IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Steeds meer psychische problemen Vorige pagina | Volgende pagina
helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-11-2003 13:41 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 19 november 2003 13:36 schreef lykle_wolfheart het volgende:
ga jij eens maanden achter elkaar niks doen... zou je daar gelukkig van worden?
Been there, done that. En nee, daar word ik niet gelukkig van. Maar in die maanden heb ik me wel uit de naad 'gewerkt' om weer aan de slag te kunnen, iets wat die hangjongeren niet doen.

En om het (criminele?) verwen-aspect nog eens extra te benadrukken.. op een of andere manier doe ik iets niet goed in m'n leven, want met de hele dag niets doen kunnen de kleutertjes allemaal een gigantische nicotineverslaving, (nu al!) kilo's aan vuurwerk en de duurste scooters bekostigen.

Ergens is er iets dat de druk om iets (nuttigs) te gaan doen bij die lui wegneemt, met alle gevolgen van dien. Verveling is misschien wel de ergste decadentie van deze tijd.


I'm not being rude. You're just insignificant.


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 19-11-2003 13:53 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

die scooters, sigaretten en vuurwerkbommen kunnen ze betalen door alle drugs die ze verhandelen, duh!


no text supplied


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-11-2003 14:01 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 7:57 schreef Dwaallicht het volgende:
Bij de 'modieuze' depressies werkt dit inderdaad uitstekend, 'echte' depressies hebben te maken met het feit dat bepaalde chemische evenwichten in je hersenen overhoop liggen. Had met serotonine-niveaus te maken geloof ik.

Klopt, maar moet je eens kort nadenken welke vorm van 'depressies' er het meest voorkomen ....


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 19-11-2003 14:28 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Die zogenaamde 'modieuze' depressies zijn mijns inziens als het ware de onderkant van een negatieve spiraal. Als je je elk vervelend dingetje dat je meemaakt, steeds aan gaat trekken, kom je steeds lager in die spiraal terecht met een "depressie" als uiteindelijk gevolg.

Als je nu gewoon niet bij de pakken neer gaat zitten, maar je leven weer verder oppakt, kom je dus niet lager in die spiraal terecht en kun je op termijn zo'n depressie voorkomen. Wat niet wegneemt dat je nog steeds over je problemen moet praten, want anders ga je ze opkroppen en dat is sowieso niet goed.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 19-11-2003 16:48 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Jippie daar gaan we weer. Al die vrolijke mensjes die eens komen uitleggen hoe onnozel psychische problemen zijn.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 19-11-2003 16:53 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ja en als die depries hoe verschikkelijk zielig ze wel niet zijn en hoe onoverkomelijk het allemaal wel niet is.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-11-2003 16:54 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 19 november 2003 14:28 schreef altx het volgende:
Die zogenaamde 'modieuze' depressies zijn mijns inziens als het ware de onderkant van een negatieve spiraal. Als je je elk vervelend dingetje dat je meemaakt, steeds aan gaat trekken, kom je steeds lager in die spiraal terecht met een "depressie" als uiteindelijk gevolg.

Als je nu gewoon niet bij de pakken neer gaat zitten, maar je leven weer verder oppakt, kom je dus niet lager in die spiraal terecht en kun je op termijn zo'n depressie voorkomen. Wat niet wegneemt dat je nog steeds over je problemen moet praten, want anders ga je ze opkroppen en dat is sowieso niet goed.


Dat is dus negatief denken. Dat leren heel veel ouders hun kinderen aan door teveel op ze te schelden en hun een minderwaardig gevoel te geven.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Skull
Usericon van Skull
Posted 19-11-2003 16:56 by Skull Wijzig reactieProfiel van SkullQuote dit berichthttp://www.sammath.nl

je zou er depressief van worden...


- Mutatis mutandis -


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 19-11-2003 16:57 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 16:48 schreef mislyd het volgende:
Jippie daar gaan we weer. Al die vrolijke mensjes die eens komen uitleggen hoe onnozel psychische problemen zijn.


Gelukkig kan ik aan de knipoog-smiley zien dat je dit niet helemaal serieus bedoelt, want anders zou ik me er misschien nog depressief door gaan voelen ook...

Nee, ff serieus, weet je waarom die mensjes zo "vrolijk" zijn? Omdat die daadwerkelijk in zien dat psychisch helemaal in de put raken ook geen oplossing is...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 19-11-2003 17:00 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ik ben vrolijk omdat ik "been there done that" gedaan heb. dus alle reden heb om vrolijk te zijn, en inzie dat het een stuk fijner leven is zonder regenwolken.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 19-11-2003 17:00 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 19 november 2003 16:57 schreef altx het volgende:
Nee, ff serieus, weet je waarom die mensjes zo "vrolijk" zijn? Omdat die daadwerkelijk in zien dat psychisch helemaal in de put raken ook geen oplossing is...

Dus mensen met een depressie zien echt niet in dat hun situatie niet optimaal is?

Anyhoo, ik zwijg!


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 19-11-2003 17:02 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 17:00 schreef mislyd het volgende:
Dus mensen met een depressie zien echt niet in dat hun situatie niet optimaal is?

Anyhoo, ik zwijg!

natuurlijk wel, anders zouden ze niet depresief zijn.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 19-11-2003 17:10 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 17:00 schreef mislyd het volgende:
Dus mensen met een depressie zien echt niet in dat hun situatie niet optimaal is?

Anyhoo, ik zwijg!


Ik heb geen zin om m'n hele privé-situatie hier uitgebreid uit te gaan zitten meten, maar neem maar van mij aan dat ik minstens zo veel vervelende dingen heb meegemaakt als die mensen die zeggen een depressie te hebben, alleen heb ik geen zin om toe te geven aan die negatieve spiraal. Heb je namelijk uiteindelijk alleen maar jezelf mee.

En voor de mensen die dat nog niet wisten: Het leven bestaat nu eenmaal uit pieken en dalen. En soms met hele diepe dalen. Maar daar doe je verder niets aan, behalve het als vaststaand feit te accepteren...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 19-11-2003 17:11 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 10:46 schreef ElitE het volgende:
Ik denk dat de meeste mensen met een chemische stoornis die zelf gekweekt hebben. Vroeger hadden de mensen er toch ook minder last van. Verkeerd dagritme (slapen maar ook eten en inspanning) lijkt mij de oorzaak van die stoornis.

Vroeger wist men ook niet wat leukemie was, dat betekent nog niet dat mensen het niet hadden....


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-11-2003 17:12 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Van fouten moet je leren. Ik heb een halfjaar helemaal in de shit gezeten(mede door mijzelf natuurlijk) maar nu kan ik des te vrolijker zijn


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Skull
Usericon van Skull
Posted 19-11-2003 17:13 by Skull Wijzig reactieProfiel van SkullQuote dit berichthttp://www.sammath.nl



- Mutatis mutandis -


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 19-11-2003 17:15 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 17:12 schreef ElitE het volgende:
Van fouten moet je leren. Ik heb een halfjaar helemaal in de shit gezeten(mede door mijzelf natuurlijk) maar nu kan ik des te vrolijker zijn

wel een heel half jaar, toe maar


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-11-2003 17:28 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 19 november 2003 17:15 schreef ghoulliette het volgende:
wel een heel half jaar, toe maar


Naja ik ben er zo'n beetje we overheen maar nu ligt het aan andere personen(mijn "moeder" )


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-11-2003 17:29 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

*wacht vol spanning af*


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 19-11-2003 17:38 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 17:13 schreef Skull het volgende:



I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 19-11-2003 17:38 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 17:28 schreef ElitE het volgende:
Naja ik ben er zo'n beetje we overheen maar nu ligt het aan andere personen(mijn "moeder" )

Schuif het maar weer op een ander af...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-11-2003 17:39 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 17:38 schreef ghoulliette het volgende:
Schuif het maar weer op een ander af...
.. hoe heet dat syndroom ook al weer ..


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 19-11-2003 17:39 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 17:00 schreef mislyd het volgende:
Dus mensen met een depressie zien echt niet in dat hun situatie niet optimaal is?

Anyhoo, ik zwijg!

Nee, mensen die denken dat ze bij de minste dip in een zware depressie zitten en te fel naar aandacht snakken zijn fout bezig want ze slorpen kostbare tijd en energie op die kan geïnvesteerd worden in mensen die echt met zware psychische problemen zitten.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 19-11-2003 17:40 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 17:39 schreef Jenje het volgende:
.. hoe heet dat syndroom ook al weer ..

Puberteit!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-11-2003 17:40 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 17:40 schreef ghoulliette het volgende:
Puberteit!
TADAAAA


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen