwens totaal n00b op fotogebied.. Een kennis van me is fotograaf, ik zou aan haar kunnen vragen wat een goed ding is maar zij heeft hele dure spullen...

Dussuh, ik laat het wel aan de pro's op ZM over
Daar zit ik idd een beteje op te wachten


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 05-05-2003 20:49 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Straks komt sharteel wel weer langs, maar als je zo een dure koopt zal hij wel goed zijn.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 05-05-2003 20:57 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Hmmm m'n broer had zo'n hele dure HP, maar daar was ie niet zo tevreden over. Nu heeft ie een nog duurdere maar ik ben vergeten van welk merk. Nuttig he?


Zenial


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 05-05-2003 21:03 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Ik heb zelf een Canon Ixus V2.
2.1 megapixel, vanaf 350 euro.

Wat lekker aan dit ding is dat hij zo klein is en een super solide aluminium behuizing heeft. Perfect voor mee te nemen naar concerten dus.

Voorbeeldfoto (geresized dus)



I can't shoot straight unless I've had a pint!


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 05-05-2003 21:12 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2003 20:34 schreef Jenje het volgende:
Heb zaterdag erg mooie HP in ed hand gehad 5.0 megapixels 8x zoom, alles is regelbaar, en pentaxlens erin ...
slechts .. 599 euro ..


das niet gek, ikzelf was van plan de Fuji 602 te kopen maar ik ga eerst maar eens naar de hp kijken en wat test foto's schieten.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 05-05-2003 22:06 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Ik heb n Minolta Dimage 7hi van 5 miljoen megapix, supercamera Je kan alles handmatig instellen, witbalans, sluitertijden, diafragma, asa, etc, ik maak er ook concertfoto's mee, echt n goed ding, maarre... de prijs is er ook naar.

*Camera heeft géén delay (enfin, 1/100 van n sec )

*Zoom is 135 equivalent.

*Ik heb er n geheugenkaart bijgekocht van 520MB, standaard zit er idd alleen n 16MB kaart bij waar je dus tien keer niks mee bent.

*DE BATTERIJEN!!! Koop een camera die op standaard batterijen werkt. En koop daar één of twee (of meer) sets oplaadbare NIMH batterijen bij, anders betaal je je blauw aan batterijen.

Ik wilde een fotoke zoeken voor erbij, maar ik moet ze toch vreselijk veel verkleinen om ze online te krijgen, dus of dat zin heeft...

[Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 05-05-2003 22:34]


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 05-05-2003 22:28 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Okay…

Ik heb zelf geen digitale camera.. maar wat ik weet uit ervaringen van vrienden en famillie is dat je op het volgende het best goed kan letten:

Het kan zijn dat je meerdere of alle dingen hier al weet, maar toch

- ZOOM: Let totaal niet op ‘digitale zoom’ .. dit is namelijk niets meer dan wat je op de computer ook kan doen, inclusief het tragische pixelverlies wat je hiermee oploopt. Optische zoom daarentegen is veel belangrijker. Zeker bij concerten waar je toch niet altijd met je neus tegen het podium staat. De meeste camera’s in de prijsklasse 500 – 1000 Euro hebben zo’n 2 tot 7 x optische zoom.. Echter kan je er wel vanuitgaan dat een camera van 599 euro met 8 x zoom op andere gebieden achterblijft..

- SNELHEID: Belangrijk is ook dat je camera weinig delay heeft, veel van de goedkopere camera’s zijn erg traag. Op het moment dat je een foto neemt duurt het soms wel tot een seconde voor deze ook echt genomen wordt, om nog eens lang te moeten wachten tot je de volgende foto kan maken. Bij concertfoto’s desastreus.. bij natuurfoto’s minder lastig, tenzij je bewegende beesten en dergelijke wilt fotograferen.

- GEHEUGEN: spreekt voor zich lijkt me.. je kan nog zo’n mooie 5 megapixel cam kopen, als je maar 16 MB ofzo hebt dan schiet het gewoon niet op ..

- MEGAPIXELS: Als je je foto’s niet of nauwelijks wilt vergroten dan heb je genoeg aan de 3,2 megapixels die veel van de goedkopere camera’s hebben. Wil je echter verder dan is het aan te raden voor 4 of zelfs 5 megapixel te gaan.. ik geloof dat je met 4 megapixel nog tot EEN a-4 kan vergroten zonder zichtbaar kwaliteitsverlies..

- SCHERM vs PAPIER: laat je niet snel misleiden door foto’s op je beeldscherm die mensen hier posten.. De schermresolutie is namelijk 72 dpi en op een scherm blijft een foto dus een stuk langer mooi scherp dan op papier, daar je hem meestal op 300 dpi zal willen afdrukken.

- MERKEN: Ik zou zelf nooit voor een camera van Trust , HP , of een dergelijk merk gaan.. Met merken als Canon en Minolta zit je gewoon een stuk zekerder qua kwaliteit.

Succes..


ILOVEMETAL
Usericon van ILOVEMETAL
Posted 05-05-2003 22:33 by ILOVEMETAL Wijzig reactieProfiel van ILOVEMETALQuote dit bericht

Ik heb de Trust SpyCam 100 ... 29,95 euro

[Dit bericht is gewijzigd door ILOVEMETAL op 05-05-2003 22:34]


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 05-05-2003 22:36 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2003 22:33 schreef ILOVEMETAL het volgende:
Ik heb de Trust SpyCam 100 ... 29,95 euro

Een webcam is wat anders dan een digitale

(of is dat geen webcam?)


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 05-05-2003 22:51 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 5 mei 2003 22:36 schreef Moordlustige Hamster het volgende:
Een webcam is wat anders dan een digitale

(of is dat geen webcam?)


tsja, die van mij is kamera, webcam en recorder tegelijkertijd. nou ja, niet tegelijkerti... naja, hij kan het alle 3.

maar vast niet zo best als eentje van 600 error.


Oud Vuil.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 06-05-2003 0:19 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Sony 707 of 717, wel duur maar perfect voor donkere (concert) foto's.


Bazzio Attacks!!!


Suncross
Usericon van Suncross
Posted 06-05-2003 4:49 by Suncross Wijzig reactieProfiel van SuncrossQuote dit bericht

ach, 1.3 is goed genoeg. Hoogste resolutie, hoogste kwali, en dan nog ff zorgen voor genoeg ruimte op je chipje.

Kom je een heel eind. Ik vind de mogelijkheden van een camera wat betreft instelling van sluitertijden enz belangrijker dan de megapiksels, dit bepaald in hoge mate of je er gave pics van concerten mee kan maken enz.


IK NEUK ALLEEN EEN KUT MET VROUWSCHURFT


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 06-05-2003 7:13 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2003 4:49 schreef Suncross het volgende:
ach, 1.3 is goed genoeg. Hoogste resolutie, hoogste kwali, en dan nog ff zorgen voor genoeg ruimte op je chipje.

Kom je een heel eind. Ik vind de mogelijkheden van een camera wat betreft instelling van sluitertijden enz belangrijker dan de megapiksels, dit bepaald in hoge mate of je er gave pics van concerten mee kan maken enz.


1.3?? Heb je ooit wel eens iets af laten drukken van die handel??



Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 06-05-2003 8:20 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2003 22:33 schreef ILOVEMETAL het volgende:
Ik heb de Trust SpyCam 100 ... 29,95 euro


Trust Familyc@m 200 voor 25 euro


XdeckX
corpse commando
Usericon van XdeckX
Posted 06-05-2003 8:24 by XdeckX Wijzig reactieProfiel van XdeckXQuote dit bericht

je kan ook nog even wat dingen bekijken / vergelijken op het wonderlijke internet...

http://www.dpreview.com


REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen