IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Steeds meer psychische problemen Vorige pagina | Volgende pagina
Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 19-11-2003 17:40 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 17:39 schreef Jenje het volgende:
.. hoe heet dat syndroom ook al weer ..
Down...


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 19-11-2003 17:47 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 19 november 2003 17:39 schreef Gunman het volgende:
Nee, mensen die denken dat ze bij de minste dip in een zware depressie zitten en te fel naar aandacht snakken zijn fout bezig want ze slorpen kostbare tijd en energie op die kan geïnvesteerd worden in mensen die echt met zware psychische problemen zitten.

Of het nu een zogenaamde fake depressie of een echte is, of eender welke gradatie ertussen: het blijft een probleem. En zolang iedereen dat weglacht komen er meer mensen bij met problemen.

Het is ook typisch westers-eigentijds om constant de mensen in kwestie de schuld te geven voor hun problemen. Lekker hyperindividualistisch allemaal.

En verdorie, ik ging zwijgen. Kijk 's aan, wat een zelfdiscipline weer.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 19-11-2003 17:51 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 17:47 schreef mislyd het volgende:
Of het nu een zogenaamde fake depressie of een echte is, of eender welke gradatie ertussen: het blijft een probleem. En zolang iedereen dat weglacht komen er meer mensen bij met problemen.

Het is ook typisch westers-eigentijds om constant de mensen in kwestie de schuld te geven voor hun problemen. Lekker hyperindividualistisch allemaal.

En verdorie, ik ging zwijgen. Kijk 's aan, wat een zelfdiscipline weer.


Het ging mij toch eerder om

a) mensen die toch té snel naar medicijnen grijpen/ze krijgen

b) mensen die zelfs met kleine problemen liever blijven zeuren i.p.v. tot actie over te gaan zoals hen door hun omgeving/de psycholoog wordt aangeraden




Ik ben de laatste om te gaan zeggen dat een depressie aan de persoon zelf ligt, het kan soms dik tegensteken in een mensenleven. Als één slechte situatie de andere aanvult , is het einde vaak zoek (ik zeg maar wat: geen werk te vinden, je woont bij je ouders en die blijven zeuren over je bijdrage , blabla, moeien zich met je doen en laten,...)


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-11-2003 17:55 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 19 november 2003 17:39 schreef Jenje het volgende:
.. hoe heet dat syndroom ook al weer ..

Tja als je zelf wel verder wil leven, maar je moeder het bedrijf van je pa sloopt zodat ze alle 2 in de schuld komen, zodat mijn vader mijn broer en ik op straat staan diep in de schulden. En het bedrijf is waar ik al mijn tijd spendeer: feesten, huiswerk, computeren, enz.
Mijn moeder heeft ook nog ons ook nog een slechte naam gegeven door te zeggen dat zij het huis uit is getrapt, terwijl zij een jaar liep de ouwehoeren dat ze het huis uit moest(en ook haar kinderen dumpen)

Ik en onder alles voel ik me weer best maar als mijn moeder mij het leven zuur maakt zal ik het terug doen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 19-11-2003 17:57 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

het moge trouwens duidelijk zijn dat mensen die echt depressief zijn, niet om aandacht lopen te schreeuwen, integendeel, die worden liever door iedereen met rust gelaten.


no text supplied


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 19-11-2003 17:58 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 17:55 schreef ElitE het volgende:
Tja als je zelf wel verder wil leven, maar je moeder het bedrijf van je pa sloopt zodat ze alle 2 in de schuld komen, zodat mijn vader mijn broer en ik op straat staan diep in de schulden. En het bedrijf is waar ik al mijn tijd spendeer: feesten, huiswerk, computeren, enz.
Mijn moeder heeft ook nog ons ook nog een slechte naam gegeven door te zeggen dat zij het huis uit is getrapt, terwijl zij een jaar liep de ouwehoeren dat ze het huis uit moest(en ook haar kinderen dumpen)

Ik en onder alles voel ik me weer best maar als mijn moeder mij het leven zuur maakt zal ik het terug doen


En wat is nou precies je probleem, sorry hoor maar als dat alles is ben je echt een aansteller.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-11-2003 17:59 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Je vindt het leuk om mensen te doen *HAPPEN* hé?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-11-2003 17:59 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 19 november 2003 17:57 schreef lykle_wolfheart het volgende:
het moge trouwens duidelijk zijn dat mensen die echt depressief zijn, niet om aandacht lopen te schreeuwen, integendeel, die worden liever door iedereen met rust gelaten.


Eigenlijk vragen ze om aandacht maar zodra ze het krijgen slaan ze het vaak weer af.

En andacht kan verschillend zijn meestal niet aandacht van veel mensen maar bepaalde mensen die veel betekenis hebben voor de persoon, zoals ouders, vriend(in), goede vrienden.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 19-11-2003 18:00 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 17:59 schreef Chelman het volgende:
Je vindt het leuk om mensen te doen *HAPPEN* hé?

ik?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-11-2003 18:05 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 19 november 2003 17:58 schreef ghoulliette het volgende:
En wat is nou precies je probleem, sorry hoor maar als dat alles is ben je echt een aansteller.


Alsof ik mijn volledige priveleven ga vrijgeven
Maar als je moeder je leven financieel, en "thuis" naar de klote helpt(terwijl zij er ook niet beter op word)

Als ze nu gewoon opflikkerde uit mijn leven zoals ze eerst wou dan vind ik het best


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 19-11-2003 18:06 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 19 november 2003 17:51 schreef Gunman het volgende:
Het ging mij toch eerder om

a) mensen die toch té snel naar medicijnen grijpen/ze krijgen


b) mensen die zelfs met kleine problemen liever blijven zeuren i.p.v. tot actie over te gaan zoals hen door hun omgeving/de psycholoog wordt aangeraden


In beide gevallen zijn die mensen op een gegeven moment naar de dokter gestapt (of hebben ze er tenminste over gepraat met iemand), wat voor mensen met een depressie helemaal niet zo evident is.
Dus, we hadden het idd duidelijk over andere mensen..
quote:

Ik ben de laatste om te gaan zeggen dat een depressie aan de persoon zelf ligt, het kan soms dik tegensteken in een mensenleven. Als één slechte situatie de andere aanvult , is het einde vaak zoek (ik zeg maar wat: geen werk te vinden, je woont bij je ouders en die blijven zeuren over je bijdrage , blabla, moeien zich met je doen en laten,...)

Als je bij die tegenvallers ook de neiging hebt om veel te hard na te denken over 'het leven in het algemeen' (om het even heel stom uit te drukken ), dan kom je gegarandeerd in een put terecht waar je niet makkelijk uitgeraakt.
Het is idd nodig om actie te ondernemen, maar het eigene aan dat chemische onevenwicht, is dat het al de wil uit je wegzuigt. Het is een beetje dood-zijn. Die trigger om actie te ondernemen is simpelweg verdwenen (en dat heeft uiteindelijk effect op de meest banale dingen, zoals niet meer naar de bakker gaan en dus niet meer eten). Het kan serieus mislopen in je hersenen, en de medische wetenschap is net iets te optimistisch, want niet iedereen wordt zomaar geholpen met dezelfde pillen.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 19-11-2003 18:07 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 18:05 schreef ElitE het volgende:
Alsof ik mijn volledige priveleven ga vrijgeven
Maar als je moeder je leven financieel, en "thuis" naar de klote helpt(terwijl zij er ook niet beter op word)

Als ze nu gewoon opflikkerde uit mijn leven zoals ze eerst wou dan vind ik het best

je bedoeld je vader aanklagen voor 3 miljoen waardoor je je huis moet verkopen en iedereen op straat komt te staan en je als 17 jarige maar op kamers gaat?
Nee ik weet echt niet waarover je het hebt.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-11-2003 18:11 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 19 november 2003 18:07 schreef ghoulliette het volgende:
je bedoeld je vader aanklagen voor 3 miljoen waardoor je je huis moet verkopen en iedereen op straat komt te staan en je als 17 jarige maar op kamers gaat?
Nee ik weet echt niet waarover je het hebt.


Ja zoiets maar het bedrijf is bijna alles in mijn leven(thuis, inkomsten, vrijheid, feestgelegenheid ) en als ze dat sloopt terwijl zijzelf dan ook in de 2 miljoen schuld komt. vind ik het wel erg zinloos om en haar eigen leven en dat van andere naar de klote te helpen en dat alleen maar voor HAAR aandacht dat ze zo zielig is


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 19-11-2003 18:13 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

En je denkt niet dat het gedrag van je moeder een reden heeft?
Als je zo een last van haar hebt ga je toch zelf weg, je hoeft niet te blijven hoor? En dat je dan minder kan feesten vind ik (persoonlijk) nogal een heel erg homofiele reden.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-11-2003 18:19 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 19 november 2003 18:13 schreef ghoulliette het volgende:
En je denkt niet dat het gedrag van je moeder een reden heeft?
Als je zo een last van haar hebt ga je toch zelf weg, je hoeft niet te blijven hoor? En dat je dan minder kan feesten vind ik (persoonlijk) nogal een heel erg homofiele reden.


Mijn moeder is al een tijd opgerot en als ze dat niet zou doen had ik wel weg gegaan, maar Ze is nu weg maar probeert ons aan alle kanten weer lastig te vallen, ze heeft alelmaal wel psychische hulp enzo, maar die geven der gelijk Laat der lekker de waarheid inzien. Ik moest het ook van de psygiater
Natuurlijk heeft het een reden maar mijn moeder gaat er dan maar met de pakken bij neerzitten(zoals in heel mijn opvoeding) en heeft niet eens de wil te veranderen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 19-11-2003 18:24 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Volgens mij heb jij totaal geen inzicht in hoe jouw moeder zich voelt en waarom dat zo eerst. Daarnaast voel jij je op allerlei manieren te kort gedaan en vind je jezelf metname heel erg zielig.
Daarnaast lijkt het me sterk dat jij bij de pycholoog hebt gezeten om serieuze reden aangezien je het niet goed weet te schrijven en het verschil tussen psycholoog en psychiater niet herkend. Misschien zul je eens moeten gaan aanvaarden dat de hele wereld niet om jou draait. Dat deze evenveel om jou draait als om je moeder. Daar de houding die je aanneemt maak je het haar in ieder geval erg moeilijk en de situatie niet veel beter.

Jouw moeder heeft er niet voor gekozen om te doen hoe ze doet en te worden hoe ze is geworden. Dat heeft een reden, en als je daar nou eens meer over na gaat denken en bergip voor gaat opbrengen zodat je het leert begrijpen kun je er misshcien ooit vrede mee krijgen.

Kort om de wereld draait niet om jou maar je kunt hem wel helpen verbeteren door aan jezelf te werken.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-11-2003 18:34 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 19 november 2003 18:24 schreef ghoulliette het volgende:
Volgens mij heb jij totaal geen inzicht in hoe jouw moeder zich voelt en waarom dat zo eerst. Daarnaast voel jij je op allerlei manieren te kort gedaan en vind je jezelf metname heel erg zielig.
Daarnaast lijkt het me sterk dat jij bij de pycholoog hebt gezeten om serieuze reden aangezien je het niet goed weet te schrijven en het verschil tussen psycholoog en psychiater niet herkend. Misschien zul je eens moeten gaan aanvaarden dat de hele wereld niet om jou draait. Dat deze evenveel om jou draait als om je moeder. Daar de houding die je aanneemt maak je het haar in ieder geval erg moeilijk en de situatie niet veel beter.

Jouw moeder heeft er niet voor gekozen om te doen hoe ze doet en te worden hoe ze is geworden. Dat heeft een reden, en als je daar nou eens meer over na gaat denken en bergip voor gaat opbrengen zodat je het leert begrijpen kun je er misshcien ooit vrede mee krijgen.

Kort om de wereld draait niet om jou maar je kunt hem wel helpen verbeteren door aan jezelf te werken.


Ik vind mezelf niet zielig ik voel me helemaal goed, omdat ik mij goed voel zonder me moeder, maar als zij dan weer contact zoekt en haar fouten niet verbeterd.
ik weet het verschil tussen psychiater en psycholoog dan wel niet goed maar ik ben met allebei in aanraking geweest(Ben 2 maanden opgenomen in een inrichting, ik heb daar echt wel geleerd dat het meeste je eigen schuld is).
Ik accepteer ook wel dat mijn moeder fouten maakt/heeft gemaakt. Maar als je te lui bent om dan de draad weer op te pakken en van je fouten te leren, en gewoon weer doorgaat zoals altijd . Ik vind het best dat ze der eigen leven verneukt en alles zolang ze maar niet de schuld op mij schuift en zichzelf in de slachtofferrol plaatst.
Zo'n beetje alles in je leven deo je zelf, en als anderen het gaan verpesten zal ik zorgen dat zei het niet verpesten(wat ik er ook voor moet doen).


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 19-11-2003 22:28 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Dan moet je haar gewoon negeren lijkt me


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-11-2003 22:29 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 19 november 2003 22:28 schreef ghoulliette het volgende:
Dan moet je haar gewoon negeren lijkt me


Doe ik ook wel maar via me pa en via me broer komik er toch wel mee in aanraking, en omdat de scheiding nog loopt.
Maar het komt ook wel goed hoor


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 19-11-2003 22:48 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

mooi zo


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 19-11-2003 23:20 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

o wat ben ik depressief

*aandacht*


Je moeder.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-11-2003 23:24 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

*peutert in Karnivoor zijn oog*

Happy now?


Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 24-11-2003 10:46 by Voice_of_thunder Wijzig reactieProfiel van Voice_of_thunderQuote dit bericht

Hmmz wat een bagger reacties hier allemaal, ik wil niet zeggen dat ik depressief ben of wat dan ook. Sommige van jullie weten niet eens wat depressie is.
Mijn moeder is manisch depressief en je kunt niet zomaar tegen haar zegen "hee doe is normaal en kijk vrolijk" zo zit het NIET in het elkaar.
De meeste doen alsof het niets maar als je het eenmaal geweest ben dan wordt je nooit meer de oude.
Ik zelf ben niet depressief hoor.. Integendeel Ik had het niveau hier toch wel wat hogen ingeschat.


campske666
Usericon van campske666
Posted 24-11-2003 11:07 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 17:47 schreef mislyd het volgende:


Het is ook typisch westers-eigentijds om constant de mensen in kwestie de schuld te geven voor hun problemen. Lekker hyperindividualistisch allemaal.




µik vind het net andersom. Ik heb de indruk dat tegenwoordig alle persoonlijke problemen op de maatschappij worden gestoken:

- Hij is depri want zijn ouders...
- Hij verkracht kindertjes omdat hij vroeger...
- hij is een crimineel want hij wordt altijd...behandelt.

Nu kan dat wel allemaal vreselijk jammer zijn voor die mensen. En ik wens niemand van die negatieve invloeden in hun leven toe. Maar in mijn ogen blijf je nogaltijd zelf vernatwoordelijk voor je acties.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 24-11-2003 14:29 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ik word geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeek


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen