IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Steeds meer psychische problemen Vorige pagina | Volgende pagina
Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 19-11-2003 7:41 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 19 november 2003 7:32 schreef Gunman het volgende:
Dat je praat over psychische problemen, goed...maar mensen worden al te vaak volgestopt met chemische rotzooi (of doen dat zelf door overdadig drank en andere zooi te gebruiken, maar da's oud).

Klopt, heb gisteren een Koppen uitzending gezien over hoe makkelijk dokters anti-depressiva voorschrijven, schandalig gewoon , ermee beginnen is niet moeilijk, het er terug vanaf geraken is meestal een leidensweg. Ik heb dat zelf gezien bij mijn moeder, ze werd ook volgestouwd met chemische brol en is er uiteindlijk aan tenonder gegaan
quote:
Op 19 november 2003 7:32 schreef Gunman het volgende:Een dip wordt te snel aanzien als een depressie--->met depressies krijg je aandacht---->het heeft wat om depressief te zijn---->mensen laten zichzelf té vaak toe depressief te zijn. Depressie is een luxeprobleem: niet dat ik er nooit last van heb, ik heb er ook teveel over zitten zeiken---->als je depressief kan zijn leef je nog en heb je de kans om van dat leven iets te maken: HUP! Actie!

Een depressie kun je niet zomaar wegwerken als je het mij vraagt, daar gaat veel tijd over en praten, praten en nog eens praten, dan wel het beste met je beste vrienden, die kunnen je hoop geven en zo begin je terug "on the bright side of life" te kijken.

Tegen depressies bestaat geen enkel chemisch middel, er bestaat enkel de mond en de beide oren van die die je dierbaar zijn om je moed te geven en naar je te luisteren en, indien nodig, hun schouders waarop je kunt uithuilen.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-11-2003 7:47 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Komt gewoon omdat depressief zijn een hype is .. zelfs de medische wereld werkt er aan mee, puur om de pecunia


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 19-11-2003 7:49 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 19 november 2003 7:47 schreef Jenje het volgende:
Komt gewoon omdat depressief zijn een hype is .. zelfs de medische wereld werkt er aan mee, puur om de pecunia

idd


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 19-11-2003 7:52 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 7:41 schreef beli mawr het volgende:
Een depressie kun je niet zomaar wegwerken als je het mij vraagt, daar gaat veel tijd over en praten, praten en nog eens praten, dan wel het beste met je beste vrienden, die kunnen je hoop geven en zo begin je terug "on the bright side of life" te kijken.
...


Dat wopu ik ook zeggen , ik ga niet beweren dat depressies niet bestaan,...er wordt té snel over depressie geluld. En ja, praten is stukken beter dan die rotzooi, maar op praten moet ook actie volgen.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-11-2003 7:53 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Wat nou praten, schop onder de kont, aan het werk zetten, laat ze iets zinnigs doen, worden ze vanzelf vrolijk.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 19-11-2003 7:57 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 19 november 2003 7:53 schreef Jenje het volgende:
Wat nou praten, schop onder de kont, aan het werk zetten, laat ze iets zinnigs doen, worden ze vanzelf vrolijk.

Ben ik niet mee akkoord. Wanneer je dat doet zit de kans er dik in dat de persoon in kwestie alles gaat opkroppen en er niet mee naar buiten zal durven komen en zo blijft die met die problemen zitten. De depressie zal misschien een tijdje (tijdens het werk) over zijn maar wanneer die dan alleen is begint de hel pas. (ik spreek uit ervaring)
quote:
Op 19 november 2003 7:52 schreef Gunman het volgende:
Dat wopu ik ook zeggen , ik ga niet beweren dat depressies niet bestaan,...er wordt té snel over depressie geluld. En ja, praten is stukken beter dan die rotzooi, maar op praten moet ook actie volgen.

Dat is wel waar, maar dat komt ook vanzelf, als je het mij vraagt, een opgewekt persoon zal veel liever werk verzetten dan iemand die met zichzelf overhoop ligt.

[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 19-11-2003 7:58]


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 19-11-2003 7:57 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 7:53 schreef Jenje het volgende:
Wat nou praten, schop onder de kont, aan het werk zetten, laat ze iets zinnigs doen, worden ze vanzelf vrolijk.

Bij de 'modieuze' depressies werkt dit inderdaad uitstekend, 'echte' depressies hebben te maken met het feit dat bepaalde chemische evenwichten in je hersenen overhoop liggen. Had met serotonine-niveaus te maken geloof ik.

*edit* daar werkt praten dan ook niet echt en heb je medicijnen nodig

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 19-11-2003 7:58]


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 19-11-2003 8:04 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 7:57 schreef Dwaallicht het volgende:
Bij de 'modieuze' depressies werkt dit inderdaad uitstekend, 'echte' depressies hebben te maken met het feit dat bepaalde chemische evenwichten in je hersenen overhoop liggen. Had met serotonine-niveaus te maken geloof ik.

*edit* daar werkt praten dan ook niet echt en heb je medicijnen nodig


Ah, en om welke redenen kunne die serotine-niveaus dan schommellen?


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 19-11-2003 8:05 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 19 november 2003 8:04 schreef Gunman het volgende:
Ah, en om welke redenen kunne die serotine-niveaus dan schommellen?


vraag ik me ook af.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 19-11-2003 8:07 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 8:04 schreef Gunman het volgende:
Ah, en om welke redenen kunne die serotine-niveaus dan schommellen?


'Chemical imbalance', meer weet ik er ook niet van, ik zou natuurlijk kunnen gaan g00glen maar dat mag niet van anonymous.
Maar goed, sommige mensen hebben een evenwichtsstoornis zonder verdere reden, die is er gewoon, of een hartritmestoornis, en anderen dus een chemische stoornis in de hersenen. Als ik klinische psychologie had gestudeerd had ik een college hier neer kunnen plempen, maar ook dat had niet van anonymous gemogen, dus we blijven verstoken van verdere informatie in dezen .


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 19-11-2003 8:36 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

mmh, ik heb eens rondgekeken: serotine zorgt blijkbaar voor het moe worden, je lichaam wordt aangezet om te gaan slapen als het serotine-gehalte een bepaald nieveau bereikt--->kan dus kloppen, mensen die depressief zijn, slapen vaak slecht,--->het kan volgens mij dus ook omgekeerd werken, daar een zeer vermeoid lichaam misschien niet meer in staat is om overdag voldoene serotine aan te maken: ofwel-->dat spul wordt in je slaap dus afgebroken:

Wordt je dus ook depressief als er de serotine onvoldoende wordt afgebroken? Dit zou kunnen kloppen, want als je lange tijd vermoeid bent, ben je automatisch gevoeliger--->ik ben ook niet de vrolijkste als ik de hele week vroeg op moet---> dan slaap ik vaak véél te weinig, 4 à 5,5 uur.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 19-11-2003 8:43 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2003 21:31 schreef mislyd het volgende:
Maar nee, vroeger hadden mensen geen burnouts, want toen werkte iedereen louter voor brood op de plank. Nu werken mensen voor hun squash abonnement en hun veel te grote villa, in de hoop leegtes te vullen. En wanneer ze eindelijk beseffen dat dat niet is wat ze echt nodig hebben, worden ze mentaal ziek.

Er is een paar jaar geleden ééns onderzoek gedaan en toen bleek dat een merendeel van de Nederlandse bevolking boven hun stand leeft. (even over de Nederlandse bevolking dan... en zover je kunt vertrouwen op die onderzoeken hier...) Dus ik kan mij voorstellen dat als je maandelijks heel erg op de centjes moet letten om rond te komen, dit psychisch best belastend kan zijn.


Verder is de prestatie druk tegenwoordig hoger dan vroeger. Er is meer concurentie (meer mensen op de aardkloot) Dit is ook de reden dat in sommige Aziatische landen zelfmoord gemiddeld vaker voorkomt. (erg dicht bevolkt)


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 19-11-2003 8:55 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 8:43 schreef FireFox het volgende:
....
Verder is de prestatie druk tegenwoordig hoger dan vroeger. Er is meer concurentie (meer mensen op de aardkloot) Dit is ook de reden dat in sommige Aziatische landen zelfmoord gemiddeld vaker voorkomt. (erg dicht bevolkt)


Zie je wel: teveel volk: daarom: zeg ja tegen de A-bom


Serieus: ik lop wel eens graag in iet of wat stad rond, maar in een grootstad wonen...dat komt gewoon op me af als een betonblok...teveel mensen, te weinig plaats.



I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-11-2003 10:46 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 19 november 2003 8:07 schreef Dwaallicht het volgende:
'Chemical imbalance', meer weet ik er ook niet van, ik zou natuurlijk kunnen gaan g00glen maar dat mag niet van anonymous.
Maar goed, sommige mensen hebben een evenwichtsstoornis zonder verdere reden, die is er gewoon, of een hartritmestoornis, en anderen dus een chemische stoornis in de hersenen. Als ik klinische psychologie had gestudeerd had ik een college hier neer kunnen plempen, maar ook dat had niet van anonymous gemogen, dus we blijven verstoken van verdere informatie in dezen .


Ik denk dat de meeste mensen met een chemische stoornis die zelf gekweekt hebben. Vroeger hadden de mensen er toch ook minder last van. Verkeerd dagritme (slapen maar ook eten en inspanning) lijkt mij de oorzaak van die stoornis.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 19-11-2003 10:56 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 10:46 schreef ElitE het volgende:
Ik denk dat de meeste mensen met een chemische stoornis die zelf gekweekt hebben. Vroeger hadden de mensen er toch ook minder last van. Verkeerd dagritme (slapen maar ook eten en inspanning) lijkt mij de oorzaak van die stoornis.

idd, ik haalde het al eerder aan: ik slaap vaak te weinig, dit vooral in de weken dat ik er om 5u15 uitmoet---->als ik weken niet echt kan rusten (gebeurt nu wel minder) gaat dat effectief zwaar op mijn humeur wegen, kan ik overdag aan niks leuks meer denken als ik me even verveel...

Zo'n verschijnselen zouden al heel wat vermeden kunnen worden door de zgn slaap-tijd in te voeren op het werk--->ik heb daar experimenten van gezien: dat kan helpen om alles wat meer in balans te krijgen....hoop ik, want als ik bv. een half uur slaap, voel ik me vaak duizelig en weet ik niet waar ik sta...



I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 19-11-2003 11:01 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

En vergeet niet het clubje hypochonders die na het zien van een medisch programma op rtl4 denkt dat zij hebben wat werd behandeld.


Een kleine snol zit zo vol.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-11-2003 11:04 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Zelf merk ik het heel erg, als ik niet goed slaap ga ik negatief denken en mijn werk afraffelen, en door negatief denken en doen krijg je ook depressies.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 19-11-2003 11:05 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 11:01 schreef SkinPeeleR het volgende:
En vergeet niet het clubje hypochonders die na het zien van een medisch programma op rtl4 denkt dat zij hebben wat werd behandeld.

Zwijg me daarover, mijn grootmoeder lijdt al 'tig jaren aan die prul, ze heeft wellicht meer centen gespendeerd aan illussies dan aan de behandeling van wijlen mijn grootvader zijn kankerbehandeling

[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 19-11-2003 11:05]


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 19-11-2003 12:41 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 19 november 2003 10:46 schreef ElitE het volgende:
Ik denk dat de meeste mensen met een chemische stoornis die zelf gekweekt hebben. Vroeger hadden de mensen er toch ook minder last van.


Bullshit. Vroeger hadden mensen er ook last van, maar werd het niet als zodanig erkend.

En medicijnen kunnen wel degelijk iemands herstel bevorderen naast psychotherapie, helaas gebeurt het nog weleens dat mensen te gauw medicijnen voorgeschreven krijgen door minder goede psychotherapeuten. Als ik bijvoorbeeld een Georgina Verbaan op TV hoor roepen dat ze seroxat slikt, omdat ze 'een beetje depressief aangelegd' is, dan denk ik dat er iets niet deugt.

En al die fake-depressievelingen moeten gewoon eens kappen met die onzin, er zijn zat mensen die wel degelijk psychisch zwaar in de shit zitten en die krijgen door die hypochonders een slechte reputatie en krijgen te maken met standpunten als "gewoon een schop onder je reet en aan het werk" (Jenje) en andere bullshit die voor mensen met echte problemen alleen maar averechts werkt.


no text supplied


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-11-2003 13:17 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Even heel kort door de bocht hoor, maar ik heb het idee dat er bij bepaalde groepen mensen iets simpels als een hobby ontbreekt.

Als ik de hangjongeren bij ons naast zie (iedere dag, ze staan er al als ik thuis kom van m'n werk en verdwijnen pas rond een uur of twaalf) kan ik me niet voorstellen dat je van zo'n leven op den duur enorm gefrustreerd raakt. Die pieletrekkertjes hebben de godsganse dag geen flikker te doen.. ze zijn verwend, ze hebben geen verplichtingen en vooral ook geen toekomst.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-11-2003 13:21 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 13:17 schreef helmet het volgende:
ze zijn verwend, ze hebben geen verplichtingen en vooral ook geen toekomst.


Toekomst heb je niet, die maak je zelf.

Verder ben ik met je eens.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-11-2003 13:26 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 19 november 2003 13:21 schreef Chelman het volgende:
Toekomst heb je niet, die maak je zelf.
Ze hebben geen toekomst (gemaakt) en zijn ook niet bezig deze te maken.

Zo dan?


I'm not being rude. You're just insignificant.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-11-2003 13:29 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Je komt er wel.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 19-11-2003 13:36 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 19 november 2003 13:17 schreef helmet het volgende:
Als ik de hangjongeren bij ons naast zie (iedere dag, ze staan er al als ik thuis kom van m'n werk en verdwijnen pas rond een uur of twaalf) kan ik me niet voorstellen dat je van zo'n leven op den duur enorm gefrustreerd raakt. Die pieletrekkertjes hebben de godsganse dag geen flikker te doen.. ze zijn verwend, ze hebben geen verplichtingen en vooral ook geen toekomst.


ga jij eens maanden achter elkaar niks doen... zou je daar gelukkig van worden?


no text supplied


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 19-11-2003 13:40 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 13:36 schreef lykle_wolfheart het volgende:
ga jij eens maanden achter elkaar niks doen... zou je daar gelukkig van worden?

Als dat enigzins tegen je wil is, dan is dat niet aan te raden, nee. Ik heb in mijn directe omgeving mensen gehad die een hele tijd wel op zoek waren naar werk maar er geen vonden, je ziet meteen weer een hele verandering als die mensen weer aan de slag kunnen.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen