|
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Vroeger waren er minder problemen met het christendom maar de overgang van christendom naar niet-gelovig, en het christendom in combinatie met de techniek en overbevolking gaat minder samen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Dat wil ik wel even weerleggen. Besef jij de impact op de maatschappij (en dus de psychische stabiliteit van vele mensen)van: - het celibaat - de positie van de vrouw in de kerkelijke leer - de notie dat aardse dingen "des duivels" zijn -... De impact (en de gevolgen) van deze dingen is echt niet te onderschatten hoor. |
|
quote: Het verschil is ook niet zo groot tussen vroeger en nu, maar vroeger was de geestelijke gesteldheid minder belangrijk want overleven was belangrijker(zie eerder in dit topic de pyramide van moslow). Maar omdat vroeger bijna iedereen christen was(heidenen leefden ook niet lang) er geen constrast zodat mensen het eerder als normaal ervaarden. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: ?? vroeger minder problemen? ja ok qua lidmaatschap wel. Wordt lid en blijf leven. En je lidmaatschap werd gewoon samen met je begraven. En opzeggen? zie vorige zin.. Een kleine snol zit zo vol. |
|
quote: Het bewust als normaal aanvaarden wil niet zeggen dat het onderbewust ook aanvaard wordt. En als het gaat over zoiets tegen-natuurlijks kunnen de gevolgen op lange termijn vernietigend zijn voor mens en maatschappij. |
|
quote: Man, man. Wat kan jij toch overdreven doorlullen op achterhaald gezeik. mvg wk10 |
|
quote: Klopt ook wel Maar moest het dan 2000 jaar duren ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
|
|
Nou, ik denkt dat een steeds groter wordende sociale druk meespeelt. Voor een grote middenklasse wordt het steeds moeilijker om financieel de boel op de rit te houden. Enne... Binnen bedrijven wordt presteren vaak op een ongezonde (lees Amerikaanse) gepushed zodat mensen sneller overspannen raken en opgebrand thuis zitten, zo! http://www.scrotum.tk Überhammer |
|
crap, het is gewoon 'in' om iets te mankeren. als je tegenwoordig op de kleuterschool geen ADHD, allergie of psychische problemen hebt hoor je er gewoon niet bij. You've got a lot of guts. Let's see what they look like! |
|
quote: Zo, leg uit. Wat is de Amerikaanse manier binnen bedrijven? Heb je daar gewerkt? KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Je weet wel, prestatiedruk, maaaaan .... |
|
quote: Bwo, het enige wat ik op mijn werk van de "Amerikaanse manier" (ja wij werken met een grote multinational) merk, zijn de oeverloze vergaderingen en de wegen die moeten gevolgd worden als je moet rapporteren dat je collega onwel is geworden van de scheet die je net liet en daardoor wellicht 25% linder gaat presteren. Maar ik heb geleerd om daar allemaal op tijd en stond hartelijk om te lachen. I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
quote: Dat is helaas een kwaal van alle grote organisaties. Ik heb dit bij zowel amerikaanse als nederlandsche toko's meegemaakt. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Mja, wellicht wel, maar laat dit nu net mijn eerste vaste werkgever zijn (help! al 2 jaar!). Ik heb vroeger toch van andere dingen mogen proeven en soms ging alles toch wat directer. Nu jaag ik me er niet meer in op, als mensen komen zeuren over problemen spring ik er gewoon bovenop (het probleem natuurlijk) , snel opgelost, geen kans geven aan blabla en alles snel van de kaart. Ik merk ook dat de sommige contactpersonen van de klanten de laatste tijd liever met mij de problemen bespreken: er zijn nog mensen die stress krijgen van plichtplegingen en gewoon recht door zee gaan I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
Is het jullie ook al opgevallen dat als je je slecht/zwak voelt dat je dan een stuk linkser denkt ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Tuurlijk! Als je dichter bij de waarheid zit, ben je meteen ook een stuk kwetsbaarder. Daarom zijn mensen die van nature angstig zijn, meestal rechts, ter zelfbescherming. Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
quote:Nee, mij persoonlijk niet eigenlijk..... Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
@mislyd: Toepasseljke nickname [Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 26-11-2003 13:38] KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Absoluut niet. quote: Buiten dat wat ik denk dat je punt is absoluut bullshit is, spreek jejezelf ook nog eens tegen. |
|
quote:En daar sluit ik mij bij aan. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: Campske jongen, jij zou beter eens wat relaxen. (Oeh dat klinkt zo *links* yukkie yukkie) Geef toe, als jij het voor het zeggen had, zouden we nu met z'n allen gevangenissen aan't bouwen zijn, vreemdelingen aan't transporteren zijn, daklozen aan't executeren zijn, maanden aan't daten zijn zonder sex, water aan't drinken zijn tegen keelontstekingen, en dat alles onder invloed van jouw eigen egoïstische peace of mind. Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
quote: quote: Je verwart individualistisch en rationeel met egoistisch. |
|
Ik bedoel dat als je langdurig in de shit zit, en denkt dat het slecht met je gaat(aanstellen hoor er ook bij), dat je dan wat linkser denkt omdat je dan denkt dat er jouw onrecht is aangedaan en dat de schuld bij anderen ligt. Zelf heb ik er last van gehad nu niet meer, Als je je slecht voelt is het vaak moeilijk om te aan te zien dat jij het grootste probleem bent, en geef je anderen de schuld. Sorry, voor de zinsconstructie ik moet ook eens nodig op een verwoordings cursus ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |