IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Steeds meer psychische problemen Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-11-2003 15:14 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 november 2003 11:07 schreef campske666 het volgende:
µik vind het net andersom. Ik heb de indruk dat tegenwoordig alle persoonlijke problemen op de maatschappij worden gestoken:

- Hij is depri want zijn ouders...
- Hij verkracht kindertjes omdat hij vroeger...
- hij is een crimineel want hij wordt altijd...behandelt.

Nu kan dat wel allemaal vreselijk jammer zijn voor die mensen. En ik wens niemand van die negatieve invloeden in hun leven toe. Maar in mijn ogen blijf je nogaltijd zelf vernatwoordelijk voor je acties.



Natuurlijk is iedereen verantwoordelijk voor zijn daden, maar al wil je het probleem in de toekomst oplossen dan zal je die invloeden toch moeten minderen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


campske666
Usericon van campske666
Posted 24-11-2003 15:18 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 24 november 2003 15:14 schreef ElitE het volgende:
Natuurlijk is iedereen verantwoordelijk voor zijn daden, maar al wil je het probleem in de toekomst oplossen dan zal je die invloeden toch moeten minderen.


Exact, en die invloeden minder je door:

- gekken en criminelen (ook zal zijn ze niet toerekenigsvatbaar of wat dan ook) uit de maatschappij te verwijderen.

- Mensen die niet bekwaam zijn om kinderen op te voeden hiervan te weerhouden

- de "minder gestoorden" (proberen) te genezen dmv van tijdelijke medicatie en lange-termijns psychologische/psychiatrische therapie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-11-2003 15:21 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 november 2003 15:18 schreef campske666 het volgende:
Exact, en die invloeden minder je door:

- gekken en criminelen (ook zal zijn ze niet toerekenigsvatbaar of wat dan ook) uit de maatschappij te verwijderen.

- Mensen die niet bekwaam zijn om kinderen op te voeden hiervan te weerhouden

- de "minder gestoorden" (proberen) te genezen dmv van tijdelijke medicatie en lange-termijns psychologische/psychiatrische therapie



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 24-11-2003 15:26 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2003 15:18 schreef campske666 het volgende:
Exact, en die invloeden minder je door:

(ook zal zijn ze niet toerekenigsvatbaar of wat dan ook) uit de maatschappij te verwijderen.

Juist daarom moet je ze uit de maatschappij verwijderen, criminelen kunnen hun leven misschien nog beteren, maar niet toerekeningsvatbaren zullen altijd zo blijven.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-11-2003 15:28 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 november 2003 15:26 schreef Misanthrope het volgende:
Juist daarom moet je ze uit de maatschappij verwijderen, criminelen kunnen hun leven misschien nog beteren, maar niet toerekeningsvatbaren zullen altijd zo blijven.


Kan soms ook wel genezen worden maar als het te lang gaat duren kan je ze beter maar "verwijderen", maar veel criminelen verbeteren hun leven niet, dus zullen er ook een paar verwijderd moeten worden als afschrikmiddel


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


campske666
Usericon van campske666
Posted 24-11-2003 15:29 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 24 november 2003 15:26 schreef Misanthrope het volgende:
maar niet toerekeningsvatbaren zullen altijd zo blijven.


Ik weet niet of dat waar is, maar mijn punt was dus dat je moordenaars/verkrachters niet terug in de maatschappij kan loslaten na een beetje psychologische hulp omdat ze ten tijde van hun misdrijf ontoerekenigsvatbaar of emotioneel onstabiel waren. Het blijven misdaders, en het risico dat onschuldige mensen door hun gekwetst gaan worden is te groot om te nemen.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 24-11-2003 15:30 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2003 15:28 schreef ElitE het volgende:
Kan soms ook wel genezen worden maar als het te lang gaat duren kan je ze beter maar "verwijderen", maar veel criminelen verbeteren hun leven niet, dus zullen er ook een paar verwijderd moeten worden als afschrikmiddel
Wel rechtvaardig blijven, gewoon criminelen die voor een 2e keer de fout ingaan voor altijd uit de maatschappij verwijderen, maar niet als afschrikmiddel random mensen gaan verwijderen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


campske666
Usericon van campske666
Posted 24-11-2003 15:30 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 24 november 2003 15:28 schreef ElitE het volgende:
...dus zullen er ook een paar verwijderd moeten worden als afschrikmiddel


In mijn ogen is de reden tot verwijderen niet afschrikmiddel, nog straf, maar gewoon ter bescherming van de maatschappij. Een preventieve maatregel dus.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 24-11-2003 15:32 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2003 15:29 schreef campske666 het volgende:
Ik weet niet of dat waar is, maar mijn punt was dus dat je moordenaars/verkrachters niet terug in de maatschappij kan loslaten na een beetje psychologische hulp omdat ze ten tijde van hun misdrijf ontoerekenigsvatbaar of emotioneel onstabiel waren. Het blijven misdaders, en het risico dat onschuldige mensen door hun gekwetst gaan worden is te groot om te nemen.
Da's ook mijn standpunt. Ik kan er niet zo goed tegen dat mensen zichzelf moeten verontschuldigen als ze vinden dat deze ontoerekeningsvatbaren uit de maatschappij gehaald moeten worden, dat ze dus net zoals jij zeggen 'ook al zijn ze ontoerekeningsvatbaar'.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-11-2003 15:33 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 november 2003 15:30 schreef campske666 het volgende:
In mijn ogen is de reden tot verwijderen niet afschrikmiddel, nog straf, maar gewoon ter bescherming van de maatschappij. Een preventieve maatregel dus.


Is het ook, maar om nou alle criminelen te verwijderen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-11-2003 15:35 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 november 2003 15:32 schreef Misanthrope het volgende:
Da's ook mijn standpunt. Ik kan er niet zo goed tegen dat mensen zichzelf moeten verontschuldigen als ze vinden dat deze ontoerekeningsvatbaren uit de maatschappij gehaald moeten worden, dat ze dus net zoals jij zeggen 'ook al zijn ze ontoerekeningsvatbaar'.


Puberaal anderen de schuld geven. Als je 1 keer ontoerekeningsvatbaar bent geweest kan het terug komen dus gewoon hard blijven straffen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 24-11-2003 15:39 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2003 15:33 schreef ElitE het volgende:
Is het ook, maar om nou alle criminelen te verwijderen
Ja, waarom niet?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


campske666
Usericon van campske666
Posted 24-11-2003 15:42 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 24 november 2003 15:33 schreef ElitE het volgende:
Is het ook, maar om nou alle criminelen te verwijderen


Dat is de enige manier om criminaliteit effectief en blijvend verminderen.
Als je een virus wil weg krijgen, moet je alle infecties verwijderen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-11-2003 15:44 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 november 2003 15:39 schreef Misanthrope het volgende:
Ja, waarom niet?


Maar wanneer is iemand crimineel
Als jij een brood steelt om te overleven? of als je iemand anders de ladder op helpt(heb ik niet zo erg veel op tegen)

En criminatliteit kan ook een vorm van aandacht vragen zijn, en het geeft een kick(je) om iets te doen wat niet mag.


[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 24-11-2003 15:47]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-11-2003 15:45 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 november 2003 15:42 schreef campske666 het volgende:
Dat is de enige manier om criminaliteit effectief en blijvend verminderen.
Als je een virus wil weg krijgen, moet je alle infecties verwijderen.


Het is beter om gezond te leven zodat je bestand ben tegen virussen, en als je ze krijgt dat ze niet ernstig zijn.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


campske666
Usericon van campske666
Posted 24-11-2003 15:46 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 24 november 2003 15:44 schreef ElitE het volgende:

Als jij een brood steelt om te overleven?



Als je een brood steelt ben je een dief.
Natuurlijk is een brood-dief niet onmiddelijk een gevaar voor de maatschappij, dus die moet je niet levens-lang wegsteken.
De kans dat een brood-dief een moordenaar wordt lijkt me nu ook niet echt groot.
Bij iemand die gewapende roof-overvallen pleegt daarintegen is de kans op het verwonden van andere mensen aanzienlijk groter.


campske666
Usericon van campske666
Posted 24-11-2003 15:47 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 24 november 2003 15:45 schreef ElitE het volgende:
Het is beter om gezond te leven zodat je bestand ben tegen virussen, en als je ze krijgt dat ze niet ernstig zijn.


Ik volg de metafoor niet meer. Kan je dat ff vertalen in absolute termen ?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-11-2003 15:51 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 november 2003 15:46 schreef campske666 het volgende:
Als je een brood steelt ben je een dief.
Natuurlijk is een brood-dief niet onmiddelijk een gevaar voor de maatschappij, dus die moet je niet levens-lang wegsteken.
De kans dat een brood-dief een moordenaar wordt lijkt me nu ook niet echt groot.
Bij iemand die gewapende roof-overvallen pleegt daarintegen is de kans op het verwonden van andere mensen aanzienlijk groter.


Tja alle mensen die een gevaar voor de maatschappij zijn en niet snel genoeg kunne genzen moeten ze iid verwijderen. Maar als je iemand vermoord zodat je jezelf beschermd (zelfverdediging maar ook door psychische aantasting)vind ik wel dat dat moet kunnen maar daartegen over staat wel weer een straf en genezing.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-11-2003 15:52 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 november 2003 15:47 schreef campske666 het volgende:
Ik volg de metafoor niet meer. Kan je dat ff vertalen in absolute termen ?


Het is beter om te voorkomen dat te genezen. En als je ergens goed tegen beschermt bent, dan zijn de gevolgen minder erg als het toch een keer gebeurt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 24-11-2003 15:52 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2003 15:45 schreef ElitE het volgende:
Het is beter om gezond te leven zodat je bestand ben tegen virussen, en als je ze krijgt dat ze niet ernstig zijn.
Je spreekt jezelf tegen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


campske666
Usericon van campske666
Posted 24-11-2003 15:57 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 24 november 2003 15:52 schreef ElitE het volgende:
Het is beter om te voorkomen dat te genezen. En als je ergens goed tegen beschermt bent, dan zijn de gevolgen minder erg als het toch een keer gebeurt.


Ik snap nog altijd niet hoe je dit in de praktijk kan toepassen. Hoe kan je jezelf beschermen tegen het "krijgen" van criminelen ?

@ wat je daarvoor zegde: zelf-verdediging beschouw ik niet als moord, en hoeft wat mij betref niet worden afgestraft (integendeel)


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-11-2003 16:05 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 november 2003 15:57 schreef campske666 het volgende:
Ik snap nog altijd niet hoe je dit in de praktijk kan toepassen. Hoe kan je jezelf beschermen tegen het "krijgen" van criminelen ?




- Misdaad minder lonend maken
- Mensen duidelijk maken waarvoor de regels er zijn (ook niet te veel regels maken)
- Bevolking verkleinen
- Mensen meer over psychologie bijbrengen, zodat: ruzies beter verlopen, mensen en regels beter begrepen worden, mensen beter weten hoe kinderen opgevoed moeten worden en wat het effect is van daden

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 24-11-2003 16:05]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


campske666
Usericon van campske666
Posted 24-11-2003 16:07 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 24 november 2003 16:05 schreef ElitE het volgende:
- Misdaad minder lonend maken
- Mensen duidelijk maken waarvoor de regels er zijn (ook niet te veel regels maken)





??

quote:
Op 24 november 2003 16:05 schreef ElitE het volgende:
- Bevolking verkleinen
- Mensen meer over psychologie bijbrengen, zodat: ruzies beter verlopen, mensen en regels beter begrepen worden, mensen beter weten hoe kinderen opgevoed moeten worden en wat het effect is van daden




SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 24-11-2003 16:12 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

Het komt omdat wij steeds goddelozer leven.
Neem Jezus in je hart en komt allen weer op het rechte pad.
























geintje


Een kleine snol zit zo vol.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-11-2003 16:12 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 november 2003 16:07 schreef campske666 het volgende:
??

Weet ook niet hoe misdaad minder lonend gemaakt kan worden, maar er zijn van die achterklijke regels in nederland waardoor je soms maar een crimineel word

Weinig maar duidelijke regels zodat de mensen weten waarvoor ze zijn
quote:





♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen