|
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Of het nu een zogenaamde fake depressie of een echte is, of eender welke gradatie ertussen: het blijft een probleem. En zolang iedereen dat weglacht komen er meer mensen bij met problemen. Het is ook typisch westers-eigentijds om constant de mensen in kwestie de schuld te geven voor hun problemen. Lekker hyperindividualistisch allemaal. En verdorie, ik ging zwijgen. Kijk 's aan, wat een zelfdiscipline weer. Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
quote: Het ging mij toch eerder om a) mensen die toch té snel naar medicijnen grijpen/ze krijgen b) mensen die zelfs met kleine problemen liever blijven zeuren i.p.v. tot actie over te gaan zoals hen door hun omgeving/de psycholoog wordt aangeraden Ik ben de laatste om te gaan zeggen dat een depressie aan de persoon zelf ligt, het kan soms dik tegensteken in een mensenleven. Als één slechte situatie de andere aanvult , is het einde vaak zoek (ik zeg maar wat: geen werk te vinden, je woont bij je ouders en die blijven zeuren over je bijdrage , blabla, moeien zich met je doen en laten,...) I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
quote: Tja als je zelf wel verder wil leven, maar je moeder het bedrijf van je pa sloopt zodat ze alle 2 in de schuld komen, zodat mijn vader mijn broer en ik op straat staan diep in de schulden. En het bedrijf is waar ik al mijn tijd spendeer: feesten, huiswerk, computeren, enz. Mijn moeder heeft ook nog ons ook nog een slechte naam gegeven door te zeggen dat zij het huis uit is getrapt, terwijl zij een jaar liep de ouwehoeren dat ze het huis uit moest(en ook haar kinderen dumpen) Ik en onder alles voel ik me weer best maar als mijn moeder mij het leven zuur maakt zal ik het terug doen ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
het moge trouwens duidelijk zijn dat mensen die echt depressief zijn, niet om aandacht lopen te schreeuwen, integendeel, die worden liever door iedereen met rust gelaten. no text supplied |
|
quote: En wat is nou precies je probleem, sorry hoor maar als dat alles is ben je echt een aansteller. |
|
Je vindt het leuk om mensen te doen *HAPPEN* hé? KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Eigenlijk vragen ze om aandacht maar zodra ze het krijgen slaan ze het vaak weer af. En andacht kan verschillend zijn meestal niet aandacht van veel mensen maar bepaalde mensen die veel betekenis hebben voor de persoon, zoals ouders, vriend(in), goede vrienden. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: ik? |
|
quote: Alsof ik mijn volledige priveleven ga vrijgeven Maar als je moeder je leven financieel, en "thuis" naar de klote helpt(terwijl zij er ook niet beter op word) Als ze nu gewoon opflikkerde uit mijn leven zoals ze eerst wou dan vind ik het best ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: In beide gevallen zijn die mensen op een gegeven moment naar de dokter gestapt (of hebben ze er tenminste over gepraat met iemand), wat voor mensen met een depressie helemaal niet zo evident is. Dus, we hadden het idd duidelijk over andere mensen.. quote: Als je bij die tegenvallers ook de neiging hebt om veel te hard na te denken over 'het leven in het algemeen' (om het even heel stom uit te drukken ), dan kom je gegarandeerd in een put terecht waar je niet makkelijk uitgeraakt. Het is idd nodig om actie te ondernemen, maar het eigene aan dat chemische onevenwicht, is dat het al de wil uit je wegzuigt. Het is een beetje dood-zijn. Die trigger om actie te ondernemen is simpelweg verdwenen (en dat heeft uiteindelijk effect op de meest banale dingen, zoals niet meer naar de bakker gaan en dus niet meer eten). Het kan serieus mislopen in je hersenen, en de medische wetenschap is net iets te optimistisch, want niet iedereen wordt zomaar geholpen met dezelfde pillen. Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
quote: je bedoeld je vader aanklagen voor 3 miljoen waardoor je je huis moet verkopen en iedereen op straat komt te staan en je als 17 jarige maar op kamers gaat? Nee ik weet echt niet waarover je het hebt. |
|
quote: Ja zoiets maar het bedrijf is bijna alles in mijn leven(thuis, inkomsten, vrijheid, feestgelegenheid ) en als ze dat sloopt terwijl zijzelf dan ook in de 2 miljoen schuld komt. vind ik het wel erg zinloos om en haar eigen leven en dat van andere naar de klote te helpen en dat alleen maar voor HAAR aandacht dat ze zo zielig is ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
En je denkt niet dat het gedrag van je moeder een reden heeft? Als je zo een last van haar hebt ga je toch zelf weg, je hoeft niet te blijven hoor? En dat je dan minder kan feesten vind ik (persoonlijk) nogal een heel erg homofiele reden. |
|
quote: Mijn moeder is al een tijd opgerot en als ze dat niet zou doen had ik wel weg gegaan, maar Ze is nu weg maar probeert ons aan alle kanten weer lastig te vallen, ze heeft alelmaal wel psychische hulp enzo, maar die geven der gelijk Laat der lekker de waarheid inzien. Ik moest het ook van de psygiater Natuurlijk heeft het een reden maar mijn moeder gaat er dan maar met de pakken bij neerzitten(zoals in heel mijn opvoeding) en heeft niet eens de wil te veranderen ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Volgens mij heb jij totaal geen inzicht in hoe jouw moeder zich voelt en waarom dat zo eerst. Daarnaast voel jij je op allerlei manieren te kort gedaan en vind je jezelf metname heel erg zielig. Daarnaast lijkt het me sterk dat jij bij de pycholoog hebt gezeten om serieuze reden aangezien je het niet goed weet te schrijven en het verschil tussen psycholoog en psychiater niet herkend. Misschien zul je eens moeten gaan aanvaarden dat de hele wereld niet om jou draait. Dat deze evenveel om jou draait als om je moeder. Daar de houding die je aanneemt maak je het haar in ieder geval erg moeilijk en de situatie niet veel beter. Jouw moeder heeft er niet voor gekozen om te doen hoe ze doet en te worden hoe ze is geworden. Dat heeft een reden, en als je daar nou eens meer over na gaat denken en bergip voor gaat opbrengen zodat je het leert begrijpen kun je er misshcien ooit vrede mee krijgen. Kort om de wereld draait niet om jou maar je kunt hem wel helpen verbeteren door aan jezelf te werken. |
|
quote: Ik vind mezelf niet zielig ik voel me helemaal goed, omdat ik mij goed voel zonder me moeder, maar als zij dan weer contact zoekt en haar fouten niet verbeterd. ik weet het verschil tussen psychiater en psycholoog dan wel niet goed maar ik ben met allebei in aanraking geweest(Ben 2 maanden opgenomen in een inrichting, ik heb daar echt wel geleerd dat het meeste je eigen schuld is). Ik accepteer ook wel dat mijn moeder fouten maakt/heeft gemaakt. Maar als je te lui bent om dan de draad weer op te pakken en van je fouten te leren, en gewoon weer doorgaat zoals altijd . Ik vind het best dat ze der eigen leven verneukt en alles zolang ze maar niet de schuld op mij schuift en zichzelf in de slachtofferrol plaatst. Zo'n beetje alles in je leven deo je zelf, en als anderen het gaan verpesten zal ik zorgen dat zei het niet verpesten(wat ik er ook voor moet doen). ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Dan moet je haar gewoon negeren lijkt me |
|
quote: Doe ik ook wel maar via me pa en via me broer komik er toch wel mee in aanraking, en omdat de scheiding nog loopt. Maar het komt ook wel goed hoor ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
mooi zo |
|
o wat ben ik depressief *aandacht* Je moeder. |
|
*peutert in Karnivoor zijn oog* Happy now? |
|
Hmmz wat een bagger reacties hier allemaal, ik wil niet zeggen dat ik depressief ben of wat dan ook. Sommige van jullie weten niet eens wat depressie is. Mijn moeder is manisch depressief en je kunt niet zomaar tegen haar zegen "hee doe is normaal en kijk vrolijk" zo zit het NIET in het elkaar. De meeste doen alsof het niets maar als je het eenmaal geweest ben dan wordt je nooit meer de oude. Ik zelf ben niet depressief hoor.. Integendeel Ik had het niveau hier toch wel wat hogen ingeschat. |
|
quote: µik vind het net andersom. Ik heb de indruk dat tegenwoordig alle persoonlijke problemen op de maatschappij worden gestoken: - Hij is depri want zijn ouders... - Hij verkracht kindertjes omdat hij vroeger... - hij is een crimineel want hij wordt altijd...behandelt. Nu kan dat wel allemaal vreselijk jammer zijn voor die mensen. En ik wens niemand van die negatieve invloeden in hun leven toe. Maar in mijn ogen blijf je nogaltijd zelf vernatwoordelijk voor je acties. |
|
Ik word geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeek Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |